Trailer terug keuren? (en advies gevraagd)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Trailer terug keuren? (en advies gevraagd)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 13:24


#IkStaAchterBrittDekker

*sorry, door hersenletsel soms rare zinnen en slechte spelling*
*Ik doe mijn best*


ikke
Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 13:24

MISTRAL94 schreef:
FleurVP schreef:
Het meest simpele is toch echt een formuliertje invullen en 60 euro betalen, zeker als de trailer al gekocht is, dan kun je 'm over 1-2 weken tenminste ophalen. Er vanuit gaande dat de trailer in de praktijk 600 kilo weegt, kan TS er nog steeds 900 kilo paard inzetten met deze combinatie en het MTM terug laten zetten. Daar gaat ze waarschijnlijk met een paard nooit aan komen en met spullen als je een keer gaat verhuizen ofzo ook niet snel. En dan nog mag haar auto niet meer dan 1500kg trekken dus voegt die 75 kilo extra laadvermogen met BE ook niets toe.
En dan qua veiligheid inderdaad een lesje nemen of oefenen met iemand die veel ervaring heeft.


Je vervoert het meest kostbare bezit wat je hebt. Maar bent te beroerd om goede voertuigbeheersing te hebben om zoveel mogelijk risico's uit te sluiten? Bijzonder..

Ehm, en al die mensen die hun E kado kregen? Het is al wel een poosje geleden maar dat hele gezeik over E-rijbewijs stamt maar uit 1984. Er lopen dus nog volksstammen rond die het kado hebben gekregen.
Daarbij was het in die tijd nog een knap stukje lastiger om een auto te vinden die voldoende mocht trekken. Hoe denk je dat die mensen aan hun ervaring zijn gekomen?

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Ibbel
Berichten: 49070
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Trailer terug keuren? (en advies gevraagd)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 13:32

In die jaren bracht de ANWB een foldertje uit met hoe je moest sturen om achteruit een bocht om te gaan, file te parkeren met een combinatie, wat te doen als de zooi ging slingeren. Dat was best handig. Soort korte theoriecursus aanhangerrijden.
En verder was het: 'houd d'n teer mar' (Flakkeese uitspraak van lang geleden om de asfaltweg te volgen en niet af te slaan naar grind- en zandwegen :+ )

MISTRAL94
Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 13:37

ikke schreef:
MISTRAL94 schreef:
Je vervoert het meest kostbare bezit wat je hebt. Maar bent te beroerd om goede voertuigbeheersing te hebben om zoveel mogelijk risico's uit te sluiten? Bijzonder..

Ehm, en al die mensen die hun E kado kregen? Het is al wel een poosje geleden maar dat hele gezeik over E-rijbewijs stamt maar uit 1984. Er lopen dus nog volksstammen rond die het kado hebben gekregen.
Daarbij was het in die tijd nog een knap stukje lastiger om een auto te vinden die voldoende mocht trekken. Hoe denk je dat die mensen aan hun ervaring zijn gekomen?


Vroeger was alles beter he Ikke? Tijden veranderen ook niet natuurlijk..

Orfee haar instagram pagina: Orfee vd Scheldemeersen

Merexa
Berichten: 1164
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-20 13:25

Tja, mijn moeder mag hem ook trekken omdat zij de B+E had gekregen bij het halen van haar rijbewijs terwijl ik alleen nog B heb. Uiteindelijk wil ik hem wel halen, maar ik hoef eerst toch niet met 2 paarden weg (en heb ook geen auto die 2 paarden van 600kilo + trailer kan trekken, tenzij 2 ijslanders ofzo). Het is nu duidelijk, hij zit dus net iets boven de Maximale toegestane massa en ga hem van 1600 naar 1400 zetten. De meeste andere die ik tegen kom zijn ook op 1300 en het was gewoon stom dat ik dat niet gelijk had uitgezocht. Mijn paard weegt toch geen 900 kilo, dus ben dan ook niet de pineut als hij wel over een weegbrug word getrokken. Eerst ga ik ook leeg met hem oefenen want er komt een nieuwe spuitbodem in die toch even moet uitharden. Ook kwam ik een ander topic tegen met tips hoe je een Polyester trailer weer mooi kan krijgen, dus daar ga ik dan ook mee aan de slag.

Wie goed doet, goed ontmoet.

maralyn
Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 13:31

Nou nou mistral. Slecht geslapen of slecht gegeten?

Zijn nog steeds voldoende mensen die recent hun e rijbewijs hebben gehaald en nog niet fatsoenlijk met een aanhanger overweg kunnen.

Als je gezond verstand hebt, inzicht en logica, is een e rijbewijs alleen praktisch met zwaardere gewichten.

Als je geen gezond verstand hebt, zou ik sowieso al niet aanraden om überhaupt deel te nemen aan de weg :') mensen zonder logica zien we vaak terug bij: slechtste chauffeur van Nederland! En inzicht. dat valt te leren.

Zolang je maar snapt hoe je problemen moet oplossen, ben je al ver.

Ja je krijgt echt wel verfijnde kneepjes met het halen van je e rijbewijs.
Enige toevoeging die ik echt vind, is het achteruit rijden met een bocht.

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

lizy29
Berichten: 6238
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 14:18

ikke schreef:
MISTRAL94 schreef:
Je vervoert het meest kostbare bezit wat je hebt. Maar bent te beroerd om goede voertuigbeheersing te hebben om zoveel mogelijk risico's uit te sluiten? Bijzonder..

Ehm, en al die mensen die hun E kado kregen? Het is al wel een poosje geleden maar dat hele gezeik over E-rijbewijs stamt maar uit 1984. Er lopen dus nog volksstammen rond die het kado hebben gekregen.
Daarbij was het in die tijd nog een knap stukje lastiger om een auto te vinden die voldoende mocht trekken. Hoe denk je dat die mensen aan hun ervaring zijn gekomen?


Laten we eerlijk zijn: sommige mensen zouden die E beter van hun rijbewijs laten schrappen...

https://www.bokt.nl/markt/ad/522801/pension-midden-frankrijk
[HK] [VOLG] Ons project in Frankrijk

Ibbel
Berichten: 49070
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Trailer terug keuren? (en advies gevraagd)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 14:33

Sommige mensen zou je hun B ook afpakken :+

Ibbel
Berichten: 49070
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 14:36

Merexa schreef:
Het is nu duidelijk, hij zit dus net iets boven de Maximale toegestane massa en ga hem van 1600 naar 1400 zetten.


Waarom niet gewoon op 1525? Waarom nog eens 125 kg extra laadvermogen schrappen als het niet nodig is? Als die trailer leeg 800 kg weegt (wat zo maar eens het geval zou zijn, 650 op papier is meestal echt niet reeël) zit je met 1400 kg nog krap ook met een gewone KWPNer...
Laat 'm sowieso maar even wegen, zeker met een nieuwe vloer er in. Hij zal echt (een stuk) zwaarder zijn dan wat er op papier staat.

Rex_Rolfo
Berichten: 5377
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 15:07

Ik zou de trailer op 1500 kg zetten. De auto mag toch niet meer trekken en je voorkomt gezever als je eventueel een blauwe pet zou treffen die de regelgeving niet goed kent.

lizy29
Berichten: 6238
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 15:15

Ibbel schreef:
Sommige mensen zou je hun B ook afpakken :+


Puntje :')

https://www.bokt.nl/markt/ad/522801/pension-midden-frankrijk
[HK] [VOLG] Ons project in Frankrijk

MISTRAL94
Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 19:06

Maralyn nee hoor. Maar ik vind Ikke altijd behoorlijk negatief overkomen. Buiten dat om vind ik dat je vroeger niet met nu kunt vergelijken. Tijden veranderen en nee echt niet alles is in het voordeel. Ik vind het gewoon foute bezuinigingen om een combinatie te zoeken om met een B rijbewijs te rijden. Ipv een stukje investeren in je rijbewijs zodat je verantwoord de weg op kunt.

Orfee haar instagram pagina: Orfee vd Scheldemeersen

maralyn
Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 19:08

MISTRAL94 schreef:
Maralyn nee hoor. Maar ik vind Ikke altijd behoorlijk negatief overkomen. Buiten dat om vind ik dat je vroeger niet met nu kunt vergelijken. Tijden veranderen en nee echt niet alles is in het voordeel. Ik vind het gewoon foute bezuinigingen om een combinatie te zoeken om met een B rijbewijs te rijden. Ipv een stukje investeren in je rijbewijs zodat je verantwoord de weg op kunt.


Maar wat is er onverantwoord precies dan??

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

ikke
Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 19:28

maralyn schreef:
MISTRAL94 schreef:
Maralyn nee hoor. Maar ik vind Ikke altijd behoorlijk negatief overkomen. Buiten dat om vind ik dat je vroeger niet met nu kunt vergelijken. Tijden veranderen en nee echt niet alles is in het voordeel. Ik vind het gewoon foute bezuinigingen om een combinatie te zoeken om met een B rijbewijs te rijden. Ipv een stukje investeren in je rijbewijs zodat je verantwoord de weg op kunt.


Maar wat is er onverantwoord precies dan??

Niks.

Hier wordt alleen maar gedacht aan paarden aan de haak maar 90% van de auto's zal nooit een paardentrailer aan de haak krijgen. Hooguit een overmaatse boedelbak of sleurhut en daar is de les bij E-rijbewijs ook op gericht.

Dus ja, het heeft wel nut in z'n algemeenheid; nee het voegt niks specifieks toe voor een paardentrailer aan de haak.
Je leert bijvoorbeeld niet dat je je combi eerst klaar zet, zodanig dat je met zo min mogelijk manoeuvreren kunt vertrekken
Maar ook het anticiperen dat gevraagd wordt is een lachertje. Wil je het een beetje comfortabel maken voor het paard, kijk je minimaal twee keer zo ver vooruit als met een gewone aanhanger.

Als je met het examen rijdt alsof je je paard aan de haak hebt, zak je als een baksteen op zowel onnodig langzaam rijden als het overige verkeer onnodig hinderen als op onzeker rijden en dan heeft die examinator nog een punt ook.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

maralyn
Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Trailer terug keuren? (en advies gevraagd)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 19:40

Dat vertelde mijn instructeur mij ook. "Ik merk dat je ervaringen hebt met een trailer. Maar hier moet je echt rijden met...gas op die lolly"

En dat wil je met een paard er in echt niet!!!

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Trailer terug keuren? (en advies gevraagd)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 20:19

Mijn vriend heeft een hele tijd B zonder E gereden.
Zetten hem ergens terug in als er aan beide zijdes 1 cm ruimte was.
Konden veel E bestuurders niet tegen op.

Ondertussen heeft hij CE en is het zijn werk geworden en die staat ook wel eens op plaatsen te manoeuvreren dat ik denk, wow, met zo'n gevaarte.
Alles met minimaal in lessen gehaald, die heeft er gewoon gevoel voor. En dat gevoel leer je niet door een E te halen.

#IkStaAchterBrittDekker

*sorry, door hersenletsel soms rare zinnen en slechte spelling*
*Ik doe mijn best*

MISTRAL94
Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 22:50

maralyn schreef:
MISTRAL94 schreef:
Maralyn nee hoor. Maar ik vind Ikke altijd behoorlijk negatief overkomen. Buiten dat om vind ik dat je vroeger niet met nu kunt vergelijken. Tijden veranderen en nee echt niet alles is in het voordeel. Ik vind het gewoon foute bezuinigingen om een combinatie te zoeken om met een B rijbewijs te rijden. Ipv een stukje investeren in je rijbewijs zodat je verantwoord de weg op kunt.


Maar wat is er onverantwoord precies dan??


Ik ben gewoon voorstander van iets achter je auto dan een E rijbewijs. Ik heb toendertijd wel degelijk vertrouwen op gedaan tijdens de lessen. Ook al reed ik voor die tijd ook al met een trailer. De lessen sluiten inderdaad niet aan op vervoer met levende have. Maar goede beheersing van auto met aanhanger, beseffen hoe lang je bent, langere remweg, het verder vooruitkijken enz kun je beter op doen met een aanhanger met gewicht, zonder levende have. Het moeten keren met een trailer, of achteruit rijden. Dan wil je niet lopen klooien met een trailer die alle kanten op gaat, behalve de goede. Ben het eens dat sommigen inderdaad helemaal geen rijbewijs moeten hebben :') Net als de hele jonge jongens op tractoren met enorme zware combinaties ed

Orfee haar instagram pagina: Orfee vd Scheldemeersen

Merexa
Berichten: 1164
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-20 09:22

Om B+E te halen adviseren ze wel ervaring, vooral bij een dagcursus +examen. Maar eerst hoef ik hem niet te halen, misschien in de toekomst, maar ik kan wel achter thuis oefenen.
De trailer halen we vanmiddag op en heb hem toch van 1600 naar 1400 gezet, mocht er wel een keer een auto voor komen die iets hoger zit in de maximale toelaatbare massa. De meeste 1,5paards die ik ook tegen kom zitten op 1300 en het is niet super duur om hem terug te laten keuren. En tenzij ik er een paard van 900kilo in zet en dan over de weegbrug word getrokken ben ik de sjaak.
De spuitbodem is er gisteren in gedaan met trapwandjes *\o/* :
[ img ]

Er werd mij verteld dat hij niet veel zwaarder word hiermee. Op kenteken blijft hij op 560kilo staan en zal in werkelijkheid misschien 600kilo gaan wegen. Ze kijken daar niet zo naar. Ze hebben geen weegbrug, maar mijn paard weegt hoogstens 600kilo dus mijn auto kan het wel trekken.
In ieder geval bedankt voor de tips en info.
Het is toch wel bijzonder om te zien dat er nog zo veel onduidelijkheid is over de maximale toegestane massa, dus voor wanneer je een B+E moet hebben. Ook in mijn omgeving zijn er mensen die al jaren met trailers rijden die het ook niet precies weten.

Wie goed doet, goed ontmoet.

Niekj_Jente
Berichten: 2433
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Limburg

Re: Trailer terug keuren? (en advies gevraagd)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 09:31

Fijn dat je je trailer opgehaald hebt.

Alles is behoorlijk onduidelijk vaak wbt BE. Dat is de reden waarom ik het dus maar gewoon gehaald heb.

Je hoeft trouwens niet perse ervaring te hebben met een dagcursus.

Zelf heb ik een halve dagcursus incl. Examen gehad en had echt 0.0 ervaring maar was gewoon geslaagd.
Toevallig was er een uitvaller en kwam er een actie voorbij een dagcursus voor 2 personen voor de prijs van 1 persoon. Dus mijn broer en ik meteen maar gebeld en beide ons BE gehaald.

☆♡▪K & M▪♡☆

Merexa
Berichten: 1164
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Re: Trailer terug keuren? (en advies gevraagd)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-20 09:37

Vanmiddag halen we hem op :P De bodem moest gisteren drogen en aankomende dagen uitharden, maar er kan wel mee gereden worden.
Ah, dat is dan wel mazzel! Maar het word geadviseerd, dus het moet niet. Als ik ook zo'n aanbieding tegen kom pak ik hem ook wel mee. Het hoeft niet maar het is wel mooi om hem te hebben voor de rest van je leven, haha.

Wie goed doet, goed ontmoet.

Tango1979
Berichten: 2526
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 09:38

ikke schreef:
Niks.

Hier wordt alleen maar gedacht aan paarden aan de haak maar 90% van de auto's zal nooit een paardentrailer aan de haak krijgen. Hooguit een overmaatse boedelbak of sleurhut en daar is de les bij E-rijbewijs ook op gericht.

Dus ja, het heeft wel nut in z'n algemeenheid; nee het voegt niks specifieks toe voor een paardentrailer aan de haak.
Je leert bijvoorbeeld niet dat je je combi eerst klaar zet, zodanig dat je met zo min mogelijk manoeuvreren kunt vertrekken
Maar ook het anticiperen dat gevraagd wordt is een lachertje. Wil je het een beetje comfortabel maken voor het paard, kijk je minimaal twee keer zo ver vooruit als met een gewone aanhanger.

Als je met het examen rijdt alsof je je paard aan de haak hebt, zak je als een baksteen op zowel onnodig langzaam rijden als het overige verkeer onnodig hinderen als op onzeker rijden en dan heeft die examinator nog een punt ook.


Dit is zo waar. Ik had het geluk dat ik bij mijn BE examen uitgebreid over mijn paard heb zitten banketstaaf. Examinator gaf aan dat ik wel heel voorzichtig reed maar dat hij me toch liet slagen, omdat ik met een paard op pad zou gaan.

Echt goed leren rijden met de trailer erachter heb ik pas geleerd door het veel te doen.

Gameboy (Lord Leatherdale x Negro) B+12(PR 201), L1+9 (PR 198.5)
Cassandra B+10(PR 199), L1+11 (PR 200), L2 + 9(PR 189)

Duhelo
Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 09:50

MISTRAL94 schreef:
FleurVP schreef:
Het meest simpele is toch echt een formuliertje invullen en 60 euro betalen, zeker als de trailer al gekocht is, dan kun je 'm over 1-2 weken tenminste ophalen. Er vanuit gaande dat de trailer in de praktijk 600 kilo weegt, kan TS er nog steeds 900 kilo paard inzetten met deze combinatie en het MTM terug laten zetten. Daar gaat ze waarschijnlijk met een paard nooit aan komen en met spullen als je een keer gaat verhuizen ofzo ook niet snel. En dan nog mag haar auto niet meer dan 1500kg trekken dus voegt die 75 kilo extra laadvermogen met BE ook niets toe.
En dan qua veiligheid inderdaad een lesje nemen of oefenen met iemand die veel ervaring heeft.


Je vervoert het meest kostbare bezit wat je hebt. Maar bent te beroerd om goede voertuigbeheersing te hebben om zoveel mogelijk risico's uit te sluiten? Bijzonder..

Met mijn lessen en de oefeningen voor het examen heb ik écht geen voertuigbeheersing geleerd hoor.
Die voertuigbeheersing komt maar van pas als je echt op de weg gaat rijden, en die krijg je door km"s te doen en bij voorkeur met een ervaren chauffeur naast je. Voor het inparkeren oid heb je echt geen voertuigbeheersing nodig om het veilig te houden voor je paard, in het slechtste geval tik je een boom/omheining aan of de stoep.

Ik zou deze trailer gewoon terugkeuren naar 1490 kilo, dan mag je die met de huidige auto prima trekken en heb je nog maximaal laadvermogen over.

Diddykong
Berichten: 1470
Geregistreerd: 09-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 11:18

De regels zijn ook een aantal keer veranderd. Eigenlijk zijn ze makkelijker geworden maar ja :+.

Ik vind BE rijbewijs trouwens echt niks zeggen over je rijkwaliteit hoor. Ik heb hem wel. Mijn vriend niet. Mijn vriend rijdt 100x beter met aanhanger dan ik. Ik heb ook eerst jaren gereden zonder BE, toen kregen we een andere auto die zwaarder was en moest ik hem wel halen.
Wat ik wel gedaan heb, is voordat ik met de trailer op pad ging 2 uur les genomen bij een rijschool. Even oefenen met bochtjes achteruit en achteruit parkeren enzo. Dat heeft mij wel echt geholpen. Kostte iets van 80 euro toen. En het komt vaker voor, de rijschool vond het helemaak niet gek. Totaal onervaren met een dagcursus je BE halen is heel lastig. Moet je wel echt talent hebben zeg maar.
Ik heb hem uiteindelijk in 1x gehaald, maar ik reed toen al jaren dus.

Qua terugkeuren, waarom niet naar 1500? Ik zou altijd zoveel mogelijk massa overhouden. Je auto mag 1500 kilo trekken. Je mag nog 1530 kilo achter je auto hangen. Dus ik snap die 1400 geloof ik niet :+

Duhelo
Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 11:36

Diddykong schreef:
De regels zijn ook een aantal keer veranderd. Eigenlijk zijn ze makkelijker geworden maar ja :+.

Ik vind BE rijbewijs trouwens echt niks zeggen over je rijkwaliteit hoor. Ik heb hem wel. Mijn vriend niet. Mijn vriend rijdt 100x beter met aanhanger dan ik. Ik heb ook eerst jaren gereden zonder BE, toen kregen we een andere auto die zwaarder was en moest ik hem wel halen.
Wat ik wel gedaan heb, is voordat ik met de trailer op pad ging 2 uur les genomen bij een rijschool. Even oefenen met bochtjes achteruit en achteruit parkeren enzo. Dat heeft mij wel echt geholpen. Kostte iets van 80 euro toen. En het komt vaker voor, de rijschool vond het helemaak niet gek. Totaal onervaren met een dagcursus je BE halen is heel lastig. Moet je wel echt talent hebben zeg maar.
Ik heb hem uiteindelijk in 1x gehaald, maar ik reed toen al jaren dus.

Qua terugkeuren, waarom niet naar 1500? Ik zou altijd zoveel mogelijk massa overhouden. Je auto mag 1500 kilo trekken. Je mag nog 1530 kilo achter je auto hangen. Dus ik snap die 1400 geloof ik niet :+

Omdat niet iedere politie op de hoogte is van de correcte regels. Wat je vaak ziet is dat ze wel naar de getallen op papier kijken, er geen discussie mogelijk is, en je alsnog een boete krijgt. Dan moet je die boete gaan aanvechten en bewijzen. Kortom, een hoop gedoe.
Als je terugkeurt naar 1490 kilo (die 85 kilo verschil zal het nu echt niet uitmaken.) dan zit je op papier ook sowieso goed (mtm totaal = minder dan 3500 en aanhanger op papier minder dan de auto mag trekken).

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 11:43

En als je dan met B rijd snappen ze er nog geen snars van :))

Wij zijn een keer aangehouden, mijn man CE.
Oh het was een net net combinatie zei die man.
Oh zei ik, paar honderd kilo over zelfs. Meer lijkt me ook niet nodig.
( trailer 580, terug gekeurd naar 1200, pony 550. Auto mocht 1500kg)
En toen maakte ik een opmerking dat ik zelfs met mijn B de combinatie mocht rijden.
Toen zag die agent echt water branden.
Waar ik dat toch vandaan haalde.
Op internet zei ik.
Oh ja maar daar staat zoveel onzin op was zijn antwoord.
En ik: ook op de site van de rijksoverheid?
Toen was hij stil.

Echt die man snapte er geen bal van, we mochten overigens ook verder .

#IkStaAchterBrittDekker

*sorry, door hersenletsel soms rare zinnen en slechte spelling*
*Ik doe mijn best*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 95 bezoekers