Welke hengst voor mijn San Remo merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110638
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Welke hengst voor mijn San Remo merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 17:58

Ik zou ook zeker niet naar de ponymaat gaan. Zonde!

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert


annvdg
Berichten: 104
Geregistreerd: 24-07-19
Woonplaats: Herveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-19 18:36

NatasjavE schreef:
Waarom niet een rijpony proberen?
Stokmaat is behoorlijk erfelijk.
Je kan best een paard uit deze fokken. Maar de kans dat je een kleintje fokt is aanzienlijk.

Merrie is niet te lang overigens. Ze staat juist mooi in het rechthoeksmodel.


Ik wordt nogal groot geschat, dus ik ben dan bang om het veulen dan te verkopen, omdat ik er dan te groot voor wordt.

En die rug, nu je het zegt valt het best mee

Benzz
Berichten: 2884
Geregistreerd: 10-02-19

Re: Welke hengst voor mijn San Remo merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 19:46

Dit lijntje heeft op het oog paarden die niet veel bloed hebben, maar ze fokken wel bloed, daar moet je dus echt een beetje mee uitkijken. Karakter is ook een dingetje, ze zijn braaf, maar vaak heet en dat is soms wat lastig te handelen. Het lijntje fokt ook heel erg naar de moeders toe. Die lijken ook sprekend op elkaar.

Ik heb de fotos van haar oma en overgrootoma ergens hier, maar heb ze nog niet kunnen vinden :D

annvdg
Berichten: 104
Geregistreerd: 24-07-19
Woonplaats: Herveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-19 20:36

Benzz schreef:
Dit lijntje heeft op het oog paarden die niet veel bloed hebben, maar ze fokken wel bloed, daar moet je dus echt een beetje mee uitkijken. Karakter is ook een dingetje, ze zijn braaf, maar vaak heet en dat is soms wat lastig te handelen. Het lijntje fokt ook heel erg naar de moeders toe. Die lijken ook sprekend op elkaar.

Ik heb de fotos van haar oma en overgrootoma ergens hier, maar heb ze nog niet kunnen vinden :D


wat bedoel je precies? :o

VValar
Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Re: Welke hengst voor mijn San Remo merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 21:18

Ik zou een hengst uitzoeken met hele sterke verbindingen, niet te lang in de rug en een heel dragend achterbeen. Vergrotend fokkend en in het karakter spanning gemakkelijk kunnen afvloeien.

Benzz
Berichten: 2884
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 21:42

annemijnvdg schreef:
Benzz schreef:
Dit lijntje heeft op het oog paarden die niet veel bloed hebben, maar ze fokken wel bloed, daar moet je dus echt een beetje mee uitkijken. Karakter is ook een dingetje, ze zijn braaf, maar vaak heet en dat is soms wat lastig te handelen. Het lijntje fokt ook heel erg naar de moeders toe. Die lijken ook sprekend op elkaar.

Ik heb de fotos van haar oma en overgrootoma ergens hier, maar heb ze nog niet kunnen vinden :D


wat bedoel je precies? :o



Welk gedeelte begrijp je niet? Dan weet ik wat ik moet uitleggen :D

annvdg
Berichten: 104
Geregistreerd: 24-07-19
Woonplaats: Herveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-19 21:57

VValar schreef:
Ik zou een hengst uitzoeken met hele sterke verbindingen, niet te lang in de rug en een heel dragend achterbeen. Vergrotend fokkend en in het karakter spanning gemakkelijk kunnen afvloeien.


Dat is dus een beetje het probleem, dat ik niet echt een hengst weet

annvdg
Berichten: 104
Geregistreerd: 24-07-19
Woonplaats: Herveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-19 21:59

Bedoel je met bloed als mooie stam, goede ouders of met bloed dat ze een beetje een hittepittitje is? :o

@Benzz

Benzz
Berichten: 2884
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 22:03

annemijnvdg schreef:
Bedoel je met bloed als mooie stam, goede ouders of met bloed dat ze een beetje een hittepittitje is? :o

@Benzz

Veel werklust en looplust :D

annvdg
Berichten: 104
Geregistreerd: 24-07-19
Woonplaats: Herveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-19 22:04

Benzz schreef:
annemijnvdg schreef:
Bedoel je met bloed als mooie stam, goede ouders of met bloed dat ze een beetje een hittepittitje is? :o

@Benzz

Veel werklust en looplust :D


Dat valt bij haar nog wel mee, al is ze wel meewerkend en oplettend :(

annvdg
Berichten: 104
Geregistreerd: 24-07-19
Woonplaats: Herveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-19 22:06

En Chippendale of Everdale is dat dan niets voor Zil? :D

Fabke97
Berichten: 23
Geregistreerd: 07-10-18

Re: Welke hengst voor mijn San Remo merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 10:50

Wat leuk om de moeder van mijn paard tegen te komen. Persoonlijk vind ik Dilvana goed gelukt qua bouw en karakter. Voor school moest ik een fokplan maken waar ik dilvana bij gebruikt heb,het karakter van zilvana is bijna identiek aan dilvana. Springen doet ze beter dan dressuur maar vind ze ook leuker. Als je nog wat wilt weten dan vraag maar raak!
[ img ]


[ img ]
[ img ]

Evelien__
Berichten: 1574
Geregistreerd: 28-04-10
Woonplaats: België

Re: Welke hengst voor mijn San Remo merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 11:57

Oh da's een leuke merrie :D

01/06/2020 geboren King Kodiak VHH Z “Koda” <3

Elisa2
Berichten: 37050
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Welke hengst voor mijn San Remo merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 14:48

Exterieurmatig zijn de strakke rug en het beenwerk wel een punt van aandacht. Wat is de vader van deze nakomeling?

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Fabke97
Berichten: 23
Geregistreerd: 07-10-18

Re: Welke hengst voor mijn San Remo merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 14:54

Persoonlijk vind ik niet dat ze een strakke rug. Haar rug is eigenlijk te kort, die zou wat langer mogen. Misschien de lendenen dat die wat aan de strakke kant zijn. Corrigeer me als ik het fout heb de vader van dilvana is ziezo v.wolfgang
Welk aandachtspunt heeft het beenwerk? Sorry... ik beoordeel nooit paarden dus ik zie niet ieder aansdachtspunt. Ik heb dilvana wel eens laten beoordelen door iemand dus daarom weet ik wat haar aandachtspunten zijn

Amaryllis
Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 14:58

Benzz schreef:
annemijnvdg schreef:
Bedoel je met bloed als mooie stam, goede ouders of met bloed dat ze een beetje een hittepittitje is? :o

@Benzz

Veel werklust en looplust :D

Ik zou dan geen Everdale of Chippendale kiezen, die hebben van nature ook best wat looplust en degene die ik ben kunnen ook best heet zijn. Opzich niks mis mee naar klinkt niet als waar je zelf maar op zoek bent.

Zou dan eerder (zoals al genoemd) Spielberg overwegen voor karakter en maat :j

Evelien__
Berichten: 1574
Geregistreerd: 28-04-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 16:19

Elisa2 schreef:
Exterieurmatig zijn de strakke rug en het beenwerk wel een punt van aandacht. Wat is de vader van deze nakomeling?



Horsetelex zegt Ziezo (Wolfgang x Alexis Z)

01/06/2020 geboren King Kodiak VHH Z “Koda” <3

annvdg
Berichten: 104
Geregistreerd: 24-07-19
Woonplaats: Herveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-19 22:04

Faab schreef:
Wat leuk om de moeder van mijn paard tegen te komen. Persoonlijk vind ik Dilvana goed gelukt qua bouw en karakter. Voor school moest ik een fokplan maken waar ik dilvana bij gebruikt heb,het karakter van zilvana is bijna identiek aan dilvana. Springen doet ze beter dan dressuur maar vind ze ook leuker. Als je nog wat wilt weten dan vraag maar raak!
[ [url=m/CC6g0C.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/Y9KQqX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/aLJ2jL.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat gaaf dat ik haar nu zie! Wat een mooie merrie! Heeft ze een fijn karakter?

annvdg
Berichten: 104
Geregistreerd: 24-07-19
Woonplaats: Herveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-19 22:04

VValar schreef:
Ik zou een hengst uitzoeken met hele sterke verbindingen, niet te lang in de rug en een heel dragend achterbeen. Vergrotend fokkend en in het karakter spanning gemakkelijk kunnen afvloeien.


Ideeën?

annvdg
Berichten: 104
Geregistreerd: 24-07-19
Woonplaats: Herveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-19 22:10

Faab schreef:
Wat leuk om de moeder van mijn paard tegen te komen. Persoonlijk vind ik Dilvana goed gelukt qua bouw en karakter. Voor school moest ik een fokplan maken waar ik dilvana bij gebruikt heb,het karakter van zilvana is bijna identiek aan dilvana. Springen doet ze beter dan dressuur maar vind ze ook leuker. Als je nog wat wilt weten dan vraag maar raak!
[ [url=m/CC6g0C.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/Y9KQqX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/aLJ2jL.jpg]Afbeelding[/url] ]



Hoe groot is Dilvana? (ik ben echt blij dat ik haar nu zie)

Fabke97
Berichten: 23
Geregistreerd: 07-10-18

Re: Welke hengst voor mijn San Remo merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 22:22

Dilvana heeft een heel fijn karakter. Heel werkwillig en leergierig. Ze houd van een uitdaging mits de ruiter haar vertrouwen geeft doet ze alles. Ze wil echt samenwerken. Ze is niet zo op vreemde gesteld. Ze houd van afwisseling en test graag even uit waar haar grenzen liggen. Ze laat duidelijk merken als ze het ergens niet mee eens maar ze zal nooit bokken of steigeren. Springen vind ze geweldig en doet ze echt heel goed. Dressuur zou ze ook heel goed kunnen maar vind ze niet heel boeiend om te doen. Ze is dominant maar niet op een vervelende manier. We noemen haar diva want dat is ze, wilt ze iets niet, doet ze dat ook niet. Ik kan zo nog wel even doorgaan denk ik ze is niet heel groot 1.63m . Ik heb ook de planning om haar te laten dekken van het voorjaar. Hoelang heb je zilvana al?

Fabke97
Berichten: 23
Geregistreerd: 07-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 22:30

Maar eigenlijk weet je het karakter al. :D Kijk maar naar zilvana. :o toen ik de opdracht voor school maakte 2 jaar geleden kwam ik erachter dat diva hetzelfde karakter heeft als zilvana. Over roulette (moeder van zilvana) kon diegene mij alleen vertellen dat ze niet makkelijk was. Dus waarschijnlijk lijkt de moederlijn heel erg op elkaar. Waar je denk ik ook rekening mee moet houden met fokken.
De vader van dilvana is trouwens 1.70m
Dus ik denk dat je niet bang hoeft te zijn dat je een pony fokt of een extreem groot paard.

annvdg
Berichten: 104
Geregistreerd: 24-07-19
Woonplaats: Herveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-19 23:10

Faab schreef:
Dilvana heeft een heel fijn karakter. Heel werkwillig en leergierig. Ze houd van een uitdaging mits de ruiter haar vertrouwen geeft doet ze alles. Ze wil echt samenwerken. Ze is niet zo op vreemde gesteld. Ze houd van afwisseling en test graag even uit waar haar grenzen liggen. Ze laat duidelijk merken als ze het ergens niet mee eens maar ze zal nooit bokken of steigeren. Springen vind ze geweldig en doet ze echt heel goed. Dressuur zou ze ook heel goed kunnen maar vind ze niet heel boeiend om te doen. Ze is dominant maar niet op een vervelende manier. We noemen haar diva want dat is ze, wilt ze iets niet, doet ze dat ook niet. Ik kan zo nog wel even doorgaan denk ik ze is niet heel groot 1.63m . Ik heb ook de planning om haar te laten dekken van het voorjaar. Hoelang heb je zilvana al?


IK heb Zil al 1,5 jaar en zil haar karakter is vergelijkbaar, ze is idd dominant, echt de baas, En je moet haar goed aan het werk zetten om haar niet in de verleiding te brengen om te schrikken en als ze het er niet mee eens in laat ze niet merken, zil is onder het rijden soms een beetje onzeker en doet echt haar best, maar asl ze het goed doet moet je echt belonen, want dan gaat het steeds beter. Kortom Zil is mijn schoolmaster en doet geen vlieg kwaad, maar ze is wel echt een baasje :o

Fabke97
Berichten: 23
Geregistreerd: 07-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 23:12

annemijnvdg schreef:
Faab schreef:
Dilvana heeft een heel fijn karakter. Heel werkwillig en leergierig. Ze houd van een uitdaging mits de ruiter haar vertrouwen geeft doet ze alles. Ze wil echt samenwerken. Ze is niet zo op vreemde gesteld. Ze houd van afwisseling en test graag even uit waar haar grenzen liggen. Ze laat duidelijk merken als ze het ergens niet mee eens maar ze zal nooit bokken of steigeren. Springen vind ze geweldig en doet ze echt heel goed. Dressuur zou ze ook heel goed kunnen maar vind ze niet heel boeiend om te doen. Ze is dominant maar niet op een vervelende manier. We noemen haar diva want dat is ze, wilt ze iets niet, doet ze dat ook niet. Ik kan zo nog wel even doorgaan denk ik ze is niet heel groot 1.63m . Ik heb ook de planning om haar te laten dekken van het voorjaar. Hoelang heb je zilvana al?


IK heb Zil al 1,5 jaar en zil haar karakter is vergelijkbaar, ze is idd dominant, echt de baas, En je moet haar goed aan het werk zetten om haar niet in de verleiding te brengen om te schrikken en als ze het er niet mee eens in laat ze niet merken, zil is onder het rijden soms een beetje onzeker en doet echt haar best, maar asl ze het goed doet moet je echt belonen, want dan gaat het steeds beter. Kortom Zil is mijn schoolmaster en doet geen vlieg kwaad, maar ze is wel echt een baasje :o


Dat herken ik wel.
Dilvana was in het begin ook heel onzeker. Ze zoekt nu nog vaak steun maar minder dan eerst. Waar staat zilvana?

annvdg
Berichten: 104
Geregistreerd: 24-07-19
Woonplaats: Herveld

Re: Welke hengst voor mijn San Remo merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-19 23:15

Ja merk ik ook, in het begin meer opzich zelf, niet luisterde niet echt naar mij, maar nu begrijptze mij en volgt ze mij en luistert naar mijn stem, ze let ook goed op mij of ze goed, nu iets meer, omdat ze nog steeds klein beetje onzeker is mij nu goed kent en weet ze dat ik haar bescherm :o

Zil staat bij mij thuis in gelderland, sinds kort!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers