Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
jansenjap schreef:Wij hebben een klein autootje, wegenbelasting 19 euro p/mnd en een B vrachtwagentje die bijna 1200 kg mag laden en die kost 45 p/mnd aan wegenbelasting. Verzekering auto 15 euro en vrachtwagen 200 per jaar, dus nog geen 20 per maand. Kleine auto rijdt heel zuinig (1:20) en is ook goedkoop in onderhoud. Vrachtwagentje is iets duurder in onderhoud, maar hebben we ook een goed adres voor. Al met al heb ik nog steeds het idee dat ik nu goedkoper uit ben en de paarden staan riant in ons vrachtwagentje. Als ik op den duur met een paard op stap ga dan wordt het denk ik anders.
muppetmayo schreef:Wat een hoop verschillende meningen zeg!
Ik ben ondertussen druk met rekenen. Ben momenteel aan het kijken of er een (relatief) goedkope zware trekauto bestaat. De ford mondeo komt qua wegenbelasting, verbruik zonder trailer etc aardig in de buurt, maar mag helaas maar 1800 kilo trekken...
Echt een redelijke vrachtwagen kom ik helaas niet tegen onder de 10.000 euro. En dan heb ik geen idee wat ik voor onderhoud moet rekenen per jaar. Dit kan ik ook helaas zelf niet vinden.
Ben zelf niet handig, ken wel een auto monteur maar geen idee hoeveel een vrachtwagen met een auto scheelt en of een automonteur ook evt aan een vrachtwagen kan sleutelen. Tevens heb ik echt geen idee hoe verhoudingsgewijs de onderdelen voor een vrachtwagen kosten?
muppetmayo schreef:Ikke in het dagelijks gebruik heb ik voldoende aan mijn koekblikje. Eigenlijk heb ik niets groters nodig en vind ik het zonde om woon werk duur te gaan rijden. Tenzij dit uiteraard goedkoper is dan een C vrachtwagen.
Optie waar ik nu naar aan het kijken ben is een omgebouwde bedrijfswagenbus naar een camper (denk aan model renault master). Deze kan ik dan op kwart tarief wegenbelasting rijden, en daar de trailer achter hangen...
Delphi de optie C vrachtwagen klinkt nog steeds wel aantrekkelijk als ik de kosten zo hoor... Helaas heb ik geen kennis die vrachtwagen monteur is, en ik ben bang dat ik daar heel veel extra kosten aan krijg.
Weet iemand of een bedrijfs busje qua onderhoud wellicht voordeliger is dan onderhoud van een C vrachtwagen?