San to alati hengst

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mvdh23
Berichten: 40
Geregistreerd: 05-12-21

San to alati hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-22 07:21

[ img ]

[ img ]
Zijn er mensen die dit jaar een veulen verwachten van de hengst San to Alati?
Of zijn er mensen die hem wellicht willen gebruiken voor dit jaar?

Wat vinden jullie van deze hengst?
Hieronder een filmpje en foto’s van de hengst.
https://youtu.be/F-0HLsxQYWc


mellamoshan
Berichten: 4255
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: San to alati hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 08:25

Heel gaaf dier, helaas geen merrie die leuk zou matchen bij hem. Ik ben wel benieuwd wat het dekgeld bedraagt, weet iemand dat?

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...


Mvdh23
Berichten: 40
Geregistreerd: 05-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-22 08:33

mellamoshan schreef:
Heel gaaf dier, helaas geen merrie die leuk zou matchen bij hem. Ik ben wel benieuwd wat het dekgeld bedraagt, weet iemand dat?


Waarom match je merrie niet als ik vragen mag?
Het dekgeld bedraagt 300+700= 1000 euro
Hoorde wel dat bij verzending er iedere keer 70 euro bij kwam voor nvwa bijkwam en uiteraard nog verzendkosten naar Nederland

mellamoshan
Berichten: 4255
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: San to alati hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 15:48

Het is een pre. Als ik voor zo’n kwalitatief fijne hengst zou gaan, dan vind ik het eigenlijk zonde om hem op mijn korte, maaiende prop te zetten. Klinkt heel oneerbiedig, maar dit ligt wel zover uiteen dat de kans op vermeerderen wel heel groot is ipv kwaliteit te fokken met of zonder papier. :’)

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: San to alati hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 16:26

Wauw dat is nog eens een hengst die mij aanspreekt! Prachtig zeg. Ben benieuwd wie hem dit jaar gebruikt als dekhengst.

Niet banketstaaf maar poetsen.

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing
Berichten: 31228
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 16:34

Het topic laat geen merrie zien waar een hengst bij gezocht wordt, maar de vraag is wie er nakomelingen heeft of krijgt, dit topic verhuist daarom naar Familiebanden

EHK -> FB
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 26-01-22 18:37, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: verduidelijkt

Drachtig 2024: Overa x Willem Normandi 311 dgn / Nina x Vaderland 255 dgn (28-3)

Mvdh23
Berichten: 40
Geregistreerd: 05-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-22 16:49

mellamoshan schreef:
Het is een pre. Als ik voor zo’n kwalitatief fijne hengst zou gaan, dan vind ik het eigenlijk zonde om hem op mijn korte, maaiende prop te zetten. Klinkt heel oneerbiedig, maar dit ligt wel zover uiteen dat de kans op vermeerderen wel heel groot is ipv kwaliteit te fokken met of zonder papier. :’)


Oh dan snap ik het wel idd.

Mvdh23
Berichten: 40
Geregistreerd: 05-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-22 16:49

Hannanas schreef:
Wauw dat is nog eens een hengst die mij aanspreekt! Prachtig zeg. Ben benieuwd wie hem dit jaar gebruikt als dekhengst.


Ja ik ben erg benieuwd naar de eerste nakomelingen die dit jaar komen.
Ik twijfel om hem te gebruiken voor mijn merrie

Elisa2
Berichten: 36688
Geregistreerd: 31-08-04

Re: San to alati hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 09:54

Als deze hengst je aanspreekt kun je ook kijken naar S'Next Generation van Secret die bij het nrps goedgekeurd is. Deze hengst heeft een mooi front en een goede galop, achterbeen vind ik net wat beter dan bij deze San to Alati die imo een vrij lang en slap achterbeen heeft.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

absque_dubio
Berichten: 7828
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:13

Elisa2 schreef:
Als deze hengst je aanspreekt kun je ook kijken naar S'Next Generation van Secret die bij het nrps goedgekeurd is. Deze hengst heeft een mooi front en een goede galop, achterbeen vind ik net wat beter dan bij deze San to Alati die imo een vrij lang en slap achterbeen heeft.

Hele goede van jou. Net even gekeken en een enorm aansprekende hengst zeg!

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

Elisa2
Berichten: 36688
Geregistreerd: 31-08-04

Re: San to alati hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 14:42

Ja is wel een leuk dier he? en wat makkelijker zo in Nederland.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

gonniee
Berichten: 500
Geregistreerd: 26-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 14:57

Elisa2 schreef:
Als deze hengst je aanspreekt kun je ook kijken naar S'Next Generation van Secret die bij het nrps goedgekeurd is. Deze hengst heeft een mooi front en een goede galop, achterbeen vind ik net wat beter dan bij deze San to Alati die imo een vrij lang en slap achterbeen heeft.


Ik lees al een tijdje mee op bokt, maar had nog niet genoeg 'nuttige' berichten om mee te kunnen praten. Maar mag ik vragen wat je bedoelt met een slap achterbeen bij deze hengst? Bedoel je dan vooral wat je in de stap ziet?

Elisa2
Berichten: 36688
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 15:48

Natuurlijk, met slap bedoel ik dat er weinig kracht en afdruk in zit. Hij tilt zich niet op vanuit het achterbeen zeg maar. En hij zet de achterbenen wijd uit elkaar wat ook duidt op slapte. Nu kan dat nog wel beter worden, het is een jonge hengst.

Wat mij het meeste tegenstaat is dat zijn achterbeen vrij lang is, het sprongewricht vrij laag zit en hij deze weinig buigt, en het achterbeen voornamelijk achter het lichaam is ipv onder het lichaam. Waardoor hij zijn lichaam niet kan optillen en met de schoft omhoog kan brengen zeg maar.

Ter voorbeeld, dit paard buigt het achterbeen goed vanuit het spronggewricht en zet het onder het lichaam waardoor het met kracht af zet en de schoft rijst.

https://img3.localgymsandfitness.com/24 ... 434338.jpg
Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 28-01-22 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

gonniee
Berichten: 500
Geregistreerd: 26-04-21

Re: San to alati hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 15:49

Helder, dank je voor de toelichting!
Soms lees ik termen en denk ik die wel te begrijpen, maar fijn om het zo wat uitgebreider te horen

Elisa2
Berichten: 36688
Geregistreerd: 31-08-04

Re: San to alati hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 15:51

Graag gedaan en dat kan ik helemaal begrijpen. :-)

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers