advies voor Numero Uno x Quidam Revel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Schildpadddd
Berichten: 60
Geregistreerd: 11-04-19

advies voor Numero Uno x Quidam Revel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-19 12:01

Graag zoek ik advies voor een numero uno x quidam revel
merrie heeft heel veel bloed, soms te, in het parcours (en met rijden algemeen) erg heet maar zeer goed in manieren en vermogen.
Merrie gaat over 2 a 3 maand Z starten voor sportpredikaat, verder nooit op keuring geweest.

van meerdere gehoord dat een veulen eventueel meer rust gaat geven, wij hebben thuis ruimte zat en jaarlijks rond de 2 veulens met merrie's op pension

merrie is niet van mij, maar met toestemming van eigenaar het bericht hier op geplaatst

wat hij graag wil verbeteren:
- meer rust in het rijden (voornamelijk het springen)
- minimaal zelfde maat (merrie is 1.65)
- meer lef, paard heeft een klein hartje

merrie is van zichzelf een behoorlijke buffel, dus dat mag eventueel verankerd worden. Daarnaast een zeer actief achterbeen wat als jong paard juist voor struggles zorgde. inleveren op achterbeen liever niet (daarom valt de merrie bij iedereen op)


Sita_xx
Berichten: 1623
Geregistreerd: 27-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 23:24

Jammer dat er weinig reacties zijn. Wij gaan bij onze merrie met numero uno in de bloedlijn waarschijnlijk voor een hengst met chacco blue in de lijn, zijn er nog niet helemaal uit welke. Numero uno staat er wel om bekend dat ie bloederige paarden geeft.

Je zou daarom ook kunnen kijken naar hengsten waar nabab in voorkomt. zelf goede ervaring met de hengst Gaillard de La pomme. Wij hebben een 5 jarige van Gaillard. Fokt vergrotend, zeeeeer braaf karakter, genoeg vermogen.

Lami
Berichten: 563
Geregistreerd: 17-07-03

Re: advies voor Numero Uno x Quidam Revel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 11:02

Als antwoord op Sita denk ik dat Gaillard zeker een optie is. Als de merrie zelf een buffel is moet je ms iets oppasen met nabab bloed voor het uiterlijk. Voor het innerlijk wil je het wel. Een optie kan ook Diamant de Semilly bloed zijn voor meer rust en groot hart. Chacco bloed is ook een optie, ik zou wel kijken dat het niet gemixed is met 'heet' vanuit de moederlijn om dat niet te versterken als de moederlijn zich doorzet.

life is a roller coaster, you just gotta ride it

Schildpadddd
Berichten: 60
Geregistreerd: 11-04-19

Re: advies voor Numero Uno x Quidam Revel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-19 10:32

dank voor jullie antwoorden, nabab wordt vermeden ivm inteelt op de lijn van moederskant.
eigenaar van de merrie heeft een lichte voorkeur voor de hengst zirocco blue, maar heeft twijfels over de klassieke bouw wat de hengst wel eens wil doorgeven.
waar hij ook nog naar kijkt is chapeau TN, iemand ervaring met deze hengst?

mika11
Berichten: 11103
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 10:36

Volgens mij is het wel de bedoeling bij zulke topics, dat je een standfoto van je paard neerzet.
En een linkje naar horsetelex.
Ik denk dat er daarom nog weinig reacties zijn, omdat dit ontbreekt.

Lami
Berichten: 563
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 13:22

Schildpadddd schreef:
dank voor jullie antwoorden, nabab wordt vermeden ivm inteelt op de lijn van moederskant.
eigenaar van de merrie heeft een lichte voorkeur voor de hengst zirocco blue, maar heeft twijfels over de klassieke bouw wat de hengst wel eens wil doorgeven.
waar hij ook nog naar kijkt is chapeau TN, iemand ervaring met deze hengst?


Chapeau TN geeft wel een iets lichter type denk ik. De veulens bij de afstammelingenkeuring waren iig luxe. De eigenaar denkt aan Zirocco, afgezien van het type dacht ik dat karakter belangrijk was? Dan snap ik 1e keus Zirocco niet helemaal. Commercieel gezien ms iets interessant, ofschoon daar ook kentering in gekomen is de laatste jaren.

life is a roller coaster, you just gotta ride it

Ketaki
Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 16:49

wellicht een rare vraag, moet het een bewezen hengst zijn, of is een jonge hengst ook goed?

verder mis ik een standfoto. :o :o

welmoed__
Berichten: 6549
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: advies voor Numero Uno x Quidam Revel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 11:22

De zirocco's die ik over het algemeen ken, hebben nu niet de beste karakters. Daar zou ik dus niet voor kiezen als ik een goed karakter zou willen fokken.


Ketaki
Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 17:09

welmoed__ schreef:
De zirocco's die ik over het algemeen ken, hebben nu niet de beste karakters. Daar zou ik dus niet voor kiezen als ik een goed karakter zou willen fokken.

Lastige is ook, dat er geen filmpje is of een goede standfoto

En een linkje naar horsetelex.

Dat zou het ook makkelijker maken


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mitchall, Rex_Rolfo, serenta, wisanda2003 en 19 bezoekers