Polyester trailer, hoe weer laten glimmen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Polyester trailer, hoe weer laten glimmen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-08 17:42

We hebben een tijdje geleden een trailer gekocht, een polyester Bockmann uit 1990. Laten opknappen; nieuwe bodem erin, remmen laten schoonmaken, nieuwe dissel..
Het enige was ik nog mis is de mooie glans van t polyester :D
Dat hebben we natuurlijk ook nagevraagd, maar het antwoord was "nee die krijg je niet meer mooi".. en "enige manier is opnieuw laten spuiten" en "van wax gaat ie wit uitslaan"..
Maarja, er moet toch nog wel een andere manier zijn om em weer mooi en waterafstotend te krijgen??
Wie heeft er ervaring mee? En hoe onderhouden jullie je polyester trailer van buiten?

Dit is em:
[ img ]
[ img ]

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip


Jes
Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Polyester trailer, hoe weer laten glimmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 18:17

Ik blijf dit even volgen...
Ik heb een witte polyester trailer, en daar zit een soort zwarte aanslag (alg?) op... Nou zei een kennis dat ik algen spul voor de dakgoot kon gebruiken.... Maar misschien hoor ik hier wel meer tips.....

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding

josie
Berichten: 5412
Geregistreerd: 22-02-06

Re: Polyester trailer, hoe weer laten glimmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 18:50

Even bellen met de Boer uit Pesse, aanhangers, zij weten het wel. Succes!

http://www.bokt.nl/markt/ad/302386/hors ... -liners-ed
http://www.bokt.nl/markt/ad/302378/hors ... ns-lite-0g
L1 pr 214 / L2 pr 208 / M1 pr 201 / M2 pr 197 / Z1 pr 212 / Z2 pr 218 / ZZL pr 224,5 / ZZZ startgerechtigd.

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Polyester trailer, hoe weer laten glimmen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-08 17:53

Pesse is toch een beetje ver uit de buurt, we hebben al een paar bedrijven gebeld, maar ze zeggen allemaal dat we moeten langskomen om te laten kijken.
Dus ik ben echt op zoek naar mensen die ook een trailer hebben laten oppoetsen, of die het zelf gedaan hebben.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Polyester trailer, hoe weer laten glimmen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-08 11:14

Helemaal niemand?

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

boemel
Berichten: 8261
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Polyester trailer, hoe weer laten glimmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 11:22

Om een trailer weer goed schoon te krijgen is de spuitbus van de Wibra geweldig -> Dasty.
(ook goed voor vieze velgen bij je auto). Voor glans zou ik het niet weten. Heb zelf een witte polyester trailer. Mij is toen gezegd dat ik 'm met witte autowax moet doen. Aangezien er veel zwarte lijnen op zitten, heb ik dat niet gedaan, want dat wordt dan zo'n raar effect.

Misschien dat ze je bij een auto- of botenzaak een goede tip kunnen geven

M1+10

Casca
Berichten: 4066
Geregistreerd: 11-02-05
Woonplaats: Almelo

Re: Polyester trailer, hoe weer laten glimmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 11:28

helemaal glimmend als nieuw krijg je hem idd niet meer :P maar ik heb die van mij toch wel weer een stuk aan het glimmen gekregen met 'Auto polish' of zoiets.. (ik zal straks op stal nog wel even kijken wat het nou precies was).. Dus autopoets, en dan boenen, boenen, boenen :P Helaas stond die van mij eerst nog onder de bomen en was hij zo weer vies :o Mijn trailer heeft een polyester kap, maar de trailer die ernaast stond was precies als die van jou, daar hebben ze ook een rondje op geprobeerd; je zag het rondje wel en nu nog :P Maar echt glimmen lukt denk ik niet meer, hij kreeg een soort matte glans.. Want het bovenlaagje van de polyester is aangetast..

*\o/* Duchess of Esbi Z2+3 *\o/* en ook springen B+20 *\o/* en zelfs, wie had dat ooit gedacht: B SGW + 4
Dieni & Foxy& Het 2013 van Dieni

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Polyester trailer, hoe weer laten glimmen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-08 11:34

Nou matte glans is al een stuk beter dan geen glans :P Dus ik zou het super vinden als je eens wil kijken wat het precies was :D

boemel, bedankt voor de tip :) Dat Dasty spul zal ik ook eens halen, kan ik sowieso de velgen en metalen delen daarmee wat oppoetsen want dat is ook hard nodig. De rest van de trailer is al redelijk schoon

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

grobo
Berichten: 233
Geregistreerd: 03-06-06

Re: Polyester trailer, hoe weer laten glimmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 12:24

Heb het wereld wijde web ook nog even afgespeurd. Kwam op een zeilersforum terecht: http://www.zeilersforum.nl/forum/viewto ... 44df19cc9c

Heb nog geen ervaring met wax op polyester....heb de trailerkap met auto shampoo gewassen tegen de groene aanslag van de bomen.

(Voor 5 euro wil ik ook wel even bij de kruidvat langsgaan...Helaas is nu buiten het weer er niet na om lekker in de buitenlucht te gaan poetsen *D )

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Polyester trailer, hoe weer laten glimmen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-08 12:30

Goh dat is inderdaad het proberen waard :D
Ik denk dat ik eens zo'n flesje haal en op een klein stukje uitprobeer. De meneer waar we de trailer hebben laten repareren vertelde dat een polyester trailer wel eens wit kan uitslaan van wax. Maarja een boot is toch ook van polyester dacht ik..?

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Kaatje
Berichten: 1678
Geregistreerd: 02-09-04

Re: Polyester trailer, hoe weer laten glimmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 10:33

Wij hadden vroeger een -groene- boot v polyester en die moest
elke jaar helemaal in de wax gezet worden, een bereklus,
maar bootje glom daarna als een spiegeltje.

'Those we loved don't go away... They walk beside us...every day
Unseen, unheard , but always near... still Loved , still missed and still so dear'

EmMetjes
Berichten: 603
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Polyester trailer, hoe weer laten glimmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:26

Mijn trailer heb ik naar Atec gebracht vanwege zelfde probleem. Die hadden er net 2 staan die ze opgepoetst hadden. Het zag er wel iets beter uit maar de oude glans krijg je niet terug. Schijnt dat de coating door UV aangetast wordt.
Onze boot moeten we inderdaad ook boenen, boenen, boenen om de glans erop te houden. Misschien had ik dat van begin af aan ook met mijn trailer moeten doen...krijg al armpijn als ik eraan denk.
Ben verder wel erg zuinig op mijn trailer en houd hem dus goed schoon zodat alg geen grip krijgt.

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Polyester trailer, hoe weer laten glimmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 19:21

je hebt voor 2 tientjes ook poetsmachines hoor, die gebruiken ze vooral voor autoos
scheelt in spierpijn van het boenen ;)

denk niet dat je de auto glans terug krijgt, maar dat ie wel opknapt van een goede wax beurt
dus eerst goed wassen, oplaten drogen en dan poetsen

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Polyester trailer, hoe weer laten glimmen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-08 19:37

Even een kleine update:
Het is gelukt *\o/* Mijn trailer is weer zo goed als nieuw!
Het geheim: botenlak :j Drie dunne lagen met een kwast erop zetten. En voila, hij glimt alsof ie nog geen jaar oud is :D

Hier was ik nog eraan bezig, je ziet dat de bovenkant nog niet geschilderd is, de onderste laag wel.
(Foto met telefoon, dus kwaliteit is wat minder)
[ img ]

En hier is hij klaar, helemaal glimmend, met mijn logo erop.
Ook weer een foto met de gsm gemaakt, dus de kleuren lijken erg dof.
[ img ]

En deze foto is gemaakt met mijn goede camera, in t goede licht. Hier zie je de glans echt goed :D
[ img ]

Haha, en iedereen maar zeggen dat t niet kon :Y)

De eerste laklaag heeft er zeker een maand op gezeten en is in weer en wind heel mooi gebleven. Daarna hebben we de volgende 2 lagen erop geschilderd, dus ik ga er vanuit dat ie lang meegaat. Tot nu toe ziet het er super uit!

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Polyester trailer, hoe weer laten glimmen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-08 16:06

Ik heb al een aantal pb's gekregen met de vraag welke lak het is enzo.
Dus ik zal het even hier neerzetten, voor degene die z'n trailer ook wil lakken :)

Ik heb de lak bij de Gamma gekocht. Merk weet ik niet meer. Het is een gele pot verf, staat bij de vernis en beits. Niet te missen, tis enige knalgele pot :) In 3 verschillende maten.
Eigenlijk is ie voor houten boten, maar op polyester werkt het dus ook. Ze hebben drie maten potjes. Is vrij duur spul, maar dat is natuurlijk geen geld als je ziet wat je ervoor terug krijgt :D
Je moet het dun erop schilderen met een kwast. En minstens 3 lagen over elkaar heen. Ik heb zelf twee middelgrote potten en een kleintje gebruikt. Daarmee kwam ik ruim uit. Dus ik denk dat je het beste meteen een grote pot kan nemen, dan ben je wat voordeliger uit, en het zou net genoeg moeten zijn :)

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Myca
Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 12:41

MysticTinker, het is nu al een hele tijd geleden dat je je trailer hebt gelakt.
Ik ben benieuwd hoe de lak zich in de loop van de tijd heeft gehouden, hoe ziet het er nu uit? Staat hij buiten of binnen?
Zelf heb ik ook een doffe trailer, verder helemaal goed, maar voordat ik de botenlak er op smeer wilde ik graag weten hoe het verder is gegaan.

[center]Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen.

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Polyester trailer, hoe weer laten glimmen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-10 12:55

De zijkanten glimmen nog steeds als een spiegel. De trailer heeft altijd buiten gestaan. Helemaal bovenop de trailer heb ik toen maar één dun laagje gedaan (zie je ook op de foto dat dat iets minder glimt), daar begint de glans nu langzaamaan een beetje vanaf te gaan, dus daar moet ik binnenkort nog eens 2 of 3 laagjes overheen lakken :)

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

mirgino
Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 17:41

bij mij op stal had iemand de hint gegeven van een olie
een fles van de Gamma en daar de trailer mee poetsen,zooo ze zijn toch opgeknapt *\o/*
mijn doffe Hotra is weer diep van kleur
hert is dacht ik iets van geperste lijnzaad olie,je moet je poetsdoek eerst uitspoelen voor je hem weggooit want die kan gaan branden[ heftig spul dus ] en met handschoenen aan poetsen
ik ben een uurtje bezig geweest en heb alleen het dak nog niet gedaan
ook het onderstel is weer gaan leven.

Cheyenne 15-06-2000 - 09-05-2009
(SkipsGiantGringo 02-07-2000 - 29-04-2019 [IM] De Artrose heeft hem ingehaald Dag Lieve Gringo
mijn hart huilt......

Myca
Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: Polyester trailer, hoe weer laten glimmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 19:10

Dank voor je info MisticTinker, het klinkt als een hele klus, maar als het goed blijft is het wel de moeite.

Mirgino, dat klinkt wel eenvoudiger. Maar hoe blijft dat op lange duur? Als je één keer aan olie begint wordt het wel heel lastig om daarna nog te lakken. Heb jij nog een foto van je Hotra voor en na?

[center]Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen.

mirgino
Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 19:18

sorry, ik heb geen foto`s gemaakt
baalde ik zelf ook van,hij knapte echt super op
zag er wat lichtgrijs en dof uit en na olien weer diepgrijs
en mijn trailer staat in de plantenkas,en met kustlicht kan je geen goede foto`s maken
de trailer voelt ook weer glad aan,ik moet alleen het dak nog doen.

Cheyenne 15-06-2000 - 09-05-2009
(SkipsGiantGringo 02-07-2000 - 29-04-2019 [IM] De Artrose heeft hem ingehaald Dag Lieve Gringo
mijn hart huilt......

z0rr0
Berichten: 3069
Geregistreerd: 19-07-04
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 11:17

bij de bp goed schoonmaken met warmwater en een soppie.
anders thuis ladder er tegen aan water en een zeepje en boenen maar.

Dressuurzadel te koop zwart 17 inch
merk st charles
t.e.a.b

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-10 11:22

z0rr0 schreef:
bij de bp goed schoonmaken met warmwater en een soppie.
anders thuis ladder er tegen aan water en een zeepje en boenen maar.

het probleem is dat bij polyesther trailers de glanslaag eraf slijt na een tijdje. Daar doe je niks aan met een sopje :n

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

z0rr0
Berichten: 3069
Geregistreerd: 19-07-04
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 11:24

MysticTinker schreef:
z0rr0 schreef:
bij de bp goed schoonmaken met warmwater en een soppie.
anders thuis ladder er tegen aan water en een zeepje en boenen maar.

het probleem is dat bij polyesther trailers de glanslaag eraf slijt na een tijdje. Daar doe je niks aan met een sopje :n


aaah kijk dat wist ik niet :o weer wat geleerd!

Dressuurzadel te koop zwart 17 inch
merk st charles
t.e.a.b

MargrietJonk
Berichten: 1502
Geregistreerd: 02-11-08
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 11:27

Ik heb een paar jaar geleden mn trailer naar een auto poets centrale gebracht..... Dit heeft niet echt goed uitgepakt. Zoals hierboven al is geschreven. Het slaat wit/dof uit....... ;( Ik ben altijd ontzetten zuinig geweest op mn Böckmann en vind t echt ontzettend jammer dat deze
niet meer 'glimt' Ik heb zelfs de laag weg proberen te poetsen met wasbenzine en daarna weer ingepoetst met vetter uierzalf!!!!! Jawel jullie
lezen t goed!

Als t weer en mn tijd het toelaten zal ik ook eens mn trailer onderhanden nemen en goed schoonmaken. En misschien dat ik dan ook weer
een glimmende trailer tevoorschijn kan halen! *D

Bedankt voor jullie tips!

Reite dein Pferd vorwärts, und richte es gerade.!
Celva B +11 L1 + 10 L2 + 10 M1 +10 M2 +10 Z1 + 9.

Myca
Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 11:30

Mijn trailer is voorbij het sopjes stadium.
Hij staat buiten en de zon en de neerslag hebben toch een verwerend effect. De bruinrode kleur is ook flets geworden, dat is wel jammer, want daar doe je met botenlak ook niets meer aan. Of heb je die lak ook met een kleurtje?
Het wordt zowiezo een klus voor de zomer, voor 3 lagen heb je wel een paar mooie dagen nodig.

[center]Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers