Mutatie gegevens I&R

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Mutatie gegevens I&R

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 14:08

Gewoon proberen idd. Ze kan ook zonder papieren gekomen zijn. Zowel gechipt als ongechipt gebeurd dat.
Niet alleen nl is een zootje :')

Anoniem

Re: Mutatie gegevens I&R

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 14:12

Rvo gebeld, die konden helaas mij niet meer vertellen. Dus ga nvwa nog bellen en Appaloosa stamboek nogmaals. Wil het nu weten ook wat hier allemaal om heel speelt.

Anoniem

Re: Mutatie gegevens I&R

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 14:29

lijkt wel alsof mijn paard nergens geregistreerd staan. NVWA kan niets. Die zeggen moet je bij spanje zijn. RVO vermoed dat de mutatie is dat hij bij hun gemeld is. Maarja hij moet een spaans paspoort hebben of hebben gehad. Dus ga nogmaals naar het appaloosa stamboek bellen of ze kunnen achterhalen wat er precies bekend is bij hun van de inschrijving. En anders weer naar spanje gaan. PRE stamboek Extramadura kon mij al niet helpen, volgens NVWA moet ik bij de Spaanse NVWA zijn, maar tsja wtf is dat, ze kennen geen Engels en ik geen Spaans. Nah ja wat een gedoe.

jooosjefien

Berichten: 49
Geregistreerd: 04-06-20
Woonplaats: Sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:02

Misschien een nieuwe chip? Zou dit kunnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:45

jooosjefien schreef:
Misschien een nieuwe chip? Zou dit kunnen?

Chip is spaans. Dus in spanje al gechipt. Dan zou het daar al mis zijn gegaan.

Jet

Berichten: 11981
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 18:54

Dat PRE-stamboek dat jij noemt, is dat het moederstamboek zeg maar van deze: https://www.pre-stamboek.nl/veel-gestelde-vragen-pre/ ? Misschien kan je hier meer info krijgen? En is de chip al door een onafhankelijk DA uitgelezen?
Hier staat nog meer info over Spaanse paarden die geen PRE zijn, misschien kan je daar nog iets mee? http://www.ancce-belgica.be/ras/libro-genealogico/ . Onderaan staan nog links naar andere paspoortuitgevende instanties in Spanje.
Je hebt dus als ik het goed begrijp een Spaans paard, met een Spaanse Chip, maar zonder Spaans paspoort, met een Nederlands paspoort, waar dat Spaanse chipnummer en een Spaans UELN-nummer in vermeld is?.
Hier kan je volgens mij het UELN-nummer invoeren om er meer over te weten te komen: https://www.mapa.gob.es/app/BuscadorEqu ... cador.aspx . NU weet ik niet welk electronisch nummer ze willen, of dat het chipnummer is of dat je ergens geregistreerd moet zijn om verder te kunnen, maar je kan het proberen.
Laatst bijgewerkt door Jet op 04-06-20 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:13

Jet schreef:
Dat PRE-stamboek dat jij noemt, is dat het moederstamboek zeg maar van deze: https://www.pre-stamboek.nl/veel-gestelde-vragen-pre/ ? Misschien kan je hier meer info krijgen? En is de chip al door een onafhankelijk DA uitgelezen?
Hier staat nog meer info over Spaanse paarden die geen PRE zijn, misschien kan je daar nog iets mee? http://www.ancce-belgica.be/ras/libro-genealogico/ . Onderaan staan nog links naar andere paspoortuitgevende instanties in Spanje.
Je hebt dus als ik het goed begrijp een Spaans paard, met een Spaanse Chip, maar zonder Spaans paspoort, met een Nederlands paspoort, waar dat Spaanse chipnummer en een Spaans UELN-nummer in vermeld is?.


Idd dat pre stamboek :) zij kwamen met die 25 december 2017 als geboorte datum. Ik heb de gegevens wel van de Spaanse database. + spaans levens nummer en nummer fokker.

Heb het pre stamboek van Extramadura ook gemaild. Helaas konden zij me niet verder helpen.

Onze da heeft de chip gecheckt en komt overeen met paspoort. Geen 2de chip te vinden dus het moet kloppen.

Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:16

Marije_1997 schreef:
Idd dat pre stamboek :) zij kwamen met die 25 december 2017 als geboorte datum. Ik heb de gegevens wel van de Spaanse database. + spaans levens nummer en nummer fokker.

Heb het pre stamboek van Extramadura ook gemaild. Helaas konden zij me niet verder helpen.

Onze da heeft de chip gecheckt en komt overeen met paspoort. Geen 2de chip te vinden dus het moet kloppen.

Dus in de Spaanse database is hij ook van 2017?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:18

Brainless schreef:
Marije_1997 schreef:
Idd dat pre stamboek :) zij kwamen met die 25 december 2017 als geboorte datum. Ik heb de gegevens wel van de Spaanse database. + spaans levens nummer en nummer fokker.

Heb het pre stamboek van Extramadura ook gemaild. Helaas konden zij me niet verder helpen.

Onze da heeft de chip gecheckt en komt overeen met paspoort. Geen 2de chip te vinden dus het moet kloppen.

Dus in de Spaanse database is hij ook van 2017?


Spaanse data base zegt idd 2017. Maar de Nederlandse 2014. En dierenartsen ook dat hij rond de 6 jaar is. 2.5 kan niet. Hij heeft een volwassen gebit. Vandaar dat ik alles wil uitzoeken. Er klopt helemaal niets van, van geen kant.

Anoniem

Re: Mutatie gegevens I&R

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:27

Heb net mail terug van Spanje, waarin ze zeggen dat z'n chipnummer niet staat geregistreerd in de centrale Spaanse database. Ik snap het niet meer.

Zijn er nog Nederlandse instanties waarbij ik terecht kan die hierin eventueel nog zouden kunnen helpen? Heb volgens mij alles ook wel gehad nu...

Jet

Berichten: 11981
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:28

Ik heb mijn post nog weer aangevuld, misschien kan je daar nog iets mee.

Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:31

Echt raar..
Jij hebt een 6 jarig paard met een chip van een 2,5 jarige (in Spanje) die nu geregistreerd is in Nederland als 6 jarige (wat hij ook is).
Pfffff ik kan ook geen logische theorie bedenken hoe dat verkeerd zou zijn gegaan.

Ergens moet er wat verkeerd zijn gegaan met chippen..
Theoretisch zou kunnen...
Dat de chips (voor het plaatsten) verwisseld zijn geweest (dus het verkeerde nummer op de ampul).
Jouw paard is netjes gechipt in 2014, met chip nummer 001 maar er zat een sticker bij met nummer 002.
Veel later is chip 002 geplaatst met de sticker van jouw paard.

Dat zou de enige mogelijkheid zijn (in mijn ogen).. of heeft iemand anders een andere theorie?

Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:32

Marije_1997 schreef:
Heb net mail terug van Spanje, waarin ze zeggen dat z'n chipnummer niet staat geregistreerd in de centrale Spaanse database. Ik snap het niet meer.

-O-
Wat voor paspoort zit er nu bij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:33

Brainless schreef:
Marije_1997 schreef:
Heb net mail terug van Spanje, waarin ze zeggen dat z'n chipnummer niet staat geregistreerd in de centrale Spaanse database. Ik snap het niet meer.

-O-
Wat voor paspoort zit er nu bij?


Ik had het nummer verkeerd genoteerd hahahaha dus daarom konden ze em niet vinden denk ik.

Geen idee nog wacht even weer reactie af. Maar er moet een spaans paspoort bij zitte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:35

Brainless schreef:
Echt raar..
Jij hebt een 6 jarig paard met een chip van een 2,5 jarige (in Spanje) die nu geregistreerd is in Nederland als 6 jarige (wat hij ook is).
Pfffff ik kan ook geen logische theorie bedenken hoe dat verkeerd zou zijn gegaan.

Ergens moet er wat verkeerd zijn gegaan met chippen..
Theoretisch zou kunnen...
Dat de chips (voor het plaatsten) verwisseld zijn geweest (dus het verkeerde nummer op de ampul).
Jouw paard is netjes gechipt in 2014, met chip nummer 001 maar er zat een sticker bij met nummer 002.
Veel later is chip 002 geplaatst met de sticker van jouw paard.

Dat zou de enige mogelijkheid zijn (in mijn ogen).. of heeft iemand anders een andere theorie?


Maar ze checken de chip toch altijd voordat ze een paspoort maken? Blijft sowieso apart allemaal. Maar kan zomaar idd.

Maar het brandmerk is ook nergens bekend. Terwijl dat wel een kenmerk kan zijn om dus foutief chippen tegen te gaan zeg maar. Mits netjes geregistreerd natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:36

Jet schreef:
Ik heb mijn post nog weer aangevuld, misschien kan je daar nog iets mee.


Daar heb ik nu idd een mail naar gestuurd. Alleen had chipnummer verkeerd genoteerd hahaha meteen mail terug gedaan met de correctie.

Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:42

Als ik een paard laat chippen wordt de sticker opgestuurd naar de paspoort uitgevende instantie.
Normaal wordt altijd voor het zetten de chip gescand om te kijken of hij het doet en het nummer overeenkomt met de sticker en ook na het zetten ook nog gecheckt of hij leesbaar is.
Maar ja.. wat eigenlijk zou moeten wordt lang niet overal gedaan.

Mijn Fjord bleek ook een paspoort te hebben die niet bij haar hoorde.. wel van een Fjord, maar niet die van haar.
Ook stond er geen geboortedatum/jaar in (dus was hij ongeldig) en voor het aanpassen daarvan zou ik moeten betalen (ondanks dat zij blijkbaar een fout hebben gemaakt) toen ik daarmee aan de gang wilde kwamen wij erachter dat het chipnummer niet bij het paspoort hoorde...
Ik heb het maar zo gelaten (gaf nl veel gedoe) en ik reed toch geen wedstrijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:51

Brainless schreef:
Als ik een paard laat chippen wordt de sticker opgestuurd naar de paspoort uitgevende instantie.
Normaal wordt altijd voor het zetten de chip gescand om te kijken of hij het doet en het nummer overeenkomt met de sticker en ook na het zetten ook nog gecheckt of hij leesbaar is.
Maar ja.. wat eigenlijk zou moeten wordt lang niet overal gedaan.

Mijn Fjord bleek ook een paspoort te hebben die niet bij haar hoorde.. wel van een Fjord, maar niet die van haar.
Ook stond er geen geboortedatum/jaar in (dus was hij ongeldig) en voor het aanpassen daarvan zou ik moeten betalen (ondanks dat zij blijkbaar een fout hebben gemaakt) toen ik daarmee aan de gang wilde kwamen wij erachter dat het chipnummer niet bij het paspoort hoorde...
Ik heb het maar zo gelaten (gaf nl veel gedoe) en ik reed toch geen wedstrijden.


Ik wil als de situatie het toe laat wel wedstrijden starten en tsja, dan moet alles wel kloppen. Ga pas veranderen als ik het zeker weet, aangezien chip wel klopt en het paspoort wat ik heb verder wel compleet is. En ik wil zelf ook weten wat er nu mis is gegaan. Dan kan ik dit door geven aan het pre stamboek zodat zij dit weer kunnen meenemen. Project is het zeker, maar wel een groot project zo hahaha

Anoniem

Re: Mutatie gegevens I&R

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 20:29

Ik kan een duplicaat van het paspoort horende bij m'n paard zijn chipnummer aanvragen! Hopelijk valt dan alles op z'n plek. Paspoort is in iedergeval afkomstig van de "overheid" van Extramadura. Dus paspoorten van Cruzados worden uitgegeven door de "overheid" van de "provincie"

Jet

Berichten: 11981
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 21:15

Kijk, dan ben je kennelijk toch een stap verder weer, leuk om te volgen hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 21:21

Jet schreef:
Kijk, dan ben je kennelijk toch een stap verder weer, leuk om te volgen hoor!


Ja zeker! Wel bijzonder dat het zo lastig is gegevens binnen Nederland te vinden. Via via via kom je er wel, maar ik mis zoveel registratie en controle. Nvwa krijgt blijkbaar geen melding/registratie van import. Dat word door export land geregeld. Maar je zou denken dat een kopie van die papieren en gegevens ook naar het import land moeten. Zo is "illegaal" importeren natuurlijk wel heel makkelijk.

Mochten trouwens mensen in zo'n zelfde situatie zitten en graag hulp willen dan help ik graag. Wellicht dat de ervaringen die ik nu heb anderen kunnen helpen.

Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 18:43

En weet je ondertussen al wat meer?

fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 18:52

Ik moest het Spaanse paspoort, ook van de regio, in Nederland over laten schrijven op mijn naam zetten en daarmee is mijn paard hier in Nederland geregistreerd. Daarvoor stond ze dus schijnbaar nog in Spanje geregistreerd.