Trailer zoektocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Kmbly
Berichten: 197
Geregistreerd: 09-06-19

Trailer zoektocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-20 11:17

Hoi beste bokkers,

Het is mij eindelijk gelukt om mijn pa over te halen voor een trailer!
Alleen is het nu nog de juiste zoeken...
We hebben al gekeken naar een ifor Williams, Cheval liberte en humbaur (ofz).

Wij wilden voor de ifor Williams gaan omdat die gewoon alle wensen heeft die we willen, vooruitloop, stevig, mogelijkheid voor zadelkamer. Alleen... is hij wel erg laag, 2.20m
Ik heb een paard van 1.76m...
Dus daarmee viel de ifor Williams af...

De humbaur was ook gaaf! Mooi ruim. Alleen geen vooruitloop en de zadelkamer kost 700,-
Beetje te duur grapje.

De Cheval liberte vond mijn pa geweldig, leuke prijs voor wat je krijgt.
De gold one was de eerste waar we naar keken. Daarbij kunnen we een zadelkamer. En een mooi ding.
Toen zagen we de touring one!
Damn dat ding was mooi.
Die heeft een vooruitloop en ruimtelijk zoals alle Chevals waren.

Maaaaar... die kost 1000,- meer ong

Oké even de reden vertellen wrm die vooruitloop gewenst is,

Mijn grote vriendelijk reus gaat zodra de achterklep open gaat om de stang zitten tot dat ding gwn breekt. En ik kan hem niet tegen houden. Maar zodra die stang weg is loopt hij er gwn rustig af.

Nu zijn we dus opzoek naar een trailer voor een 1.76 paard. Met een vooruitloop en zonder hout erin en niet al te duur.

Jazz Oh Dear KZ


MightyMike
Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Trailer zoektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 11:48

Ik zou zeker gaan voor een hoge trailer, hebben wij ook gedaan toen ik een groter paard kocht. Een ifor is idd laag, die hadden wij destijds ook. Wij zijn overgegaan op de Cheval Liberte, model 2004 dacht ik, daar waren we super tevreden over, zo ook anderen na zoeken op internet. Maar dacht dat andere modellen mensen soms tegenvielen. Voor mij was het de ideale trailer. Mooie lage instap, hoog en super comfortabel op de weg, voor het paard erg fijn. Wat betreft het moeilijk achteruitladen, vooruit laden klinkt dan als een heel vooruitzicht, maar mijn ervaringen met een moeilijke achteruit lader, waren niet beter met vooruit er uit. De mijne gooide de borst onder de voorstang, ook met het doel die eruit te beuken, zodra hij zag dat de deur open ging. Hij verplaatste het probleem van achteruit net zo goed naar vooruit, ik ben gaan oefenen op het achteruit laden en heb het vooruit laden zelfs gelaten voor wat het was. Weet niet of die van jou hetzelfde doet natuurlijk, maar de mijne wilde er gewoon zo snel mogelijk uit. Voor er uit was nog veel moeilijker, zodra hij het licht zag van de deur openen, wilde hij er met flinke vaart uit, stang er nog voor of niet. Achteruit lopen kunnen ze minder snel en dat vond ik uiteindelijk het fijnst om met hem te doen. Ging wel wat training in zitten, is hij echt niet alleen voor je te doen, misschien eens iemand er bij halen die hier veel ervaring mee heeft?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Berichten: 15906
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Trailer zoektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 13:11

Vroeger deden we gewoon een keer de koeienprikker tegen z’n kont dan was het probleem meteen klaar maar dat mag niet meer denk ik...

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Trailer zoektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 13:16

Is een Fautras misschien hoger dan een Ifor?

Een mening is net als een kont.... Iedereen heeft er een.... De één wat duidelijker aanwezig dan de ander, maar toch....

Milan_lover
Berichten: 6195
Geregistreerd: 26-10-08
Woonplaats: Witteveen

Re: Trailer zoektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 13:21

Wij hebben dit jaar een Sirius S80 aangeschaft, mooi ruim, erg hoog en met een vooruitloop. We zijn er ontzettend blij mee en hij ligt heerlijk op de weg. We zijn hiervoor gegaan omdat we ook regelmatig clydesdales op de trailer hebben waardoor de meeste andere trailers al snel te klein waren.

Na 3 jaar proberen verwachten nu eindelijk een veulen van Myrthe (v. Le Matsjo) en Cassanova du Bois (v. FS Champion de Luxe) , volg je ook mee?
[KS-MK] [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

LiselotZorro
Berichten: 597
Geregistreerd: 14-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 13:22

janderegelaa schreef:
Vroeger deden we gewoon een keer de koeienprikker tegen z’n kont dan was het probleem meteen klaar maar dat mag niet meer denk ik...

Ik gebruik zelf minder grof geschut, maar ja als dat er voor nodig is.. Uiteindelijk wel de meest veilige optie.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Berichten: 15906
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 13:28

LiselotZorro schreef:
janderegelaa schreef:
Vroeger deden we gewoon een keer de koeienprikker tegen z’n kont dan was het probleem meteen klaar maar dat mag niet meer denk ik...

Ik gebruik zelf minder grof geschut, maar ja als dat er voor nodig is.. Uiteindelijk wel de meest veilige optie.

Het werkt echt fantastisch....enscheelteennieuwetrailer :D

rina
Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 13:30

Milan_lover schreef:
Wij hebben dit jaar een Sirius S80 aangeschaft, mooi ruim, erg hoog en met een vooruitloop. We zijn er ontzettend blij mee en hij ligt heerlijk op de weg. We zijn hiervoor gegaan omdat we ook regelmatig clydesdales op de trailer hebben waardoor de meeste andere trailers al snel te klein waren.


De Sirius is nog duurder dan de Humbaur :+ ;) Hij is wel heel erg mooi, en idd hoog.

Je zou ook nog kunnen kijken naar de Weyer. Die hebben ook een alu model en die is ook hoger dan de Ifor.

Persoonlijk, en ik hoor dat van alle trailerverkopers, is de Cheval toch kwa kwaliteit een heel stuk minder. En mij hebben ze stuk voor stuk hem afgeraden.
Mag de Humbaur wat duurder zijn, even goed zoeken helpt overigens ook wat de prijs aangaat, maar ik zou die toch de Humbaur altijd boven de Cheval kiezen. Als tip voor een Humbaur, ik weet niet hoever je van Duitsland afzit, maar het kan interessant zijn in Dld. te kopen.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

Zuidpool
Berichten: 176
Geregistreerd: 12-08-18

Re: Trailer zoektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 13:46

Sirius s75 hebbenwij incl zadelkamer. Super ruim. Paard van 1.71 heeft volop ruimte nog over tussen de stangen en bij het hoofd zowel aan de bovenkant als voorkant. Zadelkamer zit rechts dus daar staan ze ook niet tegenaan.
Is zelfde prijs als humbaur...?

Milan_lover
Berichten: 6195
Geregistreerd: 26-10-08
Woonplaats: Witteveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 13:50

Sorry, ik heb geen prijzen vergeleken :D al kun je hem zo duur maken als dat je zelf wil. Voor ons werd het sowieso de Sirius in verband met de ruimte en de hoogte.

Na 3 jaar proberen verwachten nu eindelijk een veulen van Myrthe (v. Le Matsjo) en Cassanova du Bois (v. FS Champion de Luxe) , volg je ook mee?
[KS-MK] [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Nielojram
Berichten: 7797
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 18:08

janderegelaa schreef:
Vroeger deden we gewoon een keer de koeienprikker tegen z’n kont dan was het probleem meteen klaar maar dat mag niet meer denk ik...


Het valt toch altijd op dat jij het beste met paarden voor hebt.

Es war schön.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 18:15

Nielojram schreef:
janderegelaa schreef:
Vroeger deden we gewoon een keer de koeienprikker tegen z’n kont dan was het probleem meteen klaar maar dat mag niet meer denk ik...


Het valt toch altijd op dat jij het beste met paarden voor hebt.

1x duidelijk zijn is soms veel beter dan pappen en nathouden......

Paard in dit topic had van mij ook een flinke oplawaai gekregen. 1x foutje in paniek kan gebeuren maar als ze er een gewoonte van maken dan had hij aan mij ook de verkeerde gehad.

Staan jouw paarden achter stroomdraad? Zo ja dan krijgen ze ook een optater als ze daarin gaan hangen. Paard krijgt een correctie als hij vol geweld door een stang gaat......ik zie het verschil niet......

Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Trailer zoektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 18:23

Humbaur is een stuk degelijker dan cheval liberte. En het gedrag moet even aangepakt worden inderdaad. Stroomprikker is niet zo'n gek idee en er is vast wel een boer in de buurt die hem wel heeft.

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

Kmbly
Berichten: 197
Geregistreerd: 09-06-19

Re: Trailer zoektocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-20 18:42

Had vandaag een tik met de zweep gegeven, meneer schrok even maar wachtte toen wel

Jazz Oh Dear KZ

Daphara
Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 19:14

Ik vervoer mijn Shire ook in een (oude) Ifor Williams en vind persoonlijk de hoogte voor hem ook geen enkel probleem geven, hij past er makkelijk in met zijn bijna 180 cm.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Berichten: 15906
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 19:16

Nielojram schreef:
janderegelaa schreef:
Vroeger deden we gewoon een keer de koeienprikker tegen z’n kont dan was het probleem meteen klaar maar dat mag niet meer denk ik...


Het valt toch altijd op dat jij het beste met paarden voor hebt.

Dit is nou precies het grote probleem in Pennyland. Hoe hard denk je dat paarden elkaar schoppen als ze iets niet bevalt? Die kracht halen wij nooit. Je moet ophouden met het vermenselijken van paarden. Paarden corrigeren elkaar niet op de zachte manier. Het begint met dreigen en als dat niet helpt dan gaan ze bijten en schoppen. Honden doen het net zo, eerst grommen en dan bijten ze. Katten blazen eerst en zetten daarna hun nagels erin.

Je kunt vaststellen dat iedere diersoort die niet zo kan communiceren als een mens (dialoog etc.) corrigeert met een primaire reactie. Zelfs apen doen dat.

Door het softe gedrag van veel mensen kun je een probleempaard creëren. Met alle ellende die erbij komt kijken en een paard wat afgeschreven wordt omdat het onhandelbaar wordt.

Dit betekent niet dat je maar moet slaan en schoppen. Wat met de zachte hand kan doe je uiteraard met de zachte hand.

Vraag je nu nog een keer af wie er het beste met paarden voor heeft.

Nielojram
Berichten: 7797
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 19:24

Je kan er ook voor kiezen om erachter te komen waarom een paard zo doet. Versimpelt de oplossing.

Es war schön.

kimmetje26
Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 19:24

Met zo’n grote is de enige keus de sirius.
Ik weet er alles van. Heb er zelf ook 1 van 1.76 en daar zijn de standaard trailers van 2.30 hoog echt te laag voor.
Dat is ook de reden dat ik mijn oude trailer in de verkoop deed
Heb een Sirius besteld en die heeft binnen hoogte van 2.45
Dat scheelt alweer heel veel. Hij is iets duurder maar wel meer comfort.

Die van mij is bijna binnen en hoop daar heel veel plezier mee te hebben en dat Harry beter gaat laden. Hij staat nu steeds met oren plat en nek tegen het dak

Sinds 4 september 2014 eigenaar van mijn eigen vriendje! Helemaal happy met amethist. Helaas veel te kort van hem mogen genieten rip 12-8-2018

Sinds 4 november 2018 is hamilton m alias Harry van mij. Lekker genieten van elkaar.
Ondertussen stiekem Z1+1

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Berichten: 15906
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 19:26

Kmbly schreef:
Had vandaag een tik met de zweep gegeven, meneer schrok even maar wachtte toen wel

Heel goed! Volgende keer als je de klep open doet, zorg dan dat je de zweep in je hand hebt. Zodra je ziet dat hij komt maak je een forse stemcorrectie (dus je roept hard NEE) en tegelijkertijd sla je hem zo hard als je kunt met de zweep. Gewoon 1 keer. De keer erop doe je het weer maar dan geef je de stemcorrectie iets eerder. Hoogstwaarschijnlijk snapt hij het dan al. En dan hoeft die zweep al niet meer. En als hij het nog niet snapt dan gebruik je de zweep wel. Het hoeft echt hooguit 2 of 3 keer. Als die eerste klap maar hard genoeg is. En dan kun je het geld voor een andere trailer in je zak houden. Ik ben trouwens erg fan van Faust Fautrus. Zonder klep om in te stappen. Dan heb je dat gezeur ook niet meer.

Overigens dapper van je dat je post dat je hem die tik gegeven hebt.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Berichten: 15906
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 19:27

Nielojram schreef:
Je kan er ook voor kiezen om erachter te komen waarom een paard zo doet. Versimpelt de oplossing.

Klopt, want de oplossing verandert niet.

November108
Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 19:33

janderegelaa schreef:
Kmbly schreef:
Had vandaag een tik met de zweep gegeven, meneer schrok even maar wachtte toen wel

Heel goed! Volgende keer als je de klep open doet, zorg dan dat je de zweep in je hand hebt. Zodra je ziet dat hij komt maak je een forse stemcorrectie (dus je roept hard NEE) en tegelijkertijd sla je hem zo hard als je kunt met de zweep. Gewoon 1 keer. De keer erop doe je het weer maar dan geef je de stemcorrectie iets eerder. Hoogstwaarschijnlijk snapt hij het dan al. En dan hoeft die zweep al niet meer. En als hij het nog niet snapt dan gebruik je de zweep wel. Het hoeft echt hooguit 2 of 3 keer. Als die eerste klap maar hard genoeg is. En dan kun je het geld voor een andere trailer in je zak houden. Ik ben trouwens erg fan van Faust Fautrus. Zonder klep om in te stappen. Dan heb je dat gezeur ook niet meer.

Overigens dapper van je dat je post dat je hem die tik gegeven hebt.


Ik vind dit gevaarlijk om te adviseren als je het paard niet kent. Als je dit bij 1 van de mijne doet weet ik zeker dat ze zichzelf ernstig verwond... Ik ben heus niet van het pappen en nathouden maar terwijl een paard nergens heen kan 'zo hard als je kan slaan' vind ik echt extreem en eigenlijk mishandeling.

Maar waar ik eigenlijk op wilde reageren:
Voor mijn andere merrie waren de problemen direct voorbij met een voorlader. Zij was dan niet zo extreem met achteruit, maar wel ongeduldig. Zodra ze zag dat ze er vooruit uit kon was het oké. Ik heb een Ifor 1,5 paards en mijn beide merries van tussen de 1.70 en 1.75 passen er prima op. De ene maakt zich graag heel groot maar dat kan ze dus even niet, maar als ze gewoon normaal staat is het prima.

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 19:42

Daphara schreef:
Ik vervoer mijn Shire ook in een (oude) Ifor Williams en vind persoonlijk de hoogte voor hem ook geen enkel probleem geven, hij past er makkelijk in met zijn bijna 180 cm.


[ [url=m/L4UInR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/eTFkOR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/VBSSyE.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/OxVyOb.jpg]Afbeelding[/url] ]



Mijn 1.75 paard paste ook goed.

En dat terwijl de binnenhoogte van de oude Ifor’s lager is dan de nieuwere versie die ts te laag vindt.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Berichten: 15906
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 19:43

@november: TS is een meisje van 16. Mijn advies is afgestemd op haar. En dan ben ik er van overtuigd dat ze op halve kracht slaat ;)

tirzasarah10
Berichten: 1829
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 19:51

kamsel schreef:
Daphara schreef:
Ik vervoer mijn Shire ook in een (oude) Ifor Williams en vind persoonlijk de hoogte voor hem ook geen enkel probleem geven, hij past er makkelijk in met zijn bijna 180 cm.


[ [url=m/L4UInR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/eTFkOR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/VBSSyE.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/OxVyOb.jpg]Afbeelding[/url] ]



Mijn 1.75 paard paste ook goed.

En dat terwijl de binnenhoogte van de oude Ifor’s lager is dan de nieuwere versie die ts te laag vindt.


Mijn dropje is 'maar' 1.70 maar had een serieus trailer probleem en in de nieuwste ifor is dat compleet weg. Ze is als 2 jarige van de klep af gevallen en heeft een misvormd been daar aan opgelopen tel daar claustrofobie bij op en je heb ellende. Ze loopt er nu met touwtje over haar nek op! En ze heeft ruimte zat over
Hier net tussenschot maar normaal heb ik die er niet in zitten.
[ img ]

Sarah 08'10'10~ 12'09'17
'My favorite hello and hardest goodbye'
Soof 16'10'17 ~ 16'08'21
Het geluk was niet voor ons

Nielojram
Berichten: 7797
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 19:56

janderegelaa schreef:
Nielojram schreef:
Je kan er ook voor kiezen om erachter te komen waarom een paard zo doet. Versimpelt de oplossing.

Klopt, want de oplossing verandert niet.


Waarom deed jouw paard zo, wat was de oorzaak?

Es war schön.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 bezoekers