Wat zouden jullie betalen voor deze stalling (Gr.)?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Relien

Berichten: 2898
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Huis, Stal overal

Re: Wat zouden jullie betalen voor deze stalling (Gr.)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 13:41

Wow wat goedkoop ik sta op een soortgelijke stal. Wel droge paddocks die zijn een gedraineerd. Wij staan met 3 pension klanten en er word ook wel echt top voor de paarden gezorgd ze worden behandeld als eigen paarden. Ik ga nu 300 betalen vanwege prijs stijging. Wij kunnen wel kiezen vlas of stro. Ik kom uit Zeeland en dan midden van Zeeland aan de strand kant. ( al is strand wel net te ver om zonder trailer te doen)

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 13:45

Sunnda schreef:
kitobeer schreef:
Ik vind dat jij echt wel 300 euro voor zo een fijne plaats mag vragen.
En ik vind het jammer dat ruiters het allemaal maar gewoon en goedkoop normaal vinden.
Terwijl als je gaat uitrekenen wat het allemaal kost. Je voor minder als 1 euro per uur staat te werken.

Vele beseffen niet dat een fijne plek aan huis of privee handen vol geld kost. En wat is het toch gemakkelijk als een ander voor de kosten opdraait.
Als er betaalt word naar werk en waarde dan kan er in mijn beleving geen ongenoegen ontstaan.
Bij ons op stal heb je een standaard stalgeld. Binnen en buiten zetten komt 50 euro bij per maand.
Stapmolen abonnement 30 euro door de staleigenaar 40 euro
Dekens op en af doen 15 euro per maand.

ja het lijkt veel en duur. Maar je hebt van die maanden dat het fijn is dat je deken word afgedaan.
En dat een keer extra rijden naar stal niet haalbaar is. Hoe fijn is het dan niet dat je staleigenaar dit doet. En dat het niet als normaal word beschouwd. Want het is elke dag op en af 5 min. je hebt kleine paarden en grote paarden maar ook irritante paarden. En alles word als normaal beschouwd.

Terwijl mensen met paarden aan huis beseffen hoeveel werk het eigenlijk allemaal wel is en pensionklanten hebben de luxe niet de lasten. Daar mag een vergoeding tegenover staan vind ik.

En waarschijnlijk verklaard iedereen mij nu voor gek. Maar een goede staleigenaar die doet wat hij beloofd is goud waard.

Ik heb ze aan huis en nee ik vind het niet veel werk.
Ik heb ze namelijk aan huis genomen omdat ik er zo van geniet en dan is een extra deken omdoen etc echt geen werk..natuurlijk moet het een beetje in verhouding zijn qua kosten. Maar die ene euro lig ik niet wakker van.
Als ik het zat ben kan ik altijd stoppen met andermans paarden en het heeft ook voordelen, dagje weg is normaal lastig, nu is er altijd iemand die het een dagje kan overnemen. Superhandig.


Ik zeg niet dat het teveel aan werk is. Maar als je 3 paarden aan huis hebt ben je gauw 1,5 u per dag bezig met je managment en dan heb je nog niet getraind. Ik zou ook graag mijn paard aan huis hebben. Echter ik vind de kosten opbrengen om een huis met grond en een mogelijkheid tot rijbak te duur om op te brengen. Ik heb een goede baan maar dan nog. Ik heb daarvoor niet genoeg baksteen in mijn maag omdat geld op te hoesten. Als je paard op stal komt te staan bij iemand en je wenst een fijne verzorging dan mag daar wat tegenover staan. vind ik. Dan ben je nog steeds goedkoper uit dan een eigen plek beheren.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 13:57

kitobeer schreef:
Ik zeg niet dat het teveel aan werk is. Maar als je 3 paarden aan huis hebt ben je gauw 1,5 u per dag bezig met je managment en dan heb je nog niet getraind. Ik zou ook graag mijn paard aan huis hebben. Echter ik vind de kosten opbrengen om een huis met grond en een mogelijkheid tot rijbak te duur om op te brengen. Ik heb een goede baan maar dan nog. Ik heb daarvoor niet genoeg baksteen in mijn maag omdat geld op te hoesten. Als je paard op stal komt te staan bij iemand en je wenst een fijne verzorging dan mag daar wat tegenover staan. vind ik. Dan ben je nog steeds goedkoper uit dan een eigen plek beheren.

Maar nu zeg je dus eigenlijk dat ik 300 euro per maand zou moeten gaan vragen omdat ik het geluk heb ze wel aan huis te kunnen houden. :D
Ik zit lang genoeg in de paardenwereld om te weten dat maar een ding belangrijk is, leuke mensen op je eige erf! Daar kan geen 100 per maand meer tegenop als je gezeur hebt.

En als ik dan mensen als bijvoorbeeld jouw ontmoet die niet het geluk heeft het paard aan huis te kunnen houden ga ik jouw toch niet het vel over je neus trekken door veel geld te vragen omdat ik ze wel aan huis kan houden??
Ik gun het jouw en alle anderen van harte en als het klikt dan kijk ik echt niet op een paar euro.
Ik vind het leuk als iemand geniet en ook af en toe naar mijn paarden kijkt of het in orde is.
Ja het kost wat, maar dat doet het zowieso als je paarden aan huis hebt, die ander heeft er weinig mee te maken dat ik ze zo nodig aan huis moest hebben. Anders kan ik ook wel een deel van de hypotheek gaam vragen want zij hebben het goedkoper. :+

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Wat zouden jullie betalen voor deze stalling (Gr.)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 15:32

In Groningen is hooi stro of bodembedekking echt veel goedkoper dan in de randstad oid. In provincie Utrecht betaalde ik bijvoorbeeld voor een baal hooi van 700kg €85-€145 (hing er net vanaf hoe het hooijaar geweest was) en hier betaal ik voor dezelfde baal hooi van 700kg €50,- (gewoon bij een boer vandaan).

Dus ik snap dat het heel goedkoop klinkt, maar het is hier nu eenmaal ook veel goedkoper.

neetoch
Berichten: 1031
Geregistreerd: 16-06-19

Re: Wat zouden jullie betalen voor deze stalling (Gr.)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 15:35

Ja maar de midibalen zijn hier gewoon 25 tot 30 euro. In Groningen. Dus als je de voersnelheid niet hebt, wordt het hier toch echt ook gewoon een dure bedoening. Ik betaal ook voor een grote baal voordroog 50 euro, maar daar zit dan echt geen 700 kg in hoor. Eerder richting de max 400 kg.

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 15:38

Hier worden ze gewogen waar ik bij sta en het is zeker wel 700kg :j
Midi balen weet ik niet, daar doe ik niet aan haha

neetoch
Berichten: 1031
Geregistreerd: 16-06-19

Re: Wat zouden jullie betalen voor deze stalling (Gr.)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 15:42

Ik heb de voersnelheid niet helaas, dus ik moet wel. Hoewel ik het voor mijn portemonnee bijna beter wel zou moeten doen en dan alles wat gaat schimmelen op de mesthoop gooien, zo gruwelijk veel scheelt het.

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Wat zouden jullie betalen voor deze stalling (Gr.)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 15:47

Ik rol de balen uit en gooi het los in pallet bakken zodra ik ze open heb gemaakt :j Dan blijft er genoeg lucht en zuurstof doorheen gaan zodat er geen schimmel in gaat groeien :)

ladyrosa

Berichten: 677
Geregistreerd: 27-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 15:49

Uppojono schreef:
Puur uit interesse, aangezien het allemaal bekenden zijn die de paarden bij mij hebben staan (dus Sanne als je dit leest, je hoeft geen verhoging te vrezen *\o/* ).

Wat zouden jullie betalen voor deze volpension-stalling in de provincie Groningen met plaats voor 4 paarden?

- Stallen van 3 x 3,5m en 2 van 3 x 4m en open luik (binnen).
- Goede buitenbak 20x40m die altijd goed begaanbaar is en met goede verlichting. Nooit plassen en wordt 3x p.w. gesleept.
- inclusief biks/onbeperkt hooi. Paarden worden door ons gevoerd.
- paarden staan op vlas
- inclusief dagelijks uitmesten
- in de zomer 24/7 weidegang met ruim voldoende gras. Weide heeft veel bomen en daardoor voldoende schaduwplekken.
- in de winter november-maart op de paddock minimaal van 8uur-17uur, maar meestal langer, met de gehele dag hooi. Paddock is bij veel regen wel nat, maar ze staan dan op nat zand en geen blubber. GEEN schuilstal. Bij droog weer mogen ze in de winter ook op het gras.
- incl. Binnen en buiten zetten.
- poetsplaats met koud water.
- uitrijmogelijkheden zijn niet ideaal (geen bos of strand, maar wel brede maaipaden), je moet altijd een klein stukje langs een (rustige) weg.
- geen zadelkasten (mag wel zelf aangeschaft worden uiteraard, maar zadels op steunen aan de muur.
- goed bereikbaar met trein/bus. 25 minuten trein vanaf Groningen.

Ik vraag nu €150,-.


De pensionstalling waar ik sta (Oost Groningen) heeft nagenoeg hetzelfde, alleen dan (veel) meer dan 4 paarden, in de zomer niet 24/7 buiten, maar wel erg lang (rond 6u naar buiten en rond 20u naar binnen) en stro ipv vlas. Stallings prijs is hier €230

Edit: wij hebben ook warm water op de poetsplaats

ToosxHorses
Berichten: 134
Geregistreerd: 19-10-13
Woonplaats: België

Re: Wat zouden jullie betalen voor deze stalling (Gr.)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 15:52

Ik denk dat je hier wel gerust €200 voor zou kunnen vragen en zelfs nog wat meer als ik de faciliteiten zo hoor.

san4nie
Berichten: 3563
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 20:32

Uppojono schreef:
Puur uit interesse, aangezien het allemaal bekenden zijn die de paarden bij mij hebben staan (dus Sanne als je dit leest, je hoeft geen verhoging te vrezen *\o/* ).


:') :o

saden

Berichten: 2257
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: Winsum (gr)

Re: Wat zouden jullie betalen voor deze stalling (Gr.)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 16:38

Ik herken je probleem
Ik bied na genoeg hetzelfde alleen dan op stro en zelf mesten. Dat deed ik voorheen wel maar mijn rug trekt dat niet meer
Ook wij vragen 150 euro.
Deze zomer gaat 1 van de pensionpaarden weg omdat ze een plekje aan huis krijgt
Wij twijfelen ook wat te doen met onze prijs

Niqui

Berichten: 2169
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 16:47

Degenen die bij je op stal staan zouden natuurlijk zelf ook geheel vrijblijvend financieel iets bij kunnen springen in de duurdere wintermaanden. Zeker nu ze dit weten :+ . Want een fijne stal is goud waard!

gewoonmarie

Berichten: 1145
Geregistreerd: 19-12-11
Woonplaats: Gasselte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 17:07

saden schreef:
Ik herken je probleem
Ik bied na genoeg hetzelfde alleen dan op stro en zelf mesten. Dat deed ik voorheen wel maar mijn rug trekt dat niet meer
Ook wij vragen 150 euro.
Deze zomer gaat 1 van de pensionpaarden weg omdat ze een plekje aan huis krijgt
Wij twijfelen ook wat te doen met onze prijs


Dit zou voor mij juist een groot verschil in prijs bepalen. Tijd is geld, zo simpel is het. Als de stalhouder het doet, die moet uren doorberekenen wil het uitkunnen. En voor de klant is het ook geld. Je moet mischien oppas regelen. (Ook de extra tijd van het uitmesten) of werk laten liggen privé.
150 voor zelf uitmesten en verder dezelfde faciliteiten vind ik best normaal in de noordelijke provincies

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Wat zouden jullie betalen voor deze stalling (Gr.)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 17:12

Ik vraag 125 voor een veulen in de opfok to de leeftijd van 2 jaar. In kleine gemengde kudde. 24/7 buiten met grote, warme en droge schuilstal. Droge wei, geen blubber.
Onbeperkt bijvoeren van ruwvoer (goede kwaliteit hooi) en dagelijks veulenbrok.

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 17:17

Uppojono schreef:
Puur uit interesse, aangezien het allemaal bekenden zijn die de paarden bij mij hebben staan (dus Sanne als je dit leest, je hoeft geen verhoging te vrezen *\o/* ).

Wat zouden jullie betalen voor deze volpension-stalling in de provincie Groningen met plaats voor 4 paarden?

- Stallen van 3 x 3,5m en 2 van 3 x 4m en open luik (binnen).
- Goede buitenbak 20x40m die altijd goed begaanbaar is en met goede verlichting. Nooit plassen en wordt 3x p.w. gesleept.
- inclusief biks/onbeperkt hooi. Paarden worden door ons gevoerd.
- paarden staan op vlas
- inclusief dagelijks uitmesten
- in de zomer 24/7 weidegang met ruim voldoende gras. Weide heeft veel bomen en daardoor voldoende schaduwplekken.
- in de winter november-maart op de paddock minimaal van 8uur-17uur, maar meestal langer, met de gehele dag hooi. Paddock is bij veel regen wel nat, maar ze staan dan op nat zand en geen blubber. GEEN schuilstal. Bij droog weer mogen ze in de winter ook op het gras.
- incl. Binnen en buiten zetten.
- poetsplaats met koud water.
- uitrijmogelijkheden zijn niet ideaal (geen bos of strand, maar wel brede maaipaden), je moet altijd een klein stukje langs een (rustige) weg.
- geen zadelkasten (mag wel zelf aangeschaft worden uiteraard, maar zadels op steunen aan de muur.
- goed bereikbaar met trein/bus. 25 minuten trein vanaf Groningen.

Ik vraag nu €150,-.

Je vraagt een goede prijs, zou ook zeker niet meer doen. Hier in de omgeving liggen de prijzen ook allemaal op dit niveau met vergelijkbare mogelijkheden.

Poekkie

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 17:23

gewoonmarie schreef:
saden schreef:
Ik herken je probleem
Ik bied na genoeg hetzelfde alleen dan op stro en zelf mesten. Dat deed ik voorheen wel maar mijn rug trekt dat niet meer
Ook wij vragen 150 euro.
Deze zomer gaat 1 van de pensionpaarden weg omdat ze een plekje aan huis krijgt
Wij twijfelen ook wat te doen met onze prijs


Dit zou voor mij juist een groot verschil in prijs bepalen. Tijd is geld, zo simpel is het. Als de stalhouder het doet, die moet uren doorberekenen wil het uitkunnen. En voor de klant is het ook geld. Je moet mischien oppas regelen. (Ook de extra tijd van het uitmesten) of werk laten liggen privé.
150 voor zelf uitmesten en verder dezelfde faciliteiten vind ik best normaal in de noordelijke provincies


Voor mij ook. Uitmesten werd hier voordien 10 euro per week voor betaald en als je dan je uurloon uitrekent, dan kom je nog niet ver. (6x10 min per stal en 1x20 min om natte plek uit te doen en op te strooien = 1,3 uur. Dus voor een schamele 7-8 euro per uur zit je zwaar fysiek werk te doen als stalhouder).

gewoonmarie

Berichten: 1145
Geregistreerd: 19-12-11
Woonplaats: Gasselte

Re: Wat zouden jullie betalen voor deze stalling (Gr.)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 18:56

En zo is het natuurlijk bij de meesten. Over het algemeen gaat dit ook over een groot deel liefde voor paarden ipv een groot verdien model. Het is zwaar werk voor weinig geld.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Wat zouden jullie betalen voor deze stalling (Gr.)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 19:02

Tis natuurlijk ook te zien of dit officieel is of niet... Als je er niet over belast wordt, scheelt ook een stuk.

Ik vind het goedkoop, maar ik denk dat dat de prijzen zijn in die regio. Ik sta vergelijkbaar in een compleet andere regio en ik betaal 270.

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 19:08

k_m schreef:
Tis natuurlijk ook te zien of dit officieel is of niet... Als je er niet over belast wordt, scheelt ook een stuk.

Ik vind het goedkoop, maar ik denk dat dat de prijzen zijn in die regio. Ik sta vergelijkbaar in een compleet andere regio en ik betaal 270.


Moet je nagaan, voor dat bedrag kan je bijna op stal heijkens staan in papenvoort.

Binnenbak, buitenbak (20*60) springbak, longe piste, galop aan, crossbaan, warm water, vijf minuten van het bos af (waar je in kunt verdwalen)
All in, paarden komen ook in de winter buiten, dan wel op paddock, maar komen buiten.

Zomers geen 24/7 buiten.

Alleen op zondag, zelf mesten en paarden naar buiten doen. (Wordt vaak overlegd en in groepen gedaan)

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Wat zouden jullie betalen voor deze stalling (Gr.)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 19:12

Tis maar 270 km :+ , Ik snap wel echt niet hoe een officiele stal dat voor elkaar krijgt voor die prijzen. Hooi en stro kost toch evenveel ongeveer?

Bij ons is het gemiddelde toch 230 tot 300 voor een all in stal met enkel buitenpiste. Met binnen piste zal vanaf de 300 gaan..

Poekkie

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Wat zouden jullie betalen voor deze stalling (Gr.)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 19:20

Hier in de buurt is binnenpiste ook rond de 300+ en dan zijn er veel stallen bij waar ik echt niet zou willen staan. Gek dat het zo veel wisselt per regio.

pillow
Berichten: 7805
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Wat zouden jullie betalen voor deze stalling (Gr.)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 19:24

Ik heb dezelfde faciliteiten, maar een bak van 20 x 60 en dicht bij het bos. Kost €190,00

pillow
Berichten: 7805
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 19:26

DonDon schreef:
Hier in Gelderland zou je er rond de 270€ voor betalen.

Deze opmerking heeft niet veel zin, want TS zit in Groningen. En de prijzen zijn erg afhankelijk van de regio waar je zit.

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 15:56

Wauw hoe doe je dat voor dat geld? Ik heb mijn paarden op mijn eigen locatie staan, maar 1 paard (volwassen paard eet al 100 - 125 aan alleen hooi weg, daar komt dan nog biks bij en vlas. Nu heb ik ze op onbeperkt voordroog in midi balen staan €25,- per stuk maar voor €150 zou ik moeten bij betalen, en dan heb ik het nog niet eens over onderhoud. := waar haal jij je hooi vandaan dat je dat zo goedkoop kan doen, kan ik mijn 5 beesten bij jou zetten? Dan sta ik goedkoper...