Welke dekhengst (jumping) Latano x voltaire

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Evakir
Berichten: 58
Geregistreerd: 25-11-20

Welke dekhengst (jumping) Latano x voltaire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-20 16:21

Hallo!

Ik heb een merrie die van afkomst Latano x Voltaire is.
Volgend jaar word waarschijnlijk het laatste jaar dat ik haar insemineer, welke hengst zou goed bij haar passen qua beweging, springtechniek enz?
Ze geeft grote veulens


Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing
Berichten: 31283
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Welke dekhengst (jumping) Latano x voltaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 00:11

Dit topic wordt verplaatst naar Exterieur en Hengstenkeuze:

F-AM -> EHK

Drachtig 2024: Overa x Willem Normandi 332 dgn / Nina x Vaderland 275 dgn (18-4)

Elisa2
Berichten: 37040
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Welke dekhengst (jumping) Latano x voltaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 10:45

Moeten we eerst weten hoe haar beweging en springtechniek is, en exterieur. Wat de verbeterpunten zijn..linkje naar horsetelex. Standfoto etc.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Evakir
Berichten: 58
Geregistreerd: 25-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-20 11:14

Elisa2 schreef:
Moeten we eerst weten hoe haar beweging en springtechniek is, en exterieur. Wat de verbeterpunten zijn..linkje naar horsetelex. Standfoto etc.



https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... 59/bieke-s

We hebben deze merrie nog niet lang en ze is ook niet zadelmak. Ik vind het moeilijk om te weten waarop ik allemaal moet letten als ik er naast sta. Zijn er tips om de beweging te beoordelen?

Elisa2
Berichten: 37040
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Welke dekhengst (jumping) Latano x voltaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 11:45

Bedankt! Het is natuurlijk een oudere merrie maar als ik zou het filmpje bekijk dan zou ik voor een hengst gaan die souplesse en atletisch vermogen toe kan voegen. De beweging in draf is erg neerwaarts op de voorhand met weinig souplesse. Rug wordt vast gehouden (maar dat kan ook andere oorzaken hebben)

Nu is dat niet zo'n ramp voor een springpaard, de galop en het springen is belangrijker. Daar heb je zeker geen beeldmateriaal van? heeft ze in de sport gelopen?

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Dakario
Berichten: 1625
Geregistreerd: 19-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 09:10

EvaBeun schreef:
Hallo!

Ik heb een merrie die van afkomst Latano x Voltaire is.
Volgend jaar word waarschijnlijk het laatste jaar dat ik haar insemineer, welke hengst zou goed bij haar passen qua beweging, springtechniek enz?
Ze geeft grote veulens

Op grote merrie zou ik Leandro vg aanraden of zoon van comme il faut (als de merrie grof gebouwd is)

merelhof
Berichten: 564
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: belgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 11:33

Toffe merrie. In de moederlijn zie je geregeld succes met lys de darmen. Dat kan toeval zijn maar denk het niet, lys geeft die soeplesse die hierboven vernoemd wordt. Iets met lys niet te ver: emerald, nixon, i’m special?


Ketaki
Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Welke dekhengst (jumping) Latano x voltaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 21:54

Icm indoctro gaf het al een goed sportpaard


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers