Mutatie gegevens I&R

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Mutatie gegevens I&R

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 11:09

In de i&r app staat wanneer ik m'n paard zoek dat er een mutatie gegevens is geweest vlak na aanvraag paspoort (maand later) wat kan dit zijn?

In paspoort zelf staat namelijk niets wat aangepast lijkt te zijn. Ben wel benieuwd wat zoiets kan zijn.
Afbeelding

Of waar ik dit kan navragen. Want wil wel graag weten wat deze wijziging is geweest.

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 12:21

Vaccinatie?
Medicatie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 12:24

Ibbel schreef:
Vaccinatie?
Medicatie?


Toen ik em kocht stonden er geen vaccinaties in het paspoort. Zou oktober 2019 net 8 weken in Nederland zijn. Paspoort was gewoon ongeschreven en leeg. Op de stempel van stamboek na.

Ik heb em laten vaccineren, en dat is netjes verwerkt in het paspoort.

Nietsmar
Berichten: 855
Geregistreerd: 30-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 12:25

Is dat niet gewoon wanneer die voor het laatst gecheckt is in het systeem zeg maar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 12:27

Amy223 schreef:
Is dat niet gewoon wanneer die voor het laatst gecheckt is in het systeem zeg maar?


Ik heb dus werkelijkwaar geen idee, daarom ook de vraag.

Paspoort is "gemaakt" eind aug 2019. Staat overigens ook bij dat hij niet geschikt is voor de slacht vanwege niet tijdig paspoort ofzo?

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 12:28

Marije_1997 schreef:
Toen ik em kocht stonden er geen vaccinaties in het paspoort. Zou oktober 2019 net 8 weken in Nederland zijn. Paspoort was gewoon ongeschreven en leeg. Op de stempel van stamboek na.

Ik heb em laten vaccineren, en dat is netjes verwerkt in het paspoort.


En is dat dan niet die laatste mutatie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 12:29

Ibbel schreef:
Marije_1997 schreef:
Toen ik em kocht stonden er geen vaccinaties in het paspoort. Zou oktober 2019 net 8 weken in Nederland zijn. Paspoort was gewoon ongeschreven en leeg. Op de stempel van stamboek na.

Ik heb em laten vaccineren, en dat is netjes verwerkt in het paspoort.


En is dat dan niet die laatste mutatie?


Ik heb em pas in december 2019 laten vaccineren.

Jet

Berichten: 11981
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 22:37

Marije_1997 schreef:
Amy223 schreef:
Is dat niet gewoon wanneer die voor het laatst gecheckt is in het systeem zeg maar?


Ik heb dus werkelijkwaar geen idee, daarom ook de vraag.

Paspoort is "gemaakt" eind aug 2019. Staat overigens ook bij dat hij niet geschikt is voor de slacht vanwege niet tijdig paspoort ofzo?


Ik denk dat Ibbel een verkeerd bericht van jou heeft gequoot, volgens mij bedoelt ze dat die mutatie het bericht over niet geschikt voor menselijke consumptie vanwege niet tijdig paspoort zou kunnen zijn.

Berryz

Berichten: 715
Geregistreerd: 21-04-18

Re: Mutatie gegevens I&R

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 22:48

In België is een mutatie meestal waneer je een paard op jouw naam laat zetten. Maar ik denk dat afschrijven voor de slacht daar ook onder kan horen, ben ik wel niet zeker van.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 23:08

Dat afschrijven voor de slacht gebeurd automatisch bij chippen en aanvraag paspoort.
In het geval van ts haar paard tenminste.
Aangezien deze op latere leeftijd is gechipt :)
Dus dat kan dit niet zijn vanwege dat verschil in die data.

Is het paspoort ook echt in augustus afgegeven of later pas? Anders is het misschien het verwerken in de database?

Edit; hij heeft wel een Spaans chipnummer? Heeft hij dan niet eerder een paspoort gehad in Spanje

Zinzi_jewel

Berichten: 8788
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Mutatie gegevens I&R

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 00:14

Nog al zo een met een nieuw paspoort.
Absurd dat dat zo kan zeg .
Heb er ook zo 2 staan
Ene met nl chip
Andere met buitenlandse chip
Beide een pas uitgegeven door nvts

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 05:17

LukieBradley schreef:
Dat afschrijven voor de slacht gebeurd automatisch bij chippen en aanvraag paspoort.
In het geval van ts haar paard tenminste.
Aangezien deze op latere leeftijd is gechipt :)
Dus dat kan dit niet zijn vanwege dat verschil in die data.

Is het paspoort ook echt in augustus afgegeven of later pas? Anders is het misschien het verwerken in de database?

Edit; hij heeft wel een Spaans chipnummer? Heeft hij dan niet eerder een paspoort gehad in Spanje


Paspoort is wel echt in aug afgegeven. Staat ook in het paspoort en i&r. Anders bel ik ze gewoon, dan meld ik m'n zorgen ook gelijk.

Ik ga het paspoort btw wel mijn naam on zetten. Zodat mocht ik em verkopen, die handelaar er niet meer instaat. Slechte namen horen niet bij goede paarden.

Hij heeft idd een Spaanse chip, en moet dus ook een spaans paspoort hebben. Echter zegt de Spaanse database dat mijn paard 2.5 is terwijl hij echt geen 2.5 is en ook geen 3.5 maar echt wel 6.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 05:20

Zinzi_jewel schreef:
Nog al zo een met een nieuw paspoort.
Absurd dat dat zo kan zeg .
Heb er ook zo 2 staan
Ene met nl chip
Andere met buitenlandse chip
Beide een pas uitgegeven door nvts


Die van mij zou oktober 2019 8 weken in Nederland zijn vanuit Spanje. Maar heb geen Spaanse papieren er bij. Dan zou hij dus en Spaans moeten hebben en Nederlands en die moet ik ook hebben. Handelaar blijkt nu geen zuivere koek. Vermoed dat hij het paspoort wel heeft.

Hij handelt ook vanuit drachten en Groningen. Ik had em uit it heidenskip. En kon online niets vinden, vandaag dus akkoord gegaan en niet moeilijk gedaan en gevraagd waar de Spaanse papieren zijn.

Zinzi_jewel

Berichten: 8788
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Mutatie gegevens I&R

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:59

Dit gebeurd zo veel momenteel.
Mogelijk wel al langer .
Maar vindt dit bijzonder opvallend.
En zou verboden moeten zijn .
Mensen doen hun best hun veulens op tijd te registeren, de meeste mensen dan toch
En dan kan er in een zucht een andere pas aangevraagd worden.

Ook ik heb de handelaar die t nieuw paspoort van mijn pony heeft aangevraagd en benaderd waar t orginele is . Eerst zouden ze kijken en dan hadden ze ineens geen orgineel paspoort van haar .
Aangezien de chip buitenlands is heb in geen idee waar te zoeken
Hongarije.

Bij de NL chip van de andere pony kom ik uit bij de laatste uitgevende instantie nl het NVTS

Het boeit mij niet wat eruit komt als ik achter de orginele gegevens kom , maar wil wel weten waar ze vandaan komen eigenlijk .

Anoniem

Re: Mutatie gegevens I&R

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:02

Via PRE stamboek heb ik gegevens gekregen. Hij zou uit Extramadura komen en volgens de Spaanse database zou hij 2.5 zijn. Hij is zeker geen 2.5 en ook geen 3.5 dus dat heb ik opgegeven. Nu wil ik gwn de waarheid weten, alleen die handelaar wil ik niet meer spreken. Ik kan ook bijna niet geloven dat ie 8 weken in Nederland was toen ik em kocht. Maarja. Ik weet het niet.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Mutatie gegevens I&R

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:35

Maar in Hongarije word heel vaak geen paspoort bij de ponys of paarden aangevraagd want de regelgeving is daar stuk lakser.
Dat vertelde de chipper bij ons toen
Vind het meer bijzonder dat die dan wel zomaar vervoerd kunnen worden hierheen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:39

LukieBradley schreef:
Maar in Hongarije word heel vaak geen paspoort bij de ponys of paarden aangevraagd want de regelgeving is daar stuk lakser.
Dat vertelde de chipper bij ons toen
Vind het meer bijzonder dat die dan wel zomaar vervoerd kunnen worden hierheen


Ik vind het ook bijzonder dat bij die van mij geen Spaanse papieren zitten. Als ie geïmporteerd is door hun, dan zijn zij degene die mij die papieren hadden moeten overhandigen want die heb je nodig voor het vervoeren. Dus er had sowieso een duplicaat aanwezig moeten zijn.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Mutatie gegevens I&R

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:49

Geloof mij maar, er komt nog genoeg binnen zonder papieren vanuit buitenland hoor :)
Dus afgezien of het gemoeten had of niet, het kan wel
Helaas

Zinzi_jewel

Berichten: 8788
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:55

LukieBradley schreef:
Maar in Hongarije word heel vaak geen paspoort bij de ponys of paarden aangevraagd want de regelgeving is daar stuk lakser.
Dat vertelde de chipper bij ons toen
Vind het meer bijzonder dat die dan wel zomaar vervoerd kunnen worden hierheen



Illegaal transport waarschijnlijk dan .
Of de pas echt kwijt
Of de handelaar vondt t beter een nieuwe pas aan te vragen .

Vandaag tanden laten doen van de pony van dochter
Deze blijkt geen 8 jaar te zijn
Maar 5 jaar

Onze dierenarts is Belg en beaamde al dat t een bende is in NL met registratie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:57

LukieBradley schreef:
Geloof mij maar, er komt nog genoeg binnen zonder papieren vanuit buitenland hoor :)
Dus afgezien of het gemoeten had of niet, het kan wel
Helaas


Papieren hebben er 100 % bijgezeten. En een chipnummer veranderen lijkt me niet zomaar te kunnen? Dus in Spanje is ook het een en ander mis gegaan.

Maar vraag me wel af wat die mutatie is geweest. Kun je dan her beste i&r bellen?

Zinzi_jewel

Berichten: 8788
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Mutatie gegevens I&R

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:39

Dat zou ik proberen idd
I&R bellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:45

Zinzi_jewel schreef:
Dat zou ik proberen idd
I&R bellen


Ja ik weet niet of ze die gegevens zomaar mogen delen? Paspoort moet nog "op mijn naam" gezet worden. We zitten in Nederland wel met de avg en het feit dat een paspoort geen eigendoms bewijs is. Dus aan de ene kant mogen ze niet zomaar gegevens door geven, maar aan de andere kant kun je dus ook niet bewijzen dat paard van jou is.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:45

Chipnummer veranderen kan ook niet idd. Maar zijn de papieren ook in Nederland geweest? Of t ligt in Spanje nog dat kan ook.

Ik zou idd gewoon bellen

Zinzi_jewel

Berichten: 8788
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:47

Marije_1997 schreef:
Zinzi_jewel schreef:
Dat zou ik proberen idd
I&R bellen


Ja ik weet niet of ze die gegevens zomaar mogen delen? Paspoort moet nog "op mijn naam" gezet worden. We zitten in Nederland wel met de avg en het feit dat een paspoort geen eigendoms bewijs is. Dus aan de ene kant mogen ze niet zomaar gegevens door geven, maar aan de andere kant kun je dus ook niet bewijzen dat paard van jou is.


Heb je een koop overeenkomst?
Dat is je bewijs
Ik zou bellen
Nee heb je
Ja kun je krijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:55

LukieBradley schreef:
Chipnummer veranderen kan ook niet idd. Maar zijn de papieren ook in Nederland geweest? Of t ligt in Spanje nog dat kan ook.

Ik zou idd gewoon bellen


Tsja dat is de vraag dus. Ik heb zelf de Spaanse papieren van mijn paard nooit gezien.

Zal zo even proberen te bellen.