Fokadvies voor Sandreo x Riant x Zeoliet merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jord

Berichten: 1561
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Betuwe

Re: Fokadvies voor Sandreo x Riant x Zeoliet merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 12:33

Het valt me op dat de genoemde hengsten allemaal van dezelfde hengstenhouder zijn.

In je openingspost noem je maat/bot, galop,kracht. Kijk vrijdagavond eens naar de online hengstenshow van van Olst. Veel hengsten met maat, bot en Negro/Ferro geeft een goede galop mee.

Ferera

Berichten: 452
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: Rhoon

Re: Fokadvies voor Sandreo x Riant x Zeoliet merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 13:03

Jord, klopt wat je zegt hoor. Ben ook eerder geneigd om naar die ene hengstenhouder te gaan, overigens niet bewust maar per toeval en omdat ik bang ben dat ik het mezelf nog moeilijker maak.

Van Olst heeft hele mooie paarden maar het voelt een beetje als tasten in het duister omdat mijn topic al wat ouder is en de hengsten die recentelijk zijn aangeraden voor mijn merrie geen van allen van Van Olst zijn maar ik sta altijd open voor advies.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 13:13

Ferera schreef:
Jord, klopt wat je zegt hoor. Ben ook eerder geneigd om naar die ene hengstenhouder te gaan, overigens niet bewust maar per toeval en omdat ik bang ben dat ik het mezelf nog moeilijker maak.

Van Olst heeft hele mooie paarden maar het voelt een beetje als tasten in het duister omdat mijn topic al wat ouder is en de hengsten die recentelijk zijn aangeraden voor mijn merrie geen van allen van Van Olst zijn maar ik sta altijd open voor advies.

Maar zoals je nu doet heb je over 2 jaar nog geen veulen. Pak gewoon een hengst waar je je goed bij voelt.

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Fokadvies voor Sandreo x Riant x Zeoliet merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 17:38

Glamourdale zou ook weleens mooi kunnen passen wbt de galop en hij geeft ook een prima model mee, of Jameson.

Mobil Sollenburg heeft een erg sterk achterbeengebruik en kan dat voor nog niet helemaal verwerken zie ik door jeugdigheid. Ik ben heel benieuwd hoe die zich verder gaat ontwikkelen.

Ferera

Berichten: 452
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 17:58

janderegelaa schreef:
Ferera schreef:
Jord, klopt wat je zegt hoor. Ben ook eerder geneigd om naar die ene hengstenhouder te gaan, overigens niet bewust maar per toeval en omdat ik bang ben dat ik het mezelf nog moeilijker maak.

Van Olst heeft hele mooie paarden maar het voelt een beetje als tasten in het duister omdat mijn topic al wat ouder is en de hengsten die recentelijk zijn aangeraden voor mijn merrie geen van allen van Van Olst zijn maar ik sta altijd open voor advies.

Maar zoals je nu doet heb je over 2 jaar nog geen veulen. Pak gewoon een hengst waar je je goed bij voelt.


Daar heb je een punt Jan!

Ferera

Berichten: 452
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 18:05

Elisa2 schreef:
Glamourdale zou ook weleens mooi kunnen passen wbt de galop en hij geeft ook een prima model mee, of Jameson.

Mobil Sollenburg heeft een erg sterk achterbeengebruik en kan dat voor nog niet helemaal verwerken zie ik door jeugdigheid. Ik ben heel benieuwd hoe die zich verder gaat ontwikkelen.


Glamourdale en Jameson allebei prachtig maar mij te duur in verhouding met mijn merrie. Ik hou het voorlopig bij mijn lijstje van 3 anders kom ik er echt niet uit voor het mei is.

Ontzettend bedankt voor het meedenken en de adviezen allemaal.

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Fokadvies voor Sandreo x Riant x Zeoliet merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 18:25

Dat kan ik begrijpen en een lijstje van 3 is prima, gewoon de knoop doorhakken een keer.

Jord

Berichten: 1561
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 15:45

Elisa2 schreef:
Glamourdale zou ook weleens mooi kunnen passen wbt de galop en hij geeft ook een prima model mee, of Jameson.

Mobil Sollenburg heeft een erg sterk achterbeengebruik en kan dat voor nog niet helemaal verwerken zie ik door jeugdigheid. Ik ben heel benieuwd hoe die zich verder gaat ontwikkelen.


Ik vind het lastig om iemand anders advies te geven maar Glamourdale was oa ook waar ik aan dacht.

Mijn merrie wordt morgen gescand maar ik twijfel zelf ook nog steeds tussen 3 hengsten, dus wat dat betreft vind ik het niet vreemd dat je twijfelt hoor.

Ferera

Berichten: 452
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-20 16:30

Jord schreef:
Elisa2 schreef:
Glamourdale zou ook weleens mooi kunnen passen wbt de galop en hij geeft ook een prima model mee, of Jameson.

Mobil Sollenburg heeft een erg sterk achterbeengebruik en kan dat voor nog niet helemaal verwerken zie ik door jeugdigheid. Ik ben heel benieuwd hoe die zich verder gaat ontwikkelen.


Ik vind het lastig om iemand anders advies te geven maar Glamourdale was oa ook waar ik aan dacht.

Mijn merrie wordt morgen gescand maar ik twijfel zelf ook nog steeds tussen 3 hengsten, dus wat dat betreft vind ik het niet vreemd dat je twijfelt hoor.



Het is voor mij een eenmalig avontuur, denk dat dat ook een rol speelt in mijn keuzestress.

Gister het hengstenstation gebeld waar ik haar heen wil brengen en ook de hengsten nogmaals doorgesproken. De twijfel is al een stuk minder maar we hebben afgesproken dat als ik haar eenmaal breng ze me nog even helpen met de definitieve keuze, dan kunnen ze haar nog even zien etc.

Even afwachten wanneer ze hengstig wordt en dan ga ik haar brengen. Wellicht iets eerder dan mei dus :j

Ferera

Berichten: 452
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-20 18:38

Fleur is vandaag drachtig gescand :D

Er is trouwens wel nog een kleine wending gemaakt wat betreft de hengstenkeuze; ik ben uiteindelijk alsnog voor een Van Olst telg gegaan.

Ze is drachtig van Kjento.

Afbeelding

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Fokadvies voor Sandreo x Riant x Zeoliet merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 08:58

Gefeliciteerd! hopelijk verloopt de dracht voorspoedig.

Belfast
Berichten: 36
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Fokadvies voor Sandreo x Riant x Zeoliet merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 17:38

Mooie keuze, gefeliciteerd!

Ferera

Berichten: 452
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: Rhoon

Re: Fokadvies voor Sandreo x Riant x Zeoliet merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 20:05

Dankjewel Elisa en Belfast. Ben er heel blij mee!

annetm
Berichten: 921
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Friesland

Re: Fokadvies voor Sandreo x Riant x Zeoliet merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 22:28

Gefeliciteerd! Heeft even geduurd, ben benieuwd naar het veulen volgend jaar.

Onze merrie heeft vorig jaar een veulen van Johnny Cash gehad, net zoals die van Nadia. Momenteel kan ze elk moment bevallen van Let’s Dance SB en waarschijnlijk daarna insemineren met In Style.

Ferera

Berichten: 452
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: Rhoon

Re: Fokadvies voor Sandreo x Riant x Zeoliet merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-20 16:53

Leuk annetm, je hebt de smaak goed te pakken gekregen sinds het eerste veulentje!

Het heeft zeker een hele poos geduurd bij mij vanaf het openen van dit topic tot aan de daadwerkelijke inseminatie maar ik ben ergens wel blij dat het zo gelopen is. Maandag gaan we scannen of er een hartslag is bij het vruchtje dus dat is wel weer spannend!

Instyle vind ik een mooie hengst, lijkt me ook heel erg lief! Is het veulentje van Let’s Dance SB er inmiddels al?

annetm
Berichten: 921
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Friesland

Re: Fokadvies voor Sandreo x Riant x Zeoliet merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 01:16

Hoe is het scannen gegaan?

Het veulen is 5 juni geboren, wederom een hengst Afbeelding

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re: Fokadvies voor Sandreo x Riant x Zeoliet merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 01:46

Dat was heel wat lezen en dacht in het begin dat ik straks vast een veulen in het topic zal zien maar dit is natuurlijk ook heel fijn dat het gelukt is. Leuke combi en erg benieuwd wat eruit gaat komen. Gefeliciteerd met de dracht!

Ferera

Berichten: 452
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: Rhoon

Re: Fokadvies voor Sandreo x Riant x Zeoliet merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-20 08:49

Prachtig veulen annetm, ik hoop stiekem ook op een vosje met alleen een klein kolletje!

Alles was goed op de echo dus nu kan het lange wachten voor mij echt gaan beginnen.

Ferera

Berichten: 452
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-20 08:50

smit_ilse schreef:
Dat was heel wat lezen en dacht in het begin dat ik straks vast een veulen in het topic zal zien maar dit is natuurlijk ook heel fijn dat het gelukt is. Leuke combi en erg benieuwd wat eruit gaat komen. Gefeliciteerd met de dracht!


Dankjewel, het is inderdaad een lang topic om door te worstelen met nog geen veulentje als resultaat, nog een poosje geduld haha *\o/*