Hoe zit dit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
pien2010
Berichten: 1979
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Overijssel

Hoe zit dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-20 15:38

Dit idee is uiteraard voor na corona

Het leek mij een leuk idee om een keer een oefenparcours te organiseren. De locatie en materiaal heb ik. Ik zit echter nog met een aantal dingetjes:

- De verzekering (De locatie is bij iemand aan huis, geen groot bedrijf oid. Mocht er iemand vallen, is de eventuele schade dan op mij te verhalen)
- Begeleiding (Is het de bedoeling dat er een instructrice "van ons" is, of hoeft dit niet?)
- Vergoeding (Wij zaten te denken aan een vrijwillige bijdrage, de opbrengst is dan voor een goed doel)
- Lengte (we zaten te denken aan de ochtend voor pony's en middag voor paarden. Hoe veel tijd heb je over het algemeen per combinatie?)

De bedoeling is overigens geen groot evenement oid.

Heeft er iemand wat tips? Zoals misschien te lezen heb ik hier geen ervaring mee, maar het lijkt me erg leuk!

[O]


Sizzle
Berichten: 35602
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 15:51

Valt dat niet onder ‚wilde wedstrijd‘ als het niet in afspraak is met de knhs?

tammiebels
Berichten: 971
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Hoe zit dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 15:54

Wou je zeggen dat alle oefenparcoursen gemeld worden dan? Hier in de buurt stond altijd parcours in de wei. Kon je vrij heen, en binnen afrekenen

Déjà Vu (v. Jazz x Havidoff x Aktion), bevallen van Tsunoda B, hengst v. My Blue hors Santiano, 8 mei 2023

DeEenhoorn
Berichten: 2935
Geregistreerd: 23-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 15:54

Hier geldt voor normale parcoursdagen 3 minuten per combinatie, maar oefenspringen krijgt vaak wel een minuutje of 5, 6. Vaak zat mensen die daarheen komen met onervaren paarden die bijvoorbeeld veel weigeren, en je kan ze zo de tijd geven om hun ronde wel af te maken, ook met veel weigeringen.

*vindt het een remarkabele doelstelling*
FNRS proeven: F11 +1

Sizzle
Berichten: 35602
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 15:56

tammiebels schreef:
Wou je zeggen dat alle oefenparcoursen gemeld worden dan? Hier in de buurt stond altijd parcours in de wei. Kon je vrij heen, en binnen afrekenen


Dat is wat anders dan huur je in feite gewoon de accomodatie. Ik dacht dat TS ook echt een klein evenementje met een beoordeling en ranglijst bedoelde.
Het is ook maar als waarschuwing bedoeld hoor, het idee vind ik leuk.

pien2010
Berichten: 1979
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-20 15:57

Sizzle schreef:
tammiebels schreef:
Wou je zeggen dat alle oefenparcoursen gemeld worden dan? Hier in de buurt stond altijd parcours in de wei. Kon je vrij heen, en binnen afrekenen


Dat is wat anders dan huur je in feite gewoon de accomodatie. Ik dacht dat TS ook echt een evenement met een beoordeling en ranglijst bedoelde.


Nee dat is niet de bedoeling. Gewoon een middag een springparcours is de bak/wei waar mensen voor een kleine bijdrage rond mogen springen. Zonder ranglijst oid.

[O]


Sizzle
Berichten: 35602
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 15:59

In dat geval gelden neem ik aan dezelfde verzekeringen als bij een vereniging waar je de bak en materiaal kunt gebruiken tegen huur.
Begeleiding zou ik weglaten, dan zit je misschien al weer sneller met aansprakelijkheid als er wat mis gaat na aanwijzingen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fransje23, RedRoses, Trendiction en 25 bezoekers