Paard verzekeren - Maandelijkse kosten - Ervaringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Shiraie
Berichten: 99
Geregistreerd: 20-06-20
Woonplaats: Zuid-Holland

Paard verzekeren - Maandelijkse kosten - Ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-20 17:23

Hoi,

Met het oog op het aanschaffen van een eigen paardje in de toekomst en een aantal adviezen die ik heb gekregen om dat paard te gaan verzekeren ben ik benieuwd waar jullie je paarden verzekeren, met welke dekking en hoeveel jullie per maand kwijt zijn hieraan. Ik ben zeer benieuwd jaar jullie ervaringen met verzekeringen.

Ik heb zelf wat rondgeneusd op het internet en vond o.a. Hippo Paardenverzekeringen interessant en Equipe, maar Equipe vond ik zeer prijzig. Bij Hippo Paardenverzekeringen heb ik vooral gekeken naar XH 3 sterren. Dat is een Dood- Ongevallen- en Ziekteverzekering voor je paard.

Nergens kunnen vinden waar de maandelijkse kosten hiervan op neer komen. Je kunt online je premie berekenen. Maar daar heb je de gegevens van je paard voor nodig. En die heb ik uiteraard nog niet.

Ik wist niet of dit topic hier thuis hoort of bij Medisch. Dus als het verkeerd is geplaatst mijn excuses.

Ik hoor graag van jullie!


Marije_jiplover
Berichten: 25296
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Paard verzekeren - Maandelijkse kosten - Ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 17:28

Ik heb niet verzekerd.
Ene paard was al te oud (22) toen die bij mij kwam, die krijg je niet verzekerd, geloof dat ze je paard er met 17 jaar oud uitgooien.
Dus ja al had ik 't gewild, was niet mogelijk.
Das ook meteen een nadeel, heb je jarenlang premie betaald en tegen de tijd dat ze wat meer risico lopen op blessures etc gooien ze je eruit.

Nu had ik mazzel, hij is inmiddels 32 en geen noemenswaardige kosten aan hem gehad, behalve nu de Prascend voor de ppid.

De ander was 5 toen ik 'm kocht, maar ook niet verzekerd.
Wel een potje en de mogelijkheid om dat potje redelijk snel weer aan te vullen door geld ervoor opzij te kunnen zetten, indien nodig.
Die heeft af en toe wel een beetje pech, maar ik denk nog steeds dat ik in de afgelopen 5 jaar goedkoper uit was zonder verzekering dan met.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Shiraie
Berichten: 99
Geregistreerd: 20-06-20
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-20 17:42

Ik moet er nog bij vertellen dat ik niet een sportpaard ga nemen maar gewoon een leuk recreatiepaardje.

Marije_jiplover: Bij Hippo Verzekeringen blijven de uitkeringen gelijk tot 20 jarige leeftijd. Maar gelukkig heb je mazzel gehad met dat ene paard. Jammer dat de 5 jarige af en toe pech heeft. Toch wel frappant dat je dan toch goedkoper uit was zonder verzekering dan met. Dit soort informatie ben ik naar op zoek. Dankjewel! :)

Anomien
Berichten: 7373
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 17:47

Je bent wel van de topics aanmaken laatste tijd? ;-)

Ik betaalde ongeveer 50 euro per maand. Voor een bedrag tot 6000 euro geloof ik. En dan nog werd niet alles uitgekeerd.

Stomste ooit. Dier mankeerde nooit wat. Heb hem iets van 6 jaar verzekerd gehad. Toen was ik het zat. Daarna had ie ook nooit wat

Lading post altijd.. met talloze wijzigen waar een gewone burger niet uitkwam. Heel veel procedures die je moet volgen als je je geld wou zien in geval van overlijden etc.

Nee, verzekeren doe ik echt nooit meer. Gewoon mijn eigen potje.
Laatst bijgewerkt door Anomien op 23-06-20 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Mama van mijn lieve meisjes

Shiraie
Berichten: 99
Geregistreerd: 20-06-20
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-20 17:48

Knert schreef:
Je bent wel van de topics aanmaken laatste tijd? ;-)

Ik betaalde ongeveer 50 euro per maand. Voor een bedrag tot 6000 euro geloof ik. En dan nog werd niet alles uitgekeerd.

Stomste ooit. Dier mankeerde nooit wat. Heb hem iets van 6 jaar verzekerd gehad. Toen was ik het zat. Daarna had ie ook nooit wat


:j Ja := Ik open nogal wat topics omdat ik veel informatie op wil doen en benieuwd ben naar meningen van anderen. Ik wil me gewoon goed voorbereiden en weten waar ik aan toe ben straks :)

Anomien
Berichten: 7373
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 17:50

Shiraie schreef:
Knert schreef:
Je bent wel van de topics aanmaken laatste tijd? ;-)

Ik betaalde ongeveer 50 euro per maand. Voor een bedrag tot 6000 euro geloof ik. En dan nog werd niet alles uitgekeerd.

Stomste ooit. Dier mankeerde nooit wat. Heb hem iets van 6 jaar verzekerd gehad. Toen was ik het zat. Daarna had ie ook nooit wat


:j Ja := Ik open nogal wat topics omdat ik veel informatie op wil doen en benieuwd ben naar meningen van anderen. Ik wil me gewoon goed voorbereiden en weten waar ik aan toe ben straks :)


Snap ik. Maar probeer ook de zoekfunctie goed, want zo krijg je wel heel veel topics.

En sommige dingen komen vanzelf goed hè? Niet te druk maken over alle zaken.

Mama van mijn lieve meisjes

Shiraie
Berichten: 99
Geregistreerd: 20-06-20
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-20 17:53

Knert schreef:
Snap ik. Maar probeer ook de zoekfunctie goed, want zo krijg je wel heel veel topics.

En sommige dingen komen vanzelf goed hè? Niet te druk maken over alle zaken.


Goede tip, thanks! :) Wil gewoon straks een goed overzicht hebben en niks missen. Ervaringen van andere mensen zijn voor mij ook belangrijk naast dat ik zelf natuurlijk ook na ga denken over dingen en onderzoek ga doen. De ervaringen van andere mensen kunnen weer dingen toevoegen. Ik ben inderdaad wel een beetje van het druk maken :o

darkadia
Berichten: 5245
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 17:57

Hier hadden we de verzekering bij equine risk. Eerste 3 jaar de verzekeringskosten eruit gehaald. Formulier invullen en verklaring van de dierenarts en had altijd vrij snel het geld dan op de rekening staan. Aantal keer achter elkaar dierenarts erbij en zo snel had ik zelf mijn potje niet kunnen aanvullen. Maar als je paard bijNa nooit wat heeft kun je beter zelf een potje regelen (doen wij nu ook). Dit omdat je sowieso vaak €150 eigen risico hebt en nog 25% eigen rekening per gebeurtenis. Tel daarbij op wat je aan premie betaald, en al snel is het niet verzekeren voordeliger.

Daarbij als je echt ineens een hoge rekening hebt en je overlegd goed met je dierenarts, valt daar vaak wel iets in te regelen.

Verder sluit ik me aan bij Knert: goed dat je je voorbereid voor je start, maar maak jezelf niet gek :)

Nielojram
Berichten: 7797
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Paard verzekeren - Maandelijkse kosten - Ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 18:00

Ik zou mij eerder verdiepen in goed stalmanagement, dus hooi, brokken, bodembedekking, stal, paddock, etc. Als je dat allemaal op een rijtje hebt en je daarin het beste kan vinden, heb je geen verzekering nodig.
En over dat eerste is ook weer genoeg te vinden op bokt.

Verzekering is doodzonde van je geld, met kennis kan je je paard zelf gezond houden.

Es war schön.

MyWishMax
Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 18:07

Nielojram schreef:
Ik zou mij eerder verdiepen in goed stalmanagement, dus hooi, brokken, bodembedekking, stal, paddock, etc. Als je dat allemaal op een rijtje hebt en je daarin het beste kan vinden, heb je geen verzekering nodig.
En over dat eerste is ook weer genoeg te vinden op bokt.

Verzekering is doodzonde van je geld, met kennis kan je je paard zelf gezond houden.


Met kennis kan je niet alles voorkomen. Met een ongeluk kan je ook flink wat geld kwijt zijn, terwijl je er niks aan kon doen om het te voorkomen.

Wij hebben de afgelopen 4 paarden in de verzekering gehad, helaas bij allemaal wel nut gehad. Wij hebben ook geen problemen met uitkeren gehad, niet bij ziektekosten en niet bij afkeuren. Hadden we de ziektekosten zonder verzekering aangekund? Ja waarschijnlijk wel, maar het waren soms enorme bedragen. De uitkering bij dood of afkeuring was wel heel prettig om een nieuw paard te kunnen kopen of om een buffer te hebben toen paard wel afgekeurd was maar nog niet slecht genoeg om in te slapen en veel da kosten nodig had.

Ts het is logisch dat je de premie niet kan berekenen, want daarvoor moeten e weten voor welk bedrag je het paard wilt verzekeren en of dat wel realistisch is. Dus geen paard dat 2000 euro waard is verzekeren voor 10.000 bijvoorbeeld.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Shiraie
Berichten: 99
Geregistreerd: 20-06-20
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-20 18:08

darkadia schreef:
Hier hadden we de verzekering bij equine risk. Eerste 3 jaar de verzekeringskosten eruit gehaald. Formulier invullen en verklaring van de dierenarts en had altijd vrij snel het geld dan op de rekening staan. Aantal keer achter elkaar dierenarts erbij en zo snel had ik zelf mijn potje niet kunnen aanvullen. Maar als je paard bijNa nooit wat heeft kun je beter zelf een potje regelen (doen wij nu ook). Dit omdat je sowieso vaak €150 eigen risico hebt en nog 25% eigen rekening per gebeurtenis. Tel daarbij op wat je aan premie betaald, en al snel is het niet verzekeren voordeliger.

Daarbij als je echt ineens een hoge rekening hebt en je overlegd goed met je dierenarts, valt daar vaak wel iets in te regelen.

Verder sluit ik me aan bij Knert: goed dat je je voorbereid voor je start, maar maak jezelf niet gek :)


Me druk maken hoort een beetje bij mij :o Maar het is verder niet helpend inderdaad := De zoekfunctie leren gebruiken en zelf veel onderzoek doen is ook wel handig, zo vind ik vast ook goede informatie (en rust haha) Want anders blijf ik maar topics aanmaken, zit met zoveel vragen!

Bedankt voor het delen van je ervaring! :)

neetoch
Berichten: 1031
Geregistreerd: 16-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 18:08

Ben ook al een aantal van je topics tegengekomen :D .

Hartstikke goed hoor dat je je wilt voorbereiden, maar op een levend wezen zoals een paard is voorbereiding amper mogelijk. Laat het wat los. En inderdaad wat nielojram zegt, de dagelijkse verzorging is zoveel belangrijker!! Daar voorkom je namelijk voor een groot deel ziektes, koliek en andere ellende mee. Wees ook heel voorzichtig met pensionstalhouders die je gouden bergen beloven, komt meestal niets van uit.

Verzekering niet doen, dan kun je beter dat maandelijkse bedrag sparen. En dat zeg ik met een ongelofelijke brokkenpiloot. Mijn vorige was geen haar beter en die was wel verzekerd. Toen kon ik uiteindelijk nog steeds het grootste deel zelf gaan betalen, dus nooit meer.

Dat je met veel vragen zit snap ik dan wel weer; bij deze bied ik aan ze eens allemaal op te schrijven en stuur ze maar in een pb naar mij, dan ga ik er wel een keer voor zitten om ze te beantwoorden.

Shiraie
Berichten: 99
Geregistreerd: 20-06-20
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-20 18:12

neetoch schreef:
Ben ook al een aantal van je topics tegengekomen :D .

Hartstikke goed hoor dat je je wilt voorbereiden, maar op een levend wezen zoals een paard is voorbereiding amper mogelijk. Laat het wat los. En inderdaad wat nielojram zegt, de dagelijkse verzorging is zoveel belangrijker!! Daar voorkom je namelijk voor een groot deel ziektes, koliek en andere ellende mee. Wees ook heel voorzichtig met pensionstalhouders die je gouden bergen beloven, komt meestal niets van uit.

Verzekering niet doen, dan kun je beter dat maandelijkse bedrag sparen. En dat zeg ik met een ongelofelijke brokkenpiloot. Mijn vorige was geen haar beter en die was wel verzekerd. Toen kon ik uiteindelijk nog steeds het grootste deel zelf gaan betalen, dus nooit meer.


:') Sorry haha, ik ben gewoon heel enthousiast en voorzichtig. Ik wil alles op een rijtje hebben voor ik er aan begin.. Maar wat loslaten kan volgens mij inderdaad geen kwaad :P Of meer zelf onderzoek doen.

Natuurlijk als ik mijn paardje in de toekomst aan ga schaffen zorg ik dat hij op goed pensioen komt te staan. En ook in de dagelijkse verzorging ga ik me zeker goed verdiepen voor het zover is, ik wil meer weten dan alleen de basis. Lekker lezen! :)

darkadia
Berichten: 5245
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 18:13

Je mag mij ook PBen met vragen hoor :)

Shiraie
Berichten: 99
Geregistreerd: 20-06-20
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-20 18:22

darkadia schreef:
Je mag mij ook PBen met vragen hoor :)


Thanks!

neetoch
Berichten: 1031
Geregistreerd: 16-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 18:24

Weet je wat het is ts, we hebben allemaal moeten beginnen. En bij niemand gaat het gelijk vlekkeloos.
Sterker nog; ik heb zoveel ellende gehad met ongelukken, ziektes en andere mankementen bij zo ongeveer al mijn paarden in het verleden, dat ik nog steeds niet begrijp waarom ik als bijna 50 jarige penny gewoon doodleuk weer aan zo een brokkenpiloot ben begonnen (ik wist het namelijk van te voren). Maar ik krijg er zoveel voor terug. Het punt is dat je gewoon lekker moet gaan genieten, ze zo goed mogelijk verzorgen en als ze wat gaan mankeren je je dan helemaal gek kan gaan zoeken op het internet om zelf goed beslagen ten ijs te komen.

Logisch nadenken en gezond wantrouwen tegen proffesionals die jou denken het wel even te kunnen vertellen over jouw paard is het beste wat ik je kan adviseren.

En mijn aanbod staat nog steeds; schrijf het allemaal maar op en ik ga er wel een keer voor zitten.
Want stiekem waardeer ik het wel, dat je alles van te voren wilt weten.

Shiraie
Berichten: 99
Geregistreerd: 20-06-20
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-20 21:54

neetoch schreef:
Weet je wat het is ts, we hebben allemaal moeten beginnen. En bij niemand gaat het gelijk vlekkeloos.
Sterker nog; ik heb zoveel ellende gehad met ongelukken, ziektes en andere mankementen bij zo ongeveer al mijn paarden in het verleden, dat ik nog steeds niet begrijp waarom ik als bijna 50 jarige penny gewoon doodleuk weer aan zo een brokkenpiloot ben begonnen (ik wist het namelijk van te voren). Maar ik krijg er zoveel voor terug. Het punt is dat je gewoon lekker moet gaan genieten, ze zo goed mogelijk verzorgen en als ze wat gaan mankeren je je dan helemaal gek kan gaan zoeken op het internet om zelf goed beslagen ten ijs te komen.

Logisch nadenken en gezond wantrouwen tegen proffesionals die jou denken het wel even te kunnen vertellen over jouw paard is het beste wat ik je kan adviseren.

En mijn aanbod staat nog steeds; schrijf het allemaal maar op en ik ga er wel een keer voor zitten.
Want stiekem waardeer ik het wel, dat je alles van te voren wilt weten.


Pb'tje gestuurd! :)

VValar
Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 09:13

Mijn paarden heb ik niet verzekerd. Ik spaar maandelijks geld weg voor mijn 'dierenartspotje' dat, wanneer het nodig is, ik het paard gewoon kan laten opereren. Het voordeel is dat je het geld in eigen beheer hebt en (indien je geluk hebt) je veel goedkoper uit bent. Het nadeel is dat je wel een buffer moet hebben gespaard dat je je paard wel direct kan laten behandelen (denk aan bijv. een koliek operatie) als dit nodig is. Ook beur je niets wanneer je paard dood neervalt.

Vroeger heb ik wel mijn paarden verzekerd maar was over de gehele linie niet goedkoper uit dan hoe ik het nu doe. Zeker niet toen Hippozorg (destijds) de voorwaarden veranderde en ik steeds meer zelf moest betalen. Eigen risico omhoog, per rekening ook nog een x% betalen uit eigen zak, maandelijks bedrag omhoog. En als ik een DA rekening instuurde duurde het vaak erg lang voordat er werd uitbetaald. Ik was er een beetje klaar mee. Je moet zo maar denken: verzekeringen zijn geen liefdadigheidsinstellingen. Ze verdienen uiteindelijk altijd aan je dus je bent per definitie duurder uit (grote ongelukken of operaties daargelaten)

xTammyy
Berichten: 4406
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Paard verzekeren - Maandelijkse kosten - Ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 09:17

Mijn paard is de eerste jaren verzekerd geweest. Waar? Geen idee, mijn ouders regelden dat omdat ik nog minderjarig was. Kostte €400 per jaar. We kregen zelfs een luizen behandeling vergoed.
Dat is ook t enige want paard had nooit wat, dus verzekering is na ongeveer 5 jaar stop gezet.
Begin dit jaar een rekening van €400 gehad, maar verder niet, dus ik zet liever elke maand geld opzij.
Echter is het een kwestie van ‘geluk’. Heeft je paard t ene jaar koliek inclusief alle medische kosten of een aantal bloedonderzoeken dan heb je er al een aantal jaar uit.

Opzoek naar een leuke baan in de elektrotechniek met doorgroeimogelijkheden?
Stuur me dan een berichtje :)

mvdbijl
Berichten: 3672
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Paard verzekeren - Maandelijkse kosten - Ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 09:53

Paardje bij aankoop keuren en daarna elke maand wat apart leggen ipv verzekeren.

Met 1 of 2 paarden is dat gekeken naar mijn ruim 20 jaar paarden houden het beste. Zelf heb ik nu 10 paarden lopen, dan is het gewoon lastig bijsparen in een periode dat de 1 na de ander pech heeft. Ik heb bij Evo verzekerd en ben daarover erg tevreden.

Lau07
Moderator
Bronzen 1 april Bokt-stokpaardtemmer
Berichten: 1557
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Paard verzekeren - Maandelijkse kosten - Ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 10:02

Ik heb mijn nu 24 jarige merrie jarenlang verzekerd, maar het was echt weggegooid geld. Ze werd met 15 jaar ook uit de verzekering gegooid. Ik had een verzekering voor ziekte, ongevallen & dood. Ik had altijd grote moeite om de ziektekosten terug te krijgen toentertijd, dus lees sowieso goed je polis door als je besluit een verzekering af te sluiten. Dan kun je goed inschatten welke opties/pakketten wel waardevol zijn en welk niet.
Momenteel zijn mijn dieren niet verzekerd. Ik heb wel de premies berekend en besloten dat ik zelf gewoon dat premiegeld elke maand opzij zet. Ik denk ook eerlijk gezegd dat een verzekering pas interessant wordt naarmate het paard waardevoller wordt.

Beware! Beware! I have two chestnut mares :D

xDenies
Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 10:02

Ik ben ook bij Xcellent horse Insurance verzekerd met 3 sterren uit mijn hoofd. Ik betaal zo'n 47 euro per maand. Ze is al een lange tijd verzekerd en toen zij een Sarcoïd behandeling moest hebben vlogen de bedragen ineens om mijn hoofd en is ruim 75% vergoed en het ging om bijna €4000.-. Ik moest het wel eerst voorschieten en daarna indienen, maar daar had ik op gerekend. Overigens zéér snel reactie over de vergoedingen, en het stond ook zo op mijn rekening.

Verder eigenlijk nooit problemen met ze. Ze hebben alleen 3 maanden geleden een nieuw betalingssysteem ingesteld en dat werkt nog niet naar behoren dus voor mijn gevoel loopt het een maand achter, maar goed. Ze zijn wel goed bereikbaar en in principe heb je vlot een antwoord.

Maar uiteindelijk alles indekken gaat toch niet lukken. Dus ik doe het nu voor mijn gevoel goed.

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Paard verzekeren - Maandelijkse kosten - Ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 10:07

Ik verzeker mijn paard niet.
1) omdat mijn paard objectief gezien ook niet echt een verzekeringswaarde meer heeft
2) omdat ik te vaak verhalen gehoord heb dat verzekeringen uiteindelijk toch wel een maas van het net vinden om niet uit te keren. Dat risico vind ik persoonlijk te groot.

Tessebes
Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 10:13

Nielojram schreef:
Ik zou mij eerder verdiepen in goed stalmanagement, dus hooi, brokken, bodembedekking, stal, paddock, etc. Als je dat allemaal op een rijtje hebt en je daarin het beste kan vinden, heb je geen verzekering nodig.
En over dat eerste is ook weer genoeg te vinden op bokt.

Verzekering is doodzonde van je geld, met kennis kan je je paard zelf gezond houden.


Hier kan ik heel boos om worden.

Ontopic; over dit onderwerp zijn al meerdere topics. Ik ben verzekerd, je hoeft niet voor het hele aankoopbedrag te verzekeren. Ik zit nu bij Equipe en met mijn vorige paard ook (binnen een jaar ingeslapen). Het paard ervoor heb ik bij Xcellent verzekerd gehad (had een immuungemedieerde ziekte). Je kunt een proefberekening maken op de sites op basis van fictieve gegevens. En anders bel je ze even.

boemel
Berichten: 8345
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 10:19

Ik verzeker alleen wat ik of verplicht moet verzekeren of wat ik echt niet kan betalen als er wat gebeurt.

Heb al jaren geen paardenverzekering meer.

M1+10


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 bezoekers