Cheval liberte touring country

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_Malu_
Berichten: 755
Geregistreerd: 23-09-07
Woonplaats: Deutschland

Cheval liberte touring country

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-20 17:54

Ik wil een trailer kopen zodat ik af en toe met mijn paard naar het bos kan rijden. Ik ga de trailer dus niet meerdere keren per week gebruiken.

Wel wil ik dus ook makkelijk alleen op pad kunnen en mijn paard is wat lastig met uitladen, dus lijkt mij een trailer met voorlader erg handig. Ik twijfel tussen een Ifor Williams hb506 en deze von Cheval Liberte:

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 022-276-31

De cheval is helemaal van aluminium en heeft wat meer luxere opties zoals een zadelkamer en een laadklep die je ook als deur kunt gebruiken. Heeft iemand ervaring met dit merk en deze uitvoering? Van eerdere modellen heb ik gelezen dat er weleens problemen zijn met kromtrekkende bodems.

De trailer kan binnen staan bij ons. De Ifor is gewoon heel degelijk, maar heeft op een laadklep of een deur en niet twee in 1 wat een nadeel is. En dus geen zadelkamer + houten wanden.

Wat zijn zo de ervaringen?

Save a horse, ride a cowboy


MayoNeighs
Berichten: 162
Geregistreerd: 28-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 19:00

Ifor heeft ook een model in volledig aluminium, namelijk de HBX 506 en 511. Ik heb zelf de 511 besteld zonder voorlader, dus met vaste zadelkamer. Maar we hebben ook een bekeken met voorlader en die was echt superdegelijk.

Ik heb enkele keren gereden met een Cheval Liberté. Deze lag wel stil achter de wagen, maar paard was er erg onrustig in. Wanneer we hem probeerden te laden en hij bleef even stilstaan op de laadklep, voelde het niet stevig genoeg.

Ifor blijft gewoon echt een oerdegelijk merk en de nieuwe modellen vind ik persoonlijk heel modern ogen. De laadklep en voorlader blijft echt superstevig. Heb een trailer gezien waar een paard compleet in was gaan panikeren omdat hij met zn benen over de voorstang was gegaan, en het enige dat kapot was was de inspectiedeur.

Als je voor veiligheid en degelijkheid wilt gaan, dan zou ik toch voor Ifor kiezen. Je hebt dan wel een inspectiedeur en voorlader, en je kan een mobiele zadelkamer gebruiken. Maar de beste tip is, ga zelf even langs bij dealers als het mag met de hele corona situatie. Dan weet je het best wat je wil!

Edit: https://www.iforwilliams.net/nl/gamma/p ... hbx-range/

Kyra_Zoey
Berichten: 1
Geregistreerd: 22-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 15:37

Ik had een ifor williams en heb twee jaar geleden een nieuwe cheval liberte touring country gekocht. De ifor williams had hout in de wanden verwerkt zitten en dit was compleet weggerot.

Ik wilde graag een volledig aluminium trailer, maar wel het het draaibare middenschot en de voorlader terug zien. Zo kwamen we bij de cheval uit.

De ifor williams was buitensporig groot, de cheval is wat compacter, en heeft wel een super grote zadelmaker en genoeg ruimte voorin. Ook ligt ie een stuk fijner achter de auto.

Het grootste pluspunt is dat de voorlader aan de linkerkant zit. Ik laad altijd aan de bestuurderskant en zo kan mij paard op wedstrijd altijd met de bovendeur open staan. Dit vind ze heel fijn! Ook als extra optie heb ik een klep boven de achterklep ipv een kleedje.

En dat allemaal voor de helft van wat een ifor williams met deze opties moet kosten en ik ben nog steeds dik tevreden! Ik vind het een hele veilige en degelijke trailer. (Mijn paard is een stamper dus er wordt wel van gevraagd..!)

Succes met je zoektocht

_Malu_
Berichten: 755
Geregistreerd: 23-09-07
Woonplaats: Deutschland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-20 17:51

Bedankt voor jullie reacties. Het is toch een Ifor Williams geworden, de nieuwere versie uit aluminium.

Save a horse, ride a cowboy


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Capriootje en 28 bezoekers