Trailer kopen, waar op letten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zazaza
Berichten: 738
Geregistreerd: 03-05-06

Trailer kopen, waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-21 14:57

Hoi

Ik ben opzoek naar een trailer, zoek een waarmee ik zonder extra rijbewijs mag rijden. Mijn paard laadt moeilijk. Zal voor niet zo intensief gebruik zijn (1 keer in de 2 weken ofzo)

Ik kwam zelf tot een 1,5 paards, liefst vrij hoog en van polyester omdat hout veel onderhoud vraagt. Wellicht moet ik ook op andere dingen letten...... wie heeft nog tips?

Ik weet ook niet zo goed in welke prijsklasse ik moet denken.

misz_blont
Berichten: 144
Geregistreerd: 17-05-13

Re: Trailer kopen, waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 15:08

Dat ligt eraan of je een nieuwe of 2de habds wil kopen. Het is wel slim om te kijken waar de bodem en klep van gemaakt zijn bij een 2de handse want meestal, althans vaak is dat hout en kunnen die slechte plekken bevatten.

Daarnaast weet je de reden van slecht laden? Hier namelijk een paard die in een trailer wat smal is en zadelkamer bevat er echt niet in wil. Maar nu hebben wij een brede 2 paards zonder zadelkamer, dan loopt ze er zo in.

Maar de nieuwere trailers zijn over het algemeen al hoog genoeg. Meestal rond 2.30/2.35

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Trailer kopen, waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 15:13

Of je er mee mag rijden is ook afhankelijk van je auto. Zorg dat je goed op de hoogte bent van die regels, zonde als je een combinatie hebt waarmee je niet legaal de weg op mag.

f4bjheu
Berichten: 987
Geregistreerd: 09-03-13
Woonplaats: op de aarde

Re: Trailer kopen, waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 15:39

alu is meest onderhoud vrij
2e hands of nieuw slecht gemiddeld zo'n 1000eu, prijs ligt tussen 6000-7000
meeste zie je humbaur en bockmann, beide super degelijk
Ifor is gemiddeld wat zwaarder maar kan een voorlader hebben
Cheval liberte heeft wat kinderziekten gehad en iets mindere kwaliteit maar wel gewoon prima

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 15:11

Bij alleen B rijbewijs moet je eerst even uitzoeken wat de TMM vd trailer mag zijn achter de auto die je gaat gebruiken. Dan nog weten wat je paard weegt en vervolgens kun je daar gericht een trailer bij gaan zoeken.

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 20:58

November108 schreef:
Of je er mee mag rijden is ook afhankelijk van je auto. Zorg dat je goed op de hoogte bent van die regels, zonde als je een combinatie hebt waarmee je niet legaal de weg op mag.

Zet er dan ook bij dat die regels hier staan.

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 21:30

ikke schreef:
November108 schreef:
Of je er mee mag rijden is ook afhankelijk van je auto. Zorg dat je goed op de hoogte bent van die regels, zonde als je een combinatie hebt waarmee je niet legaal de weg op mag.

Zet er dan ook bij dat die regels hier staan.


Nou, iets aardiger mag ook wel, als ik op mobiel zit heb ik moeilijk alle linkjes bij de hand.

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 14:48

En vergeet niet de te kopen trailer vóór het kopen even te wegen.

xHoefijzer

Berichten: 191
Geregistreerd: 20-11-13

Re: Trailer kopen, waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 09:37

Waar je ook op kan letten met een paard dat moeilijk laat is of de laadklep van de trailer ook open kan als gewoone deur.
Mijn paard laade namelijk echt extreem moeilijk! Pas als je een doek over zijn hoofd deed liep hij de trailer in! Wij hebben toen op de gok de 1,5 paards trailer van Montana gekocht en die kan je dus ook open doen als een gewone deur!
Nadat we de trailer gekocht hadden meteen de laadklep als gewoone deur open gezet en ja wel hij stapt zo vanaf de grond de trailer in! Daarna nooit meer laad problemen gehad! Omdat wij hem dus altijd nu op die manier laden. En als hij de trailer uit gaat gebruiken we de deur wel gewoon als klep! Ideaal!
Google maar eens op foto's van deze trailer dan zie dat hij ook als gewoone deur open kan en de opstap is ook niet al hoog omdat de trailer verlaagt is.
Ben nog iedere dag zo blij met deze trailer omdat mijn paard nu zonder problemen laad.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 09:41

Als je paard moeilijk laad ,kijk dan of je het zeiltje volledig kan verwijderen en een lichte binnenkant is beter dan een donkere. Verder succes