Jonge hengst voor Dayano x Sultan uit Reina-stam

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_Roxanne
Berichten: 1060
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: Nieuw-Zeeland

Jonge hengst voor Dayano x Sultan uit Reina-stam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-19 16:04

Hoi!

Onze Carly wordt voller en voller en half mei verwachten we een veulen van For Romance uit haar. Ik heb al ideeën voor de hengst voor dit jaar maar heb nog geen definitieve keuze gemaakt.

De merrie is echt poeslief en poepbraaf, dus voor een hengst met een beetje karakter ben ik niet bang. De merrie had m.i. wat luxer/rassiger gemogen.
Het veulen van 2018 (For Ferrero) is de enige van haar nakomelingen die ik heb gezien, en ook die mocht van mij wel wat luxer. De merrie zelf heeft voldoende maat, maar gezien het lijntje zoek ik ook wel een hengst met voldoende maat in de lijn.

De merrie stapt goed en daar wil ik ook geen concessies in doen. In draf en galop mag ze meer bergop en met meer kracht en ik zou graag souplesse toevoegen.

Ik zoek een WFFS-vrije hengst (merrie is ook vrij) met een dekgeld tot max. € 1300,-. Bij voorkeur houd ik haar bloed zoveel mogelijk vrij. Omdat het veulen in prinicpe voor de verkoop is zoek ik een commercieel interessante hengst, waarbij mijn voorkeur uitgaat naar een jonge hengst.

Linkje naar Horsetelex.
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... arly-reina

Wie biedt? :D

Carly-Reina (elite v. Dayano x Sultan) drachtig van Fürst Dior voor mei '24
Ninevanck (elite v. For Romace x Münchhausen) drachtig van Nashville Star voor juni '24
Elbria (elite v. Uphill x Ferro)


_Roxanne
Berichten: 1060
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: Nieuw-Zeeland

Re: Jonge hengst voor Dayano x Sultan uit Reina-stam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-19 07:33

[ img ]
[ img ]

Haar lineair scoreformulier en hieronder haar scores tijdens de IBOP van 2011

Stap (2x) 8.5
Draf (2x) 7
Galop (2x) 7.5
Souplesse 7
Houding en balans 7
Rijdbaarheid en bewerkbaarheid 7.5
Aanleg als Dressuurpaard 7.5
Totaal 75

Carly-Reina (elite v. Dayano x Sultan) drachtig van Fürst Dior voor mei '24
Ninevanck (elite v. For Romace x Münchhausen) drachtig van Nashville Star voor juni '24
Elbria (elite v. Uphill x Ferro)

Elisa2
Berichten: 37048
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Jonge hengst voor Dayano x Sultan uit Reina-stam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 08:21

Als ik het formulier zo lees dan heb je eigenlijk een hengst nodig die kracht en draagkracht kan geven in de gangen. Maar ook bloed toe kan voegen, dat valt nog niet mee die combi.

Ik zie dat de moeder in combinatie met Donnerhall bloed een GP dressuurpaard heeft gegeven.

Geen jonge hengst maar ik denk aan Dante Weltino, of wellicht een zoon van hem. Voor souplesse, bloed en 3 goede gangen.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

_Roxanne
Berichten: 1060
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-19 09:49

Elisa2 schreef:
Als ik het formulier zo lees dan heb je eigenlijk een hengst nodig die kracht en draagkracht kan geven in de gangen. Maar ook bloed toe kan voegen, dat valt nog niet mee die combi.

Ik zie dat de moeder in combinatie met Donnerhall bloed een GP dressuurpaard heeft gegeven.

Geen jonge hengst maar ik denk aan Dante Weltino, of wellicht een zoon van hem. Voor souplesse, bloed en 3 goede gangen.


Ik ga eens even op zoek naar zijn ggk zonen.

Wat zou jij vinden van Vivino (die jonge Vivaldi x Dancier) in combinatie met deze merrie? Ik denk dat deze hengst veel bloed toe kan voegen en kan zorgen voor souplesse en kracht. Zou dan eerste jaargang worden van deze hengst, lijkt mij zeer interessant

De vorige eigenaar had zelf Escamillo in gedachten voor dit jaar, maar dat voel ik niet helemaal.

Carly-Reina (elite v. Dayano x Sultan) drachtig van Fürst Dior voor mei '24
Ninevanck (elite v. For Romace x Münchhausen) drachtig van Nashville Star voor juni '24
Elbria (elite v. Uphill x Ferro)

Aimee
Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Re: Jonge hengst voor Dayano x Sultan uit Reina-stam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 10:52

Bij bloed, kracht en draagkracht denk ik aan Zoom. Of dichterbij huis Painted Black of een Totilas-iets.

Maar deze stam heeft zoveel sportpaarden gegeven, die volgens mij ook door de fokker zelf worden uitgebracht t/m GP, kun je daar niet uit afleiden wat goed past?

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

Elisa2
Berichten: 37048
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 14:04

_Roxanne schreef:
Elisa2 schreef:
Als ik het formulier zo lees dan heb je eigenlijk een hengst nodig die kracht en draagkracht kan geven in de gangen. Maar ook bloed toe kan voegen, dat valt nog niet mee die combi.

Ik zie dat de moeder in combinatie met Donnerhall bloed een GP dressuurpaard heeft gegeven.

Geen jonge hengst maar ik denk aan Dante Weltino, of wellicht een zoon van hem. Voor souplesse, bloed en 3 goede gangen.


Ik ga eens even op zoek naar zijn ggk zonen.

Wat zou jij vinden van Vivino (die jonge Vivaldi x Dancier) in combinatie met deze merrie? Ik denk dat deze hengst veel bloed toe kan voegen en kan zorgen voor souplesse en kracht. Zou dan eerste jaargang worden van deze hengst, lijkt mij zeer interessant

De vorige eigenaar had zelf Escamillo in gedachten voor dit jaar, maar dat voel ik niet helemaal.


Ik ken hem niet, zal hem eens opzoeken.
Ik denk in ieder geval dat het Donnerhall bloed wel goed zou kunnen passen.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Aimee
Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 15:27

Met Dayano voert de merrie natuurlijk al Donderhall-Bloed :) Ik zie daar zelf ook niet zo heel erg de toevoeging van luxe in. Als For Ferrero al een veulen heeft gegeven dat luxer mocht, zou ik het echt in zoeken in de Trakehner-hoek.

[edit] Aangezien je aangeeft graag een jonge hengst te willen gebruiken: Louis ter Kwincke, die nu in het VO loopt een optie? Fok je terug op de moederlijn én op Donnerhall via Damon Hill én luxe via Easy Game.

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.


Elisa2
Berichten: 37048
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Jonge hengst voor Dayano x Sultan uit Reina-stam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 16:00

Oja, ik heb zitten slapen geloof ik...nouja in ieder geval kan lijnenteelt op hem nooit kwaad. :-)

Ik heb Vivino even opgezocht en ik ben nog niet zo overtuigd van zijn model, bewegingen zijn prima maar echt berg op lopen doet hij niet van nature. Aan kracht gaat hij natuurlijk nog wel winnen.

Ik denk dat ik het luxe/ rassige even zou laten voor wat het is en op de kracht en draagkracht zou focussen. Commercieel + zeer goede gangen en kracht en draagkracht dan denk ik aan Kjento.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers