Hengst voor San Amour x Rotspon x Weltmeyer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Rex_Rolfo
Berichten: 5372
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 15:26

Aimee schreef:
Een combinatie van die drie punten heeft Jameson volgens mij.

Als dekgeld je tegen staat zou je ook naar Kingston (Toto jr x Turbo Magic) kunnen kijken. Nog niet koopje van de maand maar scheelt toch aardig. Voordeel: OLD erkend, nadeel: hartstikke zwart.


s0173957
Berichten: 5386
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-19 15:37

Dekgeld is idd best fors, maar daar kan ik mee leven...

Kingston is ook wel een goeie tip. Nog niet bij stil gestaan.
Maar waarom zou ik dan niet gewoon voor z'n pa gaan?

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

Elisa2
Berichten: 37030
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengst voor San Amour x Rotspon x Weltmeyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 19:18

Kan ook, maar de schoudervrijheid wisselt nog weleens bij de Toto's..voor de rest past hij wel bij je wensen en volgens mij heb je er ook het type merrie voor.

Jameson is wel een klasse apart, ben erg benieuwd naar zijn nafok.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Rex_Rolfo
Berichten: 5372
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Hengst voor San Amour x Rotspon x Weltmeyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 19:20

Ja, iemand is ook wild van Jameson voor onze merrie. Itt TS hik ik wel tegen het dekgeld aan voor zo'n jonge onbewezen hengst :o

Elisa2
Berichten: 37030
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengst voor San Amour x Rotspon x Weltmeyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 19:25

Dat snap ik, en er zijn meerdere hengsten natuurlijk..

Voor massa, maat en souplesse denk ik ook nog aan Iconic B.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Umeo
Berichten: 2218
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 20:39

Bel Amour?
Ben er helemaal weg van ;) en dan verkoop je het veulentje als het een merrie is aan mij :p

s0173957
Berichten: 5386
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-19 16:19


Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Berichten: 15905
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 16:57

s0173957 schreef:
Ik smijt er hier nog eens eentje in de groep:

https://www.youtube.com/watch?v=limyV0TLqcQ

Gedachtes?
Ik had bv nooit gedacht, 2 jaar geleden, dat die zo zou uitgroeien.

Sommige mensen konden hem alleen maar een lawaaidraver noemen.

Elisa2
Berichten: 37030
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 17:07

s0173957 schreef:
Ik smijt er hier nog eens eentje in de groep:

https://www.youtube.com/watch?v=limyV0TLqcQ

Gedachtes?
Ik had bv nooit gedacht, 2 jaar geleden, dat die zo zou uitgroeien.


Hij loopt zeker beter dan ik verwacht had dat hij zou gaan doen, eerlijk is eerlijk.
Mij stoort nog steeds wel de bouw van zijn achterbeen en daarom zou ik er niet mee fokken. (in het kader van duurzaamheid)
Wat betreft het vermogen tot sluiten zou ik eerder gaan voor zijn vader Zack.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

s0173957
Berichten: 5386
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-19 18:42

janderegelaa schreef:
Sommige mensen konden hem alleen maar een lawaaidraver noemen.


Ik geef grif toe dat ik 1 van die mensen was.

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

Aimee
Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Re: Hengst voor San Amour x Rotspon x Weltmeyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 18:49

Ik vind het een goed en mooi sportpaard, maar zijn de koten (achterbeen) nou zo week? Daar ben ik niet zo happig op.

Heb je inmiddels zelf al een lijstje of denkrichting?

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

s0173957
Berichten: 5386
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-19 19:31

Goh... ik was er uit, maar krijg m'n medegeldschieter (vader) niet overtuigd van het dekgeld van Jameson.

M'n lijst gaat ondertussen van Rubin Royal over De Royal, Destacado, Donier, Secret, ...
Aangezien het veulen wrs deze keer voor de verkoop zou zijn moet ik commerciëler denken dan gewoonlijk dus is een WFFS hengst bv niet super interessant (anders was het Destacado).
Was Zatchmo vers te krijgen pakte ik die.

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

Aimee
Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Re: Hengst voor San Amour x Rotspon x Weltmeyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 19:53

Zelf het verschil in dekgeld van Jameson bijleggen?

Of anders Le Formidable.

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Berichten: 15905
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 21:47

s0173957 schreef:
Goh... ik was er uit, maar krijg m'n medegeldschieter (vader) niet overtuigd van het dekgeld van Jameson.

M'n lijst gaat ondertussen van Rubin Royal over De Royal, Destacado, Donier, Secret, ...
Aangezien het veulen wrs deze keer voor de verkoop zou zijn moet ik commerciëler denken dan gewoonlijk dus is een WFFS hengst bv niet super interessant (anders was het Destacado).
Was Zatchmo vers te krijgen pakte ik die.

Ik heb er 1 gedekt met Kjento en 2 met For Ferrero en die is voor jouw paard misschien ook wel goed.

Aimee
Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Re: Hengst voor San Amour x Rotspon x Weltmeyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 22:04

TS wil maat (toevoegen), dan lijkt For Ferrero geen logische keuze.

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Berichten: 15905
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 22:23

Aimee schreef:
TS wil maat (toevoegen), dan lijkt For Ferrero geen logische keuze.

For Ferrero komt uit een moederlijn met maat en is ondertussen zelf ook tegen de 1.70 en nog niet klaar met groeien. Van het weekend op de hengstenshow geweest en de veulens hebben een goede maat. Anders zou ik er zelf niet mee dekken want mijn lijn heeft maat nodig.

Aimee
Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Re: Hengst voor San Amour x Rotspon x Weltmeyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 23:18

Tegen de 1.70 m vind ik niet een paard met maat. Misschien mijn perceptie, bij mij werden ze altijd 1.80, maar For Ferrero is voor mij heel gemiddeld qua maat.

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Berichten: 15905
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 00:51

Aimee schreef:
Tegen de 1.70 m vind ik niet een paard met maat. Misschien mijn perceptie, bij mij werden ze altijd 1.80, maar For Ferrero is voor mij heel gemiddeld qua maat.

1.80 is niet het paard dat je makkelijk kwijt kunt voor de sport. Je moet ze ook kunnen sluiten.

Het populatie gemiddelde is 1.65 dus alles erboven mag je beschouwen als goed aan de maat. Dat jouw voorkeur groter is betekent niet persé dat het andere niet waar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 01:57


Umeo
Berichten: 2218
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 08:55

Aimee schreef:
Ik vind het een goed en mooi sportpaard, maar zijn de koten (achterbeen) nou zo week? Daar ben ik niet zo happig op.

Heb je inmiddels zelf al een lijstje of denkrichting?


Ik vind Secret ook niet verkeerd maar inderdaad die koten.
Qua duurzaamheid zeker niet ideaal.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Berichten: 15905
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 09:00

Umeo schreef:
Aimee schreef:
Ik vind het een goed en mooi sportpaard, maar zijn de koten (achterbeen) nou zo week? Daar ben ik niet zo happig op.

Heb je inmiddels zelf al een lijstje of denkrichting?


Ik vind Secret ook niet verkeerd maar inderdaad die koten.
Qua duurzaamheid zeker niet ideaal.

Paard is gewoon hypermobiel. Maar je hebt toch ook nog de merrie? Als die gewoon gekoot maak ik me geen zorgen. Niet dat ik dat al deed.

Aimee
Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 09:44

janderegelaa schreef:
1.80 is niet het paard dat je makkelijk kwijt kunt voor de sport. Je moet ze ook kunnen sluiten.

Het populatie gemiddelde is 1.65 dus alles erboven mag je beschouwen als goed aan de maat. Dat jouw voorkeur groter is betekent niet persé dat het andere niet waar is.


1.80 m heeft niet mijn voorkeur, ze werden gewoon steeds zo groot bij mij. Maar ik ben 1.72 m lang en dan is een paard van 1.65 m al aan de kleine kant. TS is bijna 20 cm langer dan ik, dus 1.80 m zal hem niet misstaan. Voor de verkoop maak ik me daar ook helemaal geen zorgen over.
Als het maar geen trage lompe bok is en dan ook nog groot.
Gokken op ongeveer 1.75 m lijkt me realistisch gezien de lengte van TS. De kans dat dat met For Ferrero gaat lukken, lijkt mij klein.

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Berichten: 15905
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 10:18

Aimee schreef:
janderegelaa schreef:
1.80 is niet het paard dat je makkelijk kwijt kunt voor de sport. Je moet ze ook kunnen sluiten.

Het populatie gemiddelde is 1.65 dus alles erboven mag je beschouwen als goed aan de maat. Dat jouw voorkeur groter is betekent niet persé dat het andere niet waar is.


1.80 m heeft niet mijn voorkeur, ze werden gewoon steeds zo groot bij mij. Maar ik ben 1.72 m lang en dan is een paard van 1.65 m al aan de kleine kant. TS is bijna 20 cm langer dan ik, dus 1.80 m zal hem niet misstaan. Voor de verkoop maak ik me daar ook helemaal geen zorgen over.
Als het maar geen trage lompe bok is en dan ook nog groot.
Gokken op ongeveer 1.75 m lijkt me realistisch gezien de lengte van TS. De kans dat dat met For Ferrero gaat lukken, lijkt mij klein.

Moet altijd wel om jou lachen...Maar goed, Edward Gal is 1.86, rijdt op Zonik en dat staat prima. Zonik is 1.71. Totilas stokmaat 1.70, Toto jr. 1.68 (exact even groot als For Ferrero). Glock’s Undercover 1.71...

Moet ik doorgaan?

Eifelopfok
Berichten: 225
Geregistreerd: 21-06-06
Woonplaats: Neuerburg, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 10:22

[ img ]
Het lineaire profiel van de nakomelingen van Secret zou mij er zeker van weerhouden om hem te nemen.

Umeo
Berichten: 2218
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 11:08

Het is ook een beetje vreemd dat hij de test nog niet gelopen heeft.

Mag ik vragen waar je dit gevonden hebt?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 bezoekers