Geen eigendomsbewijs

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Merlijnske
Berichten: 53
Geregistreerd: 28-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-20 13:04

anjali schreef:
Ga gewoon naar je opa en vraag of je de pony krijgt voor je verjaardag.Dat is dan jouw cadeau en van jou.Strik erom en kaartje eraan wat je bewaart als bewijs dat het jouw cadeau is.


Heel toevallig hahaha ben vandaag jarig. Maar voor de rest dus geen papieren?

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Geen eigendomsbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 13:28

Papieren zijn niet nodig, als jij al 1 euro naar je opa's bankrekning overmaakt met ´koop naam pony´ is het ook al goed (zo heb ik het gedaan met mijn pony van mijn vader haha)

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 13:35

Merlijnske schreef:
Jessix schreef:
Maar waarom is het zo belangrijk voor je? Ben je bang dat je niet hard kan maken dat de pony voor jou is als je opa er niet meer is?


Onee, daar in de familie zijn er helemaal geen problemen over. Iedereen weet het.

Oh gelukkig! Gefeliciteerd trouwens, ik zie dat je jarig bent.

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 13:37

Merlijnske schreef:
anjali schreef:
Ga gewoon naar je opa en vraag of je de pony krijgt voor je verjaardag.Dat is dan jouw cadeau en van jou.Strik erom en kaartje eraan wat je bewaart als bewijs dat het jouw cadeau is.


Heel toevallig hahaha ben vandaag jarig. Maar voor de rest dus geen papieren?

Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!Als opa jou de pony cadeau doet dan moet hij er wel een kaartje voor schrijven. Maar de ontbrekende papieren van de pony doen er niet toe.Je moet wel het paspoort hebben ,dat is wettelijkverplicht,en daar moet de DA ook entingen in vermelden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 13:49

Qimm schreef:
Kinke schreef:
je zou verwachten dat met al die info op Bokt, waar al honderdduizend keer voorbij is gekomen dat een paspoort geen eigendomsbewijs is, en dat 6 maanden kosten betalen je de eigenaar maakt dikke onzin is, men nu wel zo langzamerhand op de hoogte zou zijn van dit alles.


Ik zou niet eens weten hoe ik dat aan moet tonen, hooi en hoefsmid gaan allemaal handje contantje :')


Ik betaal de smid ook contant. Maar krijgt wel een bonnetje.

pillow
Berichten: 7797
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 13:50

Maartje1990 schreef:
Papieren zijn niet nodig, als jij al 1 euro naar je opa's bankrekning overmaakt met ´koop naam pony´ is het ook al goed (zo heb ik het gedaan met mijn pony van mijn vader haha)

Dit zou ook mijn voorstel zijn. Koop het dier voor een symbolisch bedrag, kwitantie erbij klaar.

Merlijnske
Berichten: 53
Geregistreerd: 28-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-20 14:43

Oke, heel erg bedankt allemaal!!

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 20:31

Merlijnske schreef:
smit_ilse schreef:
Hoe gaat dat dan bij boeren?


Ze kopen gewoon en paard en daar
komt geen keuring en alles bij kijken..


Boeren hier doen dat namelijk juist wel vaak. Meer de mensen die niets weten over paarden doen het vaak zo.

pillow
Berichten: 7797
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 21:28

Citaat:
Ze kopen gewoon en paard en daar
komt geen keuring en alles bij kijken..

Boeren hier doen dat namelijk juist wel vaak. Meer de mensen die niets weten over paarden doen het vaak zo.

Wat hebben boeren er nou helemaal mee te maken. Alsof die het anders doen dan de handelaren en gewone burgers zoals ik, die wel eens een paard kopen of verkopen.

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re: Geen eigendomsbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 23:36

Pillow, ja precies...hoor en lees het de laatste tijd zoveel negatiefs over boeren.