Hengst voor nrps Remiro x Rubiquill

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarjanB

Berichten: 16423
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Hengst voor nrps Remiro x Rubiquill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 18:36

Misschien moet ik toch de keuze maken om kaatje met pensioen te doen. Het is nog wat onzeker maar wil eigenlijk al wel bedenken wat de opties zijn. De dierenarts gaf aan dat een veulen goed kan dus tja maar wat dan?

Kaatje in het kort:
164 super super braaf erg fijn en werkbaar paard. Z2 met 9wp. Erg solide en breed paard
Erg fijne gangen
Wat kan beter:
Rug is wat week

Afbeelding

Afbeelding

Waar ik niet op in wil leveren is dr karakter, zelden zo’n fijn paard gehad. Mogen ook out of the box opties zijn. Geen mega dure hengsten. :)

Dit is puur ter oriëntatie en hoop dat het nog niet nodig is...

galgo

Berichten: 463
Geregistreerd: 20-03-08
Woonplaats: Werkendam

Re: Hengst voor nrps Remiro x Rubiquill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 09:37


MarjanB

Berichten: 16423
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-20 14:35

galgo schreef:
Ik vind Winston van Calis een erg interessante hengst,zeker met die moederlijn. Schijnt ook een super fijn karakter te hebben. hier een linkje.

http://zenitharabians.nl/wordpress/?page_id=462


Oh dat ziet er wel uit als een fijne hengst! Ik ga me er in verdiepen :)

StalMelyn

Berichten: 2028
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Hengst voor nrps Remiro x Rubiquill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 15:14

Als je op karakter wilt fokken moet je geen winston nemen. Hij is niet de makkelijkste en zeker geen brave voor de gewone ruiter. Er zijn video's van hem te vinden, misschien kan je dan beter een oordeel vellen.

Moet het een nrps hengst zijn?

MarjanB

Berichten: 16423
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-20 15:16

StalMelyn schreef:
Als je op karakter wilt fokken moet je geen winston nemen. Hij is niet de makkelijkste en zeker geen brave voor de gewone ruiter. Er zijn video's van hem te vinden, misschien kan je dan beter een oordeel vellen.

Moet het een nrps hengst zijn?


Ok, dan is dat wellicht niet heel handig.. nee hoeft niet perse nrps te zijn, Gelders oid ook prima!

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Re: Hengst voor nrps Remiro x Rubiquill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 15:56

Als je naar de fokkerij van Hexagon kijkt, lijkt Toto jr. het wel goed te doen bij het Rubiquil bloed. In verband met het dekgeld is een zoon misschien wel interessant.

MarjanB

Berichten: 16423
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Hengst voor nrps Remiro x Rubiquill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-20 16:06

Heb ze vanmorgen toevallig gebeld en filmpje en foto’s gestuurd. Zal eens kijken naar toto jr nazaten.

Wat is eigenlijk een acceptabele laatste dekdatum?

MarjanB

Berichten: 16423
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Hengst voor nrps Remiro x Rubiquill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-20 09:38


StalMelyn

Berichten: 2028
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Hengst voor nrps Remiro x Rubiquill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 09:51

Ik zie dat we bij elkaar op stal staan haha :+ had het eerst niet door

MarjanB

Berichten: 16423
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-20 10:01

StalMelyn schreef:
Ik zie dat we bij elkaar op stal staan haha :+ had het eerst niet door


Aahhh van noud! Wat grappig :)

StalMelyn

Berichten: 2028
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:02

Ik zag je ook in het Bosco topic voorbij komen. Als je de rug wilt verbeteren zou ik dat helemaal niet doen als ik jou was.

Als je goed karakter wilt, kans op kleur en betere rug kan je kijken naar Don Fascination. Die is zelf 170cm. Hij heeft een Facebook pagina ook.

De hengst die je zelf noemt zit toch wel pittig bloed in. Dus weet niet of je dan een brave dodo krijgt ook al is moeder een lief braaf paard.

StalMelyn

Berichten: 2028
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:03

MarjanB schreef:
StalMelyn schreef:
Ik zie dat we bij elkaar op stal staan haha :+ had het eerst niet door


Aahhh van noud! Wat grappig :)


Klopt! Ik zal wel de stalhouder vragen of veulens mogen. Om die reden ben ik vertrokken met Pleun. Als het nu wel weer mag kom ik terug haha

MarjanB

Berichten: 16423
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-20 10:04

Oh ik ga die even op zoeken. Doodbraaf hoeft ook niet maar wel gewoon braaf zat om als normale ruiter er mee weg te kunnen

Als ze echt stuk is denk ik dat ik een ander plekje zoek. Maar goed eerst komende week even aankijken.

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:08

StalMelyn schreef:
De hengst die je zelf noemt zit toch wel pittig bloed in. Dus weet niet of je dan een brave dodo krijgt ook al is moeder een lief braaf paard.

De Niro x Totilas pittig bloed?

StalMelyn

Berichten: 2028
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:22

Laurie, het is maar wat onder de term braaf wordt verstaan. Maar MarjanB gaf net aan dat doodbraaf ook weer niet hoeft.

Ik zie veel ruiters stoeien met hun (kwpn) paard omdat het toch niet braaf genoeg voor ze is. Ze bijvoorbeeld niet lekker op buitenrit kunnen etc..
Als je dan geen topsport ambities hebt zou ik persoonlijk voor andere opties gaan, ook als het veulen voor verkoop is. Er is vraag zat naar brave gezonde paarden waar je goed mee kan doen in de sport en lekker plezier mee kan hebben. Eentje wat relaxter dan de gemiddelde kwpn van nu.

Dit is mijn beeld he, misschien is dat beeld wel helemaal verkeerd maar wel gebaseerd op wat ik om me heen zie.

MarjanB

Berichten: 16423
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Hengst voor nrps Remiro x Rubiquill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-20 10:44

Die van mij is zo enorm braaf dat ik er vrijwel iedereen op durf te zetten. Dus er zit wel wat ruimte zeg maar.

Vind t alleen erg lastig want houd van dit brede type en vind van die iele beesten niks dus wil wel een hengst die ze niet te iel fokt.

Henkie staat ook nog op m’n lijstje om uit te zoeken

MariekeS_

Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:50


StalMelyn

Berichten: 2028
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:16

Vraag me echt af hoe groot/lang die ruiter is. Vaak zijn Gelderse hengste idd breder en deze is 1.68m maar lijkt nog klein onder deze ruiter. Die man moet wel echt heel lang zijn.

GJ9

Berichten: 4468
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:23

Braaf, maat, sterke rug: Gelderse hengsten zoals Alexandro, kardieno, Casaron

En anders kan je kijken bij hexagon of de pretendent hoeve, dat zijn dressuurfokkers die al generaties en decennialang niet op karakter hebben ingeleverd en niet met de dressuurhypes hebben meegedaan, dus sterke correcte paarden.
Verder vallen de Vivaldi nazaten op vanwege een braaf karakter.

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Re: Hengst voor nrps Remiro x Rubiquill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:36

De Hexagon hengsten hebben vrijwel allemaal Rubiquil als moedersvader. Ik denk dat het vooral interessant is om te zien dat Toto jr. goed lijkt te matchen met dat bloed. En Hexagon fokt inderdaad op karakter, daarvoor kun je dus gewoon bij KWPN hengsten zoals Toto terecht.

Oehlala
Berichten: 4302
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:40

StalMelyn schreef:
Laurie, het is maar wat onder de term braaf wordt verstaan. Maar MarjanB gaf net aan dat doodbraaf ook weer niet hoeft.

Ik zie veel ruiters stoeien met hun (kwpn) paard omdat het toch niet braaf genoeg voor ze is. Ze bijvoorbeeld niet lekker op buitenrit kunnen etc..
Als je dan geen topsport ambities hebt zou ik persoonlijk voor andere opties gaan, ook als het veulen voor verkoop is. Er is vraag zat naar brave gezonde paarden waar je goed mee kan doen in de sport en lekker plezier mee kan hebben. Eentje wat relaxter dan de gemiddelde kwpn van nu.

Dit is mijn beeld he, misschien is dat beeld wel helemaal verkeerd maar wel gebaseerd op wat ik om me heen zie.



ik zie vooral veel mensen stoeien met hun warmbloed, die gewoon te weinig buiten komen en dan ineens doodbraaf moeten zijn. alles moeten ze leren en dat is in mijn ogen vaak het probleem. dieren worden vaak enkel binnen het stalterrein gereden, liefst in een binnenbak, en dan raar kijken dattie niet braaf is op buitenrit.

terug ontopic, totilasbloed geeft over het algemeen goed meewerkende, brave dieren. niet dood wel handelbaar.

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengst voor nrps Remiro x Rubiquill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:36

Er zit veel bloed achter met De Saint, daar zou ik rekening mee houden. Merrie kan weleens heel bloederig fokken.

Wat zoek je verder in een hengst? en fok je commercieel of voor jezelf? is de blessure die ze heeft erfelijk? Wil je maat fokken?

MarjanB

Berichten: 16423
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 08:40

Als ik gok is het in eerste instantie voor mezelf. Maar sluit niet uit dat het dan ooit toch weg gaat.

Blessure is niet erfelijk anders ook niet overwogen om te fokken. Dit komt voort uit slecht management of trauma. Ze is zeer sterk op de benen (pezen botten)

En er zit Idd een flinke scheut volbloed in. Zal kijken of ik iets over haar volle broer kan vinden.

Fietsbel123
Berichten: 17
Geregistreerd: 06-09-18

Re: Hengst voor nrps Remiro x Rubiquill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:46

Ik heb een 3jarige van travolta's nieuwmoed. Super braaf en koel in het hoofd. Zijn nu langzaam begonnen met trainen en zet geen stap verkeerd.
Ik vind het echt een leuke hengst en niet idioot veel nakomelingen.

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengst voor nrps Remiro x Rubiquill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 08:58

Ik zou niet snel met Olivi bloed fokken als je graag een braaf karakter wilt.

Ik zit ook in de gelderse richting te denken voor wat je zoekt Marjan, maar ook Toto bloed zou aan kunnen sluiten wbt massa en bovenlijn.

Out of the box denk ik aan Kaiman, zijn nog geen/ weinig nakomelingen van maar hengst zelf is erg braaf. Heeft een goede bovenlijn, massa en souplesse.

Of misschien blijf je liever bij het nrps Night or Day met zijn Negro bloed kan ook een sterkere bovenlijn geven verwacht ik. Een Glamourdale zoon kun je ook overwegen wbt massa + het verbeteren van de bovenlijn.