fokadvies voor merrie van glock zonik

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
immii_clarr
Berichten: 789
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Zuiderwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-19 20:20

Ebony, nakomelingen spreken me wel aan maar vind jazz er sowieso te dichtbij inzitten.

Hometown zou voor het achterbeen idd kunnen passen maar ben bang dat je dan dus weer zo'n grote krijgt.

Groot fokken is inderdaad niet de bedoeling. Was al niet eens de bedoeling zo'n grote te kopen :+ al pas ik er wel mooi op.

Toto vind ik ook nog steeds interessant. Al begrijp ik vanuit enkele berichten terug dat het risico op een kolos daarmee dus ook groot is?

Heb jersey gezien in zuidbroek maar kan hem zo niet precies meer voor me halen. Ik ga hem bekijken.

Het heette van de merrie ben ik ook wel wat op teruggekomen. Ze kan alleen nogal heftig reageren op dingen die ze echt eng vind. Ze heeft voor ze bij mij kwam waarschijnlijk gewoon weinig gezien en meegemaakt waardoor ze wat heet leek. Eigenlijk sinds dat ze zadelmak gemaakt is en er veel grondwerk via trt methode is gedaan gaat dit stukken beter. Onder het zadel kan ze nog wel is wat overijverig worden maar toont ze die heftige reacties als aan de longeerlijn kan doen niet. Ze lijkt goed te beseffen dat er iemand op zit en daar voorzichtig mee moet zijn.
Verder heeft ze sinds ze voor ijzers heeft een wat zwaarder voorbeen gekregen dan dat ze had. Maar is er wel makkelijker door gaan lopen. En zit ook echt wel degelijk beenwerk onder, geen tere luciferpootjes.

* Passie voor dressuur paarden fokkerij *
* Even paardloos na een hoop pech, maar ooit komt daar die droommerrie.. *


Elisa2
Berichten: 36669
Geregistreerd: 31-08-04

Re: fokadvies voor merrie van glock zonik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 08:41

Wat ik van Toto tot nog toe heb gezien zijn wat wisselende paarden, de meeste aardig beknopt met in draf een goed achterbeen, waarbij ze goed met de schoft omhoog lopen en souplesse hebben. Galop is niet altijd de beste gang en het voorbeen kan wat stekerig zijn. De meeste paarden zijn niet super groot maar hebben wel veel massa. Stap en beenwerk wisselt.

Je hebt in ieder geval wel een langgelijnde, grootramige merrie nodig voor hem imo. En die heb je wel.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

immii_clarr
Berichten: 789
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Zuiderwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-19 16:10

Bedankt voor je informatie! De stekerige voor benen heb ik inderdaad al meer gezien.. iets waar ik zelf niet heel erg van hou. T hoeft echt geen mega voorbeen zwaaier te zijn. Maar een klein beetje knie (techniek) erin zou natuurlijk mooi zijn.

* Passie voor dressuur paarden fokkerij *
* Even paardloos na een hoop pech, maar ooit komt daar die droommerrie.. *

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 09:25

Elisa2 schreef:
Wat ik van Toto tot nog toe heb gezien zijn wat wisselende paarden, de meeste aardig beknopt met in draf een goed achterbeen, waarbij ze goed met de schoft omhoog lopen en souplesse hebben. Galop is niet altijd de beste gang en het voorbeen kan wat stekerig zijn. De meeste paarden zijn niet super groot maar hebben wel veel massa. Stap en beenwerk wisselt.

Je hebt in ieder geval wel een langgelijnde, grootramige merrie nodig voor hem imo. En die heb je wel.

Het is jammer dat jouw beeld anders is met wat ik gezien heb en ook anders dan de afstammelingen rapportage.

immii_clarr
Berichten: 789
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Zuiderwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-19 10:32

Zou je jouw mening wat betreft de nakomelingen van toto ook willen geven? Vind het interessant om te lezen. Heb uiteraard ook heel veel geweldige nakomelingen gezien van toto.

Holstud gaf aan dat ik er wel echt het type merrie voor heb en dat hij vooral het achterbeen en de lossigheid in de beweging kan gaan verbeteren.

* Passie voor dressuur paarden fokkerij *
* Even paardloos na een hoop pech, maar ooit komt daar die droommerrie.. *

Malle1970
Berichten: 307
Geregistreerd: 30-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:00

janderegelaa schreef:
Elisa2 schreef:
Wat ik van Toto tot nog toe heb gezien zijn wat wisselende paarden, de meeste aardig beknopt met in draf een goed achterbeen, waarbij ze goed met de schoft omhoog lopen en souplesse hebben. Galop is niet altijd de beste gang en het voorbeen kan wat stekerig zijn. De meeste paarden zijn niet super groot maar hebben wel veel massa. Stap en beenwerk wisselt.

Je hebt in ieder geval wel een langgelijnde, grootramige merrie nodig voor hem imo. En die heb je wel.

Het is jammer dat jouw beeld anders is met wat ik gezien heb en ook anders dan de afstammelingen rapportage.


Of had jij een roze bril op :D

Ik kan Elisa volgen, behalve dat goede achterbeen, ik zie voornamelijk veel ongelijke achterbenen van de Toto nafok.

Aimee
Berichten: 11794
Geregistreerd: 24-07-03

Re: fokadvies voor merrie van glock zonik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:29

Een andere Totilas-zoon of Totilas zelf kan natuurlijk ook. Governor doet het in de fokkerij tot nu toe volgens mij nog het beste van de directe zonen.

Is voor deze merrie Knock-out v. Ebony misschien ook een optie?

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

immii_clarr
Berichten: 789
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Zuiderwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-19 13:48

Governor trekt mij ook het meest aan van de totilassen, ik vind alleen wederom jazz er te dicht bij inzitten.

Knock out ga ik naar kijken.

Verder misschien nog leuk om te weten waar de verschillende hengstenhouders mee kwamen. Jullie kunnen denk ik zelf wel bedenken van wie wat afkomstig is. Alleen ijzeren man moet ik nog krijgen, en kwpn online fokadvies.

-governor
-kevin
-toto jr
-furst jazz
-in style( valt sowieso af voor mij)
-Johnny cash
-incognito
-kjento

Misschien nog interessant om te weten, ben er sinds kort achter dat de fokker van deze merrie ik vermoed 1 poging heeft gedaan met four legends in mei 2017. Heeft dus niet gepakt. Voor mij valt deze hengst sowieso af ivm jazz en ferro er beide in.

* Passie voor dressuur paarden fokkerij *
* Even paardloos na een hoop pech, maar ooit komt daar die droommerrie.. *

Malle1970
Berichten: 307
Geregistreerd: 30-11-18

Re: fokadvies voor merrie van glock zonik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 14:28

Ik denk ook dat Governor de beste Totilas zoon is die in Nederland beschikbaar is, maar op de een of andere manier wordt op bokt altijd direct Toto geroepen.

Aimee
Berichten: 11794
Geregistreerd: 24-07-03

Re: fokadvies voor merrie van glock zonik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 14:39

Is er 1 poging gedaan, of meerdere pogingen en pakte het steeds niet?
In dat laatste geval zou ik eerst eens proberen of je haar nu wel (makkelijk) drachtig krijgt van een niet al te dure hengst met goede gustregeling, in plaats van iets te proberen waar gelijk een dekgeld van 1750 euro aanhangt.

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

immii_clarr
Berichten: 789
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Zuiderwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-19 17:06

Als de informatie die ik heb klopt dan denk ik dat er 1 poging is gedaan. Ze is wat mij verteld is, half mei 2017 weggegaan naar dekstation om te dekken. Er staat in mijn kwpn alleen laatste poging 30 mei 2017 four legends.
Ik weet niet of iemand mij kan vertellen of echt alles geregistreerd wordt in mijn kwpn?

Ik wil sowieso een hengst met goede gustregeling. Omdat het inderdaad spannend word of het gaat lukken.

Door problemen met de hengstigheid, en er ook echt niet lekker door leek, heb ik eind oktober 2018 laten scannen. Zag er toen allemaal goed uit van binnen. Zaten wat kleine eitjes maar verder niks geks. Toen besloten om haar in ieder geval nu voor de winter op regumate te zetten, zodat ze er in ieder geval even geen last van heeft en de boel te "resetten" en besloten om aankomend seizoen vroeg te gaan beginnen met dekken.

* Passie voor dressuur paarden fokkerij *
* Even paardloos na een hoop pech, maar ooit komt daar die droommerrie.. *

Elisa2
Berichten: 36669
Geregistreerd: 31-08-04

Re: fokadvies voor merrie van glock zonik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 17:59

Verstandig, ik durf niet te zeggen of alles geregistreerd wordt in mijn kwpn.

Ik heb de laatste tijd ook een paar erg goede Governor's gezien, maar vorig jaar bij de eerste bezichtigingen vielen de Toto's juist positiever op dan de Governors daar.

Je kunt natuurlijk ook nog kijken naar een Toto zoon, bijv. zoals Kingston.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Aimee
Berichten: 11794
Geregistreerd: 24-07-03

Re: fokadvies voor merrie van glock zonik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 12:09

Misschien is iets dat nu in Den Bosch komt wel interessant. Ik vond de Finest x Dresemann heel fijn.

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

immii_clarr
Berichten: 789
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Zuiderwoude

Re: fokadvies voor merrie van glock zonik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-19 14:44

Ja wil het wel gaan volgen via kwpn tv. Had er heen gewild maar gaat helaas niet lukken.

Kingston vind ik ook een mooie complete hengst.

Heb de merrie samen met mijn zusje, en hebben beide vanaf het begin van de zoektocht een goed gevoel bij furst jazz. Willen hem sowieso eens in het echt gaan bekijken en kijken of we hem dan nog steeds interessant vinden.

* Passie voor dressuur paarden fokkerij *
* Even paardloos na een hoop pech, maar ooit komt daar die droommerrie.. *

Elisa2
Berichten: 36669
Geregistreerd: 31-08-04

Re: fokadvies voor merrie van glock zonik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 17:54

Die lijkt mij ook interessant bij deze merrie..zoals ik al zei lijkt terug fokken op Ferro mij helemaal niet zo slecht ivbm het achterbeengebruik. (en het zit ver genoeg weg)

Wellicht is Negro bloed ook nog wel interessant.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

s0173957
Berichten: 5382
Geregistreerd: 19-06-08

Re: fokadvies voor merrie van glock zonik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 13:24

Wat mij verschrikkelijk stoort aan Governor is z'n staartdracht. Hij houdt z'n staart constant scheef naar links. En dat ligt imo aan een onevenwicht in z'n lijf ergens...

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

Elisa2
Berichten: 36669
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:44

s0173957 schreef:
Wat mij verschrikkelijk stoort aan Governor is z'n staartdracht. Hij houdt z'n staart constant scheef naar links. En dat ligt imo aan een onevenwicht in z'n lijf ergens...


Ik denk dat dat "rijderij" is, heb het niet gezien bij hem als 2.5 jarige en ook niet bij z'n nakomelingen.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Malle1970
Berichten: 307
Geregistreerd: 30-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:14

s0173957 schreef:
Wat mij verschrikkelijk stoort aan Governor is z'n staartdracht. Hij houdt z'n staart constant scheef naar links. En dat ligt imo aan een onevenwicht in z'n lijf ergens...

Klopt, hij wisselt echter wel als hij van links naar rechts gaat.

Sowieso "heb" ik er niet zoveel mee met dat paard. Maar das een kwestie van smaak denk ik.

Vulina
Berichten: 6464
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 21:40

Governor heb ik tot nu toe vooral uitermate goed bewegende paarden van gezien. Zelf hebben we er 1 uit een Flemmingh, en zij kan ook bovengemiddeld draven.

Fürst Jazz vind ik persoonlijk een hele fijne hengst. Ik heb zelf een merrie uit zijn zus, zij is super slim, eerlijk, bloederig, werkwillig en heeft een heel goed achterbeen. Misschien zijn het wel enigzins laatbloeiers, blijven lang jeugdig.

Toto zie ik heel veel verschillende types van. Van groot tot klein, normale bewegers tot hele fijne bewegers, goed tot ronduit pittig karakter. Stekerige voorbeen herken ik ook.

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
Fokadvies voor dressuur paarden

immii_clarr
Berichten: 789
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Zuiderwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-19 10:25

Leuk dat jij zelf iets hebt uit het stammetje van Furst jazz. Dat het laatbloeiers zijn vind ik niet perse een probleem.

Merrie is inmiddels 4 dagen van de regumate af en gister weer hengstig geworden. Zoals het leek deed ze minder heftig gedrag vertonen dan voor de regumate.. al heb ik m'n twijfels of dat zo blijft. We gaan het zien.

* Passie voor dressuur paarden fokkerij *
* Even paardloos na een hoop pech, maar ooit komt daar die droommerrie.. *

immii_clarr
Berichten: 789
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Zuiderwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-19 10:38

Inmiddels is het kwpn online fokadvies binnen. Zij wisten me ook te vertellen dat er in 2017 maar 1 poging is gedaan en met diepvries. Dus wat dat betreft hopen dat het nu met vers gewoon gaat lukken.

Kwpn kwam met de volgende hengsten.

Jonge hengsten
- Glocks Taminiau
- Kilian
- Kjento

Hengsten waar al veulens van lopen
- For Ferrero
- Incognito

En hengst die het goed doet in de sport en nakomelingen ook
- Desperado

* Passie voor dressuur paarden fokkerij *
* Even paardloos na een hoop pech, maar ooit komt daar die droommerrie.. *

Vulina
Berichten: 6464
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: fokadvies voor merrie van glock zonik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 10:42

Ze geven geen onderbouwing waarom ze die adviseren, of wel?

Want het zijn allemaal volledig verschillende hengsten..

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
Fokadvies voor dressuur paarden

Aimee
Berichten: 11794
Geregistreerd: 24-07-03

Re: fokadvies voor merrie van glock zonik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 10:53

Haha dat zijn inderdaad totaal verschillende hengsten :D

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

_Caithlynn
Berichten: 920
Geregistreerd: 16-10-08
Woonplaats: GLD

Re: fokadvies voor merrie van glock zonik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 11:14

Hallo, als ik er ook een optie is mag gooien. De hengst Ghandi misschien?

CBD olie
http://www.4-betterfeeling.nl/
voor mens en dier

immii_clarr
Berichten: 789
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Zuiderwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-19 13:20

Nee op basis van de verbeterpunten, achterbeen, opwaartse bouw/beweging en goede bovenlijn en rekening houdend met inteelt/verwantschapspercentage kwamen ze hiermee. Stond niet per hengst toegelicht waarom. Ik ga er nog even een mail tegenaan gooien of ik van elke aanbevolen hengst een toelichting kan krijgen want ook ik vind ze totaal verschillend.

Had zelf aangegeven furst jazz natuurlijk interessant te vinden, maar aangezien die natuurlijk (nog) niet kwpn ggk is gaven ze aan die niet mee te nemen in het advies.

* Passie voor dressuur paarden fokkerij *
* Even paardloos na een hoop pech, maar ooit komt daar die droommerrie.. *


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 51 bezoekers