Paardenvriendin gezocht omg. Groningen

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods

Mira283

Re: Paardenvriendin gezocht omg. Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 11:41

Haflingers zijn zo leuk! Jaren terug een merrie bij gereden helaas is zij er niet meer. Misschien ooit in de toekomst een oud type haf erbij

Love comes in a small package! [o]

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 09:15

He hoi,

Hoe is het met jullie? Het is heel erg stil hier :)

Ja hoor!!!! Tis weer zover :)

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 10:54

Hier nog een paar dagen aftellen tot sleuteloverdracht. Weet wel al definitieve verhuisdatum van mijzelf alleen van de paarden nog niet.
Nog steeds zoekend naar het goede plekje, hoop daar over 2 weken goed voor rond te kunnen kijken en dan hopelijk vanaf volgend jaar te kunnen afspreken.

Het leven is als een kerstmuts

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 14:17

nuscaniels schreef:
Huis is gekocht en uiterlijk 16/12 krijg ik de sleutel.
Nieuwe woonplek wordt Stadskanaal.
Nu nog wat vinden voor het hele stel. Heb gelukkig al wat gevonden in Oude Pekela voor de ukkies maar waarschijnlijk moet ik ook voor 1 of 2 paarden nog wat vinden en het liefst zo dicht mogelijk bij elkaar in de buurt en alles voor een leuke redelijke prijs.

nuscaniels schreef:
Hier nog een paar dagen aftellen tot sleuteloverdracht. Weet wel al definitieve verhuisdatum van mijzelf alleen van de paarden nog niet.
Nog steeds zoekend naar het goede plekje, hoop daar over 2 weken goed voor rond te kunnen kijken en dan hopelijk vanaf volgend jaar te kunnen afspreken.

Tip uit mijn ervaring, kijk eens wat voor "agrarische winkels" er in de buurt zijn en vraag daar eens rond (of bellen als langskomen geen mogelijkheid is, maar persoonlijk contact doet soms wonderen). Winkels waar bijvoorbeeld ook voer voor buitendieren wordt verkocht, de Welkoop-achtige winkels maar dan de zelfstandige ondernemer variant. Die kennen hun klantenkring vaak best goed. Destijds na mijn verhuizing ben ik op die manier aan een fijn contact gekomen voor mijn hooi door hier in Groningen bij de BTN de Haas een medewerker te vragen of hij adressen wist.

Hoe ver van Stadskanaal af mag het zijn? Ik heb erg lang in de omgeving Gieten/Gasselte gewoond en heb misschien nog wat contacten van vroeger die ik zou kunnen polsen daar in de omgeving.

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 00:11

Alles in een straal van 20 a 25 minuten rijden is geen probleem. Tuurlijk hoe dichter bij hoe fijner maar type stalling en uitrijmogelijkheden is het belangrijkste.
Kan gelukkig indien ik niks voor mijn paard vindt haar samen met de shets zetten.

Net een paar dagen in mijn huisje gezeten, wat een heerlijkheid. Ten eerste om weer een huis te hebben ( wordt gruwelijk verwend bij mijn ouders maar eigen plekje is toch het fijnste) maar vooral wat een verschil met hier. Zoveel rustiger, donkerder in de avond.
Komende weken zo nog wat heen en weer pendelen en dan vanaf eind december definitief over.
Heb zo een zin de omgeving te gaan verkennen.

Het leven is als een kerstmuts

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 21:52

Weten jullie nog een stalling in Finsterwolde eo?

De stallingen die ik heb gevonden is of duur of vol. Het is voor een merrie, binnenbak hoeft niet, voldoende weidegang wel.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 00:58

Ben jij dezelfde als op Facebook waar ik Monique had getagd? Wat is dan je budget? Want zij is imo niet duur. Tenzij je een doe het zelf plekje vindt, maar die zijn er niet heel veel.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 06:13

Bevalt het een beetje marjolein..
Jullie hebben een heerlijk plekje als ik het zo zie.

Never live faster than your Guardian Angel can fly.....!!
Mando woont langs de A7 bij HMpaaltje 187,6.;-)

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 08:31

Caily schreef:
Ben jij dezelfde als op Facebook waar ik Monique had getagd? Wat is dan je budget? Want zij is imo niet duur. Tenzij je een doe het zelf plekje vindt, maar die zijn er niet heel veel.

Ik wil daar even gaan kijken maar wil ook kijken of er meer keuze is hier.

Tja niet duur, het is maar net wat je gewend bent. In Assen en ri Groningen betaalde ik minder en had ik meer faciliteiten.

Ik had verwacht dat het hier allemaal wat voordeliger zou zijn :)

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 08:31

Mando schreef:
Bevalt het een beetje marjolein..
Jullie hebben een heerlijk plekje als ik het zo zie.

Ja absoluut ☺️. Alleen jammer dat we het spul voor de paarden nog niet klaar hebben.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 08:58

Ik heb ook in Assen en Groningen gewoond, had al zoiets verwacht. Ik moest ook even schakelen toen ik hier kwam.

Helaas is stalling hier duurder. Dat komt omdat je eerst op zandgrond/hondsrug zat, dat is vrij makkelijk paarden houden. Hier heb je kleigrond en moet men veel meer aanpassingen doen om een goede plek te kunnen bieden. Swinters op de wei is meestal onmogelijk omdat het gewoon echt een zwembad/modderpoel wordt. Dus een paddock is noodzaak. En dat is duurder (in aanleg, maar ook onderhoud/werk).

Je zult ook zien dat er meer stallen zijn waar de paarden niet of maar een paar uur buiten komen in de winter, terwijl elders hele dag buiten een vanzelfsprekendheid is. 24/7 buiten in de winter vindt je hier helemaal amper. En anders is een prijs 150-200 euro hiervoor nog niet gek (volpension met buitenbak), echter krijg je dan wel gelijk een mooie paddock (paradise). Nabij de stad had je voor onder de 130 euro een mooie 24/7 buiten plek :=

Er staat nu op marktplaats voor 107,50 een plekje in kropswolde, is 25min rijden, maar vanuit de stad kom je er langs (mocht je daar werken misschien)? Wel moet je dan 2 staldiensten per week draaien.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 10:53

Kom gezellig terug naar de Wobbes _O-

Never live faster than your Guardian Angel can fly.....!!
Mando woont langs de A7 bij HMpaaltje 187,6.;-)

biancatjuh27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 14:42

Hallo allemaal, mag ik mij hier ook melden.
Woon nu nog met mijn man en dochter in Almere. Maar zoals het er nu naar uitziet, verhuizen wij begin volgend jaar richting de omgeving van appingedam voor de nieuwe baan van mijn man.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 14:54

Ik lees al een tijdje mee, maar zal me ook eens officieel melden. :wave: Mijn paarden staan vlak onder de stad Groningen, mocht iemand nog stalling zoeken er is geloof ik nog plek. Ik ben zelf dan weer op zoek naar een leuke bijrijder, ook altijd een uitdaging.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 12:02

Mando schreef:
Kom gezellig terug naar de Wobbes _O-

Whahaha nee joh, dat is te ver weg. Allo staat helemaal super momenteel. Voor de nieuwe zoek ik toch echt iets in de buurt.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 11:13

Caily schreef:

Ik ben geweest hoor, leuke mensen :)