Verborgen gebrek?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 07:54

MairiMacBran schreef:
Je hebt ongetwijfeld gelijk.
Maar weet je, en dit is echt niet de eerste keer dat je dit op dit forum te horen krijgt want ik zit hier al een tijdje, jij verpakt je boodschap zo onaardig, op het aggresieve af, dat ik al niet eens de moeite neem om je echt te lezen. Als ik jouw naam zie staan denk ik bij voorbaat al, laat maar, sneren en snauwen.
Wellicht boeit je dat niks, ook goed. Maar als je doel is dat jouw boodschap aankomt is dit niet de manier.


Ach kom nou. Ik heb ook in jouw andere topic of je een e-pony of paard moest kopen hartstikke aardig gereageerd. Je leest gewoon niet wat je wil lezen en dan is het agressief of gesnauw? Dat zou ik meer bij jezelf zoeken dan bij mij :) Als ik de rest van jouw berichten op het forum lees kan ik nog een hele hoop zeggen icm je vraag in dit topic. Maar ik probeer het toch ook netjes te houden? Je reactie is nergens goed voor. Je kunt mensen ook bedanken voor hun reacties en inzichten. Maargoed. Succes met je trailer probleem. Hopelijk blijft het hierbij voor je. Anders wordt het een lastig en moeizaam traject.

MairiMacBran
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-20 08:12

Ach, meerdere malen melden dat ik een hobbelpaard moet kopen is niet bepaald constructief, of wel. Ik zou niet weten hoe ik daarvoor zou moeten bedanken.
Meerdere mensen hebben min of meer het zelfde gemeld dan jij en daar heb ik me echt niet aan gestoord, het is echt niet zo dat ik alleen maar wil lezen wat ik wil horen.
Het feit dat je ook wel aardig reageert klopt inderdaad, dus ik snap niet waarom je het dan nodig vind om ook op een onaardige manier je boodschap te brengen. Daar bereik je toch niets mee.
Laatst bijgewerkt door MairiMacBran op 25-06-20 08:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Verborgen gebrek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 08:14

TS, behalve equine.com doet 2moons ook zinvol werk op het gebied van trailerladen. Misschien dat er daarvan iemand dichterbij jullie zit?

MairiMacBran
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-04-14

Re: Verborgen gebrek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-20 08:15

Ik ga kijken.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Verborgen gebrek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 08:19

ik heb je net een naam gePBd van e-quine die in jouw buurt zit. Superfijne meid, echte aanrader.

MairiMacBran
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-04-14

Re: Verborgen gebrek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-20 08:21

Dankjewel. Dichtstbijzijnde expert van 2 moons zit in Gelderland.

elizabeth85
Berichten: 316
Geregistreerd: 16-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 08:23

Misschien is het paard toch wat onzeker? Ik zou dit niet onder verborgen gebrek scharen, hij was daar te laden. Trailer laden is iets heel onnatuurlijks. Ik zou het niet eens persé zoeken in de trailer maar veel grondwerk gaan doen, bouwen aan vertrouwen en dan rustig het trailer laden oppakken. Dan komt het vast goed.

Babootje

Berichten: 26243
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 08:24

Joman schreef:
[
Is het jouw pony? Beetje flauwe opmerking. Blijkbaar red je het inhoudelijk niet, dus kom je met dit soort zaken?


Joman schreef:
Je hebt blijkbaar geen verstand van het recht met al je aannames. Je bericht staat er echt vol mee. Heb je niets aan.


Als dit jouw definitie van "aardig" is dan is het waarschijnlijk je gewone manier van doen en zullen we je dat maar niet kwalijk nemen. :D

TS fijn dat de pony verder wel beantwoordt aan jullie verwachtingen. Met laden en lossen hadden ze hem natuurlijk los in de 2 paards trailer staan. En hebben ze je vergeten te vertellen dat hij niet vast kon staan?
Dat is dan wel slordig. Ik hoop dat jullie het met wat geduld op kunnen lossen. Kan hij wel verder vast staan, bv op de poetsplaats e.d.?

Maar los van of deze pony nu wel of niet terug zou moeten naar de vorige eigenaar, zolang jij makkelijk laden en lossen in het verkoopcontract als voorwaarde hebt meegenomen en dat niet het geval is en niet is op te lossen, ook niet door een prof. Dan kan het paard daarop terug. Als je dat zou willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 08:27

MairiMacBran schreef:
Ach, meerdere malen melden dat ik een hobbelpaard moet kopen is niet bepaald constructief, of wel. Ik zou niet weten hoe ik daarvoor zou moeten bedanken.
Meerdere mensen hebben min of meer het zelfde gemeld dan jij en daar heb ik me echt niet aan gestoord, het is echt niet zo dat ik alleen maar wil lezen wat ik wil horen.
Het feit dat je ook wel aardig reageert klopt inderdaad, dus ik snap niet waarom je het dan nodig vind om ook op een onaardige manier je boodschap te brengen. Daar bereik je toch niets mee.


Dat is misschien ook minder aardig. Maar agressief of snauwen lijkt me overdreven.
Het is bovendien als reactie op het feit dat jij dit een verborgen gebrek noemt. Dat is een juridisch te kwalificeren begrip dat je bezigt, zonder dat je klaarblijkelijk weet hebt van de betekenis. Daarbij is het vervelend, als een pony niet precies doet zoals jij het wil en in gedachten hebt. Maar dat ga je nog veel vaker tegenkomen met een nieuwe. Het kopen van een fei pony of überhaupt een opgeleide of oudere pony is verre van garantie tot succes. Natuurlijk hoop je daarop, maar na 2 weken dit te bestempelen als een verborgen gebrek gaat echt te ver. Ik hoop dat je dat ook inziet. (Bovendien niet zo leuk als je zo als verkoper wordt afgeschilderd, maar ok.)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-06-20 08:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 08:28

Babootje schreef:
Joman schreef:
[
Is het jouw pony? Beetje flauwe opmerking. Blijkbaar red je het inhoudelijk niet, dus kom je met dit soort zaken?


Joman schreef:
Je hebt blijkbaar geen verstand van het recht met al je aannames. Je bericht staat er echt vol mee. Heb je niets aan.


Als dit jouw definitie van "aardig" is dan is het waarschijnlijk je gewone manier van doen en zullen we je dat maar niet kwalijk nemen. :D

TS fijn dat de pony verder wel beantwoordt aan jullie verwachtingen. Met laden en lossen hadden ze hem natuurlijk los in de 2 paards trailer staan. En hebben ze je vergeten te vertellen dat hij niet vast kon staan?
Dat is dan wel slordig. Ik hoop dat jullie het met wat geduld op kunnen lossen. Kan hij wel verder vast staan, bv op de poetsplaats e.d.?

Maar los van of deze pony nu wel of niet terug zou moeten naar de vorige eigenaar, zolang jij makkelijk laden en lossen in het verkoopcontract als voorwaarde hebt meegenomen en dat niet het geval is en niet is op te lossen, ook niet door een prof. Dan kan het paard daarop terug. Als je dat zou willen.

Hahaha Babootje. Komt ze weer. Die reacties zijn niet eens naar ts. En ja, jij begint met je flauwe opmerking of de pony van mij is. Dan kun je een reactie terug verwachten. Nu niet zielig doen wanneer je zelf begint.

Bovendien, en dat vind ik nog het meest vervelend om te lezen: je bent niet juridisch onderlegd maar verkoopt hier wel zaken als zodanig. Het klopt niet wat ik je berichten staat.

Maar hee, succes ermee. Ik zal me terugtrekken en jullie lekker aan de gang laten :)

MairiMacBran
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-04-14

Re: Verborgen gebrek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-20 08:41

Ze hebben niet gemeld dat hij niet vast kon staan, wel dat hij niet zo gediend is van druk op zijn hoofd.
Met poetsen kan hij prima vast staan.

Babootje

Berichten: 26243
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 08:57

Joman schreef:
[Hahaha Babootje. Komt ze weer. Die reacties zijn niet eens naar ts. En ja, jij begint met je flauwe opmerking of de pony van mij is. Dan kun je een reactie terug verwachten. Nu niet zielig doen wanneer je zelf begint.


Dat is een hele normale vraag.Als iemand zo stellig beweert dat er absoluut geen problemen zijn met de pony op een manier zoals jij dat doet dan lijkt het of je zelf betrokken bent, of als verkoper, of als iemand die dicht bij de verkoper staat. Dan kun je daar toch normaal op antwoorden?
En ik heb natuurlijk helemaal niet gezegd dat dit reacties naar TS zijn, dat maak je er zelf van.

Joman schreef:
Bovendien, en dat vind ik nog het meest vervelend om te lezen: je bent niet juridisch onderlegd maar verkoopt hier wel zaken als zodanig. Het klopt niet wat ik je berichten staat.


Dat is nu met recht wat je een aanname noemt.

Joman schreef:
Maar hee, succes ermee. Ik zal me terugtrekken en jullie lekker aan de gang laten :)


En nu ga je in een hoekje zitten mokken. Dat hoeft nu ook weer niet.

Babootje

Berichten: 26243
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 08:58

MairiMacBran schreef:
Ze hebben niet gemeld dat hij niet vast kon staan, wel dat hij niet zo gediend is van druk op zijn hoofd.
Met poetsen kan hij prima vast staan.


Heb je er ook naar laten kijken bij het keuren? Heb je rug hals foto's erbij inclusief de atlas?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 09:12

Joman schreef:
[Hahaha Babootje. Komt ze weer. Die reacties zijn niet eens naar ts. En ja, jij begint met je flauwe opmerking of de pony van mij is. Dan kun je een reactie terug verwachten. Nu niet zielig doen wanneer je zelf begint.


Babootje schreef:
Dat is een hele normale vraag.Als iemand zo stellig beweert dat er absoluut geen problemen zijn met de pony op een manier zoals jij dat doet dan lijkt het of je zelf betrokken bent, of als verkoper, of als iemand die dicht bij de verkoper staat. Dan kun je daar toch normaal op antwoorden?
En ik heb natuurlijk helemaal niet gezegd dat dit reacties naar TS zijn, dat maak je er zelf van.


Vind ik helemaal geen normale vraag. Als het mijn pony was geweest, had ik dat er wel bij gezet. In de berichten van ts staat zeer duidelijk omschreven hoe of wat. Daar hoef je alleen maar begrijpend voor de lezen.

Joman schreef:
Bovendien, en dat vind ik nog het meest vervelend om te lezen: je bent niet juridisch onderlegd maar verkoopt hier wel zaken als zodanig. Het klopt niet wat ik je berichten staat.


Babootje schreef:
Dat is nu met recht wat je een aanname noemt.


Wat je doet staat letterlijk op het forum. Geen aanname te noemen dus.

Joman schreef:
Maar hee, succes ermee. Ik zal me terugtrekken en jullie lekker aan de gang laten :)


Babootje schreef:
En nu ga je in een hoekje zitten mokken. Dat hoeft nu ook weer niet.


Nee hoor, ik distantieer me van dit gesprek aangezien inbreng niet wordt gewaardeerd :)

Getup

Berichten: 8271
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 09:13

Dat hij niet vast kan staan op de trailer, hadden ze wel even mogen vermelden.

Maar als ze alleen n 2paards trailer hebben, kunnen ze niet weten, dat hij op n 1.5 omdraait. Kan n wereld van verschil zijn. Mijn kwpn merrie stond niet fijn op n 1.5 , en was voor mij bij t uitladen best link in mn uppie met die lange stang erachter.
2 paards geprobeerd ( en daarna gekocht, we moesten toch al n andere kopen) en dat ging super.

Hopelijk krijg je het zo opgelost.

BigOne
Berichten: 38225
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Verborgen gebrek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 09:28

Ts, bij jullie andere pony hebben jullie extreme laadproblemen gehad. Dan kan ik me goed voorstellen dat je houding bij het laden van deze pony ook wat onzekerheid heeft uitgestraald, beetje van doet ie het of doet ie het niet. En paarden pikken dit ook feilloos op plus het vastzetten waarbij hij misschien wel aan trok in de trailer. Dan heb je al twee negatieve dingen die het trailerladen soms nogal een hachelijke onderneming maken.
En dan het nogmaals proberen en hij wilde niet meer en jullie zijn gestopt. Dat is drie. Je bent niet de eerste en zult ook niet de laatste zijn die dit gebeurt.
Ik heb wel eens een uur bij de club gestaan , pony liep al jaren zonder problemen de trailer op. Toen niet, met drie sterke vaders erachter er in geschoven en naar huis.
Na nog een maand ellende zoals op een totaal leeg concoursterrein nog rondlopen met een pony en een dochter in tranen heb ik een andere trailer gekocht want wat bleek, onze had een grote rotte plek die niet zichtbaar was.
Nooit weer problemen gehad en hiermee wil ik alleen maar aangeven dat paarden zeer gevoelig zijn en altijd instinctief handelen, bvb één bezorgde blik of aarzelende opmerking van jou kan al genoeg zijn voor de pony om niet die trailer in te gaan. Klinkt misschien wat zweverig maar na 45 jaar paarden weet ik dat ze niet zelf iets bedenken.
De vraag of nek op de foto is gezet vind ik een goede, want wanneer het dier wel vast kan staan om te tutten maar geen druk verdraagt verder op die leeftijd vind ik toch wel een dingetje. Succes met hulp zoeken, komt vast goed.

StalNollie

Berichten: 9114
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 09:29

Welke regio zit je ts

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 09:47

MairiMacBran schreef:
Ik heb helemaal nergens gerept over het willen ontbinden van de koop of de pony terug te willen brengen naar de vorige eigenaar. Hij blijft gewoon bij ons en we zijn er mee bezig.
En uiteraard heb ik niet alleen gevraagd of hij makkelijk te laden was maar naar zijn gedrag op en met trailers over het algemeen.
Ze wisten ook dat wij geen tweepaards trailer hebben.
Wellicht is het woord verborgen gebrek wat te fors voor dit probleem en had ik het moeten formuleren als "hadden ze dit niet even moeten vermelden", dan hadden we er rekening mee kunnen houden en van te voren al hulp kunnen inschakelen.

Inderdaad 'ze hadden dit even moeten vermelden'.
Ik heb ook de indruk dat ze de zaken mooier hebben willen voorstellen dan ze zijn, of ja, selectief onvolledig geweest zijn.
Vooral ook hierom :
Citaat:
Onze instructrice kent de pony en toen zij van het probleem hoorde wist ze weer dat hij idd moeilijk deed op de trailer.

Kunstje van de pony met het touw over de nek zelf de trailer laten inlopen maakt natuurlijk indruk. Zie maar naar de reacties in dit topic.
Vooral als je het dan als verkoper daarna zo kan sturen dat hiermee het hoofdstuk 'vervoer' afgehandeld is.
Wij hebben een oude merrie die je voor de vrachtwagen kan zetten, zeggen 'instappen' dan 'op je plaats' en ze doet dat vanzelf.
Maar :
1. ze komt altijd drijfnat aan (voordat iedereen roept dat het aan de chauffeur ligt : zij is het enige paard dat zweet onderweg)
2. de enige keer dat we haar alleen vervoerd hebben heeft ze haar halster overgetrokken en is ze half over het tussenschot geklommen.
3. ze heeft enkel op vrachtwagens gestaan, trailer nooit geprobeerd.
Dus als we haar te koop zouden zetten kunnen we ook zeggen dat ze 'makkelijk te laden' is en daar een mooie show bij opvoeren.
Maar het zou wel zo eerlijk zijn (zowel naar de koper als naar het paard) om erbij te zeggen dat ze wel gemakkelijk laadt, maar dat er een gebruiksaanwijzing bij is om haar dan vervolgens ook te kunnen vervoeren.
Het is niet normaal dat je bij een paard dat 'gemakkelijk laadt' er een professional moet bijroepen en je trailer moet laten ombouwen of vervangen.

MairiMacBran
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-20 10:44

Babootje schreef:
Heb je er ook naar laten kijken bij het keuren? Heb je rug hals foto's erbij inclusief de atlas?


Ja en ja. Alles in orde.

MairiMacBran
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-20 10:52

bigone schreef:
Ts, bij jullie andere pony hebben jullie extreme laadproblemen gehad. Dan kan ik me goed voorstellen dat je houding bij het laden van deze pony ook wat onzekerheid heeft uitgestraald, beetje van doet ie het of doet ie het niet. En paarden pikken dit ook feilloos op plus het vastzetten waarbij hij misschien wel aan trok in de trailer. Dan heb je al twee negatieve dingen die het trailerladen soms nogal een hachelijke onderneming maken.
En dan het nogmaals proberen en hij wilde niet meer en jullie zijn gestopt. Dat is drie. Je bent niet de eerste en zult ook niet de laatste zijn die dit gebeurt.
Ik heb wel eens een uur bij de club gestaan , pony liep al jaren zonder problemen de trailer op. Toen niet, met drie sterke vaders erachter er in geschoven en naar huis.
Na nog een maand ellende zoals op een totaal leeg concoursterrein nog rondlopen met een pony en een dochter in tranen heb ik een andere trailer gekocht want wat bleek, onze had een grote rotte plek die niet zichtbaar was.
Nooit weer problemen gehad en hiermee wil ik alleen maar aangeven dat paarden zeer gevoelig zijn en altijd instinctief handelen, bvb één bezorgde blik of aarzelende opmerking van jou kan al genoeg zijn voor de pony om niet die trailer in te gaan. Klinkt misschien wat zweverig maar na 45 jaar paarden weet ik dat ze niet zelf iets bedenken.
De vraag of nek op de foto is gezet vind ik een goede, want wanneer het dier wel vast kan staan om te tutten maar geen druk verdraagt verder op die leeftijd vind ik toch wel een dingetje. Succes met hulp zoeken, komt vast goed.


Niet echt extreem hoor, maar het ging niet altijd even soepel zeg maar. We hebben daar hulp bij gehad van de toenmalige eigenaar, zij hebben hem zelf gefokt dus kennen hem al vanaf zijn geboorte. Nu gaat het meestal goed.
Daarvoor reed dochter wedstrijden met een pony die niet van ons was en haar konden we werkelijk overal op zetten. Eenpaards, tweepaards, vrachtwagen, hele grote vrachtwagen, dat maakte niets uit.
Dus wellicht hebben we ook een wat te rooskleurig beeld gekregen daardoor.

MairiMacBran
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-20 10:53

StalNollie schreef:
Welke regio zit je ts


Drenthe

BigOne
Berichten: 38225
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Verborgen gebrek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 10:54

Wanneer de oude eigenaar niet te ver weg woont laat hun eens komen. Misschien kun je dan net het cirkeltje van niet op de trailer willen doorbreken .

Babootje

Berichten: 26243
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 11:00

bigone schreef:
Wanneer de oude eigenaar niet te ver weg woont laat hun eens komen. Misschien kun je dan net het cirkeltje van niet op de trailer willen doorbreken .


Hij wil er wel op, maar hij wil er ook weer heel snel af begreep ik :+

MairiMacBran
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-04-14

Re: Verborgen gebrek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-20 11:06

Inderdaad.
Hij is iig wel heel braaf bij de hoefsmid, zolang je hem niet te kort vastpakt. Hij staat weer netjes op zijn ijzers en dat had eigenlijk ruim voor aankoop al gemoeten. Gelukkig kon hij een gaatje vinden in zijn agenda.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Verborgen gebrek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 13:14

Maar die mensen zullen wel veel ervaring hebben, denk ik.

Ik vind mijn paarden allemaal braaf. Maar ik ben heel realistisch dat ik iets snel braaf vind en ze reageren op mensen met spanning, die onervaren zijn, nerveus, te snel willen etc.

Wij verkopen absoluut niks, maar weet zeker dat als ik mijn ene ruin laat zien, iedereen denkt dat het een slome duikelaar is. Met proefrijden waar ik bij ben, zou je het al merken, maar ik weet 100% dat mensen hem met een paar weken zouden terug brengen.
Niet omdat hij niet braaf is, of ik dingen achter houd of lieg over hem. Maar ik heb meerdere malen gezien dat hij slecht reageert op andere mensen, andere aanpak etc.

Ik heb een paard met een slechte reputatie die wij geweldig lief vinden en ik niks slechts aan kan vinden. En 2 die met de verkeerde mensen echt geen leuke paarden zijn. Maar die met de juiste mensen ook gewoon super braaf zijn.

Zeker als je iets voor je kind koopt, liggen je eisen best hoog. Dat snap ik, heb ook ooit een shet voor zoonlief gekocht en gekozen uit meerdere daar. Geluk en veiligheid van kind staat voorop.

Overigens geen druk op het hoofd en vast staan, zou ik er niet 100% vanuit gaan dat ze nooit gaan hangen. Onze merrie was enorm kopschuw en kon niet veel hebben. Gaat steeds beter, maar heeft al 2 halsters en touwen kapot. Komt dan onverwacht bij dingen zoals tandarts ( de verdoving ) en toen we laatst oog moesten zalfen. Wordt beter, maar als ze er lang mee zijn weggekomen, is het soms de snelste weg voor ze.

Nogmaals; ik zou ook voor een tussenschot gaan of meer oefenen. Mijn ene merrie vindt het bijv heerlijk om scheef te staan en haal ik bij voorkeur als ze alleen staat het tussenschot er juist uit.