Iberische hengst met speciale kleur voor merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
NatasjavE
Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Iberische hengst met speciale kleur voor merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 11:14

Heel duidelijk en netjes gezegd Josav.

Ik wil nog een ander advies toevoegen voor deze merrie er van uitgaande dat ze inderdaad geen HKO heeft.

Ik zou geen Iberisch Paard op deze merrie zetten. Dit op basis van de foto’s. Ze lijkt daarop een er schuine croupe en wat week op de lendenen te zijn. Dat gaat een Lusitano of PRE doorgaans niet verbeteren.

Ik zou gewoon gaan voor een warmbloed die haar punten op dit vlak kan verbeteren. Die zijn er ook in leuke kleurtjes tegenwoordig.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....


JoSav
Berichten: 4681
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 14:09

Shae schreef:
Wat een onwijs nette, uitgebreide reactie JoSav. En dat komt van iemand die zelf weet hoe lastig het is als je een droom van een merrie hebt staan, waar je vanwege blessures niet mee fokt. Soms heb je een once in a lifetime paard en dan doet het echt zeer als het verstandig is om er niet mee te fokken. :(:)

Dappere, moeilijke beslissing, maar dat is de verstandigste keuze vaker. :(:)


NatasjavE schreef:
Heel duidelijk en netjes gezegd Josav.

Ik wil nog een ander advies toevoegen voor deze merrie er van uitgaande dat ze inderdaad geen HKO heeft.

Ik zou geen Iberisch Paard op deze merrie zetten. Dit op basis van de foto’s. Ze lijkt daarop een er schuine croupe en wat week op de lendenen te zijn. Dat gaat een Lusitano of PRE doorgaans niet verbeteren.

Ik zou gewoon gaan voor een warmbloed die haar punten op dit vlak kan verbeteren. Die zijn er ook in leuke kleurtjes tegenwoordig.

Voor dit type merrie zou ik ook de voorkeur geven aan een reguliere warmbloedhengst. Inderdaad mits er geen sprake is van HKO en zelfs dan is voorzichtigheid geboden, want gevoeligheid voor peesblessures komt in sommige lijntjes ook vaker voor en de eerdergenoemde belasting tijdens de dracht is wel degelijk een punt van risico/overweging.

En nogmaals, ik wens TS oprecht het allerbeste.

Nur Teke
Muzanna, Manari Nur & Muniya Nur
GoFundMe: om ons wereldje te vergroten…

Elin_
Berichten: 9633
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 15:02

s_stroobant schreef:
Waarom dacht ik goede raad te kunnen krijgen op bokt?
De laatste brief heb ik zelf niet gelezen. :)
Hier mag lekker een slotje op. Dank je wel.

Wat jammer. Dat was juist de meest leerzame nuttige reactie. Ik snap hoe moeilijk het is. Zelf ook willen fokken met mijn new forest ook ivm aanhoudende blessure. Ook niet gedaan. Hoe moeilijk het ook was...


Ayasha
Blogger
Berichten: 57904
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Iberische hengst met speciale kleur voor merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 15:06

Ik heb je reactie ook geheel gelezen Josav, erg mooi opgesteld, goed onderbouwd en goede raad. :)
Ik hoop dat TS als ze het allemaal een beetje heeft kunnen laten bezinken, toch je reactie nog leest. :)

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie


agee
Berichten: 767
Geregistreerd: 10-06-05
Woonplaats: Velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 15:33

s_stroobant schreef:
Waarom dacht ik goede raad te kunnen krijgen op bokt?
De laatste brief heb ik zelf niet gelezen. :)
Hier mag lekker een slotje op. Dank je wel.

Je krijgt hele goede raad van bokt. Jammer dat je dit niet wilt lezen.

@JoSav: Mooie en eerlijke reactie!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers