Hengste keuze voor mij bonte merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
AnsoDM
Berichten: 142
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Hengste keuze voor mij bonte merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-22 17:34

Ik ben wat een het rond kijken naar hengsten voor mijn merrie.
Nu is het wel zo dat ik nog enorm aan het twijfelen of ik ze dit jaar zal dekken. Maar rond kijken kan zeker geen kwaad.
Is het dit jaar niet zal het zoiezo volgend jaar zijn maar dan heb ik al wat ideetjes wat voor hengsten het best bij mijn merrie zou passen.

Wat ik zoek in een hengst

- Min. 1.65 en Max 1.75 (die maat meegeven)
- ruime gangen
- goed bergopwaartse galop dus goede achterhand
- koel, rustig in het hoofd dus braaf in omgang (niet te veel bloed)
- mooie sprong
- Geen schimmel en vos. Al het andere mag wel :) ik hou van kleurtjes :P



over mira
- 1.56
- heeft vorig jaar een veulen gehad
- heeft ramshoofdje
- heeft soms wat moeite met haar galop
- Ze is getest op kleur en ze is E/e a/a TO/TO (Dus het hoeft niet perse een bonte hengst te zijn)


Momenteel heb ik deze hengsten op mijn lijstje

-Krem
- Palousa San Sebastien

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Laatst bijgewerkt door AnsoDM op 19-01-22 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Mira <3 sinds 14/01/2014


Donja
Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Re: Hengste keuze voor mij bonte merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 17:45

Wat is haar afstamming? Welk stamboek wil je graag in en waarom heb je deze 2 hengsten op je lijstje staan, alleen vanwege de kleur?

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

AnsoDM
Berichten: 142
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-22 17:51

Donja schreef:
Wat is haar afstamming? Welk stamboek wil je graag in en waarom heb je deze 2 hengsten op je lijstje staan, alleen vanwege de kleur?



Stamboek maakt niet veel uit. Mira haar afstamming is niet gekend. Ik ken wel haar vader maar is niet gekend op papier. Moeder is wel helaas onbekend.

reden van deze hengsten
eigenlijk kleur niet het grootste
in vind krem zeer goed qua beweging, mooie ruime gangen, mooie sprong. Zeer rustig onder de man als ik de filmpjes zo bekijk

Van sebastien vind ik zijn uitstraling heel leuk, ook de grote en sprong staan mij wel aan. ook ziet het er allemaal heel fijn uit.

Mira <3 sinds 14/01/2014

Toushie
Berichten: 7209
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: In my dreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 17:54

White dream van am horses op bokt ?
Wel een hele jonge hengst nog , gezien de afstamming verwacht ik Kwa maat dat het passend is met je wensen.

Speciaal kleurtje en als je de eigenaar op bokt hoort erg fijn dier Kwa karakter en beweging.

Persoonlijk ,wat niet wat jou smaak is naar een iets fijner hoofd op de nakomeling zou ik zelf wel wensen.

https://www.am-stables.nl/cremello-hengst-white-dream/

                                            Because maybe
                                            You're gonna be the one that saves me!
R.I.P Djules 21-06-2008 /06-07-2012 Never forget you
R.I.P Levi 04-05-2004 / 20-11- 2015 Hope you're happy now


AnsoDM
Berichten: 142
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-22 18:04

Toushie schreef:
White dream van am horses op bokt ?
Wel een hele jonge hengst nog , gezien de afstamming verwacht ik Kwa maat dat het passend is met je wensen.

Speciaal kleurtje en als je de eigenaar op bokt hoort erg fijn dier Kwa karakter en beweging.

Persoonlijk ,wat niet wat jou smaak is naar een iets fijner hoofd op de nakomeling zou ik zelf wel wensen.

https://www.am-stables.nl/cremello-hengst-white-dream/


Juist ja, die heb ik nog niet echt heel deftig bekeken. Dat moet ik misschien wel eens doen.

Dan van de merrie bedoel je? Mira heeft een ramshoofd wat ik niet echt vind afsteken. Maar goed dat je het opmerkt dit moet ik ook even nog in mijn lijstje opzetten dat dit natuurlijk wel niet mag gaan afsteken.

Mira <3 sinds 14/01/2014

Django_Mette
Berichten: 1363
Geregistreerd: 25-03-13
Woonplaats: Betuwe

Re: Hengste keuze voor mij bonte merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 11:03

Geen idee voor een hengst, maar ik vraag me af of je geen voshengst wil of geen vos wil fokken? Dan is het namelijk key dat je voor een homozygoot zwart paard kiest (E/E). Met de hengst hierboven maak je wel kans op valk of palomino omdat die een dubbele verdunning draagt :)

Al vind ik wel dat exterieur belangrijker is dan fenotype en dat het beter is om je merrie te verbeteren dan een leuk kleurtje te fokken. Genoeg voorbeelden gezien dat mensen alleen op kleur fokken, maar dat het paard qua bouw heel slecht in elkaar zat :c

Insta: @feddethebarockpinto

AnsoDM
Berichten: 142
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-22 16:31

Django_Mette schreef:
Geen idee voor een hengst, maar ik vraag me af of je geen voshengst wil of geen vos wil fokken? Dan is het namelijk key dat je voor een homozygoot zwart paard kiest (E/E). Met de hengst hierboven maak je wel kans op valk of palomino omdat die een dubbele verdunning draagt :)

Al vind ik wel dat exterieur belangrijker is dan fenotype en dat het beter is om je merrie te verbeteren dan een leuk kleurtje te fokken. Genoeg voorbeelden gezien dat mensen alleen op kleur fokken, maar dat het paard qua bouw heel slecht in elkaar zat :c


Natuurlijk is kleur bijzaak :)
Het belangrijkste is natuurlijk dat alles wat ik eerder opnoemde dat mijn merrie kan verbeteren :)
Zoiezo kijk ik naar dat en wat het beste bij mijn merrie zou passen. Niet alleen op kleur. Het vosse mag ook als het plaatje past natuurlijk. Ik neem zeker mijn tijd om alle hengsten goed te controleren. Maar op er is zoveel keuze dat ik dacht om het even hier zo neer te zetten. :)

Mira <3 sinds 14/01/2014

AM_Horses
Berichten: 2580
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 01:53

Je mag mij altijd berichten voor vragen over White Dream.
Hij heeft een super fijn meewerkend karakter en is een knuffel <3 [ img ]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers