Export oude trailer naar Oostblok?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GJ9

Berichten: 4469
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Re: Export oude trailer naar Oostblok?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 18:00

Ah oke
dus eerst op zijn naam bij een postkantoor

En dan moet hij zelf naar RDW

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 18:02

GJ9 schreef:
Ah oke
dus eerst op zijn naam bij een postkantoor

En dan moet hij zelf naar RDW


Klopt, dat zoekt hij zelf maar uit

Rex_Rolfo

Berichten: 5378
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 18:07

Caira schreef:
Dames, zij heeft helemaal niets te maken met de export. TS jij hoeft enkel en alleen over te schrijven, net zoals je dat met een auto zou doen die je verkoopt, dus bij een PostNL punt. Het export gedeelte regelt de koper gewoon zelf.

Aangezien ik geen dame ben voel ik me niet aangesproken :D

Als je niet met een buitenlandse koper mee wilt denken kun je dat inderdaad doen, zorg maar dat je (iemand bij je hebt met) een NL identiteitsbewijs of uittreksel NL woonplaats hebt en verder dikke middelvinger. En andere verkopers willen wel een beetje meedenken en het een potentiële koper -binnen het redelijke- zo makkelijk mogelijk maken.

GJ9

Berichten: 4469
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Re: Export oude trailer naar Oostblok?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 18:14

Hij heeft een buitenlandse naam en regelt export, maar op zijn fb te zien werkt hij wel bij een nederlands bedrijf. Dus ik ga er vanuit dat hij wel gewoon op naam kan zetten.

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 18:14

Rex_Rolfo schreef:
Caira schreef:
Dames, zij heeft helemaal niets te maken met de export. TS jij hoeft enkel en alleen over te schrijven, net zoals je dat met een auto zou doen die je verkoopt, dus bij een PostNL punt. Het export gedeelte regelt de koper gewoon zelf.

Aangezien ik geen dame ben voel ik me niet aangesproken :D

Als je niet met een buitenlandse koper mee wilt denken kun je dat inderdaad doen, zorg maar dat je (iemand bij je hebt met) een NL identiteitsbewijs of uittreksel NL woonplaats hebt en verder dikke middelvinger. En andere verkopers willen wel een beetje meedenken en het een potentiële koper -binnen het redelijke- zo makkelijk mogelijk maken.


Ach ja, de meesten hier zijn dames. Ik heb nog nooit iemand gehad die daar moeite mee had. Vaak zijn het handelaren die dit voor hun beroep doen, die hebben hun zaakjes prima in orde.

speurneusc

Berichten: 5368
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 21:48

Als je niet met een buitenlandse koper mee wilt denken kun je dat inderdaad doen, zorg maar dat je (iemand bij je hebt met) een NL identiteitsbewijs of uittreksel NL woonplaats hebt en verder dikke middelvinger. En andere verkopers willen wel een beetje meedenken en het een potentiële koper -binnen het redelijke- zo makkelijk mogelijk maken.[/quote]

Ach ja, de meesten hier zijn dames. Ik heb nog nooit iemand gehad die daar moeite mee had. Vaak zijn het handelaren die dit voor hun beroep doen, die hebben hun zaakjes prima in orde.[/quote]

die liever 10 cent betalen voor iets dan een euro...dus die zaakjes op orde hebben..... is niet altijd waar

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Export oude trailer naar Oostblok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 21:52

Die opkoop types weten echt wel wat ze moeten doen hoor. Ik heb mijn vorige auto die niet meer van z‘n plek kwam ook aan een oosteuropees verkocht. Kwestie van kenteken annuleren en zij deden de rest met autotrailer en al.

GJ9

Berichten: 4469
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-20 13:20

Voor degenen die het handig vinden om te weten hoe het werkt. Ik heb mijn trailer verkocht aan een Roemeen. Hij wist verder weinig hoe het werkte, dus ik heb geholpen met de export.

Export kan niet bij een gewoon kentekenloket. De RDW keuringsstations zijn gesloten, en daar kan het ook niet overal. Je moet dus naar een RDW erkend bedrijf dat export mag doen.

Via wat rondbellen kwam ik uit bij Export to go in Nieuwegein. Daar is dit lopende band werk, allemaal voertuigen, vooral naar Roemenië en Bulgarije op het moment.
Ik moest het kenteken pasje en de tenaamstellingscode en het nummerbord inleveren. De koper moest zijn paspoort geven.

Dan wordt hij uitgevoerd bij RDW en krijgen ze een tijdelijk kenteken waar je nog 14 dagen mee mag rijden.
Export kost 100 euro.

Heb een net bedrag gekregen, ook na heel veel onzin biedingen. Blij dat ik niet te snel heb toegehapt, maar gewacht tot een serieuze koper zich aandiende. Was een hele nette jongen die keurig beleefd alles afhandelde. Heb op een parkeerplaats afgesproken langs een drukke weg, omdat ik ze anders op het terrein van iemand anders moest ontvangen.