Wat zouden jullie betalen voor deze stalling (Gr.)?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AnoukWelsh
Berichten: 370
Geregistreerd: 23-05-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 21:08

Denk dat je erg goedkoop zit, ben niet bekend in die regio maar 200 - 225 euro lijkt me ook erg netjes

Edit: maar dan wel echt onbeperkt hooi, niet dat als je er staat dat het niet onbeperkt is (komt hier veel voor NB)

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 21:40

Ik heb bij 3 pensionstallen gestaan maar overal een eigen kast moeten regelen. Zelfs bij een dure manege.
Vind ik zelf heel normaal en ook prettig, kan je een kast doen die je zelf wil.

CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 21:53

In deze regio zit je met 150 netjes voor wat je aanbiedt. 175 zou je denk ik ook wel kunnen vragen maar 200 zou ik hier niet voor betalen in Groningen.

Ballard_L

Berichten: 2492
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 21:53

(Ik snap nooit zo goed als je reageert op zo’n vraag als je uit de randstad komt. Daar liggen de prijzen immers compleet anders.)

Ik sta aan de grens Friesland-Groningen en heb eigenlijk hetzelfde als jij, behalve nog een kleine binnenbak (20x30) en een overkapte buitenbak (20x40) erbij. Ik betaal €215, dus als jij rond de €175 zou zitten lijkt me dat niet eens heel gek. Mits de buitenbak ook echt altijd te rijden is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 21:58

Wij kunnen allerlei prijzen noemen, vraag is vooral: met welk bedrag kost het jou geen geld, alles daar onder kan al niet uit tenslotte :)

Zadelkast zelf laten aanschaffen indien gewenst is op veel stallen heel normaal. Maar als je graag alle kasten hetzelfde wilt, dan zal je ze zelf moeten aanschaffen, je kan anderen tenslotte niet dwingen om perse kast X te kopen. En dan doorberekenen in je stalgeld qua afschrijving ervan.

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 22:09

AnoukWelsh schreef:
Denk dat je erg goedkoop zit, ben niet bekend in die regio maar 200 - 225 euro lijkt me ook erg netjes

Edit: maar dan wel echt onbeperkt hooi, niet dat als je er staat dat het niet onbeperkt is (komt hier veel voor NB)


€225 betaal je in deze regio voor een stalling met binnenbak en andere 'luxe'.

Uppojono

Berichten: 3630
Geregistreerd: 10-05-05
Woonplaats: Loppersum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-20 23:06

neetoch schreef:
Als ik de prijzen zo lees , ga ik bijna die van mij op pension zetten geloof ik. En ik huur nu, aan huis in de provincie Groningen, maar ik kom er niet mee rond met deze bedragen.


In de winter kan het ook bijna niet uit hoor. Het is kostendekkend, qua voer/vlas en in de zomer hou ik natuurlijk wat meer over. Ik zou mijn eigen paarden ook op pension zetten en ons huis verkopen als ik dit kreeg voor wat ik nu vraag, maar die kon ik nooit vinden :o .

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Wat zouden jullie betalen voor deze stalling (Gr.)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 23:29

Hier in Gelderland zou je er rond de 270€ voor betalen.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 23:31

Als je in de winter niet uit komt (en dat is logisch met zo’n bedrag) dan moet je prijs dus omhoog.
Waarom zou je kostendekkend andermans paarden willen verzorgen?
Ik zou dus ook je huidige klanten uitleggen dat het niet kan voor dit geld en voor iedereen de prijs omhoog. Een aparte prijs voor oude en nieuwe klanten moet je niet willen.

Pieneappel

Berichten: 488
Geregistreerd: 29-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 23:32

Ik sta zelf ook in deze omgeving met ongeveer dezelfde faciliteiten en dan is 150/175 euro een normale prijs.
Boven de 200 euro is wel erg veel voor deze regio.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Wat zouden jullie betalen voor deze stalling (Gr.)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 23:39

Tenzij je het niet doet om aan te verdienen en die mensen op een andere manier soms ook wat bijdragen, bijvoorbeeld door te helpen met klussen of tijdens een vakantie eens op te passen.
Ik heb hier ruim 3 jaar een pony voor niets laten staan en een extra paard aangehouden van mensen die mij veel hielpen op stal. Zoals ik in mijn eerste post al zei: niet alles is in geld uit te drukken!

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 00:09

Omdat onze stallen en wei niet gereed waren toen wij hier 2 jaar geleden kwamen wonen heb ik een tijdje gezocht naar een leuke stalling hier in de buurt. Achteraf was het allemaal niet nodig, want we hebben alles op tijd af gekregen :j De prijzen voor soortgelijke stallen (zoals in de openingspost) waren rond de €150-€175 per maand. Voor stallen met een binnenbak (en een stapmolen :+ ) lagen de prijzen rond de €200-€225 per maand. Ik zit maar enkele kilometers van jou vandaan trouwens :)

Niqui

Berichten: 2165
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 00:18

loulou schreef:
Als je in de winter niet uit komt (en dat is logisch met zo’n bedrag) dan moet je prijs dus omhoog. Waarom zou je kostendekkend andermans paarden willen verzorgen?
Ik zou dus ook je huidige klanten uitleggen dat het niet kan voor dit geld en voor iedereen de prijs omhoog. Een aparte prijs voor oude en nieuwe klanten moet je niet willen.
Daar ben ik het mee eens. Ongeacht wat het bij andere stallen in de buurt kost, zou je er in ieder geval iets aan over moeten kunnen houden en zeker niet op hoeven toeleggen (voor de hobby van anderen). Naast al het werk dat je er aan hebt.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 00:54

Ik vind persoonlijk dat je (voornamelijk voor in de winterperiode) te weinig vraagt.
Ik betaal nu voor volpension (wel zelf mesten) 225 all in en een binnenbak aanwezig regio Overijssel.

Ik kreeg laatst het aanbod van een vriend om mijn paard bij hem neer te zetten tegen de kostprijs.
Dat leek mij wel wat.
Ik heb zelf mijn paarden 5 jaar aan huis gehad dus ik weet ongeveer wat ik verbruik.
Mijn paard eet minstens een baaltje hooi per dag in de winter.
Daarmee kwam ik met alleen hooi al uit op 130 euro per maand.
Dan nog vlas, starten met 5 balen en zeker elke week een baal erbij.
Brokjes en evt wat muesli.
Dan zit ik qua verbruik al dik over die 150 euro heen.

Jammer genoeg kreeg ik toen ik vorige week even bij die vriend langs ging de mededeling van zijn vrouw dat er ook nog 'even' 150 euro in de maand boxhuur bij kwam. :')
Daarmee kwam ik op een totaal uit van €325 euro per maand.
Daarbij geen enkele faciliteiten aanwezig
Geen bak, geen wasplaats, geen grote weide (max 3000m2).
En alles zelf doen.
Ik heb dus vriendelijk bedankt voor het aanbod _O-

Ik weet niet hoeveel weide jij hebt ts?
Bij een grote weide trek je misschien in de zomer de kosten wel weer een beetje recht, maar ik zou met liefde voor dat bedrag bij jou komen staan :)

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 01:09

Wow, wat goedkoop. Hier midden belgie met vergelijkbare stalling. Wel zadelkasten en in de winter is er naast hooi en zandstuk ook winterweide. Krachtvoer in de prijs, volledig naar keuze tussen alles wat onze fouragehandelaar heeft.

Toen er nog geen piste was, was de prijs 200.
Nu er wel een piste is, 25x45, verlicht en wekelijks gesleept, is de prijs 275.

Alle stallen staan vol.
Vriendin van mij vraagt zelfs 290 voor iets vergelijkbaars. Ook vol.

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Re: Wat zouden jullie betalen voor deze stalling (Gr.)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 01:25

Hier in Noord Brabant sta ik op een vergelijkbare stal voor 200 euro per maand all in. En zelf een kast kopen is hier heel normaal op de meeste pensionstallen hoor.
150 euro is wel echt mega goedkoop.

Anoniem

Re: Wat zouden jullie betalen voor deze stalling (Gr.)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 01:42

Ik zat regio Appingedam en betaalde volpension 185. Ik krn in Hellum een stal met binnen en buitenbak, stapmolen, halfpension geloof ik 225.
In die regio zitten niet heel veel pensionstallen, dus niet veel keus. Manege Appingedam en Delfzijl, betaal je al richting 300 in de winter.
Ik vind 150 erg goedkoop, een baal vlas is even duur in Groningen als elders evenals de brok.

monsera
Berichten: 3075
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 11:10

Uppojono schreef:
Sunnda schreef:
Ik denk dat je geen meningen op bokt moet vragen, maar in de buurt moet kijken naar vergelijkinsmateriaal.
Dat geeft een veel beter beeld.

Nu krijg je allemaal reacties van mensen die in de randstad/duurder gebied staan en dit een koopje vinden en dus allerlei bedragen roepen, maar als mensen bij jouw 250 moeten gaan betalen en om de hoek een stal met binnenbak zit voor 200 komt er geen kip op af.


Snap ik hoor. In deze regio wordt voor een stalling met binnenbak en volpension inderdaad €220-€250,- gevraagd, dus ik snap dat ik dat niet zou kunnen vragen. En ik ga mijn prijs dus ook niet aanpassen, maar ik ben gewoon benieuwd wat anderen er van vinden.





Maar die stallingen komen de paarden er mss maar 1 of 2 uurtjes buiten per dag. Ik zou liever 200 euro betalen voor de hele dag buiten met hooi dan voor een binnenbak. Het is maar net hoe je het bekijkt en wat je zoekt.

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: Wat zouden jullie betalen voor deze stalling (Gr.)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 11:39

Toen wij, inmiddels 18 jaar geleden, onze paarden in pension bij vrienden zetten betaalde we ook 150 euro p/maand. Een pak stro was toen € 2/3,- en vlas € 6,-, hooi € 3,-.
Toen mijn ouders in 2006 een eigen plek in de polder konden kopen heb ik nog jaren mijn paarden aan huis gehad. Daarvoor betaalde ik enkel voor hooi/stro/voer, mijn ouders namen de kosten van het onderhoud (lint, extra water/energieverbruik, vervangen van kapotte paal/waterbakken etc.) voor hun rekening. In die 10 jaar zijn de prijzen heel veel aan het schommelen geweest, stro koste ook wel eens € 5,- per baal, vlas uiteindelijk € 8,75 en voor (stofvrij, verpakt) hooi betaalde ik € 6,75 per baal. Zo kwamen we per maand ook al rond die € 150,- uit, zonder ook nog maar een kapotte paal vervangen te hebben.
Ik heb nu al enkele jaren geen paarden meer, maar zijn de prijzen van deze basis items inmiddels niet wederom gestegen?? Ik kan me echt niet voorstellen dat je uit komt met dit geld, zeker niet wanneer je niet enkel het voer rekent, maar ook het extra water/stroomverbruik, kalken en bemesten van je weides, het vervangen van spullen etc. Meer paarden = ook meer onderhoud, dat zit bij de huur van een woning ook in de prijs mee berekend, waarom bij de verhuur van een stal dan niet?

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 11:53

ClaudiaHS schreef:
Mijn paard eet minstens een baaltje hooi per dag in de winter.
Daarmee kwam ik met alleen hooi al uit op 130 euro per maand.


Met de prijs van een baaltje hooi hier in de omgeving (Drenthe/Groningen) op gemiddeld 5 euro, kom ik zelfs al op 150 euro alleen voor hooi per paard.
Nu gebruik ik midibalen voordroog, 2 stuks per week op 3 (E maat) paarden (nr 4 tel ik niet het beetje wat die verkauwd is te verwaarlozen) ben ik gemiddeld per maand al 75 per paard kwijt aan hooi. Met de prijs van stro ook al op gemiddeld 3 euro per pakje (op vlas zou zelfs goedkoper zijn tegenwoordig, maar het stro had ik nog zitten) 2 stuks per week per paard, ze eten er nl ook van =25 euro. En dan nog krachtvoer, ok daar hoeven die van mij niet zoveel van, maar ik ga ondanks dat toch echt voor de winter snel naar de 130 tot 150 euro.

Het gebruik van grote pakken hooi zal de prijs mss ietsje kunnen drukken, net als grote pakken stro, groot inkopen van vlas enz enz. Maar imo niet in de mate dat TS het onderhoudt van dr stallen en wei daarvan kan bekostigen. Iets wat je denk ik toch wel moet berekenen, aangezien er af en toe echt wel iets kapot gaat en onderhouden moet worden.


monsera schreef:
Maar die stallingen komen de paarden er mss maar 1 of 2 uurtjes buiten per dag. Ik zou liever 200 euro betalen voor de hele dag buiten met hooi dan voor een binnenbak. Het is maar net hoe je het bekijkt en wat je zoekt.


En precies dit. Voor mij zou het veel buiten zijn ook belangrijker zijn dan de prijs.

gewoonmarie

Berichten: 1145
Geregistreerd: 19-12-11
Woonplaats: Gasselte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 12:27

150 euro dat kan toch niet uit? Is dat niet net korsten dekkend en ben je dan niet voor niets aan het werk? Voor 200 krijg je je stallen ook wel vol hoor. Ik zou als klant wel een kast willen.

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 12:48

Ik vind dat jij echt wel 300 euro voor zo een fijne plaats mag vragen.
En ik vind het jammer dat ruiters het allemaal maar gewoon en goedkoop normaal vinden.
Terwijl als je gaat uitrekenen wat het allemaal kost. Je voor minder als 1 euro per uur staat te werken.

Vele beseffen niet dat een fijne plek aan huis of privee handen vol geld kost. En wat is het toch gemakkelijk als een ander voor de kosten opdraait.
Als er betaalt word naar werk en waarde dan kan er in mijn beleving geen ongenoegen ontstaan.
Bij ons op stal heb je een standaard stalgeld. Binnen en buiten zetten komt 50 euro bij per maand.
Stapmolen abonnement 30 euro door de staleigenaar 40 euro
Dekens op en af doen 15 euro per maand.

ja het lijkt veel en duur. Maar je hebt van die maanden dat het fijn is dat je deken word afgedaan.
En dat een keer extra rijden naar stal niet haalbaar is. Hoe fijn is het dan niet dat je staleigenaar dit doet. En dat het niet als normaal word beschouwd. Want het is elke dag op en af 5 min. je hebt kleine paarden en grote paarden maar ook irritante paarden. En alles word als normaal beschouwd.

Terwijl mensen met paarden aan huis beseffen hoeveel werk het eigenlijk allemaal wel is en pensionklanten hebben de luxe niet de lasten. Daar mag een vergoeding tegenover staan vind ik.

En waarschijnlijk verklaard iedereen mij nu voor gek. Maar een goede staleigenaar die doet wat hij beloofd is goud waard.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 12:58

gewoonmarie schreef:
150 euro dat kan toch niet uit? Is dat niet net korsten dekkend en ben je dan niet voor niets aan het werk? Voor 200 krijg je je stallen ook wel vol hoor. Ik zou als klant wel een kast willen.


Dat was mijn idee ook. Ik zou eerst de kosten eens op een rijtje zetten en de uren die gemiddeld per paard per maand kwijt bent. Voor stallen bij iemand met paardenkennis mag wel meer betaald worden, dan voor stallen "bij de boer", die de paardenhouderij als neveninkomsten heeft.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 13:26

kitobeer schreef:
Ik vind dat jij echt wel 300 euro voor zo een fijne plaats mag vragen.
En ik vind het jammer dat ruiters het allemaal maar gewoon en goedkoop normaal vinden.
Terwijl als je gaat uitrekenen wat het allemaal kost. Je voor minder als 1 euro per uur staat te werken.

Vele beseffen niet dat een fijne plek aan huis of privee handen vol geld kost. En wat is het toch gemakkelijk als een ander voor de kosten opdraait.
Als er betaalt word naar werk en waarde dan kan er in mijn beleving geen ongenoegen ontstaan.
Bij ons op stal heb je een standaard stalgeld. Binnen en buiten zetten komt 50 euro bij per maand.
Stapmolen abonnement 30 euro door de staleigenaar 40 euro
Dekens op en af doen 15 euro per maand.

ja het lijkt veel en duur. Maar je hebt van die maanden dat het fijn is dat je deken word afgedaan.
En dat een keer extra rijden naar stal niet haalbaar is. Hoe fijn is het dan niet dat je staleigenaar dit doet. En dat het niet als normaal word beschouwd. Want het is elke dag op en af 5 min. je hebt kleine paarden en grote paarden maar ook irritante paarden. En alles word als normaal beschouwd.

Terwijl mensen met paarden aan huis beseffen hoeveel werk het eigenlijk allemaal wel is en pensionklanten hebben de luxe niet de lasten. Daar mag een vergoeding tegenover staan vind ik.

En waarschijnlijk verklaard iedereen mij nu voor gek. Maar een goede staleigenaar die doet wat hij beloofd is goud waard.

Ik heb ze aan huis en nee ik vind het niet veel werk.
Ik heb ze namelijk aan huis genomen omdat ik er zo van geniet en dan is een extra deken omdoen etc echt geen werk..natuurlijk moet het een beetje in verhouding zijn qua kosten. Maar die ene euro lig ik niet wakker van.
Als ik het zat ben kan ik altijd stoppen met andermans paarden en het heeft ook voordelen, dagje weg is normaal lastig, nu is er altijd iemand die het een dagje kan overnemen. Superhandig.

Gelbrich
Berichten: 281
Geregistreerd: 09-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 13:26

Klinkt als een fijne stalling :)

Kun je geen winter en zomertarief hanteren? € 150,- voor de zomer en € 200,- voor de winter bijvoorbeeld.