Dierentuin liefhebbers

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
xPabloBokt
Berichten: 9305
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 20:48

Wilde eigenlijk haar meenemen naar Burgers. Maar is al even geleden dat ik daar geweest ben en ik weet niet of ze dan goed naar de binnenverblijven kan

You got your passion, you got your pride
But don't you know that only fools are satisfied?
Dream on, but don't imagine they'll all come true
When will you realize, Vienna waits for you?


Nikass
Berichten: 16548
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 20:53

Woestein schreef:
Leuk topic!

Mochten jullie een keer in Duitsland zijn dan is het Serengeti park zeker aan te raden.
Tevens de dierentuin in Hamburg, vond ik erg mooi.

Heb over 2 weken 3 weken vakantie en dan wil ik ergens een hotelletje pakken voor 2 nachten en een dierentuin bezoeken, plus mooie omgeving oid.
Weet alleen nog niet welke.
Ben 2 jaar geleden in Amersfoort geweest en het jaar daarvoor naar Beeksebergen.
Paar jaar daarvoor naar Blijdorp en de Apenheul.
En zo zijn er nog wel wat parken.

Zoek een park waar ik me gerust de hele dag kan vermaken en waar ze evt een mooie kas hebben met planten/vlinders.

Hebben jullie een idee?


Ik heb op dit moment zelf het meeste interesse in Ouwehands dierenpark in Rhenen. Maar dat is ook omdat ik er vroeger als kind een abonnement had en er heel vaak kwam.

Nikass
Berichten: 16548
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 20:55

xPabloBokt schreef:
Wilde eigenlijk haar meenemen naar Burgers. Maar is al even geleden dat ik daar geweest ben en ik weet niet of ze dan goed naar de binnenverblijven kan


Burgers is niet het meest rolstoelvriendelijk omdat het nogal heuvelachtig ligt, dus het is wel zwaar.
Je kunt er wel een electrische scootmobiel huren.

Pluttersput
Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 21:52

Overloon is volgens mij prima met de rolstoel te doen :j

Mjelleke
Berichten: 683
Geregistreerd: 07-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 22:04

xPabloBokt schreef:
Wilde eigenlijk haar meenemen naar Burgers. Maar is al even geleden dat ik daar geweest ben en ik weet niet of ze dan goed naar de binnenverblijven kan


De binnenverblijven zijn goed toegankelijk. Ik heb Burgers met scootmobiel gedaan en kan me niet herinneren dat ik ergens niet mee kon (behalve sommige plekken in de bush uiteraard). Scoot daar gehuurd.

De uitdaging zit hem vooral in de heuvels en de afstanden buiten. Dat is met zelf hoepelen heel pittig, en voor duwers ook geen pretje.

Mjelleke
Berichten: 683
Geregistreerd: 07-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 22:24

Nikass schreef:
Bij welke dierentuinen mag je wel je hond meenemen? En doen jullie dit wel eens, of is het sowieso een beetje ongemakkelijk voor jezelf ook?


Ouwehands is al genoemd.

In Amersfoort zijn honden ook toegestaan. Ik heb een jonge hond in opleiding en heb dit jaar speciaal een abonnement genomen om wat vaker te kunnen gaan. De eerste keer heb ik weinig dieren gezien, vooral met de hond bezig geweest om er een fijne trainingssessie van te maken (door corona hadden we lang niet kunnen oefenen met drukke plaatsen dus de hond keek haar ogen uit). Maar nu na een paar keer gaat het eigenlijk wel heel ontspannen. Er staan ook drinkbakken op verschillende plekken in het park.

Je kunt alleen niet overal in, de verblijven waar dieren loslopen zijn verboden terrein (o.a. vogels en de prairie).

Mijn hond vindt sommige dieren spannend (tijgers, brilberen), andere dieren heel interessant (stokstaartje, apen), en andere dieren niks bijzonders (olifanten, giraffen, zebra's). Verder zijn er veel rennende spelende gillende kinderen, en prikkels als buggy's, paraplu's, rolstoelen, scootmobielen, etc.

Ilse_123
Berichten: 3761
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 07:35

Overloon en Nuenen is allebei rolstoel vriendelijk, zitten niet echt hellingen in en vooral Overloon heeft veel verblijven waar je doorheen gaat of die alleen zijn afgescheiden met water ipv hekken.

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 11:58

Wij gaan morgen naar Tierpark Nordhorn...iemand daar ervaring mee?

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 12:03

Ik vind het een heel mooi en rustig park. Gratis parkeren toen ik er was en de kaartjes maar iets van 10€ ofzo. Het is niet mega groot, maar je kan er zeker wel een paar uurtjes rond lopen.

Billini❤️❤️

aniek1985
Lid Nieuwsredactie
Berichten: 13027
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 12:05

Jaren terug eens geweest. Toen was de entree maar 7,50. Wij vonden het toen wel leuk. Maar dat is al lang terug.

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 12:34

Klinkt goed..ben benieuwd

xxxmh
Berichten: 3459
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 18:07

Vanmiddag naar zooparc overloon geweest. Klein park maar prachtig aangelegd en mooie verblijven. Hebben er 2 uur en 15 minuten doorheen gelopen. Liep met vriendin die wel gauw uitgekeken is bij een verblijf. Ik kan soms wel een tijdje staan kijken maar was erg verrast van dit park!

♡ Summer ♡
B+11 L1+3

wendy1987
Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 18:16

Ik ben weer heerlijk naar ouwehand geweest vanmiddag eventjes. Baby olifantje gezien, zo schattig klein, nog geen 24uur oud.
T blijft wel vervelend dat mensen gewoon geen afstand houden, maar goed.

Electra63
Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 18:59

Vorige maand naar Blijdorp geweest. En over 3 weken gaan we 4 dagen naar Beekse Bergen in zo'n lodge. Ik ben benieuwd. We hebben 4 dagen toegang, lopend en met de auto.

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 16:36



Ilse_123
Berichten: 3761
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 19:19

Electra63 schreef:
Vorige maand naar Blijdorp geweest. En over 3 weken gaan we 4 dagen naar Beekse Bergen in zo'n lodge. Ik ben benieuwd. We hebben 4 dagen toegang, lopend en met de auto.


Gezellig :D

@Vleddertje, ziet er leuk uit! Misschien ook maar eens heen.


Wij zijn nog niet zo lang geleden naar Ouwehands geweest... Maar een jonge Afrikaanse olifant is natuurlijk wel heel erg bijzonder dus misschien dat we nog een rondje doen. Al heb ik in het hoogseizoen niet echt tijd en zin om andere parken te bezoeken als ik al dag en nacht in de Beekse bergen hang.

Exitium
Berichten: 7110
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 22:56

Even een schopje :+ Hier ook liefhebber van dierentuinen om er lekker met de camera doorheen te slenteren. Heb er vorig jaar geen gedaan (doe het meestal in vakanties, maar heb vorig jaar heel weinig vrij genomen en het met de zomervakantie overgeslagen), maar in 2020 ben ik nog naar Burgers' Zoo, Blijdorp en Amersfoort geweest bijvoorbeeld. Komende maandag ga ik voor het eerst in jaren weer eens naar Ouwehands :D

Ik wissel een beetje af welke dierentuinen ik bezoek, maar Burgers' Zoo is in Nederland wel de favoriet. Vind het heel gaaf hoe ze de ecodisplays neergezet hebben. Overall favoriet waar ik geweest ben is met afstand Pairi Daiza, die zag ik hier al vaker voorbij komen. Deels voor de dieren en verblijven, maar ook door alles eromheen. Ze hebben er onder meer Indonesische en Chinese tempels nagebouwd en er ligt ook een nagemaakt schip waarin de reptielen zitten. Zeker als je je camera meeneemt is het zeer de moeite waard, ondanks dat het best een eindje rijden is. :)

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

Bagheera_206
Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 20:09


It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206
Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 21:00

Ik heb niet zoveel gefilmd, maar heb ook nog een korte reel kunnen maken.


It's not how good you are, but how good you want to be!

Exitium
Berichten: 7110
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 22:09

Wat voor lens had je erop? :)

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

Bagheera_206
Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 22:19

Een 100-400mm. Welke had jij erop zitten?

It's not how good you are, but how good you want to be!

Exitium
Berichten: 7110
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 23:02

100-300, maar dat was niet in Beekse Bergen :) Had je de 300+ veel nodig of viel dat mee? Twijfel een beetje over Beekse Bergen door de grootte en of dat met m'n lens een beetje te doen is of niet :)

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

Bagheera_206
Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 06:34

Het is sowieso een leuk dagje uit. +:)+ Gisteren was het echt heerlijk rustig. Ik weet niet hoe druk het in weekenden en vakanties is. We zijn express op een doordeweekse dag gegaan.

Heb inderdaad wel een hoop 300mm of meer gebruikt. Het is vaak wel een kwestie van geluk of de dieren zich wel of niet laten zien en of je door glas/gaas moet fotograferen en hoe dicht bij ze zijn. :=

Nadeel van meer dan 300mm gebruiken is dat je moet afstoppen door de beperking van je lens. Dat betekent of langere sluitertijd of ISO hoog. Geen idee wat mijn maximale ISO was van deze serie, maar zag tijdens selecteren/nabewerken ook ISO 2500 en hoger voorbij komen. := Met mijn 70-200mm had ik op f/2.8 kunnen blijven en ISO laag kunnen houden, maar had anders nooit zo ver in kunnen zoomen.

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206
Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 09:24

@Exitium: Even de ISO's opgezocht van een aantal foto's. Dat is het nadeel als je ver inzoomt en je wilt nog een beetje fatsoenlijke sluitertijd hebben dat je ISO dus redelijk ver omhoog moet. := Het helpt wel als je kunt lezen en schrijven met je body en dat je ongeveer weet tot hoe hoog je kunt gaan dat de ruis nog acceptabel is.

ISO 12.800
[ img ]

ISO 8.000
[ img ]

ISO 2.500
[ img ]

ISO 4.000
[ img ]

It's not how good you are, but how good you want to be!

Exitium
Berichten: 7110
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 11:11

12,8k, damn. :=

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers