Wat zouden jullie betalen voor deze stalling (Gr.)?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Uppojono

Berichten: 3626
Geregistreerd: 10-05-05
Woonplaats: Loppersum

Wat zouden jullie betalen voor deze stalling (Gr.)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-20 18:03

Puur uit interesse, aangezien het allemaal bekenden zijn die de paarden bij mij hebben staan (dus Sanne als je dit leest, je hoeft geen verhoging te vrezen *\o/* ).

Wat zouden jullie betalen voor deze volpension-stalling in de provincie Groningen met plaats voor 4 paarden?

- Stallen van 3 x 3,5m en 2 van 3 x 4m en open luik (binnen).
- Goede buitenbak 20x40m die altijd goed begaanbaar is en met goede verlichting. Nooit plassen en wordt 3x p.w. gesleept.
- inclusief biks/onbeperkt hooi. Paarden worden door ons gevoerd.
- paarden staan op vlas
- inclusief dagelijks uitmesten
- in de zomer 24/7 weidegang met ruim voldoende gras. Weide heeft veel bomen en daardoor voldoende schaduwplekken.
- in de winter november-maart op de paddock minimaal van 8uur-17uur, maar meestal langer, met de gehele dag hooi. Paddock is bij veel regen wel nat, maar ze staan dan op nat zand en geen blubber. GEEN schuilstal. Bij droog weer mogen ze in de winter ook op het gras.
- incl. Binnen en buiten zetten.
- poetsplaats met koud water.
- uitrijmogelijkheden zijn niet ideaal (geen bos of strand, maar wel brede maaipaden), je moet altijd een klein stukje langs een (rustige) weg.
- geen zadelkasten (mag wel zelf aangeschaft worden uiteraard, maar zadels op steunen aan de muur.
- goed bereikbaar met trein/bus. 25 minuten trein vanaf Groningen.

Ik vraag nu €150,-.
Laatst bijgewerkt door Uppojono op 19-12-20 18:19, in het totaal 5 keer bewerkt

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Wat zouden jullie betalen voor deze stalling (Gr.)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 18:06

Ik denk rond de 200 euro

Majabeestje
Berichten: 3807
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 18:07

Rond de €175

SweetVanille
Berichten: 1769
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 18:07

Caira schreef:
Ik denk rond de 200 euro



Hier ga ik in mee

maralyn

Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Wat zouden jullie betalen voor deze stalling (Gr.)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 18:13

Ik sta op ongeveer hetzelfde.

Ook vier paarden.
All in.
Zelf kast mee nemen.
Uitrij mogelijkheden mwahh.
Staan op stro
Jaar in jaar uit zo lang mogelijk buiten.

Alleen zomers van 7:00 tot 21:00 buiten (nog niet 24/7 misschien veranderd dat nog wel)

Omgeving Veendam.
€182

Natasjaa

Berichten: 2762
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Groningen > Crokydoos nr 88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 18:14

Hoe is de bereikbaarheid? Ov ook een optie of niet? En hoever van de stad?

Uppojono

Berichten: 3626
Geregistreerd: 10-05-05
Woonplaats: Loppersum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-20 18:18

Natasjaa schreef:
Hoe is de bereikbaarheid? Ov ook een optie of niet? En hoever van de stad?


Ik pas het even aan. Is voor de mensen die er nu staan niet van belang, maar kan het er wel even bij zetten.

SweetVanille
Berichten: 1769
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Re: Wat zouden jullie betalen voor deze stalling (Gr.)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 18:19

150 euro is erg goedkoop! Vooral omdat ze op vlas staan en het inc krachtvoer is :)

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 18:21

180 vind ik wel netjes, maximaal 200 zonder binnenbak als alles verder gedaan wordt en netjes is, maar dan zou ik wel een afsluitbare zadelkast erbij willen.

liberia
Berichten: 526
Geregistreerd: 10-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 18:22

€ 150 is voor zelfs voor deze regio goedkoop. Echter zit ik in de randstad. Hier zou je voor deze stalling behoorlijk meer kunnen vragen.

Nielojram

Berichten: 7797
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Wat zouden jullie betalen voor deze stalling (Gr.)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 18:52

Ongeacht waar het is, is dit echt heel erg goedkoop.
Zo te lezen heb je veel liefde voor je dieren over, en vind je het moeilijk er een prijs op te plakken.
Ik heb zelf altijd in de randstad gestaan, en mijn beste stal werd gerund door iemand die niet alleen verstand maar ook liefde voor de paarden had.

Daar mag je best wat voor vragen.
€ 225

Uppojono

Berichten: 3626
Geregistreerd: 10-05-05
Woonplaats: Loppersum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-20 19:56

Nielojram schreef:
Ongeacht waar het is, is dit echt heel erg goedkoop.
Zo te lezen heb je veel liefde voor je dieren over, en vind je het moeilijk er een prijs op te plakken.
Ik heb zelf altijd in de randstad gestaan, en mijn beste stal werd gerund door iemand die niet alleen verstand maar ook liefde voor de paarden had.

Daar mag je best wat voor vragen.
€ 225


Aah, dat is lief!

Voor diegene die er nu staan, laat ik de prijs in elk geval eerst gewoon zo. Ik zat me alleen te bedenken dat als er een nieuw iemand zou komen wat ik zou kunnen vragen. En ik wil bijvoorbeeld alles wel heel graag in zadelkasten, maar ik vind het een te grote kostenpost om 4 nieuwe zadelkasten te kopen voor hetgeen het me nu oplevert. Dat kan gewoon echt niet uit, aangezien ik in de winter er eigenlijk bijna niets aan overhoud.
En om de paardeneigenaren hun eigen zadelkast te laten kopen, vind ik ook weer zo wat.

EllyC

Berichten: 8121
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Wat zouden jullie betalen voor deze stalling (Gr.)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 20:04

In onze regio, randstad, zou je hiervoor richting 300 gaan

Kabayo

Berichten: 13902
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Wat zouden jullie betalen voor deze stalling (Gr.)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 20:08

Tussen de 180 en 200. Dat zouden ze hier in Friesland ook vragen. Ik zou nooit minder dan 180 vragen om alle onkosten er uit te krijgen

neetoch
Berichten: 1031
Geregistreerd: 16-06-19

Re: Wat zouden jullie betalen voor deze stalling (Gr.)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 20:10

Als ik de prijzen zo lees , ga ik bijna die van mij op pension zetten geloof ik. En ik huur nu, aan huis in de provincie Groningen, maar ik kom er niet mee rond met deze bedragen.

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Wat zouden jullie betalen voor deze stalling (Gr.)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 20:16

Ik zou wel kijken naar een mogelijkheid om zadelkasten te bouwen, als daar interesse voor is naast de zadelsteunen. Dan kan je evt een tientje bij de prijs per maand opgooien als iemand daar gebruik van wil maken.

Ik zou 200 euro een prima prijs vinden. Maar zelfs meer is wel een optie, 220 zou ik bijvoorbeeld ook nog prima vinden. Nu ben ik iets meer bos gewend en iets meer in de bebouwing, maar als dit in mijn buurt zou staan zou het wel een optie zijn (nu heb ik alleen een pensioen-paard, dus zou het gebrek aan buitenbak me weer niet uitmaken).

roxiie

Berichten: 7825
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 20:27

€185 zou ik hier voor over hebben mits het vlas bij de prijs inzit. Zo niet dan vind ik de prijs die je nu vraagt een prima prijs.

Vergelijkingen met de randstad zijn niet realistisch. Stalling hier in t noorden is gewoon veel goedkoper.
Heb hier om de hoek een stalling waar alles wordt gedaan, stapmolen, twee buitenbakken en een binnenbak voor onder de €300 p.m.
Laatst bijgewerkt door roxiie op 19-12-20 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Gini
Berichten: 17896
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Wat zouden jullie betalen voor deze stalling (Gr.)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 20:30

Ik zou 225-250 euro geen gekke prijs vinden. Ik was eerst richting de 300 aan het denken, maar dan zou ik een binnenpiste en warm water op de poetsplaats willen.

mika11

Berichten: 11103
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 20:39

Als ik een plek zou zoeken en ik zou iets vinden met deze faciliteiten zou ik 220 a 250 normaal vinden.
Edit, zie precies hetzelfde hierboven staan maar dat is toevallig :)

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 20:44

Ik denk dat je geen meningen op bokt moet vragen, maar in de buurt moet kijken naar vergelijkinsmateriaal.
Dat geeft een veel beter beeld.

Nu krijg je allemaal reacties van mensen die in de randstad/duurder gebied staan en dit een koopje vinden en dus allerlei bedragen roepen, maar als mensen bij jouw 250 moeten gaan betalen en om de hoek een stal met binnenbak zit voor 200 komt er geen kip op af.

Gini
Berichten: 17896
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Wat zouden jullie betalen voor deze stalling (Gr.)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 20:47

TS opent het topic puur uit interesse, niet om effectief een prijsbepaling te doen.
Daarnaast is niet iedere paardenmens per sé op zoek naar het goedkoopste.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 20:50

Gezien de locatie zou ik 180 euro voor all-in netjes vinden.
De prijs die je nu vraagt zou ik denk ik ook rekenen voor bekenden. Als het leuk is samen is het plezier dat je samen kan hebben en een back-up bij afwezigheid en ziekte niet in geld uit te drukken!

Natasjaa

Berichten: 2762
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Groningen > Crokydoos nr 88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 20:52

Uppojono schreef:
Natasjaa schreef:
Hoe is de bereikbaarheid? Ov ook een optie of niet? En hoever van de stad?


Ik pas het even aan. Is voor de mensen die er nu staan niet van belang, maar kan het er wel even bij zetten.

Nee snap ik, maar euh, denk dat je veel te goedkoop bent eerlijk gezegd :) daar mag wel 25 a 50 bij op denk ik

Uppojono

Berichten: 3626
Geregistreerd: 10-05-05
Woonplaats: Loppersum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-20 20:57

Sunnda schreef:
Ik denk dat je geen meningen op bokt moet vragen, maar in de buurt moet kijken naar vergelijkinsmateriaal.
Dat geeft een veel beter beeld.

Nu krijg je allemaal reacties van mensen die in de randstad/duurder gebied staan en dit een koopje vinden en dus allerlei bedragen roepen, maar als mensen bij jouw 250 moeten gaan betalen en om de hoek een stal met binnenbak zit voor 200 komt er geen kip op af.


Snap ik hoor. In deze regio wordt voor een stalling met binnenbak en volpension inderdaad €220-€250,- gevraagd, dus ik snap dat ik dat niet zou kunnen vragen. En ik ga mijn prijs dus ook niet aanpassen, maar ik ben gewoon benieuwd wat anderen er van vinden.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 21:05

neetoch schreef:
Als ik de prijzen zo lees , ga ik bijna die van mij op pension zetten geloof ik. En ik huur nu, aan huis in de provincie Groningen, maar ik kom er niet mee rond met deze bedragen.


Dit ja. Ik zit ook in de provincie Groningen, zuidkant dus je zit iets uit de richting, en ik heb ze thuis staan. Maar ook ik kom niet uit met deze bedragen. Imo zou je rustig vanaf 180 kunnen vragen als niet al 200. Stalling is ook in het noorden niet echt goedkoop meer, de kosten van alles rijst de pan uit.


Uppojono schreef:
En om de paardeneigenaren hun eigen zadelkast te laten kopen, vind ik ook weer zo wat.


Waarom??? Ik heb in het verleden wel paard in pension gehad, en daar had ik zelf een kast voor gekocht.
Je zou overigens, als de grens weer begaanbaar is eens in Dld kunnen kijken naar de Bundeswehrschranken. Die zijn ondertussen niet echt goedkoop meer, maar ze gaan echt nooit meer af. Dat zijn echt super degelijke dingen, en wegen dieplood kwamen de heren hier achter toen ze er 2 voor mij moesten verhuizen. 3 stuks heb ik bij ons oude huis achtergelaten, ik had echt geen plek meer voor ze.