Vervoer van Duitsland na Nederland?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Josje_D
Berichten: 135
Geregistreerd: 16-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 12:26

rina schreef:
Josje_D schreef:
Volgens mij mag je gewoon eventjes kort de grens over of door Duitsland heen reizen zonder test. Je mag niet verblijven in Duitsland.
Ik hoop dat deze regel nog van toepassing is in ieder geval, ik moet waarschijnlijk volgende week voor mijn werk naar Polen..


Dat is doorreis Josje, dat mocht sowieso. Maar Dld. zelf in mag sinds vandaag weer. Bij doorreis mag je overigens niet in Dld overnachten.


Aha dankje!
Het plan is inderdaad ook om door te reizen.

Popstra
Berichten: 13731
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Vervoer van Duitsland na Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 12:34

Die gezondheids verklaring kost een drol in Duitsland vergeleken met de NVWA Hier. Weet niet waar je in Duitsland moet zijn maar als het vlak over de grens is zou ik geeneens een verklaring regelen.

o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Re: Vervoer van Duitsland na Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-20 12:45

Ja helaas wij zitten 6 uur rijden Duitsland in. Een echt oepsje niet opzoek zijn spontaan verliefd geworden leuke prijs oke kom maar hier wonen dan maar oeps dus

SoofO
Berichten: 368
Geregistreerd: 17-09-19

Re: Vervoer van Duitsland na Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 12:49

De regels voor NRW zijn anders, die zijn wat soepeler, daar mag je dus max 24 uur zijn zonder melding of corona test. Maar weet niet waar je heen gaat? Moet je gewoon de info lezen op de site van het bundesland waar je heen gaat.

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 12:56

Ik woon over de grens in Duitsland Niedersachsen.

En ben afgelopen week de bossen in geweest in Nederland. ,dat doe ik wekelijks soms vaker dan 1x per week.

Geen controle gezien ...
Maar die zie ik hier bijna nooit ;)

fenix_sion
Berichten: 11
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 13:02

Ho wacht! Het klopt helemaal niet dat je overal in Duitsland overal 24 uur aanwezig mag zijn. Dat is verschillend per Deelstaat (Landes). Dus voor iedereen hier zegt dat 24 uur mag, dat klopt niet. In bijv. Mecklenburg-Vorpommern heb je dan een probleem (doorreis mag wel, maar niet langs de winkels bijv.). Die regeling van 24 uur geld alleen in Nordrhein-Westfalen en er heeft tot nu toe geen enkele andere Landes zo'n regeling. Dat kan letterlijk met het uur veranderen en ook per dorp/ stad daarom is het belangrijk de websites van de bundeslander waar je doorheen reist door te lezen voor je vertrekt.
-》wijziging = schrijffouten

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 14:52

fenix_sion schreef:
Ho wacht! Het klopt helemaal niet dat je overal in Duitsland overal 24 uur aanwezig mag zijn. Dat is verschillend per Deelstaat (Landes). Dus voor iedereen hier zegt dat 24 uur mag, dat klopt niet. In bijv. Mecklenburg-Vorpommern heb je dan een probleem (doorreis mag wel, maar niet langs de winkels bijv.). Die regeling van 24 uur geld alleen in Nordrhein-Westfalen en er heeft tot nu toe geen enkele andere Landes zo'n regeling. Dat kan letterlijk met het uur veranderen en ook per dorp/ stad daarom is het belangrijk de websites van de bundeslander waar je doorheen reist door te lezen voor je vertrekt.
-》wijziging = schrijffouten


Ja sorry ik had Niedersachsen erbij moeten zetten. Maar ook daar hoef je sinds vandaag dus geen coronatest als je minder dan 24 uur daar bent. Heb ik gisteravond nog gecheckt.


paddraigh schreef:
Ik woon over de grens in Duitsland Niedersachsen.

En ben afgelopen week de bossen in geweest in Nederland. ,dat doe ik wekelijks soms vaker dan 1x per week.

Geen controle gezien ...
Maar die zie ik hier bijna nooit ;)


Ik hoorde van de Duitse kant toch andere verhalen. Erg veel politie die daar rond reed. En met NL kenteken kan je erop wachten dat ze je aanhouden voor controle. Voor ons is de grensovergang Sellingen en daar net aan de andere kant werd dus echt wel gecontroleerd.


Vealosz schreef:
rina schreef:
Maar er is kans dat de Duitsers de regels toch weer aan gaan scherpen (heb ik ook al ergens gelezen) dus voor diegene die nog naar Dld. moet doe het snel :D Ik moet ook nog, en was zelfs al bezig via de Duitse autoriteiten toestemming te krijgen. Niet meer nodig dus :P

Ben ik blij dat we een bus hebben met duits kenteken. :')


Ja ikke niet meer. Het Duitse blik is een maandje of 2 geleden eruit gegaan. Moest |( Alleen met de verhuizing, was in coronatijd, hadden we gewoon echt een probleem om alles daar weg te halen. Elke keer de grens over, geen hulp in kunnen of mogen schakelen. Ja hij was grappig, complete boerderij met een trailer verhuizen %) Wij hebben toen ook wat dingen achter gelaten. Staat allemaal op een platte wagen, en nog wat planten die er toen niet uit konden omdat ze bloeiden. Die moeten nu dus nog opgehaald worden.
Heb overigens bij de eerste lockdown wel lol gehad. Mijn blik was nogal herkenbaar. Smerig, zwart en de trailer oud beestje :D Ze hebben me 2x aangehouden op de grensovergang, de 3e keer werd er al gezwaaid dat ik maar fijn door moest rijden. Ik was te herkenbaar voor ze :')

BigOne
Berichten: 38221
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 14:58

Popstra schreef:
Die gezondheids verklaring kost een drol in Duitsland vergeleken met de NVWA Hier. Weet niet waar je in Duitsland moet zijn maar als het vlak over de grens is zou ik geeneens een verklaring regelen.

Jaren geleden paar pony’s verkocht naar buitenland, controleur kwam op stal en was geloof ik 15 euro per pony kwijt.

Popstra
Berichten: 13731
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Vervoer van Duitsland na Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 15:09

Van NL naar het buitenland betaal je nu per kwartier. Ik ben voor 2 paarden altijd rond de 200+ € kwijt incl het in traces laten zetten.

o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-20 16:26

Popstra schreef:
Van NL naar het buitenland betaal je nu per kwartier. Ik ben voor 2 paarden altijd rond de 200+ € kwijt incl het in traces laten zetten.



Heb jij hier meer info voor mij van? Of een adres van de vervoerder?

fenix_sion
Berichten: 11
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 17:41

fenix_sion schreef:
Ho wacht! Het klopt helemaal niet dat je overal in Duitsland overal 24 uur aanwezig mag zijn. Dat is verschillend per Deelstaat (Landes). Dus voor iedereen hier zegt dat 24 uur mag, dat klopt niet. In bijv. Mecklenburg-Vorpommern heb je dan een probleem (doorreis mag wel, maar niet langs de winkels bijv.). Die regeling van 24 uur geld alleen in Nordrhein-Westfalen en er heeft tot nu toe geen enkele andere Landes zo'n regeling. Dat kan letterlijk met het uur veranderen en ook per dorp/ stad daarom is het belangrijk de websites van de bundeslander waar je doorheen reist door te lezen voor je vertrekt.
-》wijziging = schrijffouten


Even een update hierop, komt net vers van de pers:
In de deelstaat Nedersaksen zijn grensbewoners en andere bezoekers uit Nederland toegestaan - onder bepaalde voorwaarden - een kort bezoek te brengen om bijvoorbeeld te tanken of boodschappen te doen.

Popstra
Berichten: 13731
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 18:12

o0eefje0o schreef:
Popstra schreef:
Van NL naar het buitenland betaal je nu per kwartier. Ik ben voor 2 paarden altijd rond de 200+ € kwijt incl het in traces laten zetten.



Heb jij hier meer info voor mij van? Of een adres van de vervoerder?

Info vind je bij de NVWA en wij vervoeren altijd zelf onze paarden.