Hooinet of hooizak voor Trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 22:21

Ik heb een tas die boven aan 2 kanten wordt opgehangen. Kan niet draaien en geen boksbal.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Hooinet of hooizak voor Trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-21 23:11

Welke tas heb jij?
Ik neig meer naar een net, eet toch makkelijker denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 23:26

Deze
Afbeelding

Anne_vD

Berichten: 230
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 00:06

Ik zou voor een hooizak gaan. Of als je pony of paard geen ijzers heeft evt. een kleine slowfeeder. Mijn pony heeft het in meerdere trailers al voor elkaar gekregen in het net te gaan staan. Is gelukkig een koele kikker en had haar na een aantal minuten elke keer weer los. Maar dat nooit meer en wordt nu dus zonder hooi vervoerd. Wanneer ik met haar een lange rit zou maken zou ik dus echt een hooiman voor haar gaan kopen.

Paard vervoer ik altijd nog met hooinet, nooit verkeer gegaan maar ik twijfel toch wel eens. Al wordt hij niet zo vaak vervoerd, maar bij vaker met de trailer zou ik dus wat anders aanschaffen.

LIJM

Berichten: 136
Geregistreerd: 15-01-21

Re: Hooinet of hooizak voor Trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 01:26

Ik vind hooinetten het fijnst, omdat mijn paard op de een of andere manier hooizakken altijd sloopt. :')

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Hooinet of hooizak voor Trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-21 11:00

Voordeel van een tas leek me makkelijker vullen en de onderkant is dicht.
Maar ik moet m wel goed kunnen ophangen, pony heeft ook geen hele lange nek en hij moet er dan wel goed bijkunnen als de zak in de punt van de Trailer hangt.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:10

Muze schreef:
Heeft iemand een idee of er ook hooi zakken zijn die je aan de onderkant of zijkant kan vastmaken?
Als ik alleen bovenaan vastmaak denk ik dat een zak als een bokszak door de Trailer wappert.

Of kom ik dan toch op een hooinet uit?
Wíl vandaag wat kopen met alle kortingen nu..


Afbeelding

Ik heb al meerdere merken van dit type hooitas gehad en die hadden allemaal een haakje/lusje/stiksel aan de onder-achterkant om de zak vast te zetten.
Deze tassen heb je ook met gaas voor de opening, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

f4bjheu
Berichten: 987
Geregistreerd: 09-03-13
Woonplaats: op de aarde

Re: Hooinet of hooizak voor Trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:12

Je hebt ook hooibergen die aan de onderkant dicht zijn. Hv polo had een hele fijne voor in de trailer ook met een grote maas