Welsh cob of Haflinger hengst voor mijn kruising

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
tita
Berichten: 19745
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 19:29

Gaan we nu allemaal willekeurige rassen op opnoemen :D

ik zou me gewoon verdiepen in NRPS, zijn zat leuke, die beilen maat kunnen geven.
NRPS is ook weer aantrekkelijker te verkopen dan half tinker x kwart haflinger x kwart Welsh cob

30-11-2015
03-07-2018


MarloesNatje
Berichten: 1880
Geregistreerd: 04-03-11

Re: Welsh cob of Haflinger hengst voor mijn kruising

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-19 19:32

Daar heb je zeker gelijk in, al is het in principe de bedoeling om het veulen te houden.

https://www.facebook.com/Marloes-Freestyle-instructie-training-106235521194225
Freestyle instructie en training: grondwerk, loswerken, dubbele lange lijnen

StalNollie
Berichten: 9075
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Welsh cob of Haflinger hengst voor mijn kruising

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 19:38

Je moet ook echt naar jezelf dan kijken je moet ergens maat gaan fokken de hoogte of breedte weet niet hoe oud je bent? En in hoeverre je nog groeit maar ook een aandachts puntje.

Tita en er worden her en der wat rassen tussen door gegooid waarbij ik ook echt de match niet snap maar ook wel enkele waar ts zich eens verder in moet verdiepen. Voor mijn als ik moet kiezen zpu connamara en forest hoger op het lijstje staan. En dan weer eerder naar new forest omdat er meer keus is

Absolem
Berichten: 2756
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 19:40

Is een quarter of een paint niet wat om erop te zetten ? Die zijn ook robuust. En koel in het hoofd. Sommige hebben ook hele edele hoofdjes. Dan behoud je die vlakke gangen ook. Maar fok je er toch kracht in.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Def
Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Welsh cob of Haflinger hengst voor mijn kruising

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 19:43

Het ras zegt natuurlijk ook niet alles.
Het karakter van de merrie en hengst hebben een grote stempel.
Mijn pony is een kruising Haflinger x Groninger.
Zij is ontzettend gevoelig en een heethoofd. Dat zou je niet zo snel zeggen als je de rassen kruising hoort.
Maar vader en moeder waren beiden gevoelige werkwillige paarden en moeder een echt heethoofd.

Custom made HaLflinger: Donya
Donya en Anouk: Z1 + 17

tita
Berichten: 19745
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 19:44

Strooien met woorden als camarque en Paint is IMO beetje nutteloos.
Kijk naar paard.... je gaat hier geen Shetlander opzetten, hartstikke veelzijdig pony en massa.

Pak gewoon een fatsoenlijke hengst eentje die zich bewezen heeft, en meer waarde heeft voor het veulen.

30-11-2015
03-07-2018

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 19:46

Sizzle schreef:
In NL amper of niet te vinden, wellicht een enkeling in Belgie.


Je hebt er 1 bij Stal van de Walschot bij Wanroij en in Duitsland, vlak over de grens bij Venraij heb je verschillende hengsten, die rijden ook shows ermee.
Wat verder in Duitsland heb je ook verschillende fokkers, maar die ken ik niet.
Laatst bijgewerkt door Rakkie123 op 21-08-19 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Jersy, zwarte parel 1.71
Porky, witte lady 1.67
Bes, leonberger kruising 0.74
Summertime, leonberger/st bernard 0.85

MarloesNatje
Berichten: 1880
Geregistreerd: 04-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-19 19:46

StalNollie, ik ben 21 dus zal niet meer groeien gelukkig. Knieproblemen is ook een van de punten waarom ik een wat bredere pony wil.

Ik ben door dit topic heen een lijstje aan het maken met verschillende rassen of hengsten die genoemd zijn. Binnenkort wil ik mij hier goed in gaan verdiepen en ook enkele shows of hengsten gaan bezoeken gewoon om zo breed mogelijk te kijken.

https://www.facebook.com/Marloes-Freestyle-instructie-training-106235521194225
Freestyle instructie en training: grondwerk, loswerken, dubbele lange lijnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 20:20

MarloesNatje schreef:
safina schreef:

Oké, laat me de vraag dan omdraaien: wat van de tinker wil jij niet terugzien? Want misschien bedoel jij wel het hoofd en ik de stevig aangezette hals, het zwaardere beenwerk of de massa die ik in beide 'rassen' zie...


Vind ik lastig uitleggen, om het even heel onaardig te zeggen, ik vind veel tinkers lomp stevig met veel massa, en een welsh cob vind ik wat luxer stevig met veel massa. Daarnaast vind ik inderdaad dat de cobs over het algemeen een aansprekender hoofd hebben en mooiere bewegingen. Begrijp mij niet verkeerd, ik rijd ook een onwijs leuke tinker en vind het een heerlijk dier, maar dat is het ook wel voor mij.


Je hoeft het voor mij niet voorzichtig te formuleren hoor. Ik ben geen tinkerliefhebber. ;) Ik zie ook liever een cob (en heb er hier thuis ook eentje trouwens). Maar nog liever dan een cob zie ik een meer rijtypische pony als een forest, connemara of duitse rijpony, omdat ze toch hun lichaam wat makkelijker gebruiken onder zadel en niet zo week zijn in de rug. En dat mag er dan best eentje zijn met wat meer massa en bot, maar daar kan je de hengst ook op uitzoeken.

Caily
Berichten: 12511
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Welsh cob of Haflinger hengst voor mijn kruising

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 20:38

Maar karakter is zo lastig te fokken. Omgeving en opvoeding doen veel, en het individu zelf ook. Genoeg volle broers en zussen te noemen die compleet anders zijn. Helemaal als de merrie gedeeltelijk Tinker is, dat is gewoon niet te voorspellen. Het Tinker ras is trouwens zo enorm divers, mijne voldoet aan alles wat je beschrijft bijvoorbeeld en zit zeker vol papier bij. Maar ik ben absoluut geen tegenstander van kruisen, denk juist dat je dan sterker en gerichter bezig kan. Als ik je zo lees, zou je, behalve qua maat, met de IJslander ook zo gek nog niet zitten?

lissisanne
Berichten: 2506
Geregistreerd: 16-08-08

Re: Welsh cob of Haflinger hengst voor mijn kruising

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 21:11

Ik zou gaan voor een arabier. Wordt het veulen misschien net iets 'sportiever'en kan in het NRPS worden opgenomen. Dat lijkt me ook beter passen bij je ambities.
Maar er zijn al veel andere goede opties genoemd.

La vie est belle

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 11:51

MarloesNatje schreef:
Ik vind het om eerlijk te zijn ook lastig hoor wat ik leuk vind. Ik ben namelijk iemand die lekker relaxed recreatief wil kunnen rijden, maar vind het ook erg leuk om een wat pittiger paard te hebben die er wat luxer uitziet.
Het leuke van Elsa vind ik dus dat ze aan de ene kant heel relaxed is, maar aan de andere kant ook echt wel een heethoofd kan zijn met veel looplust. Daarnaast vind ik het leuk aan haar dat ze ergens wel een beetje een wat sportiever lichaam heeft (dan bv. een volle tinker) maar dat ze ook juist stevig en wat lompig is


Het is ook lastig. Maar gelukkig heb je alle tijd om een keuze te maken.

Bedenk wel dat het paard dat je fokt nooit het perfecte midden gaat houden tussen jouw merrie en de gekozen hengst. Zo werkt vererving namelijk vaak niet. Als jij een stevig en lompige hengst kiest en dat zit ook ergens in de voorouders van jouw kruising, dan kan het zijn dat dit 2x zo hard naar voren komt.
Wat ook kan gebeuren is dat beide ouders net die eigenschappen meegeven die jij niet wilde of die slecht samen gaan. Een haflinger kruisen met een Fries kan resulteren in een dier met hogere benen, een langere hals en een elegant koppie, maar ook in een dier met de korte benen van de haf en lange rug van de Fries, de korte hals van de haflinger en het lange hoofd van de Fries. Gechargeerd: een paard met het model van een teckel.
Een tinker kruisen met een Arabier kan dat mooie veredelde paard opleveren met het koele karakter van je Tinker, maar ook het sensibele en bloederige karakter van een Arabier in het tanklijf van een Tinker.
Dus hou daar ook rekening mee in je keuze. Om die reden zou ik voor jouw pony dus ook wat meer uitkijken naar een ras wat zowel qua bouw als karakter dichterbij een basistype rijpony ligt, zoals connemara en forest en wat minder naar een ras dat in uiterlijke- of karaktereigenschappen wat meer van dat type afwijkt.

En trek je vooral niet teveel aan van hengsteneigenaren die hun eigen hengsten aanprijzen als de beste keuze voor jouw merrie omdat ze aan je willen verdienen. Want als je rond gaat zoeken, ga je dat soort lui zeker tegenkomen. Misschien heb je ze zelfs al gehad via dit topic. Het is hinderlijk en vervelend gedrag en een goede hengsteneigenaar doet dat niet, heeft dat niet nodig.

MarloesNatje
Berichten: 1880
Geregistreerd: 04-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-19 13:03

safina schreef:
MarloesNatje schreef:
Ik vind het om eerlijk te zijn ook lastig hoor wat ik leuk vind. Ik ben namelijk iemand die lekker relaxed recreatief wil kunnen rijden, maar vind het ook erg leuk om een wat pittiger paard te hebben die er wat luxer uitziet.
Het leuke van Elsa vind ik dus dat ze aan de ene kant heel relaxed is, maar aan de andere kant ook echt wel een heethoofd kan zijn met veel looplust. Daarnaast vind ik het leuk aan haar dat ze ergens wel een beetje een wat sportiever lichaam heeft (dan bv. een volle tinker) maar dat ze ook juist stevig en wat lompig is


Het is ook lastig. Maar gelukkig heb je alle tijd om een keuze te maken.

Bedenk wel dat het paard dat je fokt nooit het perfecte midden gaat houden tussen jouw merrie en de gekozen hengst. Zo werkt vererving namelijk vaak niet. Als jij een stevig en lompige hengst kiest en dat zit ook ergens in de voorouders van jouw kruising, dan kan het zijn dat dit 2x zo hard naar voren komt.
Wat ook kan gebeuren is dat beide ouders net die eigenschappen meegeven die jij niet wilde of die slecht samen gaan. Een haflinger kruisen met een Fries kan resulteren in een dier met hogere benen, een langere hals en een elegant koppie, maar ook in een dier met de korte benen van de haf en lange rug van de Fries, de korte hals van de haflinger en het lange hoofd van de Fries. Gechargeerd: een paard met het model van een teckel.
Een tinker kruisen met een Arabier kan dat mooie veredelde paard opleveren met het koele karakter van je Tinker, maar ook het sensibele en bloederige karakter van een Arabier in het tanklijf van een Tinker.
Dus hou daar ook rekening mee in je keuze. Om die reden zou ik voor jouw pony dus ook wat meer uitkijken naar een ras wat zowel qua bouw als karakter dichterbij een basistype rijpony ligt, zoals connemara en forest en wat minder naar een ras dat in uiterlijke- of karaktereigenschappen wat meer van dat type afwijkt.

En trek je vooral niet teveel aan van hengsteneigenaren die hun eigen hengsten aanprijzen als de beste keuze voor jouw merrie omdat ze aan je willen verdienen. Want als je rond gaat zoeken, ga je dat soort lui zeker tegenkomen. Misschien heb je ze zelfs al gehad via dit topic. Het is hinderlijk en vervelend gedrag en een goede hengsteneigenaar doet dat niet, heeft dat niet nodig.


Dankjewel voor je uitleg, ik ga dit zeker meenemen in mijn keuze!

https://www.facebook.com/Marloes-Freestyle-instructie-training-106235521194225
Freestyle instructie en training: grondwerk, loswerken, dubbele lange lijnen

Secretly
Berichten: 309
Geregistreerd: 23-04-16

Re: Welsh cob of Haflinger hengst voor mijn kruising

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 13:06

Een Du Bois hengst met maat en body + beweging, zou een mooie combi zijn met de merrie!

Josien_
Berichten: 8962
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Welsh cob of Haflinger hengst voor mijn kruising

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 13:58

Misschien heb ik een ander idee van "meer body" maar welke hengst van bijvoorbeeld Du Bois of NRPS oid heeft dat dan?

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

SinneJ
Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Re: Welsh cob of Haflinger hengst voor mijn kruising

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 14:15

Als ik heel eerlijk ben, zou ik toch proberen voor groter te gaan. Dit omdat je nu echt veel risico zou hebben dat het dier niet past voor je en je moet verkopen, want dat zou zowel gebeuren als het veulen kleiner uitvalt dan verwacht als wanneer het veulen smaller uitvalt dan verwacht (in beide gevallen past het niet meer). Dit zou jammer zijn omdat ten eerste verkopen niet is wat je wil en ten tweede de kans groot is dat er niet zo'n heel erg commercieel interessant dier uitkomt, zeker als je focust op het behouden van vlakke gangen.

Voor mij heb je een veel te uitgebreid en specifiek wensenlijstje om dit risico te nemen, want rassenmixen geven vaak echt iets heel anders dan wat verwacht wordt en je staat er niet zo realistisch in lijkt het.

Dus mijn tip; ofwel toch gaan voor groter zodat jij er zeker opkan, ofwel gaan voor iets commerciëler zodat je er zeker vanaf raakt, cru gezegd, ofwel gewoon kopen ipv fokken zodat je zeker een paard hebt dat aan al je wensen voldoet.

Ikzelf ben erg tegen risicovol fokken omdat er gewoon veel te veel grasmaaiers zijn, maar ik snap echt dat je het wilt, alleen probeer dan echt realistisch te zijn over wat er uit kan komen.

Men mag nooit vergeten dat de dressuur er is voor het paard. Het paard is er niet voor de dressuur.

MarloesNatje
Berichten: 1880
Geregistreerd: 04-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-19 15:05

SinneJ schreef:
Als ik heel eerlijk ben, zou ik toch proberen voor groter te gaan. Dit omdat je nu echt veel risico zou hebben dat het dier niet past voor je en je moet verkopen, want dat zou zowel gebeuren als het veulen kleiner uitvalt dan verwacht als wanneer het veulen smaller uitvalt dan verwacht (in beide gevallen past het niet meer). Dit zou jammer zijn omdat ten eerste verkopen niet is wat je wil en ten tweede de kans groot is dat er niet zo'n heel erg commercieel interessant dier uitkomt, zeker als je focust op het behouden van vlakke gangen.

Voor mij heb je een veel te uitgebreid en specifiek wensenlijstje om dit risico te nemen, want rassenmixen geven vaak echt iets heel anders dan wat verwacht wordt en je staat er niet zo realistisch in lijkt het.

Dus mijn tip; ofwel toch gaan voor groter zodat jij er zeker opkan, ofwel gaan voor iets commerciëler zodat je er zeker vanaf raakt, cru gezegd, ofwel gewoon kopen ipv fokken zodat je zeker een paard hebt dat aan al je wensen voldoet.

Ikzelf ben erg tegen risicovol fokken omdat er gewoon veel te veel grasmaaiers zijn, maar ik snap echt dat je het wilt, alleen probeer dan echt realistisch te zijn over wat er uit kan komen.


Je hebt absoluut gelijk, ik ben ook steeds een beetje meer aan het denken om toch voor iets groters te gaan. Niet dat ik dan gelijk alle andere rassen achterwege laat, ik wil sowieso wat shows etc gaan bezoeken om een zo breed mogelijk beeld te hebben. En nogmaals ,het hoeft niet dit jaar. Wat ik wel lastig vind van groter gaan fokken, is dat voor een eerste veulen wel eerlijk? Ik heb weinig tot geen ervaring hiermee vandaar dat ik alles uitgezocht wil hebben.

https://www.facebook.com/Marloes-Freestyle-instructie-training-106235521194225
Freestyle instructie en training: grondwerk, loswerken, dubbele lange lijnen

eldora1
Berichten: 1858
Geregistreerd: 06-04-11
Woonplaats: Kamerik

Re: Welsh cob of Haflinger hengst voor mijn kruising

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 15:25

Is het niet een idee om gewoon een veulen / jong paard te kopen? Dan kan je er een kopen die qua afstamming goed in elkaar zit en een goede bouw heeft + grotere maat.

Iedereen noemt nu allemaal rassen op maar al zet je er een geweldige hengst opz die gaat de moeder natuurlijk niet helemaal verbeteren. En aangezien jij best groot bent en je pony vrij klein is ga je nooit een mooie maat krijgen en dan is het nog maar hopen dat je een degelijk veulen krijgt.


Anders zou ik idd mee gaan met het voorstel Duitse rijpony

Eldora v. Polsbury Pajero B +5
Don Jovi DW v.Don Cremello Du Bois
Sarisa v. Fiderbach B +11

MarloesNatje
Berichten: 1880
Geregistreerd: 04-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-19 15:27

eldora1 schreef:
Is het niet een idee om gewoon een veulen / jong paard te kopen? Dan kan je er een kopen die qua afstamming goed in elkaar zit en een goede bouw heeft + grotere maat.

Iedereen noemt nu allemaal rassen op maar al zet je er een geweldige hengst opz die gaat de moeder natuurlijk niet helemaal verbeteren. En aangezien jij best groot bent en je pony vrij klein is ga je nooit een mooie maat krijgen en dan is het nog maar hopen dat je een degelijk veulen krijgt.


Anders zou ik idd mee gaan met het voorstel Duitse rijpony


Dankjewel voor je input, maar dat is geen optie. Ik vind juist de fokkerijwereld erg interessant dus ik wil graag zelf een veulen fokken. Mijn pony is voor mij een mooie maat zoals ik al heb vermeld vind ik een pony juist prettig. Voor het plaatje staat het misschien niet heel mooi, maar ze kan mij makkelijk houden en zolang ik haar niet in de weg zit is het prima :)

In ieder geval ga ik binnenkort het topic nogmaals doornemen en voor en nadelen van de genoemde rassen noteren.

Edit; even een fotootje toegevoegd van ons als combinatie van de zijkant:
[ img ] Lijkt alweer heel anders zo vind ik

https://www.facebook.com/Marloes-Freestyle-instructie-training-106235521194225
Freestyle instructie en training: grondwerk, loswerken, dubbele lange lijnen

amyz
Berichten: 6908
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 19:34

Niet fokken is áltijd een optie :+

Het is nu sowieso te laat in het jaar om te beginnen, dus neem de winter de tijd om heel goed na te denken over wat je wil. Dat is namelijk 'de fokkerijwereld' :D Ik lees nu de meest uiteenlopende wensen en daar is nooit een hengst op uit te zoeken... Dus begin daar mee.... Wat wil jij graag? En gedetailleerd is niet gedetailleerd genoeg.
Ga dan eens heel kritisch naar je merrie kijken. Waar zitten fouten? Wat moet er verbeterd worden? Wat wil je verbeteren? (Voor mij valt onder 'moet' alles wat optimaal functioneren in de weg zit, zoals beenstand, rugvorm, etc etc. Wat ik 'wil' is een mooier hoofd, groter oog, vlakker kruis, etc). 'Moeten' komt eerst, blijven er dan meerdere hengsten over kijk ik pas naar 'willen'.
....en ga dan eens kijken waar die combinatie van eisen en wensen je brengt.

Niet fantaseren, maar analyseren.
Weet je niet waar je naar moet kijken bij je merrie? Dan ga je dat deze winter leren.

Mooiste wat er is, dat super analytisch alles bekijken en op basis daarvan in je hoofd en op papier de perfecte match 'ontwerpen' :D

dblijham
Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Re: Welsh cob of Haflinger hengst voor mijn kruising

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 20:42

Don Cremello du Bois fokt massa, maat en super karakters. Als je overweegt om richting de duitse rijpony lijnen te kijken is dat zeker een aanrader.
Hele fijne en meedenkende hengstenhouder ook.

MarloesNatje
Berichten: 1880
Geregistreerd: 04-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-19 20:42

Ik weet niet of je de rest hebt gelezen, maar zoals aangegeven hoeft het van mij echt niet dat ze direct volgend jaar gedekt wordt. Ik wil eerst alles op een rijtje zetten en dit topic helpt daar een beetje bij door ook verder te kijken naar andere rassen. Ik ga zeker niet zomaar fokken, dat is ook de reden dat ik nu al wil beginnen met kijken. Wie weet voor volgend jaar, of over vijf jaar of wie weet uiteindelijk nooit ;) Fantaseren is nooit verkeerd vind ik, als je er ook maar realistisch naar kan kijken en dat is precies wat ik wil en ga doen zoals beschreven ;) Dankjewel voor je reactie
amyz schreef:
Niet fokken is áltijd een optie :+

Het is nu sowieso te laat in het jaar om te beginnen, dus neem de winter de tijd om heel goed na te denken over wat je wil. Dat is namelijk 'de fokkerijwereld' :D Ik lees nu de meest uiteenlopende wensen en daar is nooit een hengst op uit te zoeken... Dus begin daar mee.... Wat wil jij graag? En gedetailleerd is niet gedetailleerd genoeg.
Ga dan eens heel kritisch naar je merrie kijken. Waar zitten fouten? Wat moet er verbeterd worden? Wat wil je verbeteren? (Voor mij valt onder 'moet' alles wat optimaal functioneren in de weg zit, zoals beenstand, rugvorm, etc etc. Wat ik 'wil' is een mooier hoofd, groter oog, vlakker kruis, etc). 'Moeten' komt eerst, blijven er dan meerdere hengsten over kijk ik pas naar 'willen'.
....en ga dan eens kijken waar die combinatie van eisen en wensen je brengt.

Niet fantaseren, maar analyseren.
Weet je niet waar je naar moet kijken bij je merrie? Dan ga je dat deze winter leren.

Mooiste wat er is, dat super analytisch alles bekijken en op basis daarvan in je hoofd en op papier de perfecte match 'ontwerpen' :D

https://www.facebook.com/Marloes-Freestyle-instructie-training-106235521194225
Freestyle instructie en training: grondwerk, loswerken, dubbele lange lijnen


Bar
Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: Welsh cob of Haflinger hengst voor mijn kruising

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 19:06

Is je pony in Ierland geboren? Want dan heb je best kans dat haar moeder al (deels) Connemara is.
Dan zou een Connemarahengst helemaal goed kunnen passen.
En qua karakter en type lijkt de Connemara ge passen bij wat je zoekt.
Ik las dat Otto van Strijthagen genoemd werd. Dit is zeker een hengst met een heel fijn karakter en goede bewegingen. Hij loopt nu Z2 bij de pony’s nadat hij eerder al Z2 bij de paarden was.
En hij heeft meer dan voldoende massa en body.

Mark en Cézanne (Mistral x Bernstein), Dressuur L2 + 13, Springen B + 8, SGW B+11


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers