Verkocht zadel verzenden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Bollebuik
Berichten: 295
Geregistreerd: 05-04-14

Verkocht zadel verzenden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-21 13:16

Ik heb een zadel verkocht. Normaal gesproken zou ik zeggen, kom maar ophalen, maar de mensen die hem willen kopen willen dat ik het zadel verzend. Nu vraag ik mij af, wat zijn de risico's voor mij? En zouden jullie zomaar een zadel verzenden? Het gaat trouwens over een zadel van ongeveer €1000


tengeltje11
Berichten: 7130
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Verkocht zadel verzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 13:24

Is het helemaal betaalt dan? Want er is zoveel fraude dat in enorm achterdochtig ben als iemand een zadel van 1000 euro koopt zonder te zien en het wil laten opsturen...

loriene
Berichten: 2581
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Re: Verkocht zadel verzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 13:27

Wanneer het zadel is betaald zijn er voor jou geen risico`s meer.
Heb ooit ook een zadel verkocht en verzonden in een stevige doos.

Kristy1998x
Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Re: Verkocht zadel verzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 13:33

Ik ben hier ook altijd wat huiverig in. Verzenden van het zadel is bij mij dan ook verkocht. Mocht het toch niet passen, beschadigd raken tijdens transport (of door tegenpartij) is dit niet meer mijn verantwoordelijkheid. Echter wil ik wel de gehele volle betaling hebben voordat het zadel de deur uit gaat. Je kan anders geregeld fluiten naar je geld. Ook geen aanbetaling niets, gewoon volledige kosten vh zadel. Mocht geintresseerde dit niet willen houd het voor mij al op.

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

16-04-2021 Diëgo v. Engelen

Lieke
Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 13:34

Je kan hem ook verzekerd verzenden, dat kost wel iets meer, maar geeft meer zekerheid.
En heel duidelijk aangeven dat je hem liever niet wil verzenden, maar als zij dat toch willen, dat op eigen risico is.

Sizzle
Berichten: 35658
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Verkocht zadel verzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 13:36

Ik heb dat vrij vaak gedaan. Eerst volledig betalen, aangetekend versturen en in een email schrijven dat verzenden op hun risico is. Evt. Foto‘s maken dat er geen beschadigingen zijn.

_Lorette_
Berichten: 12070
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 13:40

Ik heb regelmatig een zadel verzonden en doe het zo:
- Een zadel dat verzonden wordt, kan niet meer retour.
- Eerst laten betalen, dan verzenden. Ik geef wel al mijn gegevens door; adres, mail, telefoonnummer.
- Bij duurdere zadels verzekerd verzenden.
- Aandacht besteden aan het verpakken.

Het is soms lastig om een grote doos te vinden, dus vraag indien nodig iets meer tijd voor het verzenden om alles goed te regelen, maar zorg ervoor dat dit niet zo lang duurt dat het vervelend wordt voor de koper. Het liefst heb ik een zadelhoes om het zadel, anders een doek (dekbedovertrek bijv.), dan alles opvullen met plastic luchtkussentjes, piepschuim en proppen kranten. Zorg voor zoveel mogelijk demping rond de boom van het zadel en zorg ervoor dat delen zoals de rand van de lepel niet kunnen beschadigen.

Bij mij is het tot nu toe altijd goed gegaan. :)

I'm begging you to come and pull me out the fire
Come and save me like you did when we were young
Please come bring me up from my lowest, take me higher
Can you see me through the ashes and the smoke?

Kookaburra
Berichten: 5375
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 13:55

Geen ervaring mee, maar dit zegt mijn gevoel:
In ieder geval foto's maken net voor verzending. Als het kan graag met het verzendlabel op dezelfde foto als het zadel. Zodat men niet kan zeggen: 'die foto heb je op een ander moment gemaakt'.

Ontvanger ook schriftelijk even laten bevestigen dat verzonden ook verkocht is.

De kookaburra (Dacelo novaeguineae), ook bekend als lachvogel, is een ijsvogelsoort.
Never ever underestimate the importance of having fun <3

Caira
Berichten: 26054
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Verkocht zadel verzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 13:56

Is hij al echt verkocht? Want ik geloof niet zo in mensen die 1000 euro overmaken aan een vreemde. Zo ja, doe het in elk geval goed verzekerd...

rien10
Berichten: 14557
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 13:57

loriene schreef:
Wanneer het zadel is betaald zijn er voor jou geen risico`s meer.
Heb ooit ook een zadel verkocht en verzonden in een stevige doos.

Dat is niet waar. Ontvanger kan na een tijd claimen niets ontvangen te hebben en zijn geld terug willen.

Ik zou het niet verzenden TS. Kom maar halen en teken een afleverbon.

Forcalquier
Berichten: 2062
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 14:04

Kijk er mee uit!

Een jaar geleden wilde een vrouw uit Oostenrijk een splinternieuw zadel van mij kopen.
Verzendkosten berekend en alles was prima voor haar. Ze vroeg het rek.nr en zou het geld overmaken.
Na 2 dagen nog niks ontvangen.

Ik de dame een bericht gestuurd dat ik niet eerder verzend als dat het geld binnen is. Ze begon moeilijk te doen over de verzendkosten omdat ik het pakket aangetekend & verzekerd zou verzenden; of dit niet zonder verzekering kon?
Toen ik aangaf dat het ook voor haar geruststelling was (duur zadel) zou ze het geld overmaken.
Na 1 week nog geen geld en mevrouw stuurde een bericht of het zadel al onderweg was met tevens de mededeling van een ander bezorgadres 8)7
Nadat ik aangaf dat het geld niet binnen was vroeg ze of ik het toch wilde versturen want ze had een wedstrijd op de planning staan en wilde dat met dit zadel doen.
De overboeking zou, volgens haar,vertraagd zijn i.v.m het overmaken naar een buitenlands rek.nr. Ook stuurde ze wéér een nieuw bezorgadres omdat ze bij vrienden 3 weken vakantie zou houden
Uiteraard laten weten niet akkoord te gaan met verzending zonder betaling.

Van de 1 op de andere dag was haar FB profiel spoorloos, kreeg ik geen reactie meer en is het geld nooit overgemaakt.
De adressen heb ik opgezocht, allemaal grote paardenbedrijven die de betreffende vrouw totaal niet bekend waren.

Daar heb je een punt -> .

cissy
Berichten: 19820
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Verkocht zadel verzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 14:08

Ik heb mijn Wintec zadel verzonden naar een NL dame in Frankrijk, dame kon daar geen Wintec kopen blijkbaar.
Vantevoren betaald en toen verzonden.
Grote stevige doos genomen. Zadel in de dekjes gevouwen die ik erbij verkocht. Opgevuld met oude kranten en verzekerd verzonden. Goed aangekomen en dame tevreden.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Autumnn
Berichten: 8026
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Verkocht zadel verzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 14:14

Ik heb het een paar jaar geleden gedaan. Verkocht voor €900. Gezegd dat alle risico’s voor haar zijn en ik mijn handen er vanaf trok zodra hij werd afgegeven bij PostNL. Heb een stevige doos gevonden waar hij net aan inpaste en kreeg bericht dat hij goed was aangekomen

Dispar_Vulgo
Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 14:29

Caira schreef:
Is hij al echt verkocht? Want ik geloof niet zo in mensen die 1000 euro overmaken aan een vreemde. Zo ja, doe het in elk geval goed verzekerd...


Verbaas ik me ook vaker over hoor, maar mensen doen het echt :+
Ik heb een keer een KEP italia verkocht (rond 550 euro) en diegene heeft ook gewoon vooraf betaald en daarna heb ik hem (aangetekend) verzonden. Ik heb zelf extra bijgelegd om aangetekend te versturen (was niet veel duurder), omdat ik het zelf wel een groot risico vond!

Zelf zou ik spullen voor zo'n bedrag écht nooit laten verzenden!

Maflinger_S
Berichten: 12149
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Verkocht zadel verzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 14:38

Heb ik regelmatig gedaan. Zadel gekocht via internet, dus betaald dmv overmaking van het geld van mijn rekening naar die van de verkoper waarna de verkoper het zadel naar mij opstuurde. Dat waren verschillende zadels van verschillende verkopers in Nederland, Duitsland en de USA. Zadel ging in een kartonnen doos, goed dichtgeplakt en goed opgevuld met een pad als ik die er bij kocht of met ander spul. Ging altijd goed.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Misty12
Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 15:06

Mijn zadel moest ooit voor reparatie naar Kieffer in Munchen. Stevige doos en goed ingepakt en verzonden. Daar is tie gerepareerd en weer terug gestuurd. Allemaal goed verlopen. Netjes retour gekregen. Ik vond het ook wel spannend, maar geen problemen gehad.

Heb geen spijt van de dingen die je doet, maar van de dingen die je niet gedaan hebt.
It's easier to leave than to be left behind- R.E.M. -leaving New York
Irma, my star in heaven 23-05-1990 - 27-05-2019

anoukwendy
Berichten: 4493
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Re: Verkocht zadel verzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 15:09

Ik heb in nederland een zadel gekocht en naar zweden laten versturen, ging over een zadel van 1500€. Heb met haar gebeld, natuurlijk evengoed geen idee of het te vertrouwen was maar alles is gelukkig goed gegaan

Berdien
Berichten: 64499
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 15:11

Ik heb twee jaar geleden mijn westernzadel verzonden, en nu staat er weer eentje klaar in de doos. Vooraf betalen, verzenden = verkocht en inderdaad zorgvuldig inpakken. Dit zadel is iets goedkoper dan de eerste, maar de eerste ging ook voor rond de € 1.000 weg. Is allemaal prima verlopen.

Nou is de koper van dit zadel ook de koper van het eerste zadel, dat is wel weer heel grappig. Dat wisten we beiden op voorhand niet, pas toen ik de geschiedenis in de chat ineens erbij zag staan.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

anoukwendy
Berichten: 4493
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Re: Verkocht zadel verzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 15:14

Heb trouwens ook een westernzadel uit nederland laten komen, ging ook goed. En nog een dressuurzadel en een vhz zadel. Ook allemaal goed gegaan.

Zelf een zadel vanuit zweden naar finland verstuurd

Paardenfann4
Berichten: 1332
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 15:21

Ik heb wel vaker zadels verzonden, in een grote doos gaat dat prima. Je kan het verzekerd verzenden, dat is niet zo heel veel duurder. Wel goed duidelijk maken dat het zadel verzonden wordt zoals het op de foto staat en dat het niet terug genomen kan worden. Dus het risico is verder voor de koper. Bij mij is het altijd goed gegaan.

troi
Berichten: 16998
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Verkocht zadel verzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 15:27

Ik heb het ook gedaan. Eerst betaald. Foto's gemaakt. Dan ingepakt in oude lakens tegen krassen (foto gemaakt), kranten er omheen voor demping (foto gemaakt), in stevige doos, flink wat ducttape eromheen (foto gemaakt) en vervolgens verzekerd verzenden. Is wel even een klusje hoor maar voor een prijzig zadel wel de moeite waard.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 15:51

Ik denk dan: voor dat geld is halen of brengen misschien prettiger. Daar in tegen koop ik nog wel eens een schilderij of ander kunst object en laat dat dan vaak via brenger.nl verzenden. Dat is een koeriers platform en dat vind ik met kostbare dingen net even fijner. Wellicht iets duurder dan post.nl maar je hebt veel meer zekerheid

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!

ElCid
Berichten: 9218
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: Verkocht zadel verzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 16:05

Verzenden kan prima maar dan wel aangetekend of verzekerd; in beide gevallen moet er voor ontvangst getekend worden. Uiteraard na betaling.
Wij maken zadels en verzenden die ook, verzekerd dat wel. Geen probleem. Ook wel zadels vanuit Amerika naar Nederland; ook altijd goed gegaan.

Het enige wat soms lastig is, is het vinden van een doos die groot genoeg is ( bij ons gaat het om westernzadels). En inderdaad goed inpakken in dempend materiaal; bubbeltjes plastic is ideaal maar een ( oude) deken voldoet ook.

Kookaburra
Berichten: 5375
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 16:11

Hier trouwens wel twee malen een goedkoop zadel opgestuurd gekregen. (Circa 20 euro :+ Ik gebruik ze als decoratie) Kwamen allebei binnen in een grote doos zonder vulling. Wel goed vastgetaped met ducttape. Is ook goed gegaan. Dus een zadel netjes verzenden mét vulling om het te beschermen zal zeker lukken!

De kookaburra (Dacelo novaeguineae), ook bekend als lachvogel, is een ijsvogelsoort.
Never ever underestimate the importance of having fun <3

KimD
Berichten: 20396
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Verkocht zadel verzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 16:29

Geen zadel maar wel al een paar keer op goed vertrouwen zo'n groot bedrag ontvangen voor producten die verzonden moesten worden.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lara_, Lianne007 en 63 bezoekers