Trailer zoektocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 19:58

Die van mij had ook een flinke pets gehad als ie ineens op de stang zou gaan zitten. Helemaal nergens voor nodig! Niet altijd die dieren willen poezelen met fluwelen handschoentjes en altijd uit willen zoeken wat de oorzaak is. Gewoon correct handelen zodat het niet meer gebeurt. Af en toe is boerse lompheid best op zijn plaats. Vooral bij dit soort geintjes... Ben heel zuinig met mijn dieren en luister direct als ze anders zijn dan anders... Maar dit is gewoon slopen om het slopen. Afleren die hap.

Maar goed, ik kan je alleen een weijer adviseren (of bockmann) en dan een alu maar die zijn denk ik wat boven budget maar gaan wel forever mee.

elizabeth85
Berichten: 316
Geregistreerd: 16-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 20:07

Die van mij heeft ook al een paar keer een flinke klap met de stang gehad tegen het eruit stuiven. Dan was het er even af en na een poosje deed ze het weer. Niet handig want ik ben vaak alleen op pad. Toen heb ik professionele hulp bij het trailer laden gehad. Aanrader! Ze is nu een engeltje op de traile4, blijft keurig staan als ik alles los doe en komt zelf, heel beheerst achterwaarts rede trailer af. Echt de moeite waard om te doen en ze is maar 1 x 1.5 uur geweest...

Maakt je keuze voor een trailer een stuk makkelijker als het trailer laden goed gaat

LiselotZorro
Berichten: 597
Geregistreerd: 14-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 22:00

Nielojram schreef:
Je kan er ook voor kiezen om erachter te komen waarom een paard zo doet. Versimpelt de oplossing.

Hij wil d'r uit -:) En de oplossing blijft even simpel. Duidelijk zijn.

Vorige week nog een pony gezien die zo liep te beuken dat de stang los kwam en de klep bijna tegen het hoofd van de eigenaar kwam. Dat soort streken moet je gewoon direct afleren zonder ruimte voor discussie.

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Trailer zoektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 23:20

Natuurlijk moet je duidelijk zijn en is dit onwenselijk maar voor bepaalde paarden krijg je op deze manier alleen maar meer risico op ongelukken of wellicht wel complete angst om de trailer op te gaan, vooral de wat sensibelere...
Vind het gewoon gevaarlijk advies om alles maar met meppen op te lossen. Zou een laadcursus dan eerder aanraden zodat iemand die daadwerkelijk het paard ziet advies kan geven.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 23:38

November108 schreef:
Natuurlijk moet je duidelijk zijn en is dit onwenselijk maar voor bepaalde paarden krijg je op deze manier alleen maar meer risico op ongelukken of wellicht wel complete angst om de trailer op te gaan, vooral de wat sensibelere...
Vind het gewoon gevaarlijk advies om alles maar met meppen op te lossen. Zou een laadcursus dan eerder aanraden zodat iemand die daadwerkelijk het paard ziet advies kan geven.

Het paard laadt toch...Hij wil zichzelf alleen uitladen.

LiselotZorro
Berichten: 597
Geregistreerd: 14-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 23:41

"Alles maar met meppen"? We hebben het over een flinke correctie bij gevaarlijk gedrag. Maar goed als je liever wil pappen en nat houden.. Ook goed. Ik heb met trailer laden zo vaak commentaar gehad, maar ondertussen ben ik gisteren weer voor het eerst alleen met een jonge rille Jazz weggeweest en staan de mensen met het commentaar nog steeds te kloten met brokjes. Ze lopen er bij mij allemaal rustig zelf op en ook weer vanaf dus zo traumatisch zal het allemaal wel niet zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 23:47

Een paard wat zichzelf met veel kracht uitlaadt is levensgevaarlijk mensen!!! Er zijn op die manier al meerdere dodelijke ongelukken gebeurd.

Wanneer er bij een paard geen sprake is van angst of paniek en het gedrag al dusdanig escaleert is het vooral voor je eigen veiligheid om even duidelijk te zijn.

De mijne (trekpaard) wilde in het begin ook eens proberen om de achterstang eruit te duwen. Een pets met de hand op de kont maakt bij haar echt geen indruk. Ik was alleen en had verder niets behalve een sleutelbos. Tja die heeft dus echt even heel geniepig een prik van een sleutel gehad. Nooit meer geprobeerd overigens.....

En nee ze heeft nu echt geen stang angst want ze gaat er rustig steun op zoeken. Maar kracht zetten doet ze niet meer.

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Trailer zoektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 00:00

Ik geef aan dat ik het gevaarlijk vind om dit zomaar aan te raden terwijl je het paard niet eens gezien hebt.
Als je dit bij de mijne zou doen weet ik zeker dat mijn volgende rit naar de dierenarts is omdat ze uit paniek zichzelf echt wat aan zou doen. Ik ken het paard van TS niet, jullie ook niet, dus mijn mening is dat dit gevaarlijk advies is. Daar hoeven jullie het niet mee eens te zijn, maar het voordeel van een forum is dat ook ik mijn mening mag geven hier...
En ik doe heus niet alles met fluwelen handschoenen maar ik kijk wel naar het paard en handel daarop.

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 02:08

Wat oa janderegelaar zegt zeker doen in zo'n situatie. Ken mensen die onder een klep gelegen hebben en ernstig gewond zijn geraakt nadat ze eerst met brokjes en liefdadigheid gingen laden en paard plots achteruit de trailer af vloog. Beest was altijd braaf in omgang en op de trailer totdat paard nieuwe eigenaar kreeg en alles op de liefkozende manieren ging. Paard is nooit meer normaal de trailer in gegaan en nooit meer zo braaf geweest als dat hij was en eigenaar....die heeft de rest van zijn leven de ellende ervan. Noem nu 1 vb maar je ziet het helaas zoveel.

Ts, Ifor William trailers vindt ik persoonlijk erg fijn. Stabiel achter de auto en voor jezelf al fijn met zijlader. Succes met je zoektocht!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 05:15

November108 schreef:
Ik geef aan dat ik het gevaarlijk vind om dit zomaar aan te raden terwijl je het paard niet eens gezien hebt.
Als je dit bij de mijne zou doen weet ik zeker dat mijn volgende rit naar de dierenarts is omdat ze uit paniek zichzelf echt wat aan zou doen. Ik ken het paard van TS niet, jullie ook niet, dus mijn mening is dat dit gevaarlijk advies is. Daar hoeven jullie het niet mee eens te zijn, maar het voordeel van een forum is dat ook ik mijn mening mag geven hier...
En ik doe heus niet alles met fluwelen handschoenen maar ik kijk wel naar het paard en handel daarop.

Dan heb jij gewoon een heel speciaal paard. Eentje die afwijkt van de norm. Normaal kun je een paard gewoon een klap met een zweep geven als hij zo'n geintje uithaalt. Ze hebben wel hersens ter grootte van een walnoot maar ze zijn echt niet gek. En zo'n correctie snappen ze.

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: Trailer zoektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 06:34

Even weer verder met de zoektocht van TS :P

Wij hebben ook een Humbauer, super trailer een zadelkamer is wel een echte must voor ons hoor, zo fijn om niet al je stinkende paardenspul in je auto te hebben.
De Cheval Liberte trailers werden ons ook niet aangeraden, echt een budget trailer en dat kwaliteit verschil zie je echt!

Weet natuurlijk niet wat je budget is, kijk anders eens naar een 2de hands trailer.

en een tip, neem een aluminium bodem. Je hebt niks aan een trailer waarbij je om de paar jaar de bodem moet vervangen.

succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 08:24

Ik heb zelf een fautras provan. Heb voorheen een old school ifor gehad maar vind dit ook een hele fijne trailer. Voor deze gekozen ipv een nieuwe hb506 vanwege de deuren achter en geen klep. Nog geen dag spijt van gehad. Hoogte en breedte zijn prima, het vak is wel kort en niet geschikt voor lange paarden. De voordeur gebruik ik niet om te lossen. Persoonlijk vind ik de afstap voor erg hoog terwijl er achter een verlaagde instap is. Dus ze gaat er achteruit af. Daarnaast heb ik vaak de deur voor helemaal open staan en ik wil niet dat er in die bovenkamer een linkje komt met dat die deur een uitgang is.
Fautras heeft ook een provan max en obelic. Die zijn ruimer maar het zijn hele dure trailers en voor een schappelijke prijs zal je al snel zelf uit belgiƫ of frankrijk moeten halen.

Ifor heeft ook een hb511 model. Die is speciaal voor de wat grotere paarden.

SjonnieZ

Berichten: 2318
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Trailer zoektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 12:09

Even terug in topic hier.
Ik heb een Cheval Liberte zonder vooruitloop en ben er zeer tevreden over... maar
Mijn paard laad zich gemakkelijk en staat rustig op de trailer.

Het is idd een instapmodel. De afwerking is net wat minder hufterproof dan bij de andere merken.
Ik heb toen ook naar de ifor gekeken. Die is een stuk robuuster maar daardoor ook wat zwaarder en vraagt dus ook om een zwaardere auto.

flooooo
Berichten: 2564
Geregistreerd: 11-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 14:12

Hutcherson schreef:
Die van mij had ook een flinke pets gehad als ie ineens op de stang zou gaan zitten. Helemaal nergens voor nodig! Niet altijd die dieren willen poezelen met fluwelen handschoentjes en altijd uit willen zoeken wat de oorzaak is. Gewoon correct handelen zodat het niet meer gebeurt. Af en toe is boerse lompheid best op zijn plaats. Vooral bij dit soort geintjes... Ben heel zuinig met mijn dieren en luister direct als ze anders zijn dan anders... Maar dit is gewoon slopen om het slopen. Afleren die hap.

Maar goed, ik kan je alleen een weijer adviseren (of bockmann) en dan een alu maar die zijn denk ik wat boven budget maar gaan wel forever mee.


Ik zweer altijd bij Bockmann trailers! _/-\o_
En erg fijn om te lezen dat er ook nog mensen zijn die hun paard wel als dier zien en behandelen, veiligheid voor alles hoor.