Hengstenkeuze Toto jr x Cachet L x Krack C

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

SarahJ
Berichten: 796
Geregistreerd: 15-05-03
Woonplaats: Erps-Kwerps, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 15:48

Interessant topic -:) ! Je pakt het min of meer aan zoals ik: heel bewust op zoek naar een hengst die bij je merrie past, maar finaal wil ik ook een 'klik' hebben met de hengst.

Sperma uit Duitsland hoeft niet noodzakelijk een probleem te zijn. Je bestelt het gewoon online of per telefoon. De grote hengstenhouderijen zijn internationale bedrijven. Ze spreken Engels aan de telefoon. Ik laat me erdoor niet afschrikken. Maar goed, ik ben een Belg. Ik moet sowieso over de grens kijken voor een goede dressuurhengst.

Waar je wel op moet letten zijn de dekcondities. In Duitsland betaal je soms meteen de volle pot, ook als je merrie niet drachtig is. En moet je het jaar nadien ook nog eens opleggen als je dezelfde hengst wil gebruiken. Ik ben er vorig jaar veel geld mee verloren.

En je let idd best ook op de levertermijn. Sperma dat pas de dag nadien aankomt, dat heb ik liever ook niet meer. Daardoor vallen veel hengsten af.

Ik koos voor Glamourdale en Foundation voor meer lengte. Glamourdale deed wat ik van hem verwachtte :D bij mijn compacte Krack C merrie die sterk stempelt. Foundation kan ik je in 2022 laten weten.

Sperma van Foundation (Fidertanz x De Vito) doet er 2 dagen over. En je moet meteen volle pot betalen (= Schockemohle condities). Ben blij dat het na 2 jaar alsnog gelukt is. Heb ondertussen m'n lesje wel geleerd. Ik blijf ontzettend grote fan van de hengst, maar niet van de hengstenhouder ;) .

Ik dekte dit jaar een andere merrie met For Romance. Véél betere condities. Klein forfait, met opleg bij dracht. Sperma werd dezelfde dag geleverd. Lodbergen kan ik dus zeker aanbevelen als internationaal verdeelstation.

Mijn fokkerij op Instagram: @Harasdequarebbe
Sjaman de Quarebbe v. For Romance (moederlijn Kjento)
Wasumi de Quarebbe v. Foundation (moederlijn Chequille Z & Verdi TN)


SarahJ
Berichten: 796
Geregistreerd: 15-05-03
Woonplaats: Erps-Kwerps, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 02:24

Ik overweeg ook Secret volgend jaar voor mijn Rhodium x Jazz merrie. Zijn nakomelingen overtuigen. Ik denk dat hij halslengte, front, opwaartse beweging en bewegingsactie kan toevoegen.

Mijn fokkerij op Instagram: @Harasdequarebbe
Sjaman de Quarebbe v. For Romance (moederlijn Kjento)
Wasumi de Quarebbe v. Foundation (moederlijn Chequille Z & Verdi TN)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers