Verkoop Bockmann Champion R - waarde?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Verkoop Bockmann Champion R - waarde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-20 08:52

Hoi allen,

In 2014 heb ik een nieuwe Bockmann Champion R gekocht. Hele fijne aluminium trailer, met WCFplus onderstel, opstaphulp, extra remlicht, reservewiel, zadelkamer, etc. Dit jaar nog gekeurd en onderhoudsbeurt gehad. Ziet er prachtig uit en nergens beschadigd.

Helaas ga ik over op een 1,5 paards trailer omdat we voor een auto willen gaan die 1500 kg kan trekken. Daarbij gaan we nooit meer weg met 2 paarden.

Nu de vraag... Wat kan je nou voor zo'n trailer vragen? Ze gaan vaak als zoete broodjes over de toonbank en trailer ziet er top uit en is in topconditie.

Kan iemand een inschatting maken? Heb er toentertijd ongeveer € 11.000 voor betaald.

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Verkoop Bockmann Champion R - waarde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 09:18

Misschien nog €5000/5500?
Kan je de trailer niet beter inruilen op een nieuwe?

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-20 09:28

Saaams schreef:
Misschien nog €5000/5500?
Kan je de trailer niet beter inruilen op een nieuwe?


Ik wil kijken wat interessanter is. Heb wel al een inruil aanbod die hoger is dan jouw schatting. Maar verwacht dat als ik het zelf verkoop, ik er wellicht meer voor krijg dan de inruil waarde?

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 09:43

Tja dat heet zoek op het net wat vergelijkbare trailers kwa prijs doen.
Ik heb ook net mijn 2 paards Humbaur Madero te koop gezet. Die is dan van 2010, maar ook maar weinig gebruikt en hij heeft ook nog extras die een andere trailer niet hebben. Ik ben simpelweg gaan kijken en zoeken op de verschillende sites wat trailers van dezelfde leeftijd, model, enz enz. daar aangeboden worden. Daarop heb ik een advertentie gemaakt en geplaatst. Blijkbaar zit ik er niet gek naast kwa prijs, want mijn mailbox wordt overspoelt.

Anomien

Berichten: 7374
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 09:53

Zonder foto’s gezien te hebben zou ik er 6000 heel misschien 6500 voor over hebben

Heel leuk dat ie ooit veel koste. Want een trailer van 11.000 euro is een best bedrag. Maar het blijft een 2e handsje. Leg 1.000 euro bij en je hebt zelf een redelijke nieuwe trailer.

Meer dan 7 ga je er ook niet vóór krijgen schat ik in.

Heb onlangs een trailer verkocht. En die zoete broodjes viel ook wel tegen. Zo dacht ik er ook over, maar toen ik zelf een Jonge En mooie trailer moest verkopen had ik er veel werk mee en de advertentie nog 2x moeten verlengen. En haakten mensen af omdat er Corona was.

Man wat heb ik veel telefoontjes gehad over de stomste dingen en mailtjes met onzin biedingen.

De echte koper deed niet moeilijk. Nam een kundig persoon mee en meteen afgerekend en meegenomen.

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Verkoop Bockmann Champion R - waarde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-20 13:11

Bedankt allemaal! Ga jullie opmerkingen en tips zeker meenemen. 2e hands kon ik deze trailer nog niet vinden, maar ga wel even informeren bij de dealer qua waarde.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Verkoop Bockmann Champion R - waarde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 13:16

Ik ben laatst bezig geweest met dezelfde trailer om tweedehands te kopen en denk dat je uitkomt zo rond de 7000 euro

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 13:32

Cardy schreef:
Saaams schreef:
Misschien nog €5000/5500?
Kan je de trailer niet beter inruilen op een nieuwe?


Ik wil kijken wat interessanter is. Heb wel al een inruil aanbod die hoger is dan jouw schatting. Maar verwacht dat als ik het zelf verkoop, ik er wellicht meer voor krijg dan de inruil waarde?



Wil je echt zoveel meer ellende ...... en gezeik.
Ik zou kijken hoeveel kost je nieuwe en hoeveel eigen geld moet je bijleggen en als dat relatief weinig is...zeg maar 2000-3500€ eigen geld zou ik verlies gewoon doen.

2-paard verkoopt moeilijker...ivm trekkracht auto.

Nibbit

Berichten: 10412
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Verkoop Bockmann Champion R - waarde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 13:49

Je kunt deze trailer toch ook gewoon houden, als je auto 1500kg mag trekken en je er nooit meer dan 1 paard in hebt?

Dorien66

Berichten: 1647
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 13:57

Nibbit schreef:
Je kunt deze trailer toch ook gewoon houden, als je auto 1500kg mag trekken en je er nooit meer dan 1 paard in hebt?

Volgens mij weegt de trailer zelf al (kaal) 1.000 kg, blijft er weinig laadvermogen over. En dan heb ik het nog niet over of je dat moet willen, met een auto die tot 1.500 kg mag trekken.

Miran71
Berichten: 89
Geregistreerd: 31-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 22:11

Hoi Carly,

Heb jij jouw trailer nog? Ik probeer je een pb te sturen, maar deze wordt om de een of andere reden niet verstuurd. Wij zijn op zoek naar een 2 paards Bockmann Champion R trailer. Zou jij contact met mij op willen nemen alsjeblieft.

Groetjes,
Miranda

Nairua
Berichten: 41
Geregistreerd: 22-08-20

Re: Verkoop Bockmann Champion R - waarde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 00:52

Afhankelijk van de staat zou ik 6-7k zeggen. Inruil is meestal interessanter, tenzij je geen meer nodig hebt!

Smotz

Berichten: 668
Geregistreerd: 02-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 23:16

Ik heb een tweedehands exemplaar gekocht, de Champion C versie en niet de R, nu drie jaar terug. Trailer is van 2014 ook. Had gebruikers sporen, was van een handelaar geweest. Wel reserve wiel en hetzelfde onderstel en de standaard extra's (zijkussens, rondom trapbescherming etc) maar zonder zadelkamer en derde remlicht of opstap. Was toen 5900 euro. Top trailer!

Anders een schatting laten maken door Hado? Die weet wel waarvoor die trailers gaan nu. Heb ik mijn tweedehands ook bij gekocht.

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Verkoop Bockmann Champion R - waarde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-20 22:34

Bedankt weer! Ondertussen na veel afwegingen en toch wel echt heel, heel, heel blij te zijn met de huidige trailer besloten om voor een grotere auto te gaan zodat de trailer kan blijven. Heb nog nooit zo'n fijne trailer gehad en rijdt echt heel prettig achter een auto.