Beachermers trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Beachermers trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-21 18:27

Benieuwd.
Doen jullie beschermers om in de Trailer, en Zoja, welke/ wat?

Mijn pony staat loopt rustig de Trailer op en staat ook rustig maar met uitladen wil hij met regelmaat ( nog) wat scheef gaan en op rare manieren tegen de klep rand aanlopen.( scheef).
Wellicht wordt dat nog beter.

Met normaal rijden gebruiken we in principe niets of soms een cross beschermer voor.

Blaze1994
Berichten: 618
Geregistreerd: 01-10-20

Re: Beachermers trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 18:28

Ja ik doe dit altijd! Onder het mom liever voorkomen dan genezen. Maar mijn pony gaat ook echt als een raket de trailer uit en wil met laden nog wel is naast de klep stappen

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Beachermers trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-21 18:31

Maar echt transport beschermers of wat anders?
Ik dacht aan Evt springschoenen ofZo, gezien het “ klep stappen”..

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 18:31


tirzasarah10

Berichten: 1832
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: Beachermers trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 18:50

Ik ga zo vaak met de trailer weg dat het mij te veel tijd kost om beschermers om te doen. Ze zijn door het vele reizen het ook gewend aan het op en af lopen. Het hoofd kan je makkelijk gebruiken om netjes achteruit te laten lopen van de trailer, het hoofd kan je gebruiken om als het ware tegen te sturen. Mijn paard staat altijd ruim in de trailer en zorg er dan ook voor dat ze pas naar achteren mag als ik er naast sta zo dat ik eerst de staart vast kan pakken en daarna het hoofd om te sturen. Ga het goed oefenen zodat jij en je paard handiger worden met laden.

Blaze1994
Berichten: 618
Geregistreerd: 01-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 19:58


Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Beachermers trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-21 20:00

Ik vind nadelen van dikke beschermers dat het weer zweet, slecht is voor bloedsomloop en lymfe afvoer..
En kans op zakken.

Tuurlijk ben ik druk aan het Trailer laden zodat ik binnenkort in m’n eentje weg kan.
Meneer loopt er netjes zelf op en af alleen gewoon soms nogal onhandig met z’n voeten.
Het is geen angst, geen “ eraf rennen”.

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Re: Beachermers trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 20:13

Voor lange ritten wel transportbeschermers om, voor een kort ritje springschoenen en peeskappen voor die ik dan ook om hou met rijden.

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Re: Beachermers trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 20:41


EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Beachermers trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 20:53

Ik doe ze niet altijd om.
Bij jonge paarden die niets gewend zijn om de benen vaak niet.
Als ze er eenmaal aan gewend zijn probeer ik eigenlijk altijd van wel. En dan hoge stevige, achter over de hak.
Paar maanden geleden nog een heel vervelende wond gezien bij een paard die niets omhad, niets gehoord tijdens transport maar toen de klep open ging overal bloed. Paar weken rust en stel hechtingen tot gevolg. Gelukkig allemaal weer goed gekomen maar had dit paard goede beschermers omgehad dan had hij niets gehad.

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:00

EllyC schreef:
Ik doe ze niet altijd om.
Bij jonge paarden die niets gewend zijn om de benen vaak niet.
Als ze er eenmaal aan gewend zijn probeer ik eigenlijk altijd van wel. En dan hoge stevige, achter over de hak.
Paar maanden geleden nog een heel vervelende wond gezien bij een paard die niets omhad, niets gehoord tijdens transport maar toen de klep open ging overal bloed. Paar weken rust en stel hechtingen tot gevolg. Gelukkig allemaal weer goed gekomen maar had dit paard goede beschermers omgehad dan had hij niets gehad.


Hier ook, jong paard uit de opfok.
Maakte een verkeerde beweging langs de klep (heel vlug), winkelhaak tot op het bot.
Moest gehecht worden onder volledige narcose. Paard was nog niets gewend (gekocht uit de opfok).
Onzettend braaf geweest tijdens behandelen gelukkig.
We zaten gelukkig 15 minuten vanaf de kliniek.
Omdat hij in het verband moest (2 weken op de kliniek gestaan) heb ik zonder problemen beschermers om kunnen doen met ophalen.

Katyatje

Berichten: 1862
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:07

Ik deed er vroeger nooit om. Mijn oudste paard heeft het nooit nodig gehad. Mijn nieuwe paard deed ik er dus ook geen om in eerste instantie. Maar mijn trailer heeft nogal een hoge afstap en hij is er een paar keer verkeerd afgestapt en heeft zich zo bezeerd. Sindsdien toch maar altijd transportbeschermers om.

f4bjheu
Berichten: 987
Geregistreerd: 09-03-13
Woonplaats: op de aarde

Re: Beachermers trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:44

Ik doe altijd-altijd-altijd om. Mijn paard staat in prinicipe rustig maar met laden is het makkelijk om even een misstap te maken. zijn overigens deze https://www.agradi.nl/rambo-transportbe ... zilver.htm. Ze heeft er geen last van, sluiten mooi aan en worden in de zomer niet super heet ofzo (geen zweet iig)

Mijn zusje doe het daarentegen nooit, maar haar paard is ook totaal anders. Zij rijdt bijvoorbeeld ook niet met beenbeschermers.

Zie ook vaak genoeg mensen die normale of lage beschermers aan doen.
Enige wat echt belangrijk is, is of ze goed zitten :)

Muisssx

Berichten: 153
Geregistreerd: 03-06-13
Woonplaats: Zevenhoven

Re: Beachermers trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:55

Ik heb bij de voorbenen een setje transport beschermers met harde onderrand.
Vooral eigenlijk om te zorgen dat ze er met op en aflopen niet een ijzer af kan tikken. Ze staat op de trailer ook altijd braaf.

Wilde ze ook voor achter maar mevrouw blieft dat niet. Net zolang trappen tot ze af waren. Dus die liggen niets te doen in de kast :Y)

LiannePuthzy

Berichten: 6987
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Beachermers trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 22:58

Bij mijn vorige pony heb ik 1x beschermers gebruikt (van die hoge die tot over de hak komen) ze kwam drijfnat de trailer af terweil dit eerder nooit t geval was, dus daarna nooit meer beschermers gebruikt, we gingen ook niet veel met de trailer op pad.
Bij mijn huidige paard wil in van die lage beschermers zoals in de link van gini gaan gebruikend

Marije_jiplover

Berichten: 25320
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Beachermers trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:14

Nee, geen specifieke beschermers.
Meestal wel de gewone beschermers eaar ik mee rijd, maar als ik naar t bos ga, zijn dat alleen de strijklappen achter.
Voor dressuurles meestal ook de pijpkousen voor.

Op de terugweg meestal niks meer, meestal doe ik ze bij t afzadelen af en gaat hij met blote benen de trailer terug in.