Bokkers uit Nieuwegein?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
November108
Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 11:54

helmab schreef:
November108
dat kan toen(al weer paar jaar terug) stonden er minder op en hadden ze ook nog 2 andere groepen 1 in overkapte bak(liepen er 3 toen) en nog nieuw stukje.

Maar goed is weer tijd geleden :j


Ik ben in augustus wezen kijken voor evt pensioen voor mijn oudere merrie dus redelijk recent, ze hebben nu nog 1 groep :)!


Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:19

Ik had er een linkje bij gezet naar hun website. :D
http://www.paardenheerlijkheid.nl/uwpaard.html

Die andere in Beesd heb ik een paar jaar gestaan.
Er stonden 14 paarden op de paddock, wel een stuk groter dan een bak, maar meer moesten er ook niet op.
Omdat er zoveel weiland bij zit gingen ze pas laat in het seizoen op de paddock, en ook al vrij snel weer naar de wei. Ik vond de sfeer op stal er heel leuk.

In Hei en Boeicop zit ook een stal met een groepsstalling, grote overdekte inloopstal met een gedraineerde paddock. Altijd een beetje een zooi op het terrein, maar er was veel mogelijk in overleg.

StalDiefdijk
Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Re: Bokkers uit Nieuwegein?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 15:39

Er is toch ook een nieuwe(?) pensionstal in Beesd, Stal de Meinte?

xZiva_
Berichten: 3993
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 15:45

StalDiefdijk schreef:
Er is toch ook een nieuwe(?) pensionstal in Beesd, Stal de Meinte?

Klopt ja, maar die staat al helemaal vol. Ook de nieuw gebouwde boxen al :))

Jeroen van stal Lingehorst aka. Jack Sparrow

Beauty26
Berichten: 2033
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Re: Bokkers uit Nieuwegein?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-20 17:45

Thx voor meedenken iedereen...

We zijn gisteren ook bij stal in tull en t Waal geweest, leek ons ook wel prima ! De bak was niet super maar dat is ook niet een 1ste vereiste aangezien ik niet zo vaak in de bak zal rijden.

Nu ff goed nadenken en dan alles in gang zetten!

Voor diegene die niet in Nieuwegein geboren zijn, hoe lang duurde t voor jullie hier konden aarden/plek vinden?? We wonen hier nu 3 maanden maar kan nog niet echt aarden/wennen hier

Suzanne F.
Berichten: 49153
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Bokkers uit Nieuwegein?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 18:17

Zit je in de nieuwbouw of in een bestaande woonwijk?
Het duurt altijd even voordat je ergens gewend bent.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

CCCCC
Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 19:04

Beauty26 schreef:
Voor diegene die niet in Nieuwegein geboren zijn, hoe lang duurde t voor jullie hier konden aarden/plek vinden?? We wonen hier nu 3 maanden maar kan nog niet echt aarden/wennen hier



Ik denk dat het ook ligt aan de mensen die je leert kennen. Zelf ben ik in eerste instantie hierheen verhuisd en ben ik in een studio gaan wonen in een gebouw waar iedereen toen net in kwam (transformatie). Veel jonge starters.. Dus dan zoek je elkaar toch al snel op dmv borreltjes e.d. Ik heb, ondanks dat ik verhuisd ben, nog steeds heel goed contact en echt vriendinnen/vrienden erbij gekregen.

Als je in een nieuwe woonplaats komt is het altijd even lastig met aarden, zeker in deze 'gekke' tijd kan ik me voorstellen dat het lastig is. Je aansluiten bij bijvoorbeeld een sportclub is een mogelijkheid?

CCCCC
Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: Bokkers uit Nieuwegein?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 19:05

Maar misschien kunnen we ooit wel eens een Boktmeeting in/rond Nieuwegein organiseren en zo nieuwe mensen leren kennen!?

Beauty26
Berichten: 2033
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Re: Bokkers uit Nieuwegein?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-20 19:38

Wij zitten in een bestaande woonwijk.. Batau, meeting lijkt me leuk in/om Nieuwegein als deze toch ietswat vreemde tijd voorbij is... :D

Seni
Berichten: 2729
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Bokkers uit Nieuwegein?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 19:47

Oeh meeting lijkt me ook leuk!
Ik ben in Leerdam komen wonen 6 jaar geleden. Opgegroeid in Brabant en daarna 2 jaar onder Rotterdam gewoond.
Kende dus eigenlijk niemand (al kwam ik tijdens de bouw van het huis erachter dat er een bokker schuin achter ons kwam wonen)
Maar ik leerde de buurt al gauw kennen omdat het inderdaad allemaal mensen waren die hier tegelijk zijn komen wonen.

Maar wat voelt voor jou als thuis? Wanneer vind je dat je gesetteld bent in je woonplaats? Wat zijn je definities daarvoor?
Mijn ouderlijk huis is voor mij eigenlijk altijd wel thuis, daar waar ik ben opgegroeid. Maar mijn huidige huis voelt ook als thuis. Maar is toch wel echt anders

sʟáɪɴᴛᴇ ɪs ᴛáɪɴᴛᴇ
<3 • ꜱɪarah • <3 >> I N S T A G R A M
Brits korthaar Bailee volgen? Klik maar hier voor veel pluis!

Suzanne F.
Berichten: 49153
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 20:33

Beauty26 schreef:
Wij zitten in een bestaande woonwijk.. Batau, meeting lijkt me leuk in/om Nieuwegein als deze toch ietswat vreemde tijd voorbij is... :D


Leuk! Daar woonde ik ook. Vlakbij de Nedereindse plas. Vroeger de Put van Weber.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Beauty26
Berichten: 2033
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-20 20:40

Suzanne F. schreef:
Beauty26 schreef:
Wij zitten in een bestaande woonwijk.. Batau, meeting lijkt me leuk in/om Nieuwegein als deze toch ietswat vreemde tijd voorbij is... :D


Leuk! Daar woonde ik ook. Vlakbij de Nedereindse plas. Vroeger de Put van Weber.


Idd... Daar vlakbij wonen wij ook...
Seni schreef:
Oeh meeting lijkt me ook leuk!
Ik ben in Leerdam komen wonen 6 jaar geleden. Opgegroeid in Brabant en daarna 2 jaar onder Rotterdam gewoond.
Kende dus eigenlijk niemand (al kwam ik tijdens de bouw van het huis erachter dat er een bokker schuin achter ons kwam wonen)
Maar ik leerde de buurt al gauw kennen omdat het inderdaad allemaal mensen waren die hier tegelijk zijn komen wonen.

Maar wat voelt voor jou als thuis? Wanneer vind je dat je gesetteld bent in je woonplaats? Wat zijn je definities daarvoor?
Mijn ouderlijk huis is voor mij eigenlijk altijd wel thuis, daar waar ik ben opgegroeid. Maar mijn huidige huis voelt ook als thuis. Maar is toch wel echt anders


Tja wat voelt als thuis... Ik denk dat wanneer we helemaal klaar zijn en ik tot rust kom in t huis, en t aangekleed is, en ik thuis kom en kan zeggen he ik ben thuis! Nu voelt t niet als eigen...

Sweetgirl1
Berichten: 4542
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Bokkers uit Nieuwegein?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 21:33

Ik woon ook batau. Vlak bij muntplein in de buurt. Voor sommige is de rode chinees bij de gaardes denk wel bekend. Die kan k bijna zien

Rust Zacht Anouk, 2 Januari 2012
Rust Zacht Natasja, 22 April 2014
Rust Zacht Roxy, 30 Juli 2015

Thirza
Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Bokkers uit Nieuwegein?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 21:40

Ik woon ook in batau vlak bij Muntplein :D

StalDiefdijk
Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 21:40

CCCCC schreef:
Maar misschien kunnen we ooit wel eens een Boktmeeting in/rond Nieuwegein organiseren en zo nieuwe mensen leren kennen!?

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Ik woon hier nu zo'n 3 jaar. Ik weet de winkels en het tankstation te vinden en ken mijn buren, het zou leuk zijn wat meer mensen in de omgeving te leren kennen. :D

Yipee
Berichten: 1860
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 21:44

CCCCC schreef:
Maar misschien kunnen we ooit wel eens een Boktmeeting in/rond Nieuwegein organiseren en zo nieuwe mensen leren kennen!?


Ja lijkt me ook wel leuk! Ik woon in Vianen dus de brug over. Wel op zoek naar een nieuwe woning (weer in Vianen of ietsjes verder Culemborg). Maar ik hoorde al meer mensen uit die omgeving zich melden haha. :)

Suzanne F.
Berichten: 49153
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 21:47

Yipee schreef:
CCCCC schreef:
Maar misschien kunnen we ooit wel eens een Boktmeeting in/rond Nieuwegein organiseren en zo nieuwe mensen leren kennen!?


Ja lijkt me ook wel leuk! Ik woon in Vianen dus de brug over. Wel op zoek naar een nieuwe woning (weer in Vianen of ietsjes verder Culemborg). Maar ik hoorde al meer mensen uit die omgeving zich melden haha. :)


Zeker. Vanaf mijn 14e in Schoonrewoerd gewoond. Nu al 5 jaar Zijderveld.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 11564
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Bokkers uit Nieuwegein?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 22:28

Het is druk in Batau vlakbij Muntplein :+
Hier net over de grens van Batau Galecop in. Straat oversteken sta ik in Batau haha

Settelen ging hier in fases. Eerst liftte ik op het sociale leven van m’n man mee, dat werd toen minder toen de kinderen kwamen en nu bouw ik zelf wat meer op met andere moeders in de buurt ook waar ik mee ga sporten en koffie ga drinken enzo. Inmiddels zijn we binnen Nieuwegein ook verhuisd en is dit huis echt mijn thuis, vorige huis was appartement van mijn man, dat was toch anders.

*Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam*
12-05-2016 Esmee Simone <3
28-12-2018 Dafne Joëlle <3

Suzanne F.
Berichten: 49153
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 08:04

xingridx schreef:
Het is druk in Batau vlakbij Muntplein :+
Hier net over de grens van Batau Galecop in. Straat oversteken sta ik in Batau haha

Settelen ging hier in fases. Eerst liftte ik op het sociale leven van m’n man mee, dat werd toen minder toen de kinderen kwamen en nu bouw ik zelf wat meer op met andere moeders in de buurt ook waar ik mee ga sporten en koffie ga drinken enzo. Inmiddels zijn we binnen Nieuwegein ook verhuisd en is dit huis echt mijn thuis, vorige huis was appartement van mijn man, dat was toch anders.


Leuk! Daar stond mijn paard vroeger op pension. Ik fietste altijd langs de geluidswal naar mijn paard als ik uit school kwam.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

CCCCC
Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: Bokkers uit Nieuwegein?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 13:50

Hoe is het wonen in Batau? Vriend en ik willen volgend jaar (of 2022) een woning kopen, maar behalve Cityplaza en Plettenburg (nu natuurlijk Rijnhuizen) kennen we nog niet zoveel. Ben benieuwd naar jullie ervaringen! Ik ben stiekem mijn hart verloren aan het stuk achter het ziekenhuis, met de prachtige houten woningen. Maar daar komen er helaas niet veel vrij op dit moment. :\

Ik woon zelf in de flats boven cityplaza (Mediamarkt kant).

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 15:40

Ik wilde heel graag in de Batau wonen omdat dat dicht bij de geluidswal is, en je daar lekker met de hond kan wandelen in het losloopgebied.
We kwamen terecht op de Martinusgaarde, ik liep vanuit het huis zo het park in.
Ik vind de Batau een fijne wijk, we hebben ook in Fokkesteeg gewoond maar dat is ons niet goed bevallen.

Thirza
Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 15:41

Persoonlijk vind ik de combi van huur en koop 3x niks. Ik woon op de driften maar daar is dus die combi en we ervaren veel overlast van de huurders

Sweetgirl1
Berichten: 4542
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 16:04

Thirza schreef:
Persoonlijk vind ik de combi van huur en koop 3x niks. Ik woon op de driften maar daar is dus die combi en we ervaren veel overlast van de huurders


Ik weet denk dan indd waar jij zit. K zit in de wijk er schter maar iets verder richting jumbo. En wij zitten tussen 2 koop woningen in maar die maken meer lawaai dan ons

Rust Zacht Anouk, 2 Januari 2012
Rust Zacht Natasja, 22 April 2014
Rust Zacht Roxy, 30 Juli 2015

Beauty26
Berichten: 2033
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Re: Bokkers uit Nieuwegein?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-20 16:52

Wij zitten ook in drift buurt, ervaren geen overlast.. Maar zitten dan ook in doodlopend stuk. Qua geluidsoverlast etc zitten we hier prima! Vriendelijke buren ook

Memories
Berichten: 2621
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 17:26

Wat is het topic ineens actief :D

Hier ook niks van overlast. Wel heel weinig tot geen binding met de buurt helaas, zijn een goeie 10-15 jaar jonger dan de gemiddelde leeftijd hier en in een heel andere levensfase dus dat zal allicht meespelen.

Is het niet heel druk wonen op cityplaza CCCCC? Al zal dat misschien extra meevallen als je op een hoge verdieping van de flat woont :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot, Ubermetrics en 73 bezoekers