Hoe de beste trailer kiezen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-20 15:33

Tnx voor alle reacties

Iemand nog ervaring met anssems?

En is het de moeite waard om nieuw te kopen of zou tweedehands ook een goede optie kunnen zijn?

Ik zit bijv te denken aan een showmodel ofzo. Of jong gebruikt.


Milan_lover
Berichten: 6195
Geregistreerd: 26-10-08
Woonplaats: Witteveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 15:34

Jessie2020 schreef:
Weten jullie of je een camera altijd nog makkelijk later kan plaatsen, of is dat echt iets wat er beter meteen in kan zitten?



De meeste trailers hebben de elektra al aangelegd in de trailer voor een eventuele camera, dan is het daarna vrij makkelijk in te bouwen.

Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van Anssems, ze zeggen dat het duurzame rottingsvrije trailers zijn. Ik heb er echter al veel schade mee gezien en de trailer is naar mijn mening met een moeilijker paard zo wat ontzet.

Na 3 jaar proberen verwachten nu eindelijk een veulen van Myrthe (v. Le Matsjo) en Cassanova du Bois (v. FS Champion de Luxe) , volg je ook mee?
[KS-MK] [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Re: Hoe de beste trailer kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-20 15:52

Ok bedankt, zo zie je maar dat het echt wel loont om even rond te vragen!

Coberlina
Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 15:59

Wij hebben een tijdje terug een Humbaur gekocht. Die is prijs kwaliteit echt een aanrader.
Alles zit erop en eraan, gewoon degelijk. En ongeveer dezelfde prijs als een cheval liberte, maar dan degelijker. Je hebt er uiteraard ook meer luxueuzere versies van, maar dat moet je natuurlijk zelf kiezen.
Op deze zit ook nog een keer 20 jaar garantie voor de bodem (aluminium)
We hebben deze gekozen ivm het gewicht en de degelijkheid, maar hij is ook erg practisch.
Heeft achteraan bvb een zeiltje dat eerder geweven is, zodat de wind er licht doorkan en het dus niet zo’n lawaai maakt als echt zeil. Verder alles op en aan.

Gewoon verschillende merken bekijken en de technische specificaties vergelijken.
Succes!

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen

Sanet
Berichten: 7918
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 16:07

Ik heb een Bockmann Champion esprit. Een trailer met aluminium wanden en bodem (Wel beide bedekt met rubber), polyester dak. Ik wilde dus perse wel een zadelkamer, want mijn man werd gek van alle viezigheid in de auto. En ik vind het best heel handig!
Ik ben heel blij met mijn fijne trailer :)

Als camera hebben wij er een Go Pro erin hangen. Bevalt ook goed.

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#

proudmama
Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 16:27

Wij hebben ook een aluminium Humbauer, erg blij mee ,hiervoor een trailer gehad met houten vloer, maar dat is echt niet aan te raden. Het gaat vaak rotten in de kier tussen vloer en wanden en zie je niet snel, echt gevaarlijk.
Helaas 2-de hands met aluminium bodem zie je niet veel, die gaan zolang mee dat mensen ze niet wegdoen voor een nieuwe.
Ik had geluk dat een kennis op hield met de paardensport en ik hem over kon nemen.


Mijn lijfspreuk:
Als ik iets doe, dan doe ik het goed, anders begin ik er niet aan !

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 16:32

Ik heb een HB506, het kleine broertje van de HB511. Degelijk spul, maar voor een haflinger en paard van 1.65 kan je met de 506 ook uit hoor.
De trailer weegt leeg 904kg en heeft een mtm van 2600. Ik mag dus ongeveer 1700kg aan paard erin duwen. Let wel, dit is zonder zadelkamer en zonder voorlader. Een voorlader maakt een trailer vaak zwaarder, hou daar rekening mee!

Waar jij op zal moeten letten is dat je trailer + paarden niet boven 2500 uitkomt, maar met 2 hafjes of soortgelijk zal dat niet snel het geval zijn.
Tenzij je geen E hebt... Dan heb je een ander probleem en is de IW gewoon te zwaar in combinatie met jouw auto.

IW heeft sowieso een alu bodem en verder zijn ze gekend om echt oerdegelijk te zijn.

MyChoice
Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Hoe de beste trailer kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 16:41

Mijn humbaur xanthos 2 paards volledig alu zonder zadelkamer komt over ca 2 a 3 weken te koop bij HBL. Is 3 jaar oud en schadevrij.

Melya 06-07-06
Baldur 18-06-08 - † 15-06-2023
Madelief 13-03-2018

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Re: Hoe de beste trailer kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-20 16:44

Bedankt voor de reacties. Ik ga sowieso m’n E halen, anders komt het niet uit. Wel irritant om op latere leeftijd nog rijexamen te moeten doen, zie er stiekem ook wel beetje tegenop haha

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-20 16:45

MyChoice schreef:
Mijn humbaur xanthos 2 paards volledig alu zonder zadelkamer komt over ca 2 a 3 weken te koop bij HBL. Is 3 jaar oud en schadevrij.


Ik stuur even een PB

Saaams
Berichten: 13261
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 16:46

Ik heb een 1,5 iforwilliams van nu 5 jaar oud. Echt een top ding. Pony gaat graag mee.
Enige nadeel vind ik dat het hooinet niet echt praktisch kan worden opgehangen.

Mijn pony heeft een SI probleem en daarvoor is de vooruitlader echt een grote wens geweest. Er zit ook een camera in.

Ik zou niks anders meer willen. Het allernieuwste iforwilliams model is echt om van te kwijlen!

[ img ]

Laerkens Beauty

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Re: Hoe de beste trailer kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-20 16:49

Cute!

Ik wil inderdaad echt een vooruitlader. Daar ben ik nu wel overuit.

LiselotZorro
Berichten: 597
Geregistreerd: 14-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 17:34

Een ifor is gewoon het best. Dat zijn geen meningen, maar feiten. Mijne is bijna 20 jaar oud en mankeert helemaal niks. De klep aan de voorkant hoef je natuurlijk niet te gebruiken, ik gebruik hem eigenlijk alleen als ik jonge paarden van hun trailer angst af wil helpen.

Bockmann zijn ook degelijke trailers. Iets anders zou ik niet eens overwegen.

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Re: Hoe de beste trailer kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-20 17:35

Kijk dat is duidelijke taal. Ik ga ook denk ik voor een ifor.

annelieke92
Berichten: 1978
Geregistreerd: 11-04-10
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 17:58

Jessie2020 schreef:
Zijn er nog merken die goede keuzes zijn of minder goede keuzes? Ik wil wel graag een kwalitatief goede trailer.

Het merk Anssems bijv, zegt mij niks. Is dat wat?

Of xx trail stinger?

Ifor Williams?

Cheval liberte?


Wij hebben sinds half februari een Anssems trailer er zijn er erg blij mee. De trailer ligt mooi stabiel achter de auto. We hebben geen zadelkamer en daardoor veel ruimte aan de voorkant wat makkelijk is met bijv. hoofdstel in doen.
Onze hoefsmid heeft er al langer een en is er ook erg tevreden over.

Wilskracht's Elan P (Wilskracht x Ganges) Dressuur B+29 | L1+29 | L2+16
Parinda Cobra (aka Danté) (Amethist x Zep) SPORT-DRESSUUR in memoriam


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 bezoekers