Hengstkeuze Tangelo Van De Zuudhoeve X Feiner Graf

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EksEll
Berichten: 3
Geregistreerd: 12-06-19

Hengstkeuze Tangelo Van De Zuudhoeve X Feiner Graf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-19 21:54

Ik ben op zoek naar een hengst voor mijn merrie Tangelo Van De Zuudhoeve X Feiner Graf.

Ik zou graag met het nakomeling gaan eventen. Dus moet er nog een beetje meer stoerheid is.
Mijn merrie is soms te voorzichtig en bang voor veranderingen.
Verder is mijn merrie heel zacht in de kogel waardoor zij nu ook een peesblessure heeft opgelopen.

Ik zelf heb aan de Hengst Jaguar Mail gedacht.


Afbeelding

Afbeelding


Wat vinden jullie hiervan?


Groeten,
Eike

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengstkeuze Tangelo Van De Zuudhoeve X Feiner Graf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 09:54

Jaguar Mail zou ik hier niet op gebruiken ivbm de neerwaartse romprichting die je merrie ook heeft. Ook zou ik bij een hengst letten op een correcte beenstand.

Lami
Berichten: 563
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Hengstkeuze Tangelo Van De Zuudhoeve X Feiner Graf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 09:43

In antwoord op Elisa2 denk ik dat een neerwaatse romprichting voor een eventer niet zo'n probleem is. Er wordt ook dressuur gevraagd natuurlijk maar oprichting en verzameling pas op het hoogste niveau. Beenstanden zij wel belangrijk natuurlijk. Aangezien Contendro I al jaren de ranking voor eventing aanvoerd zou je eens in die richting kunnen kijken. Sluit ook mooi aan bij de hannoveraanse moederlijn

Oehlala
Berichten: 4302
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Hengstkeuze Tangelo Van De Zuudhoeve X Feiner Graf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:35

wil je met de merrie gaan fokken op verkopen? want volgens mij kwam ik haar op marktplaats tegen. jaguar mail zou goed kunnen passen. is een mooie hengst, die goede en werkbare paarden geeft.

EksEll
Berichten: 3
Geregistreerd: 12-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-19 12:25

NenaC schreef:
wil je met de merrie gaan fokken op verkopen? want volgens mij kwam ik haar op marktplaats tegen.


Klopt zij staat ook te koop. Maar niet om elke prijs. Als het nu dus niet lukt wil ik haar zelf nog bij de hengst doen. Ik zou het zonde vinden er niet mee te fokken als zij toch niet in de sport kan lopen. Haar eerste drie nakomelingen doen het uitstekend. Dus hoop ik dat nummer 4 het dan net zo goed doet.

Lami
Berichten: 563
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 12:29

EksEll schreef:
NenaC schreef:
wil je met de merrie gaan fokken op verkopen? want volgens mij kwam ik haar op marktplaats tegen.


Klopt zij staat ook te koop. Maar niet om elke prijs. Als het nu dus niet lukt wil ik haar zelf nog bij de hengst doen. Ik zou het zonde vinden er niet mee te fokken als zij toch niet in de sport kan lopen. Haar eerste drie nakomelingen doen het uitstekend. Dus hoop ik dat nummer 4 het dan net zo goed doet.

waar stammen haar eerdere veulens van af? Als die het goed doen kan je ook in die richting denken.
En drachtig verkopen kan ook nog. Als ze niet oninteressant is voor fokken ms zelfs makkelijker als sporten/rijden niet meer kan

EksEll
Berichten: 3
Geregistreerd: 12-06-19

Re: Hengstkeuze Tangelo Van De Zuudhoeve X Feiner Graf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-19 13:01

Haar eerdere veulens zijn van El Primero, Zavall en Dakar. Dus echt voor het springen gefokt. Die kant wil ik zelf niet volledig die kant op.
Ik ben nu ook nog de hengst Duke of Hearts XX tegen gekomen. Die lijkt mij ook heel leuk.

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Hengstkeuze Tangelo Van De Zuudhoeve X Feiner Graf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 13:27

Mijn eventing gefokte vier jarige komt uit Ricardo Z. Geeft hele fijne betrouwbare paarden.

Lami
Berichten: 563
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Hengstkeuze Tangelo Van De Zuudhoeve X Feiner Graf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 11:22

Jou voorkeur is zuiver volbloed, wat is daarbij je gedachte? Heb je meer uithoudingsvemogen nodig?

Holstman
Berichten: 143
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 15:44

Het is duidelijk dat je op zoek bent naar een hengst die veel bloed met zich meebrengt.
Anders deel ik zeker de keuze van Lami wat betreft Contendro I.
Een volbloed zou ik persoonlijk niet doen maar er zijn een paar hengsten met genoeg bloed die puik gepresteerd hebben.

Ik denk zo meteen aan Mighty Magic( een 3/4 volbloed van Mytens XX uit een Heraldik XX moeder en daarachter een holsteinerstamm)

Verder vind ik Herald van Heraldik ook wel interessant( internationaal succesvol gesprongen)

En als laatste doen Vigo d'arsouilles nakomelingen het wel goed in de eventing.
Zo ook zijn zoon Leipheimer van 't verahof(uit een volbloedmoeder)onder Karin Donckers.
Beide beschikbaar bij Dutch eventing stables

https://dutcheventingstables.nl/hengste ... t-verahof/