Bokkers uit Nieuwegein?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Beauty26
Berichten: 2036
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-20 18:58

StalDiefdijk schreef:
Laat ik nou ook eenden, kippen, katten, schapen en honden hebben... :')


Hahahaha, honden en een kat hebben wij ook.. Maar eenden en kippen daaraategen niet... Ik zal ons zoontje een seintje geven }> komt ie je wel een handje helpen met de dieren :Y)

Beauty26
Berichten: 2036
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-20 19:02

Citaat:
ben 24 :D valt nog mee, ben niet helemaaaaal een broekie meer :') ziektewet lijkt me erg pittig ja, snap dat je wat tijd nodig hebt om hier even te aarden :(:) Is idd ook wel een hele andere regio waar je vandaan komt. Hoe lang zit je hier nu? Is het verhuizen voor de kids allemaaal een beetje meegevallen?

Mijn ouders hebben onze paarden nog aan huis staan maar die wonen hier wel een eind uit de buurt helaas. Ik rijd nog regelmatig als ik daar ben maar kom er niet ontzettend vaak meer ivm de afstand en verder m’n hele leven hier. Af en toe mis ik het wel, speel steeds meer met de gedachte om hier in de buurt iets te zoeken... eigen paard hier word hem echter (nog) niet, daar heb ik voorlopig de financiële middelen niet voor.




We zitten hier nu iets meer als n maand.. Maar ik loop ivm burn out/depressie en alle bijkomende klachten thuis... En met 2 kids valt t niet mee.. Maar komt goed!! :Y)

Ons zoontje is hier wel helemaal gewend! School is helemaal leuk, en buurtkindjes zijn leuk.. En de jongste die is nog zo jong dat die er weinig van mee krijgt..

Waar woon je zelf en waar wonen je ouders??

helmab

Berichten: 827
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Everdingen

Re: Bokkers uit Nieuwegein?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 10:46

ik woon niet in Nieuwegein wel vlakbij namelijk in Everdingen haha.
Ben 34 en heb mijn paard en pony aan huis.

helmab

Berichten: 827
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Everdingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 10:49

Beauty26 schreef:
Citaat:
ben 24 :D valt nog mee, ben niet helemaaaaal een broekie meer :') ziektewet lijkt me erg pittig ja, snap dat je wat tijd nodig hebt om hier even te aarden :(:) Is idd ook wel een hele andere regio waar je vandaan komt. Hoe lang zit je hier nu? Is het verhuizen voor de kids allemaaal een beetje meegevallen?

Mijn ouders hebben onze paarden nog aan huis staan maar die wonen hier wel een eind uit de buurt helaas. Ik rijd nog regelmatig als ik daar ben maar kom er niet ontzettend vaak meer ivm de afstand en verder m’n hele leven hier. Af en toe mis ik het wel, speel steeds meer met de gedachte om hier in de buurt iets te zoeken... eigen paard hier word hem echter (nog) niet, daar heb ik voorlopig de financiële middelen niet voor.




We zitten hier nu iets meer als n maand.. Maar ik loop ivm burn out/depressie en alle bijkomende klachten thuis... En met 2 kids valt t niet mee.. Maar komt goed!! :Y)

Ons zoontje is hier wel helemaal gewend! School is helemaal leuk, en buurtkindjes zijn leuk.. En de jongste die is nog zo jong dat die er weinig van mee krijgt..

Waar woon je zelf en waar wonen je ouders??


He wat vervelend zeg hoop dat je snel wat beterder voel heb je het al lang enof vaker gehad?

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Bokkers uit Nieuwegein?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 11:03

Wat naar een burn out.
Welk gedeelte van Nieuwegein woon je?

helmab

Berichten: 827
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Everdingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 17:27

Het blijft hier wel erg stil zeg

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 15:47

Heel stil. :+

Ik ben momenteel erg druk met de veulens en de verkoop daarvan. Heb de paarden naast een fulltime baan, dus zeker geen zeeën van tijd om op Bokt te zitten. Maar nu het toch te warm is om ook maar iets te doen buiten.... 8-)

Iemand nog goede ideeën voor (opfok)stallen in deze buurt, mocht het met de verkoop onverhoopt tegen zitten?

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Bokkers uit Nieuwegein?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 17:23

Ik woon niet in Nieuwegein maar net de brug over in Vianen! We zijn op zoek naar ook een koophuis in Vianen maar dat schiet nog niet op. Steeds overboden.

Ik woon hier met mijn vriend en kat. Geen eigen paard helaas. Wel IJslanders bijgereden een paar jaar geleden en western lessen bij een manege gevolgd. Maar dat was nog bij mijn ouders in Noord Holland. Hier ken ik helaas niemand met paarden.

Suzanne F.

Berichten: 49213
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 17:27

Yipee schreef:
Ik woon niet in Nieuwegein maar net de brug over in Vianen! We zijn op zoek naar ook een koophuis in Vianen maar dat schiet nog niet op. Steeds overboden.

Ik woon hier met mijn vriend en kat. Geen eigen paard helaas. Wel IJslanders bijgereden een paar jaar geleden en western lessen bij een manege gevolgd. Maar dat was nog bij mijn ouders in Noord Holland. Hier ken ik helaas niemand met paarden.


Is die op de Brederodestraat niks voor je?

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 17:51

Suzanne F. schreef:
Yipee schreef:
Ik woon niet in Nieuwegein maar net de brug over in Vianen! We zijn op zoek naar ook een koophuis in Vianen maar dat schiet nog niet op. Steeds overboden.

Ik woon hier met mijn vriend en kat. Geen eigen paard helaas. Wel IJslanders bijgereden een paar jaar geleden en western lessen bij een manege gevolgd. Maar dat was nog bij mijn ouders in Noord Holland. Hier ken ik helaas niemand met paarden.


Is die op de Brederodestraat niks voor je?


Hij is wel schattig maar ik vind in het centrum wonen helemaal niks over het algemeen. Huizen zijn kwa oppervlak dan een stuk duurder en ik hou niet van in een centrum wonen. Bovendien ben ik bang voor lage plafonds. Vriend is erg lang. Heb jij connecties? :p

xZiva_

Berichten: 3994
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 17:52

Ik woon in de buurt, in Culemborg! :))

Ik heb 2 pony's en een paard.

@staldiefdijk hier in Culemborg zit een vrij nieuwe opfok die wel heel goed schijnt te zijn :)

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Re: Bokkers uit Nieuwegein?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 18:26

Paardenopfok Culemborg? Zit bij mij om de hoek maar zit al vol.

Sweetgirl1
Berichten: 4549
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Bokkers uit Nieuwegein?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 18:31

K woon ook in ngein. Heb zelfs een keer gekeken bij jou merrie die stond toen op een boerderij richting de meern daar.
Nu al 1.5 jaar een leuke versorg welsh vob van 11 jaar oud

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Bokkers uit Nieuwegein?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 18:34

Mijn kleine zusje Thirza had al gereageerd ;) Ik heb 22 jaar in Nieuwegein gewoond en stond met mijn paarden op het laatst bij vd Arend, nu al jaren weg (ben 39) maar ben een geboren en getogen Nieuwegeinse. Ook jonge kids 7 en 3,5 jaar.

helmab

Berichten: 827
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Everdingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 11:15

in de buurt geen idee van goede opfok(Flower stond een jaar bij Anicare in oude tongen .... erg goed maar wel ver weg ;) dus heb je niets aan)

Heb je veel veulens te koop dan? en zelf een koppel thuis is dat geen optie?

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Bokkers uit Nieuwegein?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 19:06

Ik heb mijn veulen (nu jaarling) bij Stal Equus staan vlakbij Zwolle, erg fijne plek en betaalbaar.

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 21:02

helmab schreef:
Heb je veel veulens te koop dan? en zelf een koppel thuis is dat geen optie?


Ik heb teveel paarden aan huis momenteel die ik per se voor de winter weg wil hebben. Hetzij door verkoop (voorkeur), hetzij door ze in de opfok te hebben. Ik heb het hele spul hier naast mijn baan en dat is best pittig en, als het dan ook nog donker, koud en modderig is, zelfs best afzien. Dat wil ik dus niet meer/weer... :o

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 21:04

Mer1980 schreef:
Ik heb mijn veulen (nu jaarling) bij Stal Equus staan vlakbij Zwolle, erg fijne plek en betaalbaar.

Ik heb ze een bericht gestuurd, eens kijken of ze überhaupt nog plek hebben. Wat is 'betaalbaar' overigens?? Ik zit het niet terug op de site.

Anicare ook een bericht gestuurd, maar zie op de site dat die hun opfok terug hebben geschroefd, dus daar verwacht ik weinig van. :(:)

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Bokkers uit Nieuwegein?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 22:49

Ik had de mijne in Beusichem in een opfok (12 jaar geleden) vlak achter Culemborg

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:56

StalDiefdijk schreef:
Mer1980 schreef:
Ik heb mijn veulen (nu jaarling) bij Stal Equus staan vlakbij Zwolle, erg fijne plek en betaalbaar.

Ik heb ze een bericht gestuurd, eens kijken of ze überhaupt nog plek hebben. Wat is 'betaalbaar' overigens?? Ik zit het niet terug op de site.

Anicare ook een bericht gestuurd, maar zie op de site dat die hun opfok terug hebben geschroefd, dus daar verwacht ik weinig van. :(:)


In de zomer betaal ik €90 excl. BTW en in de winter €140 excl. BTW pm. Ik heb er genoeg gezien en gesproken en deze zit niet bovenin de prijzen. Doniahoeve in Friesland kan ik ook aanraden maar dat is wel echt een heel eind rijden.

helmab

Berichten: 827
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Everdingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 07:05

@staldiefdijk... hoevee; paarden hebben jullie rij wel eens langs jullie en je buren hebben ook paarden dacht ik(beide nieuwe mensen naar mijn idee of niet)

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 20:06

In totaal met de veulens erbij heb ik er nu 13 (vandaar: teveel :roll: ) en mijn buren hebben inderdaad ook 2 paarden en een shetlander. Ik woon hier nu 3 jaar (dat huis met het rieten dak) en mijn buren wonen er al wel veel langer hoor. Zwaai je de volgende keer even?!? :D *\o/*

helmab

Berichten: 827
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Everdingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 15:46

StalDiefdijk schreef:
In totaal met de veulens erbij heb ik er nu 13 (vandaar: teveel :roll: ) en mijn buren hebben inderdaad ook 2 paarden en een shetlander. Ik woon hier nu 3 jaar (dat huis met het rieten dak) en mijn buren wonen er al wel veel langer hoor. Zwaai je de volgende keer even?!? :D *\o/*



Hahhaha zal doen.

Wat is jou doel met paarden?

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 21:36

Ik fok sportpaarden (springen en dressuur), vind het super leuk om te zien hoe de combinatie van hengst en merrie uitpakt én om te zien hoe een veulen op- en uitgroeit naar 3-jarige leeftijd. Dan naar de keuringen en als ze daarna de sport in kunnen, verkoop ik ze. Ik rijd zelf nl helemaal niet. Super leuk om dan te blijven volgen hoe ze het doen. *\o/*

Dat ze nu aan huis staan was overigens destijds ingegeven door omstandigheden; ik had ze voorheen in pension en opfok in Emst staan (en had wat minder paarden :') ) en woonde zelf in een flatje hartje centrum Wageningen. Ik werd er echter zó doodongelukkig van hoe slecht mijn paarden erbij stonden terwijl ik zoveel geld betaalde maandelijks, dat ik besloot dat ik dat geld beter in een hypotheek voor een plek waar de paarden aan huis konden staan kon steken. En toen kwam mijn huidige woning voorbij, een absoluut 10 (of 20 :D ) jaren plan omdat werkelijk alles opgeknapt moet worden, maar ik heb er niet zo'n probleem mee om weinig luxe in huis te hebben. Als het droog en een fatsoenlijke temperatuur is binnenshuis, red ik me wel... :o Ik woon hier vandaag precies 3 jaar.


En wat doet de rest hier met de paarden?? En al lang woonachtig in de regio??

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Bokkers uit Nieuwegein?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 15:15

Ik ben dus weg uit Nieuwegein, maar mijn ouders en zusje (Thirza) en neefje wonen er nog. Zelf heb ik nu 3 paarden. 2 fokmerries en een jaarling. Ik fok ook dressuurpaarden, zit in de foktechnische commissie van het NRPS (rijpaard - dressuur) rij zelf ook niet (meer). Ik vind het heerlijk om mij te verdiepen in bloedlijnen en combinaties maken. Heb in het verleden ook veel gefokt waaronder een LT paard en een paard wat nu in Hong Kong loopt gaat LT starten.

Na 16 jaar eruit te zijn geweest het fokken weer opgepakt en nu dus een jaarling en beide fokmerries drachtig. Heb alleen een uitstapje gemaakt. Ik wil een dressuurpaard fokken met een kleurtje. Dus verwacht volgend jaar een stippel veulen en een gevlekt veulen ;)