Hengstenkeuze Westenwind x Sonique

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_Elise

Berichten: 1999
Geregistreerd: 23-03-06

Hengstenkeuze Westenwind x Sonique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-19 09:47

Hoi allemaal,

Ik ben zelf absoluut niet thuis in de wereld van exterieur en de wereld van de hengsten. Maar ik sta op het punt te beslissen of mijn merrie naar een ander baasje zal gaan of dat ik een veulentje met haar ga fokken. Dat laatste is sinds ik haar heb een droom geweest en nu is deze kans er eventueel.

Over de merrie. Ze is 9 jaar, loopt Z1 dressuur en is heet maar braaf. Ik ga er alleen mee naar het bos, rij zonder zadel ect. Ze heeft drie goede gangen die iets boven het gemiddelde zijn. Ze heeft wel moeite met sluiten.

Wat ik zoek in een hengst. Heel werkwillig, veel vermogen tot sluiten, en een fijne aanleuning.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb nog een goede standfoto maar staat niet op mijn tablet.
Kan er iemand mij helpen met mijn keuze?

Elisa2

Berichten: 37117
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengstenkeuze Westenwind x Sonique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 10:14

Heb je een linkje naar horsetelex?

Ik wacht even op een goede standfoto.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Hengstenkeuze Westenwind x Sonique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 11:16


x_Elise

Berichten: 1999
Geregistreerd: 23-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-19 12:10


Elisa2

Berichten: 37117
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengstenkeuze Westenwind x Sonique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 17:20

Heb je ook een foto waar je haar echt recht van opzij ziet?

De maat is een punt van aandacht zie ik, heeft ze verder predikaten? front zou ook verbeterd mogen worden. Op wat voor een manier heeft ze moeite met sluiten?
Hoe zijn haar gangen qua buiging in de gewrichten en kracht? heeft ze souplesse?

x_Elise

Berichten: 1999
Geregistreerd: 23-03-06

Re: Hengstenkeuze Westenwind x Sonique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-19 18:20

Ze is inmiddels een stuk groter, rond de 1.66. Ze heeft geen predicaten maar dat ligt voor een groot deel aan de manier van voorstellen destijds heb ik me laten vertellen. Ze heeft voornamelijk moeite met het maken van verbinding, dus de rug opbollen en buikspieren aanspannen en dat dan volhouden. Ze kan het wel maar kost haar moeite. Ze heeft wel heel veel kracht. Souplesse durf ik niet te zeggen, die kennis mis ik.

Elisa2

Berichten: 37117
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengstenkeuze Westenwind x Sonique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 09:37

Ik kan op deze foto het kruisverloop + stand van het achterbeen niet goed beoordelen wat het moeilijk maakt om de te kunnen zien of ze het bekken goed kan kantelen. Op de draf foto lijkt ze hoog te blijven met het kruis en neerwaarts te bewegen.

Sowieso een hengst met een sterk dragend achterbeen en opwaartse beweging lijkt me wijs om te gebruiken.