Bokkers omgeving Oss/Heesch/Nistelrode/Uden

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Annem84
Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 17:11

Bij die grote poorten zitten handpompen zodat je niet af hoeft te stappen. Maar moet zeggen dat we ook gewoon door de kleine poortjes gaan hoor. Alleen dan moet je er wel echt vanaf anders krijg je zere knieën ben ik bang.

Alle paden zijn vrij om te rijden sinds 2017, dus je bent niet gebonden aan de ruiterroutes hoor!

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]


Lienepien95
Berichten: 817
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: omgeving Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 07:58

Annem84 schreef:
Bij die grote poorten zitten handpompen zodat je niet af hoeft te stappen. Maar moet zeggen dat we ook gewoon door de kleine poortjes gaan hoor. Alleen dan moet je er wel echt vanaf anders krijg je zere knieën ben ik bang.

Alle paden zijn vrij om te rijden sinds 2017, dus je bent niet gebonden aan de ruiterroutes hoor!



Nee klopt, we rijden wel ook al op andere paden.
Ik twijfelde alleen of het wel veilig was om het natuurgebied door te gaan.
Binnenkort maar eens een stuk wandelen :)

Spoonwise
Berichten: 64
Geregistreerd: 30-08-12
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Bokkers omgeving Oss/Heesch/Nistelrode/Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 09:47

Wij rijden ook gewoon tussen de exmoors door, de taurussen probeer ik al een tijdje te vinden maar ik vind ze maar niet ;P Alleen hun sporen en uitwerpselen
Even concreet: Iemand vandaag nog zin aan te sluiten?
Ik ben ook niet moeilijk met iemand anders op mijn paard laten rijden als je maar eerlijk en degelijk rijd haha.
Mijn merrie is een hypermobiel gangenpaard met een eigen willetje. Ik heb een fiets ook, zodat we kunnen afwisselen. Moet je wel meteen ca 30km doen afwisselend te fiets en paard, dat wel :P

Hachi of Silkenhome - [VOLG] Remus de Windsprite
FLG Gitana (paard/Gaited Baroque horse)

Survivor of the Mongol Derby 2019

Pepperrr
Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Bokkers omgeving Oss/Heesch/Nistelrode/Uden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-20 09:49

Jammer dat ik ziek op bed lig, had graag gewild! Misschien binnenkort als ik weer beter ben?

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

FrNo
Berichten: 3652
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:15

Ik heb net al les gehad en moet vanmiddag en vanavond werken.

Beterschap Pepperrr

Je moet doen wat je niet laten kan en laten wat je niet doen kunt.

Spoonwise
Berichten: 64
Geregistreerd: 30-08-12
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Bokkers omgeving Oss/Heesch/Nistelrode/Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:06

Ja wie weet! Beterschap iig nu!
Ik zit altijd beetje lastig met tijd en kan soms -opeens- wanneer ik kan hahaha

Hachi of Silkenhome - [VOLG] Remus de Windsprite
FLG Gitana (paard/Gaited Baroque horse)

Survivor of the Mongol Derby 2019

Pepperrr
Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Bokkers omgeving Oss/Heesch/Nistelrode/Uden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-20 12:10

Ik kan eigenlijk altijd op zondag in elk geval! Misschien dat ik met werk kan regelen dat ik sochtends kan werken ipv smiddags. Dan heb ik ook alle middagen vrij :)

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Spoonwise
Berichten: 64
Geregistreerd: 30-08-12
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 10:16

Leuk, ik ga vandaag weer denk ik, eventjes er uit gelegen door omstandigheden, als iemand keertje wilt (mee) rijden of wisselen met de fiets, laat me even weten of stuur even een berichtje ofzo, dat is iets makkelijker :) Ik ben juist vaak niet op zondag omdat ik maandag vaak les heb, maar het kan wel als het weer prima is! Deze zondag is de weersvoorspelling niet heel sjiek haha

Hachi of Silkenhome - [VOLG] Remus de Windsprite
FLG Gitana (paard/Gaited Baroque horse)

Survivor of the Mongol Derby 2019


Chelleke1981
Berichten: 154
Geregistreerd: 07-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 17:26

Ik maak me even “lid” van jullie topic. Ik woon in Uden. Nog geen eigen paard maar hopelijk komt daar snel verandering in, eindelijk. Ik ben wel “oud” (net 39 jr :wow: :oo ) maar jong van geest :D :P

Lieve groetjes,
Angèl en Candy
Insta tinker.candy

Lienepien95
Berichten: 817
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: omgeving Tiel

Re: Bokkers omgeving Oss/Heesch/Nistelrode/Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 07:03

Leuk! Welkom!
Hier vooral lekker aan het genieten van het bos. Heerlijk weer nu steeds!
[ img ]
[ img ]

Chelleke1981
Berichten: 154
Geregistreerd: 07-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 07:53

Dat is genieten <3

Lieve groetjes,
Angèl en Candy
Insta tinker.candy

Anley4
Berichten: 70
Geregistreerd: 08-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 12:40

Hoihoi ik sluit me hier graag aan mijn paard staat in Uden :)

Respect en vertrouwen zijn de sleutels tot vriendschap tussen jou en je paard

Chelleke1981
Berichten: 154
Geregistreerd: 07-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 18:38

Hoi hoi welkom

Chelleke1981 schreef:
Ik maak me even “lid” van jullie topic. Ik woon in Uden. Nog geen eigen paard maar hopelijk komt daar snel verandering in, eindelijk. Ik ben wel “oud” (net 39 jr :wow: :oo ) maar jong van geest :D :P


Ik heb inmiddels sinds febr een lief tinkermeisje, Candy.
Laatst bijgewerkt door Firelight op 10-04-21 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Plaatsnaam verwijderd

Lieve groetjes,
Angèl en Candy
Insta tinker.candy

MallyBelly
Berichten: 3522
Geregistreerd: 23-12-08

Re: Bokkers omgeving Oss/Heesch/Nistelrode/Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 06:59

Misschiem weten jullie iemand die het leuk zou vinden een lekkere pittige maar super lieve en mens gerichte pony mee in te rijden en wellicht daarna ook nog te blijven rijden, dan wel recreatie, dan wel sport.
Ik heb een 3 jarige staan, al zadelmak maar nog niet door gereden, ze is voor mij te klein en nog te jong voor mijn zusje. Echt een hele gave pony.

____

Welkom!

Zou leuk zijn als we daadwerkelijk een buitenritje o.i.d kunnen gaan doen met iedereen :D

[KS-MK] Lot's Zaïra Liz. en Mallow Baby's 3.0
Lot's Zaïra Liz. x Peterlena Hoeve's Fridus 28'06'2024
Lot's Mallow x Peterlena Hoeve's Fridus 28'06'2024

Pepperrr
Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-21 07:24

Hoe groot is je pony, Melissa?

Ik heb inmiddels 2 bijrijdpaarden gevonden in Nistelrode, waar ik nu alweer bijna een half jaar rijd. Wij gaan ook wel eens een klein rondje naar buiten. Dit proberen wij nog uit te breiden, de Tinker heeft nog niet zo'n goede conditie en die is echt wel kapot na een uurtje buiten stappen en draven.
Maar mocht iemand het leuk vinden om ooit mee te gaan, met of zonder paard, helemaal leuk :D

Wij hebben ook een buitenbak (goeie bodem!! :D ) met hindernissen ter beschikking, dus daar kan ook gereden worden :)

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

MallyBelly
Berichten: 3522
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 16:24

Pepperrr schreef:
Hoe groot is je pony, Melissa?

Ik heb inmiddels 2 bijrijdpaarden gevonden in Nistelrode, waar ik nu alweer bijna een half jaar rijd. Wij gaan ook wel eens een klein rondje naar buiten. Dit proberen wij nog uit te breiden, de Tinker heeft nog niet zo'n goede conditie en die is echt wel kapot na een uurtje buiten stappen en draven.
Maar mocht iemand het leuk vinden om ooit mee te gaan, met of zonder paard, helemaal leuk :D

Wij hebben ook een buitenbak (goeie bodem!! :D ) met hindernissen ter beschikking, dus daar kan ook gereden worden :)


Durf het niet precies te zeggen maar niet heel groot, kleine D, grote C. Lekker breed model.

[KS-MK] Lot's Zaïra Liz. en Mallow Baby's 3.0
Lot's Zaïra Liz. x Peterlena Hoeve's Fridus 28'06'2024
Lot's Mallow x Peterlena Hoeve's Fridus 28'06'2024

Chelleke1981
Berichten: 154
Geregistreerd: 07-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 18:33

Chelleke1981 schreef:
Ik heb inmiddels sinds febr een lief tinkermeisje, Candy. Staat in Vorstenbosch.


Even een foto van mijn meisje
[ img ]

[ img ]

[ img ]
Ze is nog erg dikjes :D want ze heeft de laatste maanden amper beweging gehad. Toen ik haar kreeg (febr) werd ze 2 weken later ziek en moest ik op een zadel wachten. Nu rijden we een 3 weken rustig opbouwend want haar conditie is nul. Maar ik ben ook geen hele fanatieke ruiter (ivm ziekte). Ik rij veel rustig buiten. Ze staat op een pp dus hoop dat dat ook een beetje helpt. :)
Weet sinds 2 weken dat ze cpl heeft vandaar dat we haar mooie sokken eraf hebben gehaald.
Maar wat is ze lief <3 Door een ongeluk en nare ervaringen was ik angstig voor buitenritten maar met haar gaat dat perfect, genieten gewoon. <3


[ img ]

Lieve groetjes,
Angèl en Candy
Insta tinker.candy

Pepperrr
Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Bokkers omgeving Oss/Heesch/Nistelrode/Uden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-21 19:22

Aaah leuk Chelleke! Mooi gebied is dat daar he! <3

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

xPabloBokt
Berichten: 9306
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Bokkers omgeving Oss/Heesch/Nistelrode/Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 09:20

Misschien een gekke vraag maar omdat je dat vaker ziet met Tinkers.. komt ze uit het buitenland? Is er een mogelijkheid dat ze drachtig is? Of zijn het echt gewoon vetjes? :+

You got your passion, you got your pride
But don't you know that only fools are satisfied?
Dream on, but don't imagine they'll all come true
When will you realize, Vienna waits for you?

Chelleke1981
Berichten: 154
Geregistreerd: 07-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 09:49

xPabloBokt schreef:
Misschien een gekke vraag maar omdat je dat vaker ziet met Tinkers.. komt ze uit het buitenland? Is er een mogelijkheid dat ze drachtig is? Of zijn het echt gewoon vetjes? :+


Geen rare vraag gezien ze vaak drachtig uit het buitenland komen. Ik heb daar ook zeker aan gedacht :j Ze is wel in Engeland geboren, paar jaar in België gewoond en daarna in Bergen op Zoom. Ik heb haar laten keuren en toen ze ziek was is er ook een dierenarts bij geweest. Geen van beide hadden het over een dracht. Dus ik ga er van uit dat het vetjes zijn :D

Lieve groetjes,
Angèl en Candy
Insta tinker.candy

xPabloBokt
Berichten: 9306
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Bokkers omgeving Oss/Heesch/Nistelrode/Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 09:57

Aah dan heeft ze er zo te horen al even in NL op zitten! Gelukkig, dat wordt dan gewoon hard aan de conditie werken :Y)

You got your passion, you got your pride
But don't you know that only fools are satisfied?
Dream on, but don't imagine they'll all come true
When will you realize, Vienna waits for you?

Chelleke1981
Berichten: 154
Geregistreerd: 07-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 15:04

Ugh...twijfels toch ontstaan. Ik controleer regelmatig de uiers op viezigheid. Zijn die dingen vandaag toch dikker :roll: Viel ook op dat ze ook echt dikker werd in deze weken terwijl dat eigenlijk niet zou moeten kunnen. Dat zeiden de staleigenaren nu ook. De staleigenaren fokken ook en die heb ik erbij gehaald en die vermoeden dus ook dracht :\ Dinsdag komt de dierenarts. Ben even helemaal over de zeik maar probeer rustig te blijven tot dinsdag en doe tussendoor even onderzoek. Ik hoop in ieder geval dat het door aanraking komt. Ze schijnt op de vorige stal gewoon hengstig te zijn geweest, zonder dekking.

[ img ]

Lieve groetjes,
Angèl en Candy
Insta tinker.candy

Chelleke1981
Berichten: 154
Geregistreerd: 07-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 21:13

Jeetje wat een euhm een achtbaan steeds. Pfff nog geen 2 maanden heb ik haar en we schuiven van het ene ding naar het andere. Na 2 wkn had ze droes, weer 2 weken verder cpl en nu weer 2 weken verder blijkt ze drachtig. Ik was net hard bezig met verdiepen en regelen ivm cpl krijgen we dit. Na wat speurwerk is ze toch wel 99% zeker drachtig. Ik had mijn eerste paardje wel anders voorgesteld. :roll: Maar goed hoe dan ook, wat hou ik toch al intens van dit meisje <3 Ze is zo lief ondanks dat ik al haar 4e huisje ben in nog geen half jaar tijd. Zo zielig. :( Hier gaat ze never nooit niet weg. Ze gaat alle zorg en liefde krijgen die ze nodig heeft. <3

Lieve groetjes,
Angèl en Candy
Insta tinker.candy

_Reneee
Berichten: 5779
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 07:56

Mag ik me hier ook melden? Ik bedacht me zojuist dat er misschien wel leuke Bokkers in mijn omgeving wonen en waarrempel: dit topic staat bovenaan. Mijn naam is Renée, ik ben 29 jaar en woon met mijn vriend in Uden. Ik heb drie pony's: een Tinker, Connemara & AMHA, zij staan in Nistelrode. Ben dus ook regelmatig in de Maashorst te vinden en vind het zeker leuk om een keer bij iemand aan te haken.

Jeetje wat een gedoe Chelleke1981! CPL lijkt me ook echt vreselijk. Ben ik met mijn Tinker ook altijd huiverig voor. Die heeft trouwens PSSM, ook geen feest. Daarom nooit meer een Tinker voor mij :o

Heb je een idee van welke hengst ze drachtig is?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers