Export oude trailer naar Oostblok?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
GJ9
Berichten: 4467
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Export oude trailer naar Oostblok?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-20 10:04

Gisteren heb ik een advertentie op FB gezet met een oude trailer. Hij rijdt prima, alle onderdelen zijn in orde, behalve het hout, dat moet vervangen worden.

Nu krijg ik van 3 verschillende geïnteresseerden privéberichtjes, slecht Nederlands, veel typfouten. Ze vragen allemaal wat mijn laagste prijs voor export is, "adrese, telefonumer", etc. De ene komt uit Bulgarije, andere heb ik niet gecheckt.

Nu ben ik er niet bekend mee, maar zit er handel richting het Oostblok in oude trailers?
Ik ben geneigd wat wantrouwend te zijn, en wil niet bij degene afspreken waar de trailer nu staat, zou natuurlijk op een carpool af kunnen spreken als ik met zn 2-en kom.

Maar ik vond het minstens opvallend om gelijk zoveel berichtjes te krijgen vanuit die kant, zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?


speurneusc
Berichten: 5348
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:10

99% van dat soort berichtjes zijn niet echt serieus heb ik gemerkt toen ik laatst een auto aanbood ik had op die manier een kleine 170 geintresseerden leek wel, terwijl er daar maar 2 tussen zaten die wilde kijken waarvan er 1 hem ook gekocht heeft.

Dus neem het dan in eerste instantie met korrel zout, eerst zien dan geloven, dat ze echt interesse hebben, en ga ondertussen gewoon door met de verkoop.

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

Rex_Rolfo
Berichten: 5364
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Export oude trailer naar Oostblok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:20

Onze oude trailer is naar Libië gegaan, niet al te lang na de val van Khadaffi. Dus waarom zou die niet naar Oost-Europa kunnen gaan? Als het maar goedkoop is, dat is daar vaak de belangrijkste eis. En dan waarschijnlijk inderdaad richting Bulgarije / Roemenië want in Polen of Tsjechië hoef je met écht oude meuk ook niet meer aan te komen.

Communicatie is soms wat meer een uitdaging, maar vaak prima handel. Het enige wat iets lastiger zou kunnen zijn is overschrijven, zal waarschijnlijk een export plaat op komen (dan kunnen ze 'm nog vol laden met andere handel). https://www.rdw.nl/particulier/voertuig ... /uitvoeren

speurneusc
Berichten: 5348
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:46

exporteren is makkelijk, als je in de buurt van een rdw kantoor zit is nog makkelijker.

koper dient een Nederlands uitgeven id te hebben, zo niet dan heeft die ook een uittreksel gemeente woonplaats nodig.

dan ga je samen naar de rdw, laat je kenteken overschrijven, (op kosten koper, is geloof ik 29 euro) dan ontvang jij de papieren, laat je koper betalen en geef je de papieren als je betaald bent.

(ik heb de auto meegenomen naar de rdw en pas na betaling papieren en sleutels afgeven op rdw kantoor.)

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

Lau07
Moderator
Berichten: 1515
Geregistreerd: 10-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:54

Rex_Rolfo schreef:
Onze oude trailer is naar Libië gegaan, niet al te lang na de val van Khadaffi. Dus waarom zou die niet naar Oost-Europa kunnen gaan? Als het maar goedkoop is, dat is daar vaak de belangrijkste eis. En dan waarschijnlijk inderdaad richting Bulgarije / Roemenië want in Polen of Tsjechië hoef je met écht oude meuk ook niet meer aan te komen.

Communicatie is soms wat meer een uitdaging, maar vaak prima handel. Het enige wat iets lastiger zou kunnen zijn is overschrijven, zal waarschijnlijk een export plaat op komen (dan kunnen ze 'm nog vol laden met andere handel). https://www.rdw.nl/particulier/voertuig ... /uitvoeren


Hier ook, zowel een auto als trailer zijn naar Libië gegaan. :j

De communicatie was wat gebrekkig, maar het waren prima mensen hoor. Ik zou wel op openbare plekken afspreken en zorgen dat er eventueel iemand bij is die een beetje indruk maakt voor het geval je het niet helemaal vertrouwt. :D

Beware! Beware! I have two chestnut mares :D

emilie
Berichten: 509
Geregistreerd: 27-11-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Export oude trailer naar Oostblok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 11:01

Ik ruilde recent mijn oude trailer in en kocht een nieuwe (dus gewoon bij een dealer). Daar werd ook aangegeven dat alle oude inruiltrailers naar het oosten gingen. Hoe dat dan privé zit weet ik niet, maar blijkbaar is er vanuit het oosten heel veel interesse in oude trailers.

Sizzle
Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 11:03

Zo heb ik ook een trailer verkocht :j
Was echt niet meer in goede staat, we hebben samen de overdracht en betaling bij het postkantoor gedaan en hij was onderweg naar oost-europa.
Ze vroegen of ik toevallig ook nog 2 bonte ponies te koop had _O-
Op afstand zonder direct contact zou ik er niet zo snel in meegaan.

Karreman
Berichten: 580
Geregistreerd: 04-04-10

Re: Export oude trailer naar Oostblok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 11:17

Nou heb ik meer slechte ervaringen met Nederlanders dan met , zeg maar , Oostblokkers. Soms hebben ze iemand bij zich met een Nederlandse i.d , en dan kun je gewoon overschrijven en anders moet je met hun naar een RDW vestiging voor een export kenteken waar je dan het originele kenteken en ook de kentekenplaat moet inleveren.Zorgen dat je eerst geld beurt en dan de overschrijving regelen.

Rex_Rolfo
Berichten: 5364
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 11:20

speurneusc schreef:
koper dient een Nederlands uitgeven id te hebben, zo niet dan heeft die ook een uittreksel gemeente woonplaats nodig.

Als je 'm gewoon op het "postkantoor" wilt overschrijven wel, bij RDW of Dekra voor export ook? Beetje lastig als je als buitenlander een auto of aanhanger wilt aanmelden voor export.

Paardenfan25
Berichten: 1273
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 11:24

Aan welke prijs moet ik dan denken voor een oude trailer? Ik heb een 1,5 paards hout staan. Bodem nog goed, zijwanden niet. Wielen, elektra op orde. Wil graag een 2 paards aluminium kopen. Deze staat nu niet in de weg voor verhuizen, vuilstort etc. Maar als ik er leuk bedrag voor krijg mag ie weg

GJ9
Berichten: 4467
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Re: Export oude trailer naar Oostblok?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-20 11:53

Ah wat fijn deze ervaringen!
Zit dus echt handel daar, nou dan ga ik dat gewoon proberen.

Ik kan dan afspreken bij postkantoor of RDW, gewoon op de parkeerplaats de handel doen, en indien in orde, gelijk overschrijven op zijn kosten.

En ik zorg dat ik met zn 2-en ben.

GJ9
Berichten: 4467
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-20 11:53

Paardenfan25 schreef:
Aan welke prijs moet ik dan denken voor een oude trailer? Ik heb een 1,5 paards hout staan. Bodem nog goed, zijwanden niet. Wielen, elektra op orde. Wil graag een 2 paards aluminium kopen. Deze staat nu niet in de weg voor verhuizen, vuilstort etc. Maar als ik er leuk bedrag voor krijg mag ie weg


Paar honderd euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 11:54

Onze plaatselijke aanhangerboer doet heel veel zaken met oosterlingen.

Die komen met meerderen in 1 auto naar NL, kopen allerlei goederen, auto's en aanhangers om vervolgens goed vol geladen weer terug te rijden. Dat is hun handel en werk :j

emilie
Berichten: 509
Geregistreerd: 27-11-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:17

GJ9 schreef:
Paardenfan25 schreef:
Aan welke prijs moet ik dan denken voor een oude trailer? Ik heb een 1,5 paards hout staan. Bodem nog goed, zijwanden niet. Wielen, elektra op orde. Wil graag een 2 paards aluminium kopen. Deze staat nu niet in de weg voor verhuizen, vuilstort etc. Maar als ik er leuk bedrag voor krijg mag ie weg


Paar honderd euro.



Als je een nieuwe aluminium wil zou ik hem daar op inruilen. Ik kreeg meer korting bij de inruil dan op mp.

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Export oude trailer naar Oostblok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:48

Ik verkoop veel landbouw machines en auto’s aan buitenlanders. Ik vind het heerlijk, ze zeuren niet, komen afspraken na en nooit achteraf gedoe. Met NL’ers is er altijd wat. Jij hoeft niets met het export verhaal. Enkel een vrijwaring en dat kan op veel plaatsen

speurneusc
Berichten: 5348
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:59

Rex_Rolfo schreef:
speurneusc schreef:
koper dient een Nederlands uitgeven id te hebben, zo niet dan heeft die ook een uittreksel gemeente woonplaats nodig.

Als je 'm gewoon op het "postkantoor" wilt overschrijven wel, bij RDW of Dekra voor export ook? Beetje lastig als je als buitenlander een auto of aanhanger wilt aanmelden voor export.


ja juist bij de rdw moest dat, wij moesten er voor terug komen omdat de koper gaan uittreksel van gemeente had en geen nl. id bewijs.

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

rien10
Berichten: 14409
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Export oude trailer naar Oostblok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:00

Maar je kan toch ook online overschrijven? Dat heb ik laatst met een caravan die ik verkocht heb ook gedaan.

Rex_Rolfo
Berichten: 5364
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:44

speurneusc schreef:
ja juist bij de rdw moest dat, wij moesten er voor terug komen omdat de koper gaan uittreksel van gemeente had en geen nl. id bewijs.

Voor export? Ik heb bij de rdw wel eens een motor aangemeld voor export, ik had de papieren en de kentekenplaat bij me. Motor zelf en de koper zaten op dat moment al in het buitenland. Nu scheelt het dat hij de motor met een busje had opgehaald dus geen export kenteken nodig.

Ik heb ook wel eens een auto verkocht die rijdend de grens over ging maar daar heeft de koper het papierwerk geregeld, daar weet ik de details niet van.

proudmama
Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:52

[quote="Sizzle"]Zo heb ik ook een trailer verkocht :j
Was echt niet meer in goede staat, we hebben samen de overdracht en betaling bij het postkantoor gedaan en hij was onderweg naar oost-europa.
Bij mij ook zo gebeurt, en nog flink bedrag gehad ook, terwijl ik aangegeven had dat de vloer en wanden vervangen moesten worden.
Mijn oude trailer staat nu als het goed is in Polen.


Mijn lijfspreuk:
Als ik iets doe, dan doe ik het goed, anders begin ik er niet aan !

GJ9
Berichten: 4467
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Re: Export oude trailer naar Oostblok?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-20 14:16

Sizzle en proudmama, jullie hebben het beiden gewoon via het postkantoor gedaan?
Wat heb je dan nodig?
Ik heb een pasje met kenteken, rest van de papieren moet ik even zoeken. ik heb waarschijnlijk ergens een tenaamstellingscode liggen?

jooosjefien
Berichten: 49
Geregistreerd: 04-06-20
Woonplaats: Sittard

Re: Export oude trailer naar Oostblok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 15:00

Kijk even bij Rob de Voogd Transport! Mijn tante heeft via hun trailers (inclusief paarden) naar Duitsland verplaatst! Dat ging allemaal prima

duikpaardje
Berichten: 1472
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 15:01

Onze trailer is vorig jaar verkocht en ging ookmeteen de boot op voor de export. De koper kon gelijk overschrijven, ik zat thuis en checkte of auto bij ons weg was en we kregen gelijk de vrijwaring per mail.

Tommy Magnum 22-5-1992 / 18-4-2019 forever in our ♡
Dexter18-4-2007
Fjord, het meest veelzijdige stukje vlees !

Sizzle
Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 15:34

GJ9 schreef:
Sizzle en proudmama, jullie hebben het beiden gewoon via het postkantoor gedaan?
Wat heb je dan nodig?
Ik heb een pasje met kenteken, rest van de papieren moet ik even zoeken. ik heb waarschijnlijk ergens een tenaamstellingscode liggen?


Dat weet ik helaas niet meer precies, ik heb hem voor mijn emigratie verkocht en dat was in 2007.
Het was toen in iedergeval bij het postkantoor.

speurneusc
Berichten: 5348
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 15:53

Rex_Rolfo schreef:
speurneusc schreef:
ja juist bij de rdw moest dat, wij moesten er voor terug komen omdat de koper gaan uittreksel van gemeente had en geen nl. id bewijs.

Voor export? Ik heb bij de rdw wel eens een motor aangemeld voor export, ik had de papieren en de kentekenplaat bij me. Motor zelf en de koper zaten op dat moment al in het buitenland. Nu scheelt het dat hij de motor met een busje had opgehaald dus geen export kenteken nodig.

Ik heb ook wel eens een auto verkocht die rijdend de grens over ging maar daar heeft de koper het papierwerk geregeld, daar weet ik de details niet van.


ja auto verkocht aan een niet nederlander die daarmee naar vaderland terug zou gaan en daar zou verkopen. Deze verkoop was 5 maanden geleden dus vrij recent.

maar hoe te handelen is makkelijk op te vragen/zoeken via rdw site of info foon van de rdw.

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Export oude trailer naar Oostblok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:54

Dames, zij heeft helemaal niets te maken met de export. TS jij hoeft enkel en alleen over te schrijven, net zoals je dat met een auto zou doen die je verkoopt, dus bij een PostNL punt. Het export gedeelte regelt de koper gewoon zelf.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 29 bezoekers