Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
Gloa schreef:Maar ik denk dat een busje als een sprinter ombouwen wel wat meer voeten in de aarde heeft (en dus kosten) dan het ombouwen van een B vrachtwagentje.
Gloa schreef:Nou de wagen leveren ze zelf dus die kosten 'vallen al af'.
Als ik naar constructie van de binnnenruimte kijk dan lijkt het mij veel makkelijker om in de bak een B vrachtwagen een paardenruimte en klep te maken dan een kingsize bestelauto waar nog een halve zijwand uit geslepen moet worden (+ constructie verstevigen en klep monteren) en waarschijnlijk meer binnen betimmering aan zit.
janneke584 schreef:Wij zijn het zelf aan het doen en zitten op ongeveer 4000 euro aan matariaalkosten. Ik heb wel geïnformeerd bij bedrijven wat het kost om er een nieuwe klep in te laten zetten aan de zijkant en alleen daar waren de kosten al tussen de 5000 en 7000 euro van
Annet73 schreef:janneke584 schreef:Wij zijn het zelf aan het doen en zitten op ongeveer 4000 euro aan matariaalkosten. Ik heb wel geïnformeerd bij bedrijven wat het kost om er een nieuwe klep in te laten zetten aan de zijkant en alleen daar waren de kosten al tussen de 5000 en 7000 euro van
Totaal €4000,- aan materiaal? Dat valt reuze mee.
vraag ik me wel af hoe het kan dat sommige bedrijven alleen voor de klep dat bedrag al rekenen.
Hier helaas een man die en de know how en de tijd niet heeft, wij zijn daarin dus afhankelijk van anderen.
Annet73 schreef:janneke584 schreef:Wij zijn het zelf aan het doen en zitten op ongeveer 4000 euro aan matariaalkosten. Ik heb wel geïnformeerd bij bedrijven wat het kost om er een nieuwe klep in te laten zetten aan de zijkant en alleen daar waren de kosten al tussen de 5000 en 7000 euro van
Totaal €4000,- aan materiaal? Dat valt reuze mee.
vraag ik me wel af hoe het kan dat sommige bedrijven alleen voor de klep dat bedrag al rekenen.
Hier helaas een man die en de know how en de tijd niet heeft, wij zijn daarin dus afhankelijk van anderen.
janneke584 schreef:Het ging bij ons om een Mercedes Atego, dus geen klein b rijbewijs ding. Alleen aan een volledig rubberen vloer, rubber langs de wanden en een rubberen mat voor op de klep ben je al mega veel geld kwijt. En dan heb ik de inrichting heel eenvoudig. Kunnen 3 paarden en een kar in.
ikke schreef:janneke584 schreef:Het ging bij ons om een Mercedes Atego, dus geen klein b rijbewijs ding. Alleen aan een volledig rubberen vloer, rubber langs de wanden en een rubberen mat voor op de klep ben je al mega veel geld kwijt. En dan heb ik de inrichting heel eenvoudig. Kunnen 3 paarden en een kar in.
Dan vraag ik me af hoe jij bouwt.
Ik heb een LF45 en die heeft echt een paar centen meer ombouw gekost (heb ik niet gedaan, wel rekeningen gezien) terwijl dat ook heel basic gebouwd is.
Dat rubber is juist niet de kostenpost. Waar in mijn wagen het geld zit zijn de ramen en de RVS inrichting.
Die ramen zijn 1000 euro per stuk en d'r zitten er 6 in.........
Verder is er een complete voorzetwand in gekomen en een volledig verstelbaar interieur. Helemaal dicht en in RVS/alu opgebouwd. De vorige eigenaar vervoerde nogal eens merries met veulens.
Hilary schreef:Iemand op bokt heeft hier wel een topic over gehad, was idd een sprinter-achtige bus ombouwen naar geschikt voor haar pony. Geen idee meer hoe de bokker heet, maar de pony heette Kyano.