Welke auto raden jullie aan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
BLP
Berichten: 32
Geregistreerd: 12-01-17
Woonplaats: Nabij Arnhem en Nijmegen

Welke auto raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-20 10:52

Hai Bokkers,

Ik heb gezien dat er een soortgelijk topic is, maar daar worden zoveel zijwegen genomen & iets met 'door de bomen het bos niet meer zien'. Dus hopelijk mag deze vraag even blijven staan.

Kort en bondig :
Welke auto hebben jullie voor de trailer?

Iets uitgebreider:
Ik heb een BE rijbewijs.
Willen een trailer aanschaffen (1,5 of 2 sta ik allebei voor open). Mijn - paard is geen goede lader.. Dus wil het oefenen, puur op vertrouwen en zonder (tijds) druk. Maar.. Op dit moment hebben we een auto met trekgewicht 1000kg. No way dat ik daar mn vriendje mee ga vervoeren... Dus, andere auto!

Budget is beperkt. De huidge zouden we willen inruilen indien mogelijk en enige eisen zijn:
Veilig kunnen vervoeren en Diesel.

Hebben jullie tips?????
Kom maar op!
Laatst bijgewerkt door BLP op 21-10-23 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt


Sizzle
Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Welke auto raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 11:09

Op autoscout je eissen invoeren en dan kijken wat er uit komt is het meest zinvolle als je voor een 2ehands gaat.
Er zijn veel te veel mogenlijkheden en daarom zijn er ook al zoveel topics.

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 11:10

Wat goed dat je je nieuwe vriend op deze manier wilt laten wennen aan trailers!
Ik rij met een VW Golf 1.6 TDI, die mag 1500kg geremd trekken. Mijn paard+trailer weegt 1000 kg dus ruimte over, mijn paard zelf weegt 450kg. Voor jou zou dat misschien ook nog kunnen, afhankelijk van welke trailer je hebt. Ik heb voor 1,5 gekozen omdat ik met 1500 kg trekgewicht toch geen 2 paarden kan vervoeren, dus had een 2-paards ook niet zo veel zin.
Fijne aan mijn Golf vind ik dat hij zonder trailer erg zuinig is (ik rij weleens 1:30) en dat het een algeheel luxe auto is: achtercamera, rondom parkeersensoren, automatische handrem, verlichting en ruitenwisser, stoelverwarming etc etc.
Overigens is mijn combi nog met B te rijden, maar ik heb ook BE.

BLP
Berichten: 32
Geregistreerd: 12-01-17
Woonplaats: Nabij Arnhem en Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-20 11:13

Sizzle schreef:
Op autoscout je eissen invoeren en dan kijken wat er uit komt is het meest zinvolle als je voor een 2ehands gaat.
Er zijn veel te veel mogenlijkheden en daarom zijn er ook al zoveel topics.


Bedankt voor het meedenken.
Echter zoek ik naar ervaringen. Niet naar enkel cijfers. De auto van een kennis mag op papier prima een trailer trekken, maar ik vind de motor bij lange na niet genoeg power hebben. Terwijl dat volgens de cijfers wel zou moeten. Een vroegere auto van me zou het 'kielekiele' mogen en daar trok ik met gemak mee.

Vandaar zoek ik ervaringen.

kimmie261
Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 11:13

Volvo V70, wat ouder model , liefst de classic ( V70 I) zeer goed betaalbaar en bijna onverwoestbaar

BLP
Berichten: 32
Geregistreerd: 12-01-17
Woonplaats: Nabij Arnhem en Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-20 11:15

nessinator schreef:
Wat goed dat je je nieuwe vriend op deze manier wilt laten wennen aan trailers!
Ik rij met een VW Golf 1.6 TDI, die mag 1500kg geremd trekken. Mijn paard+trailer weegt 1000 kg dus ruimte over, mijn paard zelf weegt 450kg. Voor jou zou dat misschien ook nog kunnen, afhankelijk van welke trailer je hebt. Ik heb voor 1,5 gekozen omdat ik met 1500 kg trekgewicht toch geen 2 paarden kan vervoeren, dus had een 2-paards ook niet zo veel zin.
Fijne aan mijn Golf vind ik dat hij zonder trailer erg zuinig is (ik rij weleens 1:30) en dat het een algeheel luxe auto is: achtercamera, rondom parkeersensoren, automatische handrem, verlichting en ruitenwisser, stoelverwarming etc etc.
Overigens is mijn combi nog met B te rijden, maar ik heb ook BE.


Dank je wel voor je ervaring!
Ik schrijf 'm erbij op het lijstje om idd te zoeken en ervaren.

Bedankt voor je input! :-)
Laatst bijgewerkt door BLP op 21-10-23 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

BLP
Berichten: 32
Geregistreerd: 12-01-17
Woonplaats: Nabij Arnhem en Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-20 11:16

kimmie261 schreef:
Volvo V70, wat ouder model , liefst de classic ( V70 I) zeer goed betaalbaar en bijna onverwoestbaar


Thanks voor het meedenken!
Toevallig gisteravond op m'n lijstje gezet, staat nu een uitroepteken achter ;-)

Sizzle
Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 11:23

Wat ga je er mee doen? Wat is je minimum gewicht?
Ik heb zelf een Toyota avensis (1800 kg). Voor normaal vlak gebied echt heel prima, zelfs met mijn zware ifor.
Maar in de bergen loop ik daarmee vast, dus ga ik toch op zoek naar wat zwaarders.
Ik heb eerder een BMW X5 gehad, die trok alsof er niets achter hing, ook met 2 paarden een stijle helling.
Echter vond ik dat een slechte auto, was altijd wel wat mee aan de hand.

BLP
Berichten: 32
Geregistreerd: 12-01-17
Woonplaats: Nabij Arnhem en Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-20 11:28

Sizzle schreef:
Wat ga je er mee doen? Wat is je minimum gewicht?
Ik heb zelf een Toyota avensis (1800 kg). Voor normaal vlak gebied echt heel prima, zelfs met mijn zware ifor.
Maar in de bergen loop ik daarmee vast, dus ga ik toch op zoek naar wat zwaarders.
Ik heb eerder een BMW X5 gehad, die trok alsof er niets achter hing, ook met 2 paarden een stijle helling.
Echter vond ik dat een slechte auto, was altijd wel wat mee aan de hand.


Puur voor toekomstige wedstrijden, weekendje weg etc. Misschien een keer strand, dat soort dingen. Ik sta in een gave omgeving gestald met hem (Veluwe), dus het is meer een luxe ding. Maar ook om het vertrouwen te geven. Stel je moet een keer naar de kliniek of wat, dat het trailerladen geen extra spanning geeft.

Veelal dus 'normale' wegen om te rijden. :-)
Toyota Avensis ga ik er ook even bij zetten, thanks!

Melewel94
Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 11:29

Ik heb destijds met een Ford mondeo gereden van 2006. 2 liter diesel met 1800 trekgewicht. En budgetvriendelijke in aankoop 2dehands :)

Trok 1,5 paards trailer met fries erin met gemak.

Every accomplishment starts with the decision to try.

Suzanne F.
Berichten: 48953
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Welke auto raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 11:32

Mijn ervaring is dat een Nissan Patrol echt geweldig trekt en betrouwbaar is. Ook een Kia Sportage of Sorento is fijn.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Sizzle
Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Welke auto raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 11:36

Oh ik heb trouwens benzine, sorry.
De diesel variant mag minder trekken dacht ik.

BLP
Berichten: 32
Geregistreerd: 12-01-17
Woonplaats: Nabij Arnhem en Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-20 11:36

@Melewel94 & @Suzanne F.

Bedankt voor het meedenken, super!

ingvdh
Berichten: 6359
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 11:49

Ik stem ook voor de Golf :).

Hele fijne auto zonder trailer erachter en met trailer doet hij het ook prima.
Verreweg de meeste KM's zijn zonder trailer dus comfort en verbruik vond ik belangrijk en daar voldoet hij aan. Ik heb een blue motion en die zijn erg zuinig in het verbruik.

toevoeging; ik moet vaak in de stad parkeren en dan is een kleinere auto toch ook wel erg handig, die kan je overal wel kwijt. Zo'n grote bak is vaak problematisch

Ik heb bewust een 1,5 paards trailer, een 2 paards koop je toch voor een ander paard. Die heb ik niet en ik ga die extra kosten niet maken voor een ander.


Peugeot had ook mooie middenklassers die relatief veel kunnen trekken, maar ik vind VW net wat robuuster.

Lenexa
Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Re: Welke auto raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 11:55

Ik heb een Renault Megane Estate, die mag 1500 trekken. Niet genoeg voor 2-paards, maar 1 paard trekt hij makkelijk.
Ik vind het een fijne auto, het is een diesel en hij is zuinig. En ik wilde echt geen station auto, ik vind het namelijk echt een familie auto en ik ben alleen. Maar goed, ik ben er nu super blij mee.

Ibbel
Berichten: 48932
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 12:08

Hier goede ervaring met Mazda 6 diesel - mag 1600 kg trekken, doet dat met gemak. Is echter geen echt zuinige diesel, loopt normaal 1:16, met trailer erachter 1:12.
Skoda Octavia (in feite VW Golf) diesel mag 1500 kg trekken, doet dat ook lekker. Is wat zuiniger dan de Mazda 6, loopt normaal 1:18.

Ik heb nu een Mazda CX5 diesel, haalt met gemak de 1:20 en mag 2000 kg trekken. Heerlijke wagen, had ik veel eerder moeten kopen :D

Tanald
Berichten: 115
Geregistreerd: 03-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 12:12

Hoi,

Zlf rijd ik een VW Tiguan uit 2011. En voor mij is dit echt een Topauto om de trailer te trekken. Ik heb weliswaar een benzinemotor maar de auto mag 2150kg trekken. Nu gad ik tot vorig jaar 2 paardjes en dus een tweepaardstrailer. Helaas nu nog 1 maar ga zeer regelmatig met andere mensen buitenrijden en kan dan makkelijk iemand meenemen. Bij deze auto maakt het niet uit wat je erachter hangt, je mertk nauwelijks dat er gewicht achter hangt. Veel power en dat maakt het erg fijn rijden.

Succesmet je zoektocht.

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 12:15

Audi A4 diesel, nu een A5 trekt ook goed mag 1500 trekken.
Skoda Octavia ook een prima auto

_Jerry
Berichten: 33
Geregistreerd: 11-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 12:17

ingvdh schreef:
Ik stem ook voor de Golf :).

Hele fijne auto zonder trailer erachter en met trailer doet hij het ook prima.
Verreweg de meeste KM's zijn zonder trailer dus comfort en verbruik vond ik belangrijk en daar voldoet hij aan. Ik heb een blue motion en die zijn erg zuinig in het verbruik.

toevoeging; ik moet vaak in de stad parkeren en dan is een kleinere auto toch ook wel erg handig, die kan je overal wel kwijt. Zo'n grote bak is vaak problematisch

Ik heb bewust een 1,5 paards trailer, een 2 paards koop je toch voor een ander paard. Die heb ik niet en ik ga die extra kosten niet maken voor een ander.


Peugeot had ook mooie middenklassers die relatief veel kunnen trekken, maar ik vind VW net wat robuuster.


Hier ook een Golf. Perfect voor 1,5 paards combinatie, hij mag 1500 trekken. Heb een 1.6 TDI. Voor mij was het belangrijk dat ik er zonder trailer ook nette, prettige auto aan heb ivm veel naar klanten te moeten rijden.

Anniek22
Berichten: 1782
Geregistreerd: 12-08-14

Re: Welke auto raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 12:59

Ik weet niet of je veel laadruimte nodig hebt, maar mijn Ford Transit is voor mij ideaal. Sterk, goedkoop, diesel. Heeft me nooit laten staan en rijdt nu al bijna 4 ton mee.

HARTniek’s ART is the creative, chill and yogic place to go....

EllyC
Berichten: 8103
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 15:40

ik heb ford kuga 164 pk diesel. Zelfs met 2 paarden trekt ie het super. Mag 2100 kg trekken, 4 wiel drive.
Wet niet hoe beperkt budget is maar incl. hoog zitten voor mij voorlopig geen andere meer

Ook Peugeot 407 SW gehad, reed zuiniger dan Kuga, maar laag zitten en 1600 kg trekken. Voor 1 paard natuurlijk ook prima. Voor mij nooit meer Peugeot omdat die uit het niets elektronische storingen wel erg vervelend zijn

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)

xMvGV
Berichten: 140
Geregistreerd: 30-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 16:06

Hier goede ervaring met mijn Mazda CX-5, een 2.1 diesel automaat AWD uit '14 met 180 PK en mag 2000 kg trekken.
Hij was niet duur (voor mij dan) in de aanschaf, ik heb hem gekocht van een 1e eigenaar en rijdt als een zonnetje! Leren bekleding, navigatie, panorama dak, grote kofferbak die ook heel handig plat te gooien is, veel beenruimte en rijdt overzichtelijk en niet te veel poespas aan knopjes en gedoe!

flooooo
Berichten: 2557
Geregistreerd: 11-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 15:50

Ik vind onze Mercedes ML het meest fijne voor de trailer in verhouding met de V60 en de XC60.
Een Volvo V70 is ook heel prettig voor de trailer, die kun je vaak budgetproof op de kop tikken en zijn onverwoestbaar.

Velvet V. Negro Z2 +5
Ceasar V. Houston M1 + 1
Florence V. Krack C. M2 + 3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 15:52

Ibbel schreef:
Hier goede ervaring met Mazda 6 diesel - mag 1600 kg trekken, doet dat met gemak. Is echter geen echt zuinige diesel, loopt normaal 1:16, met trailer erachter 1:12.
Skoda Octavia (in feite VW Golf) diesel mag 1500 kg trekken, doet dat ook lekker. Is wat zuiniger dan de Mazda 6, loopt normaal 1:18.

Ik heb nu een Mazda CX5 diesel, haalt met gemak de 1:20 en mag 2000 kg trekken. Heerlijke wagen, had ik veel eerder moeten kopen :D



Ik wilde ook de CX5 aanraden. Hij is hier hopelijk op korte termijn als benzine op de stoep. Enorme trekautos!

LadyFiesta
Berichten: 680
Geregistreerd: 07-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 16:18

De CX5 is misschien wat te duur want zijn nooit oude occasions (vanaf 2012), maar ik weet niet wat het beperkte budget inhoudt. Ik vond de Mazda 6 2.0 diesel geweldig trekken en die kan je voor een paar duizend kopen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers