Mesten/ plassen in de Trailer.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Caresse07
Berichten: 9394
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 10:04

MyWishMax schreef:
Hier geen bodembedekking in de trailer, daar wordt de vloer glad van. Ook geen bezem oid bij ons. Of op locatie een schep en bezem lenen of bij terugkomst op stal. Als we lang ergens moeten zijn huur ik een stal, want dan op de trailer laten vind ik niet eerlijk.

Maar als er niks is om te lenen laat ik de mest gewoon liggen en haal ik het er thuis uit.


Hier precies hetzelfde :j

Volg je hart, dat klopt.

Ik was een mooie baby, maar in het ziekenhuis hebben ze mij verwisseld.


Wranglerbutt
Berichten: 10377
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 10:21

Ik gebruik altijd zaagsel, of een mengsel van zaagsel en vlas als bodembedekking in de trailer.
Mijn merrie plast niet op locatie :n maar wel op de trailer :j (soms al voordat de klep goed en wel dicht is :D )

Tancreda4
Berichten: 24022
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Mesten/ plassen in de Trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 10:32

Ah, fijn topic! Ik vreog mij ook af wat mensen in hun trailer hebben, en of het in laten liggen van bodembedekking goed of juist slecht is? Mijn trailer kan met bepaalde winden wat inregenen van achteren of juist bij het deurtje wat nattig worden. Ik leg er zaagsel neer met de gedachten; dan neemt het het vocht op. Maar nu lees ik dat het vochtige zaagsel ook weer niet goed is. Hoe kijken jullie daar tegenaan?

Normaliter heb ik geen bodembedekking op de trailer. Mijn grote merrie heeft nog nooit op de trailer geplast. Mijn shetje wel, dan spuit ik hem schoon thuis. Navegen en met een hoog neuswiel wegzetten zodat het er wat uit kan lopen als het nog wat vochtig is.

Mest schuif ik aan de kant voordat ik ga uitladen, anders gooit ze het uit de trailer. En de trailer ruim ik pas thuis weer leeg. Ik spuit eigenlijk nooit uit, of het moet echt een enorme bende zijn. Ik doe eens in de zoveel tijd (zomer vaak, of als de trailer moet worden gebruikt voor een verhuizing of iets) even een grote schoonmaak.

Ik neem wel eens een stoffer en blik mee. Maar dat is meer om mest op het terrein op te ruimen, als ze bv mest bij het opzadelen, dan dat ik mijn trailer er mee schoonmaak op locatie. Dat komt thuis wel. Stoffer en blik in een plastic zak achterin mijn auto. Ik wil niets in mijn trailer hebben hangen, daar kan mijn langnek bij en wil geen losse dingen in mijn trailer hebben zweven als ze hem los heeft getrokken onderweg.


Lara_Silver
Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 12:49

Bij mij ligt er stro op de rubberen bodem omdat mijn ruin altijd poept en plast op de trailer. In NL weet ik niet, maar hier kan je beboet worden als uitwerpselen en urine op de weg lekken en al helemaal als men in de trailer vervolgens geen bodembedekking aantreft die dit had kunnen voorkomen. Voorin mijn trailer heb ik een mestboy met bezempje staan die vastzitten aan de voorwand. Na ieder gebruik maak ik de trailer weer helemaal leeg en word de bodem afgespoten met een hogedrukspuit.

Muze
Berichten: 5261
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-22 17:59


SuusEquus
(Sport)massage, lymfedrainage, acupressuur (io)

ingvdh
Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Mesten/ plassen in de Trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 16:15

Ik zou niet boren in een trailer, maar hele goede dubbelzijdige tape kopen en de boel zo vastzetten.

Zelf gebruik ik groene tape van tesa -powerbond. Dit is geschikt voor buiten en oersterk.

pinto_1
Berichten: 2552
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 16:31

Lara_Silver schreef:
Bij mij ligt er stro op de rubberen bodem omdat mijn ruin altijd poept en plast op de trailer. In NL weet ik niet, maar hier kan je beboet worden als uitwerpselen en urine op de weg lekken en al helemaal als men in de trailer vervolgens geen bodembedekking aantreft die dit had kunnen voorkomen. Voorin mijn trailer heb ik een mestboy met bezempje staan die vastzitten aan de voorwand. Na ieder gebruik maak ik de trailer weer helemaal leeg en word de bodem afgespoten met een hogedrukspuit.


Hier in Duitsland is bodembedekking ook verplicht in een trailer. Mijn buurvrouw wist dit te vertellen. Op het moment dat ze het verplicht hadden gesteld werd er het eerstvolgende concours inspectie gehouden.
Leverde een hoop boetes op. :')

strooigoed

Gimmick11
Berichten: 1098
Geregistreerd: 29-07-08

Re: Mesten/ plassen in de Trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 16:47

Zaagsel op de bodem. Dat is niet glad en neemt veel op.
Beter voor je bodem ook.
En geluidsdempend.

Twinkel (Welsh) en Evita (Gelders) en Taiga (v. Next Level ‘23)

Twinkel & Skylar:
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=175&t=1992855

pol013
Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 16:52

https://www.bol.com/nl/nl/p/sneeuwschep ... X0QAvD_BwE

Ik heb altijd zoiets bij om de mest er uit te halen. Die ligt altijd gewoon los in de neus en is nog nergens heen geschoven tijdens transport.

En als de bodem té vochtig is door inregen of mestwater helpt een schep zand super goed om de vloer weer stroef te maken.

Plassen dien ze niet op de trailer normaal gezien. Maar ik haal ze ook altijd zo veel mogelijk uit de trailer als we weg zijn zodat ze alle gelegenheid hebben om dat ergens anders te doen.

oji
Berichten: 4240
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 17:20

Ik heb altijd stro op de bodem van de trailer liggen. Wel zo comfortabel voor paard en ook geluiddempend. Nooit last van gladheid gehad. Na een ritje het vieze en natte stro eruit, het droge laten liggen en een beetje naar voren vegen zodat het niet op de natte plek ligt en bij inregenen niet nat wordt. En idd de voorkant wat hoger draaien, zodat als er water binnen komt dit er altijd weer uitloopt. Nooit anders gedaan, nooit problemen gehad en paarden altijd redelijk eenvoudig het laden aan te leren. Is toch vertrouwder en comfortabeler voor ze als zo'n kaal hol klinkend hok.

Muze
Berichten: 5261
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Mesten/ plassen in de Trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-22 18:33

Stro kan ook.
Ga nu zaagsel ervoor halen, kan ik ook prima op stal bewaren.

SuusEquus
(Sport)massage, lymfedrainage, acupressuur (io)

HarmanyL
Berichten: 2662
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Geldrop

Re: Mesten/ plassen in de Trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 19:35


Jurylid brons en zilver
Als iemand weet waar Harmany is hoor ik dat heel graag!

Babootje
Berichten: 26213
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 19:36

Ir111 schreef:
Oh, daar zou ik wel een bezem durven zetten (geen complete mestboy). Die je dan met zoiets vastklikt:
[ Afbeelding ]

Een schep vind ik minder relevant. Die is meestal wel te vinden op de plek waar je bent met trailer en paard. Zo niet dan schuif je de mest aan de kant in de trailer en veeg je de plas eruit. Ik gebruik overigens geen bodembedekking. Bij een paard dat vaak plast op de trailer zou ik dat wel overwegen, een dunne laag zaagsel bv, niet glad maar absorbeert wel en voorkomt spetteren van plas,


Dat trekt een paard zo los. Daar zou ik niet aan beginnen.

Babootje
Berichten: 26213
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 19:40

Wij hebben een goede rubberen antislip bodem in de trailer. Ik leg er geen stro in, daar maak ik het alleen maar gladder mee. De mest ruim ik op tussendoor op de locatie waar we zijn; daar is meestal wel wat te vinden van een schep of mestboy. En anders schop ik alles naar de zijkant. En dat is veel want ons paard leegt echt zijn hele darmen op de trailer.
Je gelooft gewoon niet zoveel als dat daarin zit.
Plassen gebeurt niet heel veel op de trailer, ten zij ze gesedeerd van de veearts komen o.i.d. Of lang moeten staan.

Muze
Berichten: 5261
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Mesten/ plassen in de Trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-22 11:16

Het gaat mij idd voor het mesten op de trailer als je bijvoorbeeld naar het bos gaat. Of daar ter plekke bijvoorbeeld op de parkeerplaats mesten. Dat je het dan op z’n minst even aan de kant of in de struiken kan gooien.
Ik zou zelf wel met die clips durven werken.. iets losleggen in de punt absoluut niet.

SuusEquus
(Sport)massage, lymfedrainage, acupressuur (io)

pol013
Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Mesten/ plassen in de Trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 11:25

Dat kan. Ik rij er al jaren meer rond en het spul is nog nooit van zijn plek gekomen. Tegen de tijd dat ik zo wild rij met de trailer dat dat schepje rond gaat vliegen op een rubber bodem hebben we wel een ander probleem.

Sanet
Berichten: 7923
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Mesten/ plassen in de Trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 11:32

Als ik maar 1 paard mee heb in mijn tweepaards trailer, dan heb ik de mestboy aan de lege kant staan, tegen de klep aan, harkje onder het schepje. Als ik wel twee paarden mee heb, dan staat de mestboy voorin, naast de zadelkamer. Wederom gewoon los, harkje onder het schepje, nooit problemen mee gehad.
Ik heb geen bodembedekking (meer!) in de trailer nadat mijn paard 1x flink geschoven is op het mooie schone vlas wat ik erin had liggen.
Die rubbermat biedt veel meer stevigheid.
Als ze wel eens plassen op de trailer (of hele natte mest enzo), dan spuiten we hem even snel uit, laten hem drogen en ruimen hem dan weer op.

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#

Myca
Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 11:42

Ik doe altijd hennepstrooisel (Hempflax) in de trailer.
Hennep neemt goed op, het is stofvrij en is wat zwaarder dan zaagsel en vlas.
Dat waait makkelijk de trailer uit met een beetje wind, als je de klep en het deurtje open hebt.
Stro neemt niet veel op, dus dat bevalt minder.

Ik neem een klein harkje een bezem en een kunststof sneeuwschop mee.
Die sneeuwschop is platter dan een mestboy en daardoor makkelijker mee te nemen.

[center]Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen.

murls
Berichten: 125
Geregistreerd: 17-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 13:06

Ik gebruik de trailer niet zo vaak, maar als ik hem gebruik doe ik er altijd wel een laagje stro in. Bij thuiskomst direct eruit vegen & schoon spuiten.

Pepe356
Berichten: 32
Geregistreerd: 26-10-22

Re: Mesten/ plassen in de Trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 18:44

stro en afspuiten lijkt het meest efficient

Krista_T
Berichten: 26
Geregistreerd: 18-11-22

Re: Mesten/ plassen in de Trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 19:27

Ziet er goed uit Harmany.

SjonnieZ
Berichten: 2303
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Mesten/ plassen in de Trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 20:19

Ik heb de luxe van een zadelmaker waarin ik een grote stoffer en blik van de gamma heb liggen. Kan ook prima in de auto gelegd worden.

Mijn paard plast af en toe ook in de trailer. Ik heb hemperade (hennepstro) in de trailer liggen.
Het absorbeert goed. Als ie geplast heeft haal ik het natte spul weg en laat de plas plek bloot opdrogen.
Ik heb per jaar 2 tot 3 pakken nodig en ben vaak met de trailer onderweg.

sanowa
Berichten: 899
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Wilp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 22:00

Hier ook een paard die bijna altijd plast en poept, ik heb standaard een schepje bij me en haal de mest er uit en gooi dat dan in de bosjes zodat niemand er last van heeft.
(Verder doe ik niets op de bodem omdat ik bang ben dat ht glad word), en maak ik de trailer altijd direct schoon door er evn een emmer water door te gooien en veeg ik hem evn uit.

Mijn blonde toppertjes!
Endurance klasse 3 + 3
1120 wedstrijd kilometers op de teller <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Milow2018, xYaartje en 97 bezoekers