Wat leer je bij BE-rijlessen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 8271
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Wat leer je bij BE-rijlessen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 22:13

Je mist inderdaad alleen B1, die kan je alleen in Frankrijk halen. F staat er niet op.
Ik hoef zometeen alleen nog C en CE. Stiekem toch wel aantrekkelijk om nog 'even' te halen :+


x_ankieee
Berichten: 1299
Geregistreerd: 23-02-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wat leer je bij BE-rijlessen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 17:23

Moet je tijdens de les en/of examen eigenlijk ook hellingproef doen? Ik woon benedendijks en we hebben hier een hellingproef waar je u tegen zegt :D met de auto gaat het prima, maar met zo'n volle kist er achter :=

But now I know you can't change the past, way too young to know the reason why

November108
Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Wat leer je bij BE-rijlessen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 17:27

Ja, je moet dat wel kunnen beheersen :D

Cowgirl
Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 23:14

bliksemflits schreef:
Rijbewijs F haal je in het leger en kan ook alleen daar dacht ik. Betekend dat je met een tank mag rijden :D

Maar die staat toch niet standaard als categorie op je rijbewijs? Dus dan zou je alsnog een volle kaart kunnen halen bij wijze van spreken :)


Dat lijkt mij wel erg gaaf. :D 8-)

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

ikke
Berichten: 37524
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 23:18

bliksemflits schreef:
Rijbewijs F haal je in het leger en kan ook alleen daar dacht ik. Betekend dat je met een tank mag rijden :D

Maar die staat toch niet standaard als categorie op je rijbewijs? Dus dan zou je alsnog een volle kaart kunnen halen bij wijze van spreken :)

We hadden het over gevulde rijtjes, niet over standaard rijbewijzen en aangezien er nog best wat mensen rond lopen die voor hun nummertje geweest zijn en dus hun militaire rijbewijs nog kunnen hebben liggen, is dat ook een rijtje......


}:) }:) }:)

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 10:34

November108 schreef:
Ja, je moet dat wel kunnen beheersen :D


Ik heb dat geen 1x gedaan? Niet tijdens m'n lessen en ook niet tijdens m'n examen. Is toch niet heel anders dan met alleen een auto? Je moet precies hetzelfde doen haha

Daphara
Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 00:54

bliksemflits schreef:
November108 schreef:
Ja, je moet dat wel kunnen beheersen :D


Ik heb dat geen 1x gedaan? Niet tijdens m'n lessen en ook niet tijdens m'n examen. Is toch niet heel anders dan met alleen een auto? Je moet precies hetzelfde doen haha


Ik had een nog leukere, bij het BE examen moest ik bochtje achteruit een helling af.
Dus met de auto en aanhanger stond ik op een sort van dijk en de zijweg was een weg die van de dijk naar beneden liep. Het ging zo gesmeerd dat ik meteen terug mocht naar het CBR, ik was met vlag en wimpel geslaagd.

Ik heb wel eerst gewoon les genomen, ik denk 2x 2 uur en 4x 1,5 uur, meer omdat ik examen vrees heb en alweer bijna 20 jaar ervoor mijn B rijbewijs had gehaald, dus ik wilde weer even netjes op de CBR manier leren rijden. Het eerste BE examen ben ik voor gezakt (op iets stoms waar ik het nog steeds niet mee eens ben maar soit), ik heb daarna nog 1x 1,5 uur les gehad en het examen erna was ik binnen 20 minuten terug bij het CBR en dus netjes met vlag en wimpel geslaagd.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 87 bezoekers