Homozygoot champagne hengst

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
troi
Berichten: 17003
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Homozygoot champagne hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 09:28

Poe die tdr rediculously kool is wel een knap dier zeg! Ik kan voorstellen dat mensen ondanks de kosten flink in de verleiding komen!

Kabayo

Berichten: 13943
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-20 09:35

troi schreef:
Poe die tdr rediculously kool is wel een knap dier zeg! Ik kan voorstellen dat mensen ondanks de kosten flink in de verleiding komen!

Ik vind hem heel mooi maar zo vanaf de foto's lijkt ie wel erg traag van achter

ElCid

Berichten: 9226
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: Homozygoot champagne hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 09:51

Ik zie daar op het filmpje op de FB pagina niks van terug https://www.facebook.com/SlyChampagneStallion/

Maar als je daarmee wil dekken zou ik maar vast een staatslot kopen ( of een bank beroven);-) .
Sperma van Amerika naar Nederland halen kost een bak geld en deze jongen zal zelf ook niet goedkoop zijn in zijn diensten.

Wel een apart dier.

Piekosjj

Berichten: 5451
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Homozygoot champagne hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 10:33

Vergeet niet dat El Maymoun ook nog schimmel is - als ik het goed heb onthouden. Zou jammer zijn dat je champagne veulen dan uiteindelijk wit word :j

ElCid

Berichten: 9226
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 11:30

Piekosjj schreef:
Vergeet niet dat El Maymoun ook nog schimmel is - als ik het goed heb onthouden. Zou jammer zijn dat je champagne veulen dan uiteindelijk wit word :j


Als die hengst het schimmelgen draagt moet hij zelf ook gaan schimmelen; hoe oud is deze hengst? Is het bekend of hij hetero of homozygoot is voor schimmel? In het laatste geval krijg je altijd een schimmelveulen.

Edit: heb hem even opgezocht en hij is heterozygoot voor schimmel dus zal zelf uiteindelijk ook schimmel worden en geeft dan ook 50% kans op schimmels.

Kabayo

Berichten: 13943
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-20 11:31

ElCid schreef:
Ik zie daar op het filmpje op de FB pagina niks van terug https://www.facebook.com/SlyChampagneStallion/

Maar als je daarmee wil dekken zou ik maar vast een staatslot kopen ( of een bank beroven);-) .
Sperma van Amerika naar Nederland halen kost een bak geld en deze jongen zal zelf ook niet goedkoop zijn in zijn diensten.

Wel een apart dier.

Ja had al vermeld dat alleen versturen al 1000 euro kost. En diepvries ga ik niet doen

ElCid

Berichten: 9226
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 13:47

Kabayo schreef:
ElCid schreef:
Ik zie daar op het filmpje op de FB pagina niks van terug https://www.facebook.com/SlyChampagneStallion/

Maar als je daarmee wil dekken zou ik maar vast een staatslot kopen ( of een bank beroven);-) .
Sperma van Amerika naar Nederland halen kost een bak geld en deze jongen zal zelf ook niet goedkoop zijn in zijn diensten.

Wel een apart dier.

Ja had al vermeld dat alleen versturen al 1000 euro kost. En diepvries ga ik niet doen


Dat had ik even gemist. Met deze hengst zou diepvries de enige optie zijn dus dan ben je ook nog eens een flinke duit kwijt aan DA rekeningen als de merrie al drachtig wordt + de kosten voor het sperma zelf......Wow . Ik zou het ook niet doen ;)