Hengst voor Rascalino x Weltmeijer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mariek_
Berichten: 839
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Zwolle

Hengst voor Rascalino x Weltmeijer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-19 14:16

Graag wil ik mijn merrie volgend jaar laten dekken en daarom ben ik rustig aan het zoeken naar een geschikte (kwpn) hengst. Misschien heeft bokt nog goede ideeën :)

Het gaat om deze merrie:

https://myalbum.com/album/B4uEzxRVyXuw
(Het lukt me even niet om de afbeeldingen hier zichtbaar te maken....zo lang geen foto's gepost dat ik het ben verleerd -O- )

Leeftijd: 13 jaar
Afstamming: Rascalino x Weltmeijer (hannoveraans papier)
Stokmaat: 1.65
Predikaat: ster
Sport: L1 dressuur
Karakter: Lieve, sociale en rustige merrie. Onder het zadel wat dominant en een gevoelig type. Niet het makkelijkste paard om te rijden.

Verbeterpunten: galop, ze is wat onderstandig, een wat hoge schoft en een wat meewerkender karakter onder het zadel zou ook fijn zijn.

Ze heeft al twee merrieveulens gehad, een van Sandreo in 2011 en een van Blue hors Zatchmo 2015. Doel van het veulen zal de dressuursport zijn.

Fieke M1+17


Mariek_
Berichten: 839
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-19 22:08

[ img ]

[ img ]

Even prutsen, maar hierbij dan de foto's zichtbaar in plaats van in een link *D

Fieke M1+17

Elisa2
Berichten: 37040
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengst voor Rascalino x Weltmeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 09:15

Hoe waren de eerdere twee veulens? heb je ook een linkje naar horsetelex?

Wat wil je graag verbeterd hebben wbt de galop?

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Mariek_
Berichten: 839
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Zwolle

Re: Hengst voor Rascalino x Weltmeijer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-19 07:18


Fieke M1+17

Mariek_
Berichten: 839
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-19 10:59


Fieke M1+17

Elisa2
Berichten: 37040
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengst voor Rascalino x Weltmeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 18:04

Mooi dier die Sandreo, weet je of de galop verbeterd is? het beenwerk heeft hij zeker verbeterd, dat is bij de Zatchmo niet helemaal gelukt zo te zien.

Heeft de merrie souplesse of niet? en hoe is haar achterbeengebruik?

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Mariek_
Berichten: 839
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-19 07:46

Elisa2 schreef:
Mooi dier die Sandreo, weet je of de galop verbeterd is? het beenwerk heeft hij zeker verbeterd, dat is bij de Zatchmo niet helemaal gelukt zo te zien.

Heeft de merrie souplesse of niet? en hoe is haar achterbeengebruik?


Of de galop verbeterd is weet ik helaas niet, heb de merrie nooit zien bewegen. Ken haar alleen van foto.

Mijn merrie mist wat souplesse, haar achterbeen is oke.

Fieke M1+17

Jillz1
Berichten: 550
Geregistreerd: 25-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 08:19

Die sandreo is wel erg chique. Weet niet meer precies hoe die lijn is maar ergens in de buurt ervan blijven?

Elisa2
Berichten: 37040
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengst voor Rascalino x Weltmeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 09:11

Sandreo verbeterd over het algemeen de galop niet, geeft wel mooie types en goede karakters. Is beschikbaar via DV.

Ik denk aan Daily Diamond voor souplesse, verbetering van de galop en een goed karakter.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Mariek_
Berichten: 839
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Zwolle

Re: Hengst voor Rascalino x Weltmeijer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-19 10:01

Bedankt voor de tip Elisa2! Ik heb de hengst bekeken en dat lijkt inderdaad wel wat.
Wat mij wel opvalt, en dat is bij meerdere hengsten wel zo, is dat er verder in de afstamming zoveel inteelt zit. Is dat normaal en bij alle hengsten zo?

Fieke M1+17

Elisa2
Berichten: 37040
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengst voor Rascalino x Weltmeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:09

Dat is niet bij alle hengsten zo, maar komt wel vaker voor. Het hoeft geen probleem te zijn en wordt soms zelfs gebruikt om goede eigenschappen te verankeren. (lijnenteelt)

Graag gedaan :-)

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: friezenfan2, JoukjeV, Miekie74, SentiBot en 24 bezoekers

cron